رفتن به مطلب

گاه نامه ی سلامت


ارسال های توصیه شده

شما می توانید با هفت روش ساده، در عین حالی که به کودک محبت می کنید و از وقت گذراندن با او لذت می برید، کمک کنید تا هوش او افزیش یابد.

 

1. سعی کنید به چشمان کودکتان مخصوصا اگر در دوران نوزادی به سر می برد نگاه کنید.

2. در مواقع صحبت با کودکتان سعی کنید وراجی نکنید و آنقدر با او حرف نزنید که خسته شود! چراکه صحبت كردن در حد متعادل با کودکان خصوصا در دوران نوزادی باعث تقویت مغز آنها می‌شود.

3. برای نوزادتان زبان در آورید ! به این شیوه او کار شما را تقلید کرده و در پیدا کردن راه حل مشکلات موفق می شود.

4. بگذارید در آینه نگاه کند. با این شیوه او کودک دیگری در ذهن خود ساخته و با اون بازی می کند، هر چند که آن کودک تصویر اوست!

5. اگر می خواهید او خوشرو و بزله گو باشد او را بخندانید ! برای این کار شصت پا یا کل پای او را قلقلک دهید.

6. با کودک به صورت بچه گانه و با ریتم احمقانه صحبت کنید او خود زبان شما را با زبان خود تطبیق می دهد که اینکار باعث افزایش درک او می شود.

7. در اوقاتی که تصور می کنید مشتاق گوش دادن به حرف های شماست، سعی کنید داستان ها و پندهایی را با او بازگو کنید که ضمن اینکه او را خوشحال می کند تصورات مثبتی را در ذهن او بوجود آورد.

لینک به دیدگاه

یا می دانید چگونه به زخم معده مبتلا می شوید؟ چرا این اتفاق رخ می دهد؟

 

دستگاه گوارش انسان از قسمت‌های مختلفی تشكیل شده است. معده و قسمت ابتدایی روده باریك كه دوازدهه نامیده می‌شود، همواره در معرض غلظت زیاد اسید مترشحه از معده هستند.

پوشش داخلی این اعضا با سیستم بسیار پیچیده و دقیقی در مقابل این اسید محافظت می‌شود. ضعف این سیستم دفاعی یا ترشح بیش از حد اسید عامل به وجود آمدن زخم است. زخم‌هایی كه در معده و دوازدهه ایجاد می‌شوند در بین مردم به زخم معده مشهور هستند. جالب این است كه شیوع زخم در دوازدهه خیلی بیشتر از زخم معده است. از بین عوامل ایجاد زخم دو عامل مهم‌تر هستند: میكروبی به نام هلیكوباكتر و داروهای مسكن غیراستروئیدی.

 

میكروب هلیكوباكتر در جوامعی كه از نظر بهداشتی و اقتصادی وضع بدی دارند در اكثر افراد وجود دارد ولی بهتر شدن سطح بهداشتی در بسیاری از جوامع پیشرفته باعث كاهش شیوع آن حتی تا كمتر از 30 درصد گردیده است. این میكروب با ایجاد التهاب در جدار معده باعث ایجاد زخم در معده و یا دوازدهه می‌شود.

 

داروهای مسكنی همچون دیكلوفناك، پیروكسیكام، بروفن، ناپروكسن و آسپرین از عوامل بسیار مهم زخم‌های معده و دوازدهه هستند. این داروها در افراد مسن، سیگاری، الكلی و افرادی كه سابقه زخم قبلی دارند یا همزمان از چند نوع از این داروها استفاده می‌كنند یا همزمان از كورتون استفاده می‌كنند احتمال ایجاد زخم را خیلی زیاد می‌كند.

 

عوامل دیگری نیز در ایجاد زخم مهم هستند. به عنوان مثال افراد دچار استرس بیشتر در معرض زخم هستند. در مورد خوراكی‌ها فقط الكل و قهوه ارتباط قابل توجهی با زخم دارند و سایر غذاها چندان ارتباطی ندارند.

 

علامت اصلی این زخم‌ها درد در قسمت بالای شكم و زیر جناغ است. دردهای زخم دوازدهه معمولا زمانی شروع می‌شود كه ساعتی از خوردن غذا گذشته و معده خالی شده است ولی درد زخم معده همزمان با خوردن غذا زیادتر می‌شود. دردهایی كه نیمه شب بیمار را بیدار می‌كند احتمال زخم دوازدهه یا معده را خیلی مطرح می‌نماید.

 

عوارض زخم معده دوازدهه مهم‌ترین عاملی است كه درمان این بیماری را اجباری می‌سازد. خونریزی، سوراخ شدن و بسته شدن مسیر عبور غذا در اثر زخم عوارض این بیماری هستند. مهم‌ترین وجه درمان زخم‌ها پیدا كردن عامل ایجاد آنها مثلا داروهای مسكن یا میكروب هلیكوباكتر است كه در این صورت باید آنها را حذف كرد. در صورتی كه این دو عامل وجود نداشت مصرف ضداسیدها و داروهایی كه اسید معده را كم می‌كنند اساس درمان را تشكیل می‌دهند. با مصرف این داروها به مدت نسبتا طولانی بسیاری از زخم‌ها بهبودی كامل پیدا می‌كنند. پزشکی و سلامتی یكی از نكات مهم در درمان زخم‌های معده و اثنی‌عشر خصوصا در افراد بالای 40 سال این است كه هر گونه درد در شكم كه براحتی به دارو پاسخ نمی‌دهد را باید جدی فرض كرد و با اقدامات تشخیصی مثل اندوسكوپی ابتدا احتمال بدخیمی را رد كرد و سپس درمان را انجام داد.

لینک به دیدگاه

1. خواب؛ هر چه بیشتر، بهتر: كاش همین‌طور بود! ولی مطالعات نشان می‌دهد احتمال مرگ زودرس در آنهایی كه بیش از 8 ‌ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، بیشتر است!

 

2. خوش به حال فلانی، هنوز سرش به بالش نرسیده، خوابش می‌برد! ‌اتفاقا این نشان می‌‌دهد كه فلانی‌، خواب خوبی ندارد. این كه آدم هنوز سرش به بالش نرسیده خوابش ‌ببرد، یكی از نشانه‌های خواب‌آلودگی است كه باید تحت بررسی قرار بگیرد. مدت زمانی كه طول می‌كشد ‌تا خوابمان ببرد، نباید كمتر از 5 دقیقه یا بیشتر از30 دقیقه باشد. پزشكان، مقادیر كمتر و بیشتر از ‌این محدوده را غیرطبیعی می‌دانند.‌

 

3. چقدر كم می‌خوابی! همه آدم‌ها حداقل به 8 ساعت خواب شبانه احتیاج دارند! ‌هیچ عدد قطعی و واحدی وجود ندارد كه بشود روی آن قسم خورد. میزان نیاز به خواب در افراد مختلف، ‌متفاوت است. به خودتان رجوع كنید، اگر حس می‌كنید كه هر روز بعدازظهر خسته و خواب‌آلود ‌می‌شوید، بدانید كه احتمالا الگوی خواب‌تان غلط است.‌

 

4. چقدر زیاد می‌خوابی، نخبه‌ها فقط روزی 3،‌ 4 ساعت می‌خوابند! ‌شاید مارگارت تاچر و بیل كلینتون و چند نفر از مشاهیر هالیوودی جزء نخستین كسانی باشند كه رسانه‌های ‌غربی، درباره كم‌ خوابیدن آنها زیاد حرف زدند. اما واقعیت این است كه از نظر پزشكان، این قبیل افراد ‌معمولا عملكرد بهتری نسبت به سایرین ندارند. كم‌خوابی، سلامت شما را تهدید می‌‌كند و ‌تمركزتان را پایین می‌آورد. كم‌خوابی حتی می‌تواند بیمارتان كند و به سیستم ایمنی‌ شما آسیب ‌بزند.

 

5. من خوابم خوب است؛ فقط شب‌ها چند بار از خواب می‌پرم! ‌به چنین خوابی نمی‌گویند خواب خوب. خوابی خوب است كه تداوم مناسبی داشته باشد. بیدار شدن مكرر ‌در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آنهایی كه شب‌ها بیش از یك بار از ‌خواب می‌پرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.

 

6. كم‌‌خوابی فقط یك چاره دارد؛ قرص خواب! ‌‌تاثیر داروهای خواب‌آور، كوتاه‌ مدت است و كم‌كم بدن به دارو عادت می‌كند و دیرتر به آن جواب می‌دهد. از ‌طرفی، اگر بدن به دارو عادت ‌كند؛ قطع آن اوضاع را بدتر می‌كند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشك ‌مراجعه كرد تا علت اصلی بی‌‌خوابی شناخته و درمان شود.

 

7. كم‌‌خوابی از آن دردهایی است كه چاره ندارد‌ و باید با آن ساخت! ‌اما توصیه‌های دیگری هم هست كه می‌تواند اوضاع خواب‌تان را رو به ‌راه كند: ‌پرهیز از نوشیدن چای، قهوه، نوشابه و خوردن شكلات در ساعات نزدیك به خواب. خودداری از مصرف غذاهای سنگین و كشیدن سیگار در ساعات نزدیك به خواب، رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یك ساعت ثابت، اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از كارهای ‌دیگری مثل تماشای تلویزیون و كار در آن اتاق ‌‌و بالاخره این كه اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خواب‌آلودگی هم ‌نكردید، باید از اتاق خواب خارج شوید و تا وقتی احساس خواب‌آلودگی نكرده‌اید، به رختخواب برنگردید.‌

لینک به دیدگاه

اگر شما به شادمانگی علاقه دارید، باید علت‌هایی که موجب شادمانگی می‌شود را جست‌وجو کنید و اگر از ابتلا به رنج پرهیز می‌کنید، باید یقین حاصل نمایید که عوامل و شرایط رنج‌آفرین در پیرامون‌تان وجود نداشته باشد. وقتی شما در مورد کسی احساس نفرت دارید و آکنده از احساسات منفی و خصومت‌آمیز هستید، او به‌نظر شما دشمن جلوه می‌کند، در نتیجه ترس، امتناع، تردید و حس ناامنی در شما شدت‌ می‌گیرد، این احساسات گسترش می‌یابد و سرانجام، زمانی که احساس می‌کنید همه با شما دشمن هستند، تنها می‌شوید. تمامی این احساسات منفی، به‌دلیل وجود آن نفرت اولیه، تشدید می‌شود اما حالت‌های ذهنی چون مهربانی و عاطفه، بی‌تردید حالت‌هایی مثبت و مفید هستند.

 

اگر شما حس مهربانی و عطوفت داشته باشید، در درون‌تان چیزی به ‌شکل خودکار رخ خواهد داد که از طریق آن، می‌توانید با دیگران با سهولت بیش‌تری ارتباط برقرار کنید. این حس عطوفت در شما نوعی آمیزگاری به‌ وجود می‌آورد و درخواهید یافت که همه‌ی انسان‌ها درست مانند شما هستند، بنابراین خواهید توانست به‌آسانی با آنان ارتباط برقرار کنید. این حالت به شما امکان می‌دهد که دوستی‌های تازه‌ای را آغاز کنید، نیازی به پنهان‌کردن بسیاری چیزها ندارید و درنتیجه احساس ترس، تردید و ناامنی، خودبه‌خود از وجود شما رخت برمی‌بندد. در عین‌حال، این وضعیت در شما حس اعتماد به افراد دیگر را افزایش می‌دهد. برای نمونه متوجه می‌شوید که فلان‌کس، آدم بسیار قابلی‌ست و می‌توانید به قابلیت‌های او اعتماد کنید. تقویت حالت‌های ذهنی مثبتی چون مهربانی و عطوفت، به‌طور قطع منجر به سلامت و شادمانی روانی بیش‌تری خواهد شد.

 

هر فردی برای دست‌یابی به شادمانگی اصیل، باید دیدگاه خود را متحول سازد و شیوه‌ی تفکرش را عوض نماید. شما نباید چنین فکرکنید که فقط یک راه‌حل یا یک راز وجود دارد که اگر به آن دست‌یابید، اوضاع روبه‌راه خواهد شد. برای رسیدن به شادمانگی، به روش‌های گوناگونی نیاز است تا بتوانید بر وضعیت‌های ذهنی منفی که پیچیده و متنوع هستند، غلبه کنید. اگر شما بخواهید بر شیوه‌های تفکر منفی غالب شوید، این امر، تنها با به‌کارگیری یک روش تفکر یا یک تکنیک، میسر نیست. تغییر، مستلزم گذر زمان است، حتی تغییر مادی هم‌ زمان می‌گیرد. برای نمونه، اگر شما از یک شرایط آب‌وهوایی به شرایط دیگری نقل‌مکان کنید، بدن‌تان برای تطبیق با محیط جدید، نیازمند زمان است؛ همین‌طور تغییر حالت فکری شما هم زمان می‌برد.

 

با گذشت زمان، شما می‌توانید تغییرات مثبتی داشته باشید. صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید به انگیزه‌ی مثبت و صمیمانه‌ی جدیدی فکرکنید و بگویید: "من از امروز، بهتر استفاده می‌کنم. من نباید امروز را تلف‌کنم." سپس شب، پیش از خواب، ببینید چه کرده‌اید و از خود بپرسید: "آیا از امروز چنان‌که می‌خواستم، استفاده کردم؟" اگر چنین بوده، باید خوشحال باشید وگرنه اعمال خود را در آن روز نفی‌کنید و ذهن‌تان را به‌سمت مثبت‌شدن تقویت کنید.

 

ما با تحرک‌بخشیدن به اندیشه‌های‌مان و به‌کارگیری روش‌های گوناگون برای تفکر، می‌توانیم سلول‌های عصبی خود را به‌شکل تازه‌ای درآوریم و شیوه‌ی عملکرد مغزمان را تغییر دهیم. این ویژگی در عین‌حال، مبنایی‌ست برای این فکر که تحول درونی، با آموزش آغاز می‌شود و شامل جایگزینی تدریجی "شرطی‌سازی منفی" با "شرطی‌سازی مثبت" است. تعلیم و تربیت نیز عامل بسیار مهمی برای دست‌یابی به یک زندگی موفق و شادمان به‌حساب می‌آید و بینش و دانایی، چیزی نیست که به‌طور طبیعی حاصل شود. ما باید آموزش ببینیم و برنامه‌های آموزشی را مورد استفاده قراردهیم.

 

لینک به دیدگاه

بسیارى از مردم ویتامین a را پیام آور بینایی بهتر مى دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین a غذاى ما مرتبط است. ویتامین a نوسازی پوست را افزایش می دهد و براى خنثى کردن عناصر مضر پوست نقش آنتى اکسیدان را بازى کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر مى اندازد و پوست را جوان نگاه مى دارد. دو سوم ویتامین a مصرفى ما از بتاکاروتن تامین مى شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجى در میوه ها و سبزی هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین a که براى سلامت پوست الزامى است تبدیل مى کند و به مصرف مى رساند.

 

ویتامین a محلول در چربى بوده و به راحتى در بافت بدن ما ذخیره مى شود، در حالى که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهى را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمى دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین a را به غذاى خود بیفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتى که حاوى مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و مصرف آنها خطری براى سلامتی پوست ندارد بسنده کنید.

 

منابع غنی از ویتامین a و بتاکاروتن عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.

۱۰ راه ساده براى افزودن بتاکاروتن به سبد غذایى شما به شرح زیر وجود دارد:

 

1. هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانى ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه مى کند.

2. برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشترى دارد.

3. روزانه یک ماده لبنى با طعم میوه مصرف کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذاى شما افزایش چشمگیری داشته باشد.

4. برش هاى کوچکى از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنى خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبى بر پوست شما خواهد گذاشت.

5. همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.

6. به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.

7. میوه هاى گرمسیرى را انتخاب کنید. اگر از میوه هاى عادى خسته شده اید به میوه هاى مناطق حاره مانند انبه روى آورید.

8. گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونى یا سالاد گوجه فرنگى بیفزایید. موجب شادابى پوست شما خواهد شد.

9. انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگى کنید که نه تنها گیرنده هاى چشایى شما به وجد در مى آیند بلکه میزان زیادى کاروتن نیز به سبد غذایى شما افزوده شده است.

10. آب میوه هاى غنى از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج.

لینک به دیدگاه

06.jpg

 

نتایج مطالعاتی نشان می‌دهد، افراد تنبل بیشتر از افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند به مرگ زودرس مبتلا می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتایج تحقیقاتی که در موسسه بهداشتی و درمانی سانتیاگو پایتخت شیلی انجام شده، حاکیست، نسبت افرادی که به دلیل تنبلی به مرگ زودرس مبتلا شده‌اند بیشتر از افرادی است که به خاطر مضرات استعمال دخانیات فوت کرده‌اند. این مطالعه علمی براساس تحقیقات میدانی در بازه زمانی پنج ساله و بر روی بیش از 50 هزار نفر از 20 شهر در آمریکای جنوبی انجام شده است.

 

در این تحقیقات مشخص شده است، شش هزار و 800 نفر از افراد بالای 35 تا 60 ساله‌ای که در سال 2005 فوت کرده‌اند، هیچ گونه فعالیت ورزشی نداشته‌اند، این درحالی است که در این گروه تنها پنج هزار و 700 نفر به دلیل استعمال دخانیات و یا سرطان ریه فوت کرده‌اند.

 

محققان با بیان اینکه تنبلی خود مستقیما باعث مرگ افراد نمی‌شود، می گویند:‌ تبعات تنبلی و کم تحرکی سبب بروز بیماری‌های مختلفی همچون چاقی مفرط و یا ایجاد چربی در بدن می‌شود که تنبلی در جوانان شیوع بیشتری دارد. براساس این گزارش 37 درصد مرگ و میر مردان در سال 2005 مربوط به کم تحرکی آنان بوده است که این نسبت در زنان به نسبت 30 درصد بوده است.

 

منبع: تابناک

لینک به دیدگاه

07.jpg

 

 

با مصرف غذاها و نوشیدنی های رژیمی، متابولیسمتان را بـالا بـرده و کالری بسوزانید. پس دفعه بعد که برای خرید مواد غـذایی بیرون می روید، یادتان نرود که این مواد را هم جزء لیست خرید خود قرار دهید.

یادتان بـاشد: میزان کالری مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و هیچ چـیز را نمی‌توانید جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم کنید. این 10 ماده غذایی عبارتند از:

1. آب:

تحقیقات جدید اشاره بر این دارند که نوشیدن آب، کاهش وزن را تسریع می‌بخشد. محققان در کشور آلمان دریافته اند که متابولیسم افراد مورد تحقیق، با نوشیدن حداقل 17 اونس آب، تا 30 درصد افزایش یافته است. این نوشیدنی طبیعی همچنین اشتها را نیز کاهش می دهد و با کمک به دفع سدیم و سموم بدن، نفخ و باد شکم را نیز از بین می برد. نوشیدن کافی آب در طول روز باعث می شود كه دیگر تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرید!

2. چای سبز:

تحقیقات نشان می دهد که عصاره چای سبز، متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند. این چای که در روحیه نیز تاثیر مثبت دارد، خواص ضد سرطانی نیز داشته که از بروز بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.

3. سوپ:

با خوردن یک کاسه سوپ به عنوان پیش غذا، هم کمتر غذا خواهید خورد و هم سریع‌تر چربی می سوزانید. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، سوپ در کاهش اشتها تاثیر بسیار شگرفی دارد، به این دلیل که از مایعاتی تشکیل شده که گرسنگی را برطرف می‌کند. در این تحقیق، زنان می بایست از بین سه پیش غذایی كه دارای 270 کالری بودند، یکی را انتخاب می کردند. زنانی که سوپ مرغ و برنج را انتخاب کردند، 100 کالری کمتر از سایرین مصرف می‌کردند.

4. گریپ فروت:

رژیم گریپ فروت افسانه نیست! محققان دریافته اند که شرکت کنندگانی که با هر وعده غذایی یک نصفه گریپ فروت مصرف می نمودند، به طور متوسط 6/3پوند وزن کم کردند. این تحقیق اشاره بر این دارد که ویژگی‌های خاص غذایی موجود در این میوه سرشار از ویتامینC، باعث پایین آوردن سطح انسولین خون می شود که به کاهش وزن می انجامد. نکته: اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، حتما از پزشک خود سوال کنید که احیانا گریپ فروت اثر منفی روی آنها نداشته باشد.

5. سیب و گلابی:

براساس تحقیقات انجام گرفته، زنان چاقی که به رژیم غذایی خود سه عدد سیب یا گلابی کوچک افزودند، نسبت به زنانی که میوه را در رژیم خود وارد نکردند، بیشتر وزن کم کردند. افراد میوه خوار میزان کالری کمتری در روز مصرف می‌کنند. مصرف این میوه های سرشار از فیبر و کم کالری، باعث می شود که احساس گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید.

6. کلم بروکلی:

تحقیقات بسیار زیادی رابطه بین کلسیم و کاهش وزن را به اثبات رسنده اند. کلم بروکلی نه تنها سرشار از کلسیم است، بلکه سرشار از ویتامین C می‌باشد که جذب کلسیم را نیز بالا می برد. این ماده غذایی همچنین سرشار از ویتامین A و فیبر است. این کلم که هر فنجان آن فقط 20 کالری در خود دارد، نه تنها با چربی ها مقابله می‌کند، بلکه حاوی مواد گیاهی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از شما در مقابل بیماری ها محافظت می‌کند.

7. ماست کم چرب:

طبق تحقیقات انجام گرفته، محصولات لبنی به کاهش وزن کمک فراوانی می کنند. افرادی که تحت رژیم های کم کالری هستند، و 3تا4 وعده مواد لبنی را جزء برنامه غذایی خود درآورده اند، نسبت به کسانی که با همان میزان کالری، مواد لبنی کمتری در رژیم غذایی خود داشتند؛ بسیار بیشتر وزن کم کردند. ماست کم چرب، منبع بسیار غنی از کلسیم است که توصیه می شود 450 میلی گرم از آن را روزانه مصرف کنید.

8. گوشت بوقلمون بدون چربی:

این ماده غذایی که جزء غذاهای محبوب بدنسازان است، چربی سوزی می کند. تحقیقات بسیاری ثابت کرده اند که پروتئین هم می تواند باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شود، چربی بسوزاند و بافت های ماهیچه‌ای جدید در بدن بسازد تا شما کالری بیشتری بسوزانید. مصرف 3 اونس از سینه بوقلمون در یك وعده غذایی كه بدون چربی و بدون استخوان و پوست باشد، حدودا 120 کالری در خود دارد که حاوی 26 گرم پروتئین کاهنده اشتها، یک گرم چربی و فاقد هرگونه چربی اشباع است.

9. آرد جو دوسر:

این ماده غذایی که برای سلامت قلب بسیار مفید است، جزء بهترین انواع کربوهیدرات به شمار می‌رود؛ چون منبع بسیار عالی از فیبر است که حلال چربی و مقابله کننده با کلسترول می باشد. این ماده غذایی معده شما را به خوبی پر نگاه می دارد و انرژی لازم برای انجام فعالیت ‌هایتان را به شما می‌دهد. از خوردن انواع آماده این ماده غذایی خودداری کنید؛ چون نوع تازه آن است که می تواند ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر لازم برای بدنتان را تامین کند.

10. فلفل تند:

محققان دریافته اند که خوردن فلفل تند، متابولیسم بدن شما را بالا برده و اشتهایتان را تقلیل می دهد. علت آن این است که کپسای سین (ماده موجود در فلفل) موقتا بدن را برای ترشح بیشتر هورمون‌های استرس زا تحریک می‌کند، که این عمل متابولیسم را بالا برده و باعث می شود که کالری بیشتری بسوزانید.

این 10 ماده غذایی مفید به طریق زیر به کاهش وزن کمک می کنند:

هریک از این مواد غذایی مفید برای کاهش وزن، معده تان را خوب پر كرده و با میزان کالری کمتر، گرسنگی شما را کاملا برطرف می کند.

میوه های تازه و آبدار، سبزیجات و سوپ، کالری های موجود در مواد غذایی را کاهش داده و باعث می شود بدون تجاوز از حد تعادل کالری ها، بیشتر بخورید.

میوه‌های پر فیبر، سبزیجات و حبوبات دستگاه گوارش شما را سلامت و سطح انسولین خونتان را در حد تعادل نگاه می‌دارد که باعث می شود چربی کمتر در بدن ذخیره شود.

گوشت لخت و بدون چربی متابولیسم را بالا برده و کالری می سوزاند؛ زیرا برای هضم، نسبت به موادغذایی دیگر به انرژی بیشتری نیاز دارد.

لینک به دیدگاه

دوشیدن شیر با دست :

 

دوشیدن شیر با دست مفیدترین طریق دوشیدن است كه نیاز به هیچ وسیله ای ندارد و مادر می تواند در هر جا و هر زمانی كه نیاز دارد به انجام آن بپردازد. دوشیدن شیر با دست وقتی پستانها نرم هستند كار ساده ای بوده اما در هنگام احتقان و حساس شدن پستانها مشكلتر است. مادر باید خود شیرش را بدوشد. دوشیدن شیر توسط فرد دیگر می تواند به پستان مادر آسیب برساند، مگر آنكه فرد مهارت لازم را داشته باشد و خیلی نرم و ملایم رفتار كند.

آماده كردن ظرف برای دوشیدن شیرمادر :

 

مادر باید یك فنجان، لیوان یا شیشه دهن گشاد انتخاب كرده آنرا با آب و مواد شوینده تمیز نموده و در آفتاب بگذارد.

 

در هنگام دوشیدن باید فنجان را با آب جوش پر نموده چند دقیقه به همان حال نگهدارد و وقتی آماده دوشیدن شیر شد فنجان را خالی كند.

 

مادر باید دستها را كاملا بشوید، راحت نشسته یا بایستد و ظرف را نزدیك پستان خود بگیرد.

 

دوشیدن شیر با دست (تكنیك مارمت):

 

بسیاری از مادران شیرده با تجربه تكنیك مارمت را در دوشیدن شیر بسیار مفید و موثر یافته اند و مادرانی كه قادر به دوشیدن مقدار زیادی شیر با دست نبوده اند نتایج بسیار خوبی با استفاده از این روش بدست آورده اند. این روش شامل مراحل زیر است :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

موقعیت قرارگرفتن دست : شصت در بالا و دو انگشت اول زیر پستان روی لبه آرئول طوری قرار می گیرد كه حدود 5/1 سانتی متر از نوك پستان فاصله داشته باشد بطوریكه ذخایر شیر درست زیر انگشتان واقع می شوند.

 

پستان باید بطور مستقیم بطرف قفسه سینه فشار داده داده شود. پستانهای بزرگ را می توان قدری بالا آورده و سپس فشار داد.

 

سپس باید پستان را به كمك شست و انگشتان به طرف جلو آورد و بعد به قسمت لبه آرئول فشار وارد نمود تا شیر به آسانی خارج شود.

 

مراحل 1و3 را باید به ترتیب تكرار كرد. سپس محل قرار گرفتن انگشتان را باید دور آرئول تغییر داده بطوریكه تمام ذخایر شیر تخلیه شود. برای دوشیدن هر پستان از هر دو دست استفاده می شود.

از حركات ذیل باید پرهیز نمود :

 

فشار دادن پستان، كشیدن پستان و نوك آن، لغزاندن دست روی پستان كه موجب كوفتگی و آسیب بافت پستان می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...