رفتن به مطلب

:: سازه های عجیب ولی زیبای دنیا


armin.eleman

ارسال های توصیه شده

آپارتمان شناور مقاوم در برابر سيل

مهندسان با هدف حفظ ايمني ساختمان ها در برابر سيل يک مجتمع آپارتماني شناور طراحي کردند. ايمن نگه داشتن خانه ها در برابر سيل مساله مهمي در کشورهايي مانند هلند است که با اين طغيان طبيعي مواجه هستند. با توجه به اينکه بخش عمده اين کشور پايين تر از سطح درياست و به همين دليل خطر سيلاب افزايش پيدا مي کند لذا مهندسان و معماران خلاق اين کشور راهي براي حل اين مشکل پيدا کرده اند و آن ساخت مجتمع آپارتماني شناور است.

 

 

 

 

 

 

citadel.jpg

 

 

 

 

 

 

 

اين مجتمع در شرايطي که سطح آب بالا و پايين مي رود مي تواند به طور مناسبي خود را در سطح آب ثابت نگه دارد. اين مجتمع شناور که CITADEL نام گرفته شامل 60 آپارتمان تفريحي، يک پارکينگ ماشين، يک جاده معلق و چندين لنگرگاه قايق است. اين مجتمع داراي سازگارترين سيستم خنک کننده با محيط زيست شامل لوله هاي زير آبي است که آب را از داخل سازه يي براي خنک شدن، عبور مي دهد و به اين ترتيب مصرف انرژي براي خنک کردن ساختمان در مقايسه با ساختمان هاي معمولي 25 درصد کاهش مي يابد.

 

 

The-Citadel-Europe%E2%80%99s-First-Floating-Apartment-Complex4.jpg

 

 

 

 

آکواريم « AqueDom » هتل برلين

این آکواریم در هتل جدید رادیسون در ساحل رودخانه SSpree و در قلب تاریخی شهر برلین قرار گرفته است.

 

 

 

untitled.bmp

 

 

 

 

 

 

 

این هتل با استفاده از رنگ هایی گرم و آخرین تجهیزات روز، فضای شهر جدید برلین رو به عنوان کلان شهری پویا و آشنا با طراحی روز منعکس کرده است.

این آکواریم بسیار بزرگ در مرکز لابی قرار گرفته و دارای حجم زیادی شیشه سند بلاست می باشد و با استفاده از تغییرات ماهرانه نورپردازی برجسته به نظر می رسد .

 

 

 

 

untitled0.JPG

 

 

 

 

 

 

مرتع ترین هتل دنیا ، هتل برج العرب دبی

برج العرب هتلی مجلل در دبی ،امارات متحده است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند.

 

 

dubai-1.jpg

 

 

 

 

 

 

این مطلب بیشتر قصد دارد نظر شما را برای مشاهده فیلمی از معماری و امکانات داخلی این هتل برج دعوت کند و جنبه بررسی فنی ندارد. اما بصورت اجمالی آشنایی با آن خالی از لطف نیست.---------------------------------------شهری در آب ( متروپلیس دریایی )

15877.jpg

ایده ساخت شهرهای شناور چیز جدیدی نیست و مدتی است که ذهن بشر امروز را مشغول خود ساخته است ، افزایش جمعیت دنیا و کمبود زمین برای سکونت و هزاران عامل دیگر باعث و بانی چنین طراحی ها و ایده ها می باشد ، يك طراح بلژيكي به نام " ونسان كاله باوت " (Vincent Callebaut) سازنده و طراح شهري شناور است كه آن را "ليلي‌پاد" (Lilypad) نام گذاري كرده است---------------------------------

باز هم دبی !!!!! شما چه از این پیشرفت ها خوشتون بیاد و چه نه، باید قبول کرد هر روز که می گذره، فاصله ی این کشور نفت خیز با همسایه های نفت خیزش، (حالا شما بخونید همسایه ی شمالیش! ) بیشتر و بیشتر و بیشتر میشه. جدیدترین پروژه ای که خبر ساختش خیلی از نظر ها رو به خودش جلب کرده، یک برج دیگه به نام ANARA است .

یک برج بسیار بلند با یک جسم توربین مانند در نوک آن. این برج ۶۶۵متری، توسط گروه Atkins Designs Studio طراحی شده ، از تکنولوژی LED در نمای خود استفاده خواهد کرد و سال آینده ساخت آن آغاز خواهد شد.

 

 

772966123.jpg

 

 

 

 

این برج برای کاربری های گوناگونی طراحی شده است: طبقاتی مسکونی، تجاری ، همراه با فروشگاه ها ، هتل و حتی یک گالری بزرگ هنری در سطح بین المللی.

این آسمان خراش، ۱۲۵ طبقه دارد و در بین هر ۲۷ طبقه ی آن، یک فضای سبز پارک مانند طراحی شده و در نک برج، در قسمت مکزی توربین آن، یک رستوران در اتاقی شیشه ای و کپسول مانند با دیدی فوق العاده قرار دارد.

در سایت رسمی این آسمان خراش، این طرح را مدلی امروزی و پیشرفته از مناره های اسلامی دانسته است، گرچه شاید برای کشور هایی که میدانند خصوصیات مناره چیست و هدف از ساخت آن چه بوده، این الهام کمی غیر قابل هضم باشد!

 

 

309066123-2.jpg

 

 

 

 

این پروژه در اواخر سال ۲۰۰۹ شروع خواهد شد.

 

حالا سوالی که مطرحه اینه که آیا توربین بالای این برج در تامین انرژی برای این بنا نقشی داره یا نه؟؟

به نظر من با توجه به اینکه در حال حاضر دنیا در مسیر استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر قرار داره و همچنین وجود سازه هایی مشابه با ماهیت دینامیکی در دنیا ، این توربین ها نقش اساسی در تامین انرژی ایفا می کنند.

0-----------------------نخستین سازه دینامیکی جهان در دبیDavinci Tower

باز هم سلام

این بار می خوام شما رو با یه برج منحصر به فرد در دنیا آشنا کنم.اگه بعد از مطالعه این مطلب خواستین اطلاعات بیشتری کسب کنین میتونین به این آدرس مراجعه ای داشته باشین .

 

 

img2008032411133417.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...