رفتن به مطلب

بومي سازي ظرف تانديش ذوب 40 تني در كارگاه اسكلت فلزي فولاد مباركه


ارسال های توصیه شده

در راستايي اجراي طرحهاي بومي سازي تجهيزات در فولاد مباركه اين بار براي اولين بار در فولاد مباركه ظرف تانديش ذوب با ظرفيت 40 تن در كارگاه اسكلت فلزي تعميرگاه مركزي بومي‌سازي شد. منصور گماري تكنسين كارگاه اسكلت فلزي تعميرگاه مركزي اين خبر را داد و گفت: با فرسوده شدن برخي از ظرفهاي تانديش واحد ريخته‌گري مداوم برآن شديم تا ساخت اين تجهيز را در فولاد مباركه آغاز و ضمن عمليات ساخت، عيبهاي موجود در طرحهاي اوليه را برطرف نمائيم كه خوشبختانه با تلاش و همت كاركنان واحد موفق به اجراي اين مهم شديم. وي افزود: تجهيز فوق الذكر از نظر كيفي بخوبي با انواع مشابه خارجي قابل رقابت مي‌باشد ضمن اينكه همانگونه كه اشاره شد برخي نواقص موجود در طراحي و ساخت نوع خارجي در نوع داخلي برطرف گرديد.

 

ايشان در ادامه گفت: ساخت تجهيز مذكور با رعايت آخرين استانداردهاي ساخت و جوشكاري انجام شده به نحوي كه اولين مرحله‌ي آن كه تهيه دستورالعملها و نقشه‌هاي كارگاهي بود توسط دفترفني كارگاه اسكلت فلزي انجام و پس از تأييد نهايي توسط آماده‌ساز مربوطه، در اختيار گروه ساخت قرار گرفت. تكنسين كارگاه اسكلت فلزي درخصوص نوع متريال مصرفي اين ظرف گفت: جنس ورق اين تجهيز ST44-2 مي‌باشد كه پس از انجام كليه تست ها از قبيل تست كشش، خمش و آناليز عناصر تركيبي، برشكاري و عمليات جوشكاري با رعايت استانداردهاي جوش و تهيه PQR كه يكي از حساسترين مراحل ساخت بود بر روي آن انجام شد.

 

اجراي عمليات سندبلاست و رنگ نسوز مرحله‌ي بعدي ساخت اين تجهيز بود كه منصور گماري ضمن اشاره به آن خاطرنشان كرد: با بهره‌برداري از اين ظرف و قرارگرفتن آن در چرخه‌ي توليد به مرور مي توانيم شاهد از رده خارج كردن تانديشهاي معيوب كه احتمال بروز حادثه در پروسه‌ي توليد از ناحيه‌ي آنها حس مي شود، باشيم. ايشان با بيان اين مطلب كه ساخت اين تجهيز بدون هرگونه كمك و یا مشاوره شركتهاي خارجي و داخلي انجام شد از كليه همكاران، مديريت واحد، كارشناسان، تكنسين‌ها، همكاران ناحيه فولادسازي و عزيزاني كه از كارگاه اسكلت فلزي در ساخت اين سازه حساس نقش بسزايي ايفا نمودند، تشكر و قدرداني كرد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

686_2max.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...