.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ دکل های چوی و شاین؛ اشباح سرزمین غول ها معماران چوی + شاین choi + shine architects به تازگی به خاطر یکی از طرحهای خلاقانه خود برنده جایزه معماری بستن سوسایتی سال 2010 شده اند. نام این پروژه که برای خطوط پرفشار برق طراحی شده و طرحی شان به سال 2080 باز می گردد به علت شکل خاص آنها سرزمین غول ها the land of giants نامگذاری شده است. این گروه توانسته است با تغییرات کوچکی که در ساختار دکلهای معمول برق به وجود آورده، اشکالی مجسمه مانند پدید بیاورد که در عین اینکه ساختاری کاملا مقاوم دارند، از حیث تنوع هم دارای انواع مختلفی باشند و تبدیل به فیگرهای آیکنیک غالب بر منظر گردند .برای مثال در جاهایی که دکلها از کوه یا جایی مرتفع بالا میروند، از اشکالی استفاده شده که تداعی کننده ی یک کوهنورد است، یا حتی در جاهایی که برای مثال مقدار سیمهای ارتباطی زیاد شده، شکل این دکل برای بهتر تحمل کردن بار اضافی مانند یک فرد زانو زده شده است.اما هزینه ی اجرای این نوع دکلها هم تفاوت زیادی با دکلهای معمول نمیکند، چرا که این دکلها مانند بدن هایی میمانند که دست و پا و سر آنها به صورت پیش ساخته تولید شده و تنها با تغییرات در نوع اتصال آنها، این اشکال به وجود آمده اند. این تیرهای فیگوراتیو به واسطه بیان واضح و سرراستی که دارند در چیدمان های مختلف حس مکان را القا می کنند. تغییرات نامحسوس در دست ها و سر این تیرهای فیگوراتیو در ترکیب با جانمایی مجدد عناصر اصلی بدن حول محورهای ایکس، وای و زد تنوعی غنی از بیان های طراحانه را موجب شده است. این تیرها می توانند جفت جفت کنار هم قرار بگیرند، در یک جهت و یا در جهت مخالف یک دیگر حرکت کنند، رو به روی هم بایستند در چشم هم نگاه کنند، زانو بزنند و حین نزدیک شدن به شهر سرشان را خم کنند. علی رغم گستره عظیمی از فرم های ممکن، هر تیر فیگوراتیو از عناصر اصلی مشابهی ساخته شده است، بسط های از پیش منتاژ شده ایی نیز این قسمت ها را به هم متصل می سازند و این مکانیسم تولید تیرها در ارتفاع های مختلف و گونه های متفاوت فرمی را ممکن خواهد ساخت. - - - - - برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 7 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ دو اِلمان پلاستیکی دراین چشم انداز شاخص هستند. دو علامت از همنوایی ژرف : یکی سقف منحنی سر پناه عبادت کنندگان و دیگری ، صلیب ترکیب شده با چشم انداز. این ارتباط ظریف و حساس ، فضایی با منظره کرانه دریاچه ایجاد می کند ، فضا و قابی خالی برای ترسیم نمایش کلیسایی کوچک! توالی سیال این فضا به برنامه و سلسله مراتب عبادی کلیسا اشاره دارد . دهلیز ، تعمیدگاه ، سالن کلیسا ، قربانگاه و محراب ادغام شده با دریاچه همگی ، بین سر پناه و صلیب واقع شده اند. فضای کلیسا و فضای طبیعت ! و این مکان با اِلمان های پلاستیکی طرح این عبادتگاه که دریچه ای است به منظره بی کران و بی حد و حصر چشم انداز طبیعت ، تعریف می شود. معماری معنوی این کلیسای کوچک ویژگی متعالی نامحدودی را به اجرا درمی آورد که عبادت ،تفکر و اندیشه در حضور خداوند ، در طبیعت را به همراه دارد . کلیسا هنگامی که در میان کوههای احاطه کننده روستا نمایان میشود بر تمام عظمت و بزرگی کلیساهای جامع فایق می آید. درختان زمینه طرح اِلمان های متعلق به عبادتگاه هستند. عبادتگاهی که کاملاً شاخص است. از آن جایی که فضای عبادت مسأله ای فراگیر و جهانی است ذات معماری این عبادتگاه به هنگام لحظات تفکر و اندیشه و عبادت ، واقعیت حضور انسان روی زمین برخاسته از ذات بی نهایت اش را آهسته در ذهن ما القاء میکند ، از زبان سنت فرانسیس مقدس ، در فرمی که از طریق آن پیام مسیح را به انسان می رساند. معمار : دسیو توزی (Decio Tozzi) مکان : والین هاس / سن پائولو / برزیل ( Valinhos/Sao Paulo/Brezill) زمان پروژه : ۲۰۰۲ مساحت ساخت : ۲۲۵ متر مربع نمایی رو به صلیب ادغام شده با دریاچه 4 5 6 7 sketch برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ معمار هلندی فرانک هاورمنز Frank Havermans در کنار یک رودخانه در هلند این اتاقک بتنی را طراحی و اجرا کرده است.دقیقاً درجایی که رودخانه دومِل توسط خاک های شنی از زمانهای بسیار قدیم قطع شده ، چشم انداز رصدخانه "آر اِکس دی" قرار گرفته. این پاویون در بین راه جنگلی که از مرکز روستا شروع و به مزارع اطراف آن ختم می شود، در پناه شاخه های دو درخت تنومند قرار گرفته است.رصدخانه " آر اِکس دی" یک ساختار کوچک بتنی است که بخش اعظم آن در زیر زمین واقع شده و از فاصله دور شبیه به یک آلونک کشاورزی یا یک انبار سوخت قدیمی است. همچنین مانند یک مجسمه یخ زده در این چشم انداز ایستاده، که ناخوداگاه شما را به سمت خود میکشد. همانطور که به این بنا نزدیک میشوید، مصنوعی بودن و عظمت آن برای شما مشخص میشود. این ساختار مانند درختان ، توسط دو ریشه بتنی بزرگ به زمین ثابت شده و رفت و آمد حیوانات بومی محل در دیدرس این رصدخانه قرار دارد. ورودی تنها در یک جهت،توسط رمپی با شیب کم به وجود آمده که میدان دید شما را پایین می آورد. رسم معمول رصد خانه ها، بالابردن خط دید و فراهم کردن یک دید گسترده است،در حالی که هدف معمار از این طرح، بالا بردن آگاهیست از آنچه که در دسترس ماست. یک میدان دید از گیاهان در حال رشد وحیواناتی که در آنجا زندگی میکنند،در جلو چشم بازدید کننده قرار میدهد. این ساختار شامل دو نیمکت بتنی است که به شما اجازه می دهد در آرامش به تماشای منظره بپردازید. رمپ دوم،شما را وارد یک گودال مسقف میکند که یک پناهگاه موقت برای در امان ماندن از باران و تابش آفتاب است. شکافِ درون ساختار به شما اجازه میدهد،دریاچه ای که زیر پای شما جریان دارد را ببینید. پوسته بتن مانند پوسته درختان مجاور خود ، زبر و خشن است که به بتن یک ظاهر طبیعی میدهد و با گذشت زمان فرم آن با چشم انداز و محیط بیرون هماهنگ می شود. ورودی تنها در یک جهت،توسط رمپی با شیب کم است که میدان دید شما را پایین می اورد رمپ دوم،شما را وارد یک گودال مسقف میکند که یک پناهگاه موقت برای در امان ماندن از باران و تابش آفتاب است این ساختار شامل دو نیمکت بتنی است که به شما اجازه می دهد در ارامش به تماشای منظره بپردازید. شکافِ درون ساختار به شما اجازه میدهد،دریاچه ای که زیر پای شما جریان دارد را ببینید. این پاویون در بین راه جنگلی که از مرکز روستا شروع و به مزارع اطراف ان ختم می شود، در پناه شاخه های دو درخت تنومند قرار کرفته. پوسته بتن مانند پوسته درختان مجاور خود،زبر و خشن است که به بتن یک ظاهر طبیعی میدهد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ هتلی متشکل از ترکیب در هم پیچ مثلث ها، هتلی است جدید برای علاقه مندان دوچرخه که طرح پیشنهادی ان توسط فیلپ مودست اسکامبلن و انتوان فروم Philip Modest Schambelan + Anton Fromm ارائه شده است . هتل, اگر ساخته شود, برروی تخت سنگی بالای دریاچه ی گاردا در ایتالیا قرار خواهد گرفت . هتل کاملا با ذهنیت یک دوچرخه سوار طراحی شده است . هیچ پله ای برای رسیدن به داخل وجود ندارد تنها رمپهای دوچرخه رویی وجود دارند که کاملا شیب دارند و برای رسیدن شما و وسیله نقلیه دوچرخ به داخل وخارج با کم ترین تلاش طراحی شده اند. دریاچه گاردا یک مقصد تعطیلات بزرگ برای ایتالیایی هاست و درست در شمال میلان واقع شده است و مکانی بزرگ برای دوچرخه سواران کوهستان به شمار می اید. فیلپ مو دست اسکامبلن و انتوان فروم به امید بازده مالی داشتن این پروژه را هم برای مردم و هم مناسب حال دوچرخه سواران طراحی کرده اند. هتل در هر طبقه توسط یک سری رمپ های زاویه دار قابل دسترس است که از خطوط منحنی دامنه ی کوه منشعب و در تمامی قسمت های هتل جریان می یابند. بعد از یک روز طولانی سواری در روستاها ی اطراف هیچ چیز بهتر از راندن دوچرخه به اتاق خواب نیست. هتل 500 متر بالای نوک شمالی دریاچه معلق است و چشم اندازی سحرانگیز رو به اب و کوههای اطراف دارد. یک جبهه ی تمام شیشه ای استفاده ی کامل از خورشید را ممکن ساخته است تا هتل در تمام طول روز نورگیری داشته باشد . در طبقه ی بالای هتل تمام فضاهای همگانی ,اتاق رسانه ها ,محل فروش خوراک سبک جا گرفته اند به علاوه یک ایوان افتاب گیر . فیلپ مو دست اسکامبلن و انتوان فروم از طبیعت برای شکل دادن به سازه دوچرخه روشان استفاده کرده اند و به نظر می رسد سرنخ هاشان را هم از جاهای درست گرفته اند. 2 3 4 5 6 7 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ پارک ارامش طراحی شده توسط تـــُیوایتو Toyo Ito در تـُـــره ویه خا Torrevieja ، جنوب اسپانیا نیمه تمام باقی مانده است و اجرای آن به دلیل احتمال شکستن قانون ساحلی متوقف شده است. وضعیت عمومی بنا در نمایشگاهی که توسط معماری محلی به نام ناتالی گیدرُن Nathalie Gidrón برگزار شد، در معرض عموم قرار گرفت؛ نمایشگاه ویرانه های ساختمان مذکور را، که به شكل یک حلزون از چوب ساخته شده و سپس با مس پوشيده شده است را نشان میدهد. اگرچه مس بدنه در حال ناپدید شدن است و زیر لایه چوبی بنا نیز به خاطر رطوبت، تاب برداشته، با این حال باز هم گیدرُن این ساختمان را یکی از گوهرهای معماری در قرن 21 می داند. مقامات شهرداری شهر تـُـــره ویه خا نقشه های سایت را بعد از رسیدن دستور توقف اجرای ساختمان تغییر دادند و هم چنان منکر متوقف کردن پروژه می شوند. بقیه گروه های سیاسی نیز درخواست بازگرداندن سایت به حالت طبیعی را دارند. نحوه شکلگیری پوسته خارجی توسط مس دید از روبرو فضای داخلی ماکت مجموعه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ عالی بود افرین اون کلیسا قشنگ بود لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 شهریور، ۱۳۸۹ این پارک 22هکتاری،در شهر ساحلی درشمال تیانجین-چین-واقع شده. سرعت شهرنشینی آن را به مکانی برای تخلیه زباله و مخزنی برای تخلیۀ آب طوفان و رگبار تبدیل کرده بود.سایتی آلوده و خلوت که بامحله های فقیرنشین و سازه های موقتی زهوار دررفته، محاصره شده بود.با طراحی دوباره و تبدیل آن به یک پارک شهری و ارائه خدمات طبیعی به شهر، از جمله تصفیه آب طوفان ورگبار، بهبود آب شور وقلیایی از طریق فرایندهای طبیعی، فراهم کردن فرصت هایی برای آموزش زیست محیطی، ترمیم چشم انداز منطقه ای با نگهداری پوشش گیاهی بومی و ایجاد یک تجربۀ زیبایی شناسی، مورد استفادۀ دوباره ساکنان قرار گرفت.در داخل بعضی از حفره های پارک ، پلت فرم های چوبی وجود دارد که به بازدید کننده فرصتی برای نشستن در میان پوشش های گیاهی داده، همچنین یک شبکه آسفالت قرمز رنگ که پالت ها را به هم متصل کرده،و اجازه قدم زدن در میان این چشم اندازِ تکه تکه را می دهد.در طول مسیر یک سیستم تفسیر محیطی است که توصیفی از الگوهای طبیعی ، فرایندها و گونه های بومی را منتقل میکند.این پروژه کمک میکند تا به تعریف جدیدی از زیبایی شناسی چشم انداز برسیم، تعریفی توسط یک فرایند مداوم و در حال تحول. The existing conditions of the site Let Nature Work: The Adaptation Process Visualized Master Plan The Construction Process SW View; patchy landscape and pond cavities A deep water pond A green pond A green pond: platform in between reed population برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 شهریور، ۱۳۸۹ "پارک دِ لا سیو تادلا" parc de la Ciutadella ،یک باغ کوچک-1500مترمربع- متشکل از مجموعه ای وسیع از درختان خرما با ارتفاعات مختلف و یک پوشش گیاهی ِ زخیم و انبوهِ گرمسیری در باغ وحش بارسلونا-اسپانیا-می باشد. این باغ همیشه به عنوان زیستگاه های "مَکو"ها ( انواع طوطی های بومی آمریکای مرکزی و جنوبی ) مورد استفاده قرار گرفته.مکان ِدور و پرسروصدا و حضور رنگارنگ پرندگان، آن را به واحه ای عجیب وغریب در داخل پارک و یک مکان منحصر به فرد در درون شهر، تبدیل کرده.طراحی قفس ها به دنبال دستورالعمل های تکنسین های باغ ، کامل شده. سطح کل هر واحد 21.5 مترمربع است که تنها 14.4 مترمربع آن توسط عموم دیده می شود و بقیۀ فضا به "منطقه خواب" و "کریدور نگهداری" تقسیم شده. ساختار اصلی قفس ها از لوله های فلزی می باشد که در بالای قفس ها خم وبسته شده اند، مانند "دسته گلی از گندم های فلزی". معیار اصلی در نحوۀ قرارگیری قفس ها، تنظیم آنها در یک راهِ ظاهرأ بدون ترتیب بوده که بازدید کنندگان را همیشه با پرسپکتیوهای مختلفی از قفس ها، بایک سیستم زیبا و فاقد قانون ، روبه رو ومتعجب کند. غوطه وری این قفس ها در میان درختان نخل ، به نظر می رسد برای همزیستی، احترام به طبیعت پنهان و افزایش توان اکوسیستم است. CAGES FOR MACAWS IN THE PALM GROVE OF BARCELONA ZOO CAGES FOR MACAWS IN THE PALM GROVE OF BARCELONA ZOO CAGES FOR MACAWS IN THE PALM GROVE OF BARCELONA ZOO CAGES FOR MACAWS IN THE PALM GROVE OF BARCELONA ZOO CAGES FOR MACAWS IN THE PALM GROVE OF BARCELONA ZOO CAGES FOR MACAWS IN THE PALM GROVE OF BARCELONA ZOO ELEVATION OF CAGES PLAN OF CAGES برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 شهریور، ۱۳۸۹ ساختار خانه های زیرزمینی فرم هایی ارگانیک را ایجاد می کنند.ایجاد این خانه ها مستلزم خلاقیت و حس فضاییِ قوی است. ابنیه طراحی شده توسط پیتر وتسچ Peter Vetsch در دایتیکون سوئیس، Dietikon, Switzerland مبتنی بر تفسیر آگاهانه از نظر زیست محیطی، بوم شناختی و معماری مترقی است. این خانه های پنهان در زمین به صورت مجموعه ای با ورودی کاملا ٌ مخفی اطراف یک دریاچه مصنوعی متمرکز شده اند. بخش مسکونی شامل 9 خانه است، سه خانه سه خوابه، یک چهار خوابه، یک پنج خوابه، سه شش خوابه و یک هفت خوابه است. در ایده خانة زیرزمینی از زمین به عنوان یک روکش عایق که به طور مؤثر آن را در برابر باران، باد و فرسایش طبیعی محافطت می کند، استفاده می شود. لزومی ندارد خانه زیرزمینی زیر زمین ساخته شود بلکه می تواند روی زمین طبیعی سبز ساخته شود. این پروژه بر خلاف اسمش در واقع زیر زمین ساخته نشده و بر خلاف خانه های سنتی مسکونی هدف ساختن این خانه ها چیز دیگریست: نه زندگی روی زمین یا زیر آن بلکه زندگی با زمین. این ها خانه های انعطاف پذیری هستند که مطابق با خواسته های مالکان ساخته شدند و تمام نیازهای شخصی را برآورده می کنند. در ایده این خانه ها از محیط اطراف به عنوان یک مزیت استفاده می شود و محیط اطراف با ساختمان ها مطابقت نمی کند بلکه خانه ها طوری شکل گرفته اند که محیط طبیعی را حفظ می کنند. فضاهای مورد استفاده در طول روز در قسمت جنوبی و فضاهای مورد استفاده در شب در قسمت شمالی واقع شده اند. در قسمت میانی حمام و پله های اتصال دهنده به زیرزمین قرار دارند. تمامی حمام ها از نور طبیعی پنجره های پشت بام برخوردارند. روی ایزولاسیون پشت بام یک لایه محافظت کننده از زمین طبیعی قرار دارد که می تواند برای کاشتن چمن یا گیاهان مورد استفاده قرار گیرد. نمايي از خانه هاي زيرزميني نمايي از تراس چشم انداز پشت بام مسير ورودي نماي بيروني نماي بيروني فضاي داخلي فضاي داخلي برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 شهریور، ۱۳۸۹ در سال 2005، ماتیاس لوئبرمان Matthias Loebermann ، یک غرفه ی نمایشگاهی موقت برای جام جهانی اسکی شمال اروپا در ابرستدورفNordic Alpine Skiing World Championship in Oberstdorf آلمان به وسیله ی تخته های چوبی پهن قابل حمل اصلاح شده ساخت. تخته های پهن قابل حمل در همه جا یافت می شد و به عنوان یک ماده ساختمانی محکم و کم هزینه بسیار مناسب بود ، که اخیرا برای پروژه های ساخته شده از مصالح بازیافتی Palletecture بی نهایت مورد استفاده قرار می گیرد.لوئبرمان این غرفه را توسط 1300 تخته چوب پهن قابل حمل طراحی کرد و ساخت و تخته ها با استفاده از جک های فشاری و تسمه های کششی کنار هم نگهداشته شدند. در شب، داخل پاویون با یک لامپ روشن می شود و انعکاسهای خیره کننده درخشان از طریق شکاف تخته ها به بیرون می تابند.دانشجویان رشته معماری از دانشگاه بیبراچ در ساخت این غرفه ی نمایشگاهی که 6 متر ارتفاع، 8 متر عرض و 18 متر طول دارد همکاری کردند. تخته های چوبی پهن قابل حمل، به روی یکدیگر در یک طراحی برامده از خط خمیده قرار گرفته اند. هر عضو بوسیله ی میله ی کشسان به یکدیگر بسته شده و با فشار تسمه ها محکم کشیده می شود. شکل هندسی نامنظم ، فضای داخلی غار مانند را برای استقبال از بازدید کنندگان آفریده است. غرفه موقت به عنوان محل ملاقات و اتاق رسانه ای برای ورزشکاران کارکرد دارد و بدین طریق ان ها را وادار می سازد بعد از مسابقات به اینجا بیایند. در زمان برگزاری مسابقات اسکی سازه اغلب در برف پوشانده شده بود. چون غرفه فقط با میله ی کشسان، تسمه ها و تخته ها ساخته شده بود ، پیاده سازی و بازیافت سازه بعد از اتمام مسابقه کاملا ساده بود . - - - - برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ برج رصد توسط کلاوس لوئنهارت Klaus Loenhart وکریستف مایر Christoph Mayrطراحی و در بالای رودخانه میور Mur در مرز اتریش و اسلوونی اجرا شده.کانسپت طرح نه تنها شامل احساس خوشیِ از رسیدن به اوج می باشد، بلکه لذت بردن از مراحلی است که یک بازدید کننده در راه دارد.ساختار راه پله از فولاد و آلومینیوم ساخته شده.در حین صعود از 168 پله، در ارتفاعات مختلف،چشم اندازهای متفاوتی وجود دارد و در بالاترین نقطه از این ساختار، در ارتفاع 27 متری از سطح زمین، فرد متوجه می شود که این راه هرگز پایانی ندارد.ساختار برج رصد مانند یک درخت طراحی شده.قسمت پایینی مطابق با تنه، در حالی لوله های ظریف ساخته شده از فولاد، نشان دهندۀ شاخه های باریک تر در بالای درخت می باشد.برج در اصل به معنای، علامت کمربند سبز اروپا است که در میان جنگل ساحلی در جنوب اِستیریا سربرافراشته. در واقع این برج ، تبدیل به یک مجسمه معماری و دیدبان شده که یک دیدِ پانورامیک از چشم انداز را ارائه می دهد. فرم دوگانه، مارپیچ گون و در هم تنیده پلکان در آسمان پایان می یابد. برج رصد در بالای رودخانه میور ؛ کشف ماهیت طبیعت برج رصد در بالای رودخانه میور ؛ کشف ماهیت طبیعت برج رصد در بالای رودخانه میور ؛ کشف ماهیت طبیعت برج رصد در بالای رودخانه میور ؛ کشف ماهیت طبیعت برج رصد در بالای رودخانه میور ؛ کشف ماهیت طبیعت برج رصد در بالای رودخانه میور ؛ کشف ماهیت طبیعت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ ویلای کا Villa K که توسط دفتر معماری فضای سلولی طراحی شده است و فرایند ساخت ان تا می 2010 به اتمام خواهد رسید بر بلندای تپه ایی در یکی از مناطق شاخص ویلا سازی شده ی به نام کاروایزاوا Karuizawa واقع شده است. تمامی جهات اطراف محل ساخت ویلا برای دید نسبت به مناظر بی نظیر زمستانی باز و رها طراحی شده اند . ویلا شامل کف های چهار قسمتی و سقف های چهارقسمتی است که همگی با محوریت یک پلکان مرکزی تعریف شده اند. هر چهار سقف در ترازهای متفاوتی قرار گرفته اند که به منظور ارائه دیدی گوناگون برای ساکنین از طریق پنجره هایی به فضای اطراف در ارتباطند در ضمن هر چهار سقف با زوایای مختلف به یکدیگر متصل می شوند و به همین سبب سقفی با خط حرکت متنوعی ایجاد کرده اند. از سوی دیگر فضاهای داخلی هم به چهار قسمت مختلف تقسیم شده که حول حرکت مارپیچی منتج پله مرکزی به هم می رسند. همان گونه که قبلا ذکر شد هر چهار سقف با زوایای مختلف به یکدیگر متصل می شوند نور خورشید به واسطه ی شکاف ما بین سقف ها فضای داخلی را روشن می سازد . - - - برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ کیهاین ان Keehyun Ahnو مینسو لی Minsoo Lee از انل استودیوAnL Studio ساختمانی را در شهر جدید سونگ دو Song-do ، اینشن , Incheon کره جنوبی South Koreaساختند، که مساحت سایت آن 350 متر مربع و مساحت ساختمان 91 متر مربع می باشد.طراحان داخلی و معماری انل استودیو AnL Studio ، کیهاین ان Keehyun Ahn و مینسو لی Minsoo Lee، عرشه دیدبانی عمومی را به نام چشم انداز اقیانوس Oceanscope در اینشن Incheon کره طراحی کرده اند که از مصالح بازیافت شده، از جمله کانتینر های حمل و نقل قدیمی ساخته شده است.کانتینرهای مستعمل، برای هدفی دوباره جهت یک سرپناه موقت در بسیاری مناطق روستایی در کره، تنها به دلیل آنکه مصالح ارزانی است ،بازیافت شدند. با این حال، استفاده های بدون ملاحظه از این محصولات جعبه فلزی تجاری که روابط هماهنگی با محیط اطرافشان ندارند ،سبب پی آمدهای ناموفقی در محیط های روستایی می شود . 2 3 4 5 6 7 8 9 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ خانه زیرزمینی منحصر بفرد بیل لیشمنBill Lishman نقطه اوج تحقیقات و طراحی های بیشمار و چندین ساله است .ایده طراحی این خانه ها از راجر دینRoger Dean هنرمند و طراح بریتانیایی گرفته شده است. این مجموعه خانه های متصل به هم شبیه کلبه اسکیموها است که زیر زمین مدفون شده اند و با وجود اینکه در مکان نسبتاٌ سرد و طوفانی واقع شده اند نیازی به انرژی گرمایشی و سرمایشی ندارند. بعد از ساختن یک کلبه اسکیمو در سال 1970 ، بیل از اینکه این خانه تنها با حرارت بدن گرم و برای روشنایی آن تنها شعلة یک کبریت یا فندک کافی بود، مبهوت شد. او کتاب های زیادی راجع به خانه های زیر زمینی و خانه هایی با انرژی کار آمد مطالعه کرد. ایده قرار دادن خانه های چهار گوش جعبه ای شکل زیر زمین منطقی نبود همان طور که غارها چهار گوش نیستند. زیرا این فرم نمی تواند بار زیادی که از زمین وارد می شود را تحمل کند. مشکلاتی که از نظر لیشمن در این گونه خانه ها وجود دارند این است که: مبلمان و وسایل چهار گوش مناسب یک فضای منحنی شکل نیست، گوشه ای برای نصب لامپ ها وجود ندارد و آویزان کردن تصاویر جالب نیست.البته ساختن چنین خانه هایی آسان و ارزان هم نیست و هزینه آن بیشتر از خانه های مرسوم است. زیرا مستلزم جا به جا کردن هزازن تن خاک و نیروی کار زیاد صنعتگران ماهر می باشد. Bill Lishman's Underground Dome Home interior Bigdoor Bill Lishman's Underground Dome Home kitchen Livingroom Elevation interior برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ نام تیم معماران دن بریل Dan Brill Architects بعنوان تنها نماینده بریتانیا در رقابت طراحی بین المللی پل عابر پیاده در کالیفرنیای جنوبی امده است. این مسابقه معماری به وسیله سازمان معماری برای انسانیت Architecture for Humanity, تحت عنوان ترستلس امن سازمان دهی شده است. بیش از 100گروه برای طراحی ایمن ترین و کو تاه ترین مسیر دسترسی به ساحل ترستلس ثبت نام کردند، این محل برای اهالی آمریکای شمالی است که بهترین مکان برای گشت و گذار است . هر ساله بیش از 100000 نفر از این محل بازدید می کنند و نحوه دسترسی شان به محل گونه هایی را در معرض انقراض قرار داده است، یکی از اهداف این پروژه کم کردن این ضایعه از طریق طراحی است. برای طراحی مسیری امن و مطابق با ADA بین پارکینگ خارجی و ساحل ، تیم معماران دن بریل طرحی را پیشنهاد کرد که حیات حساس اکولوژی ساحل و محل سرگرمی خیزاب کنار دریا را حفظ می کند و آنرا ارتقا می بخشد. سازه ، ساخته شده از صفحه ی فولادی سازگار با آب و هوا ، قادر به پل بستن فواصل طولانی است که بوسیله آن حداقل نیاز پی ها را در زمین مرطوب نیاز دارد و امنیت راه آهن در حال گذر را تامین می کند. صفحه ی فولادی وسطح چوبی سازگار با آب و هوا ، سطح زیرپایی قابل لمس و گرم را فراهم می کند. طرح ، ورودی جدیدی برای ساحل ترستلس را از پارکینگ خارجی تامین می کند و عناصری را که اخیرا با زیر بنا عجین اند بهم اتصال می دهد : توالت ها ، دوش ها ، سکوهای نشستن و نوشیدن انبارک های گردان و یک کیوسک یا جایگاه اطلاعات. پل بین 3.5 تا 7 متر در عرض متغیراست و دو جایگاه نشستن گسترده در طولش را بهم متصل می کند تا برای گرفتن چشم اندازی دراماتیک در مسیر زمین های مرطوب و طول اطراف ساحل مکان دهی شود. علامت های آموزشی نیز در طول مسیر الحاق می شوند و هشدارهای عمومی برای موجودات و گونه های در معرض انقراض نیز تعبیه خواهند شد. مسیر در ساحل ترستلس به پایان می رسد و یک ته ستون برای ناظری عامی که می نشیند ، همراه با امکانات توالت و پارکینگ دوچرخه را در پایین الحاق می کند. همچنین نگهبانی برج به طرح الحاق شده است. پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) پل عابر پیاده طراحی شده توسط گروه معماری دن بریل (Dan Brill) برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 آبان، ۱۳۸۹ بیست پروژه برای نسل اینده ـ هستی و طبیعت بیست مهندس معمار برای ساخت 20 ویلا تعریف شده تحت شمول بیست پروژه ی نسل اینده در تایوان انتخاب شدند . اولین پروژه های این مجموعه که شامل اثاری از کنگو کوما، ام وی ار دی وی و جولین دی اسمیت می باشد به تازگی منتشر شده اند این 20 ویلا در سواحل شمالی منطقه ی بین المللی سنیک در تایوان ساخته خواهند شد و هدف استراتژیک از ساخت ان ها کشف رابطه بین مکان های زیستی و طبیعت می باشد. این منطقه در 50 کیلومتری تایپه قرار دارد، محوطه ایی که طرح های نهایی اخیرا در ان جا معرفی شده اند. معمارانی که برای این پروژه انتخاب شدند؛ شامل ده معمار از تایوان و ده معمار از دیگر نقاط جهان، هر کدام از پیش زمینه ایی متفاوت برخوردارند. اتووود پیش از این یکی از پروژه های این مجموعه را معرفی کرده اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و در اینده نیز به فراخور به مابقی پروژه ها خواهد پرداخت. / /./ /,/, ??? !! :: ::"" برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 آبان، ۱۳۸۹ معماران متیو جانسون و جیسون لوگان، پروژه "ابر منشوری Prism Cloud "را برای مسابقه the Land Art Generator در نزدیکی ابوظبی طراحی کردند . این یک ساختار کابل-شبکه است که بر روی کویر شناور خواهد بود و در همان زمان تولید انرژی می کند که باعث شکست یا انکسار نور می شود . ابر منشوری بر بالای کویر شناور بوده و متناوبأ سایه ها و طیف نور را بر روی سطح خود پخش می کند و خواستار توجه به عناصر جوی است که ممکن است در غیر این صورت از نظر دور بماند . در بافت خالی یک کویر ، ابر منشوری ، یک احساس تجربی به وجود می آورد . نور توسط شکاف و تقسیم منشوری به رنگهای مختلف ، قابل رؤیت می شود . آسمان و ماسه در واحه ای تجربی ساخته شده از بتن ، درست شده که به عنوان نقطه کانونی و ساختار برای سایبان عمل می کند . سایبان نیز انرژی خورشیدی را از طریق آرایه خود از باطری های فتوولتائیک مهار می کند . پروژه ، زیبایی را در در طبیعت فوق العاده چشم انداز می بیند و تأثیرات خود را تقویت می کند . کیفیت عنصری سایت در نقطه ای متمرکز می شود که کویر ، آب را در زیر آسمان گسترده دیدار می کند . این اثر نیز می تواند به عنوان یک نوع چراغ دریایی عمل کند . ابر منشوری ؛ سایه بانی از موج و حرکت ابر منشوری ؛ سایه بانی از موج و حرکت ابر منشوری ؛ سایه بانی از موج و حرکت ابر منشوری ؛ سایه بانی از موج و حرکت ابر منشوری ؛ سایه بانی از موج و حرکت ابر منشوری ؛ سایه بانی از موج و حرکت ابر منشوری ؛ سایه بانی از موج و حرکت ابر منشوری ؛ سایه بانی از موج و حرکت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 آبان، ۱۳۸۹ بی تا ایی کا BTEK مرکز نمایش فن آوری های جدید است که مخاطبانش را دانشجویان می داند، ترویج دهنده مرکز؛ پارک تکنلژی اس.ای در اسپانیا ،گزاره های پی امده را به عنوان مجموعه ای از مهم ترین دستورالعمل های مد نظر مرکز تعیین نموده است. تاسیسات باید از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمد باشند (سیستم زمین گرمایی برای کنترل آب و هوا) و از منابع انرژی تجدید پذیر (سیستم یکپارچه فتوولتائیک ساختمان متصل به شبکه 60kw شهری)استفاده کنند. ایجادفضای نمایشگاهی بسیار انعطاف پذیر و متنوع که قادر به وفق دادن انواع نمایشگاه می باشد. شکل هندسی پوشش سقف که در آن صفحه های خورشیدی تجمیع شده اند باید مثلثی - شبیه به شکل پارک فناوری می باشد . مکان سایت بر روی یکی از بالاترین نقطه از ویزکابا پارک فناوری و نزدیک به محوطه تشست و برخاست فرودگاه بیلبائو می باشد، گونه شناسی سایت به تبدیل بنا و مجموعه پیرامونی به یک منمان در منظر پیرامونش کمک می کند. -- برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 آبان، ۱۳۸۹ معماران ای ایکس پی EXP و هم تیمی هایشان برنده طراحی ِ ناحیه زیست بوم" Heudelet 26" در نزدیکی مرکز شهر دیژون – فرانسه – شدند که الگویی برای پیشرفت های بعدی آنها به حساب می آید . پروژه شامل حدودأ 300 خانه ( ترکیبی از مسکن اجتماعی و اجاره خصوصی و خوابگاه ها ) ، 9 کارگاه هنری ، 1200 مترمربع دفاتر ، مغازه ها ، دکه ها ، امکانات فرهنگی و تجاری می باشد . این ساختمان ها تمامأ اکوگرا خواهند بود : یا با استفاده از طرح های غیر فعال یا حتی با تولید انرژی های فعال . تمام پروژه ها بر ساختمان سبز و مشارکت شهری تأکید دارند و در عین حال بر پارک اصلی تأکید می گذارند که ایده های نوآورانه را با توجه به نیازهای شهری ، اجتماعی ، فنی و فعال متحد می کند . aerial-view 3d-view masterplan urban-section urban-section -street-network transports walking-distance vegetation carpark architectural-section برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده