armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ Golden Gate Bridge (San Francisco, US پل گلدن گیت (سانفرانسیسکو ، ایالات متحده امریکا) این پل طولانی ترین پل جهان جمعا بطول ۸.۹۲۱ فوت که در سال ۱۹۳۷ تکمیل شد شاید مشهورترین پل زمان باشد. این پل که در سان فرانسیسکو واقع است، موفقیت عظیم در ساخت و ساز زمان خود بود. در ساخت این پل رکورد ایمنی، بگونه ای بود که تنها ۱۱ کارگر در طول عملیات ساختمانی کشته شدند و ۱۱ نفر دیگر به مدد شبکه ی نوین ایمنی که در زیر کار قرار داده شده بود نجات یافتند شکسته شد، عکس هاییکه توسط هزاران توریست همه ساله از پل گرفته می شود، شاخص رنگ قرمز بواقع پرتقالی بین المللی (International Orange) بوده و در اصل این رنگ برای افزایش قدرت دید در شرایط مه آلود بودن هوا که مشابهت با منطقه ی خلیج دارد انتخاب شده، این پل با ۱.۳ میلیون دلار زیر بودجه پیش بینی شده، بمبلغ ۲۷ میلیون دلار ، ۱۰۰۰۰۰ خودرو روزانه بطور متوسط به نتیجه رسید و برای نگهداری به ۳۸ نقاش بطور فول تایم نیز نیاز دارد. تعداد ۲۶ نفر که از ارتفاع ۲۲۰ فوتی با سرعت ۷۵ مایل در ساعت و فاصله ی زمانی ۴ ثانیه به پایین پرت شده اند جان سالم بدر برده اند. (Sydney Harbour Bridge (Sydney, Australia پل بندرگاه سیدنی (سیدنی ، استرالیا) در حالیکه جشن هفتادو پنجمین سال تولدش در سال ۲۰۰۷ گرفته میشد، این پل همچنان در صدر پل های جهان از نظر وسیعترین مقاطع طولانی پل در جهان ( هر مقطع ۳.۷۷۰ فوت) باقی مانده است، این پل ملقب به چوب رختی است بلحاظ قوسی شکل بودنش، معمولا از پل و خانه ی اپرا که در مجاورتش واقع هست عکس برداری می شود، این زوج بعنوان یکی از بهترین تصاویر برای شهر و خود استرالیا عمل می کنند، اندازه ی بزرگترین مقطع ۱.۶۵۰ فوت که در بلندترین نقطه ی قوس ۴۲۹ فوت بالای سطح دریاست، برای ساخت این پل می بایستی ۸۰۰ خانه خراب می شدند و هزینه ی آن با ۱۴۰۰ کارگر ظرف مدت ۸ سال حدود ۱۲ میلیون دلار شد و عاقبت پل سیدنی در سال ۱۹۹۸ تکمیل شد. (Ponte Vecchio (Florence, Italy پنته وكیو (فلورانس ، ایتالیا) شهر پنته وکیو یکی از مشهور ترین نقاط گردشگری ایتالیا است و عقیده بر آنست که از قدیمی ترین سازندگان پل قوسی با سنگ های یک تکه و چند تکه در جهان باشد، گرچه تکه های قدیمی تر ناتمام هم وجود دارد، این پل در اصل از چوب ساخته شده بود تا اینکه در سال ۱۳۳۳ توسط سیل منهدم شد و ۱۲ سال بعد با استفاده از سنگ دوباره ساخته شد، شهرت آن بخاطر داشتن مغازه هایش است و از هر گروهی اعم از غرفه های تجار و قصابها تا دکه های فروشندگان لوازم هنری و یادگاری (سوغاتی) را در خود جای داده است. (Gateshead Millenium Bridge (Gateshead, England پل هزاره و آبنمای گیت شید (شمال شرق انگلستان) جایزه ۴۴ میلیون دلاری پل میلنیوم گیت شید، برای اولین بار و تنها پل"tilting " (کج ، شبدار ، در نوسان ) در جهان در نظر گرفته شده است، رم های هیدرولیکی در انتهای دو طرف پل این امکان را فراهم می آورد که برای عبور کشتی های کوچک پل قدری کج شود و این تکنولوژی نوین باعث گشت که طراحان آن برنده ی جایزه ی معتبر و آبرومند Stirling Prize برای آرشیتکت در سال ۲۰۰۲ گردند ، ۱۹۰۰۰ تن بتن در فندانسیون های به عمق ۹۸ فوت (۳۳ متر) و فولاد (میلگرد) کافی برای ساخت ۶۴ راهروی ۲ تیرکه، پل را به مقاومت در برابر برخورد یک کشتی ۴۰۰۰ تنی که با سرعت ۴ نات در حرکت است قادر می سازد. (Erasmusbrug (Rotterdam, Netherlands پل اراسمبورگ یا سوان (رتردام ، هلند) ملقب به)Swanقو) بلحاظ شکل اسکلت فلزی مهار پل، ساخت این پل که به منظور ارتباط بین شمال و جنوب شهر رتردام طراحی شده بود در سال ۱۹۹۶ خاتمه یافت، برای امکان عبور کشتی ها طاق جنوبی از ارتفاع قابل توجه ۲۹۲ فوتی پل بلند باسکولی برخوردار است که در سال ۲۰۰۵ در فیلمی به نام )Who Am I من کی هستم) بنمایش در آمد که در آن هواپیماهای مسابقه ای از زیر آن پرواز کردند. ساخت این پل با بلندی ۲.۶۵۰ فوت و وزن ۶.۸۰۰ تن که در سال ۱۹۹۶ کامل شد، ۱۱۰ میلیون دلار خرج برداشت به محض آنکه پل بروی ترافیک گشوده شد معلوم شد که پل بر اثر باد تاب می خورد که این مشکل با استفاده از ابزار های تعیین کننده ی فشار هوا (دمپر) مرتفع گردید. (Westminster Bridge (London, England پل وستمینستر (لندن ، انگلستان) یکی از آثار ماندگار و زیبای شهر لندن، پل وستمینستر است که از رودخانه تیمز عبور می کند و در کنار آن کاخ وستمینستر، کلیسای وستمینستر، ساعت محبوب بیگبن و همچنین چرخ فلک چشم لندن قابل مشاهده است. این پل در سال ۱۷۶۹ افتتاح شد. (Millau Bridge (Tarn Valley, France پل میلو (دره ی ترن ، فرانسه) این پل به ارتفاع ۱.۱۲۵ فوت (۳۳۸ متری) روی دره ی ترن در جنوب فرانسه قرار دارد که بزرگترین پل کابلی جهان محسوب می شود. بطوریکه می گویند رانندگی بر روی این پل مثل آنست که در آن احساس می کنی در پروازی. ساخت این پل که قدری بلندتر از برج ایفل است سه سال به طول انجامید و در سال ۲۰۰۴ به روی عموم باز شد، در حالیکه این پل مناظر بسیار زیبایی را از دره ی زیر خود به تصویر می کشد، همینکه مه پایین می آید دیگر مسیر مناسبی برای آنانکه قلبشان ضعیف است نخواهد بود، بطور کل طول این پل ۸.۰۷۱ فوت ( ۲.۴۲۰ متر) با طاق تکی در ۱.۱۲۲ فوتی (۳۳۶ متری) و حداکثر ارتفاع از زیر آن ۸۸۶ فوت (۲۶۶ متر) است، بطور خلاصه این پل بسیار احساس برانگیز هم بر روی کاغذ و هم در حیات واقعی می باشد، دکل پل با ۷ اسکلت فلزی به وزن ۳۶۰۰۰ تن مسقف شده است. یکسری از هفت تیرک، هر یک به بلندی ۲۹۲ فوت (۸۸ متر) و به وزن ۷۰۰ تن به اسکلتهای فلزی مربوط پیوسته اند. Fehmarn Belt Bridge (Baltic Sea, Germany and Denmark) پل تسمه ای فهمارن (دریای بالتیک ، آلمان و دانمارک) هنگامیکه در سال ۲۰۱۸ پل فهمارن کامل شود امتدادی به طول ۱۱.۸ مایلی دست خواهد یافت و جزیره ی آلمانی فهمارن را به جزیره ی دانمارکی لولاند با هزینه ی تقریبی ۲.۲ بیلیون دلار متصل می سازد. نقشه های اولیه نشان می دهند که پل با ۳ اسکلت فلزی کابلی، هر کدام به طول تقریبی ۲.۳۷۵ فوت (۷۱۲) متر که بوسیله ی ۴ ستون به بلندی ۹۱۸ فوت حمایت شده و دارای ۲۱۳ فوت (۶۴ متر) بلندی زیر آن می باشد خواهد بود، پل پیشنهادی جنجال هایی را توسط کاسبها و طرفداران منابع طبیعی که از لطمه خوردن به حیات وحش محل واهمه دارند بوجود آورده است. (The Kintaikyo Bridge (Iwakuni, Japan پل كیتایكیو (آیواکانی، ژاپن) احتمالا یکی از پل های بد شانس در دنیا پل باز سازی شده کیتایکیو در شهر ایواکانی است که در سال ۱۶۷۳ پس از انجام هر اقدامی در جهت عبور از رودخانه ی نیشیکی Nishiki، بر اثر سیلاب های فصلی فرو ریخت. شایان ذکر است که آرک های چوبی آن تا سال ۱۹۵۰ در جای خود محکم باقی ماندند تا اینکه عاقبت طوفان آنها را هم ویران ساخت، با وجود با این نیت که دوباره ضربه نخورد، سه سال بعد پل دوباره بازسازی شد و تا امروز قابل عبور می باشد. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده