CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۸۹ کاربرد پنجره Redered frame این پنجره یک پنجره موقتی است که تصاویر رندر شده را نگهداری می کند . اغلب هنگام توسعه یک صحنه لازم است تا یک رندر آزمایشی از صحنه داشته باشید تا وضعیت سایه و پشت نمائی را آزمایش کنید . پنجره Redered frame بشما امکان می دهد تا رندرهای آزمایشی داشته باشید بدون اینکه از فصای هارد شما استفاده شود . در قسمت Render output گزینه Redered frame window را فعال کنید سپس دکمه Render را بزنید . در نوار ابزار این پنجره : Save bitmap بشما امکان ذخیره تصاویر را میدهد . Clone rendered frame window یک پنجره Render frame جدید باز میکند تا تغئیرات را مقایسه کنید . چهار دکمه در نوار ابزار فرار دارد که مربوط به کانالهای رنگ میشود .میتوانید آنها را فعال یا غیر فعال نمائید . دکمه مشکی مربوط به کانال آلفای تصویر است که یک تصویر خاکستری ایجاد میکند تا از آن بعنوان ماسک استفاده کنید . Monochrome تصویر را سیاه و سفید میکند . clear تصویر را پاک میکند. 5 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 بهمن، ۱۳۸۹ کاربرد Ram player همانطور که پنجره Render frame بشما امکان میدهد تا تصاویر رندر شده را با هم مقایسه کنید .. ویژگی Ram player نیز بشما امکان میدهد تا انیمیشن رندر شده را بکمک حافظه کامپیوتر مشاهده نمائید. پنجره Ram player را میتوالنید در آدرس Rendering ==> Ram player باز کنید. دکمه های قرار گرفته در نوار ابزار بشما امکان میدهد تا یک تصویر را همزمان در 2 کانال A و B بارگذاری نمائید. Open channel : آخرین تصویر رندر شده را در کانل مورد نظر بارگذاری میکند. Save channel : فایل جاری را ذخیره میکند. A و B : فعال یا غیر فعال کردن هر کانال را میسر میسازد. Horizontal/Vertical screen split : امکان تعئین افقی یا عمودی بودن خط تقسیم 2 کانال. پس از آن .. دکمه های کنترل فریم قرار دارند که نیازی به توضیح ندارند. 3 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 بهمن، ۱۳۸۹ انواع رندر در انتهای سمت راست نوار ابزار اصلی یک فیلد قرار دارد که بطور پیش فرض گزینه View در آن انتخاب شده است . در این فیلد نوع رندر را مشخص میکنید . توسط این گزینه مشخص میکنید که مایلید کدام قسمت از صفحه رندر شود. View : همه صحنه را رندر میکند Selected : فقط اشیا انتخاب شده در دیدگاه جاری را رندر میکند Region : یک کادر خط چین شامل چند دستگیره در دیدگاه فعال میسازد . توسط این کادر یک ناحیه از صحنه را انتخاب میکنید تا رندر شود. Crop : مانند Region عمل میکند با این تفاوت که نواحی بیرون کادر رندر نخواهد شد. Blow up : اندازه کادر و ناحیه انتخاب شده را گرفته و آنرا تغئیر میدهد تا کل پنجره رندر را پر کند. Box selected : فقط اشیا انتخاب شده را رندر میکند اما بجای آنها مکعب نشان میدهد Region selected : فقط اشیائی را رندر میکند که داخل مرزهای اطراف شی منتخب قرار داشته باشند Crop selected فقط اشیائی را رندر میکند که داخل کادر محیطی شی منتخب باشند و مابقی صحنه را پاک میکند. 2 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 بهمن، ۱۳۸۹ ایجاد محیط برای رندر محیطی در پشت صحنه قرار دارد بر زیبائی و واقع گرائی کار می افزاید . بترتیب Rendering == > Environment در نوار منو را کلیک کنید . از نقشهای محیطی بعنوان پشت زمینه و یا مکانی برای انعکاس اشیا درخشان استفاده میکنیم . این نقشها فقط در رندر نهائی آشکار میشوند اما میتوانید یک تصویر را بعنوان پشت زمینه دیدگاه قرار دهید و حتی نقشهای محیطی را نیز داخل دیدگاه ببینید . برای ساخت محیط در یک صحنه از پنجره Environmet and effects استفاده میکنیم . زیر قسمت Background یک کادر سیاه رنگ دارد که رنگ پشت زمینه را مشخص میکند . اگر نقش محیطی مشخص نکرده باشید این رنگ بعنوان پشت زمینه فعال است . 2 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 بهمن، ۱۳۸۹ استفاده از تصویر پشت زمینه برای انکه از یک تصویر در پس زمینه استفاده کنید باید دکمه None زیر عبارت Environment map راکلیک نموده .. مکان فایل را پیدا کرده و بارگذاری کنید . اگر بخواهید پارامترهای نقش محیطی را تغییر دهید باید آن نقش را در پنجره ویراستار ماده باز کنید . کافیست نقش را از روی دکمه کشیده و روی یکی از شکافهای خالی در ویراستار ماده رهاکنید سپس گزینه Instance یا Copy را برگزینید . در صورتی که گزینه Instance راانتخاب کنید هرگونه تغئیر در ویراستار ماده بر نقش همزمان بر آن نقش در پنجره Environment نیز اعمال میشود. برای نقش محیطی لزومی ندارد حتما از تصویر ساکن استفاده نمائید . داخل پنجره Environment زیر قسمت Global lighting کادر رنگ Tint یک رنگ را انتخاب میکنید که همه نورهای داخل صحنه را تحت تاثیر قرار میدهد و کمرنگ میسازد . Level : میزان افزایش یا کاهش تاثیر Tint Ambient : رنگ نور محیطی صحنه را مشخص میکند لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 بهمن، ۱۳۸۹ قسمت Exposure color در این قسمت سطوح و دامنه رنگ های رندر نهائی را مشخص میکنید . گزینه Active یک دامنه رنگ دینامیک به تصاویر رندر شده اضافه میکند که با آنچه چشم انسان میبیند قابل مقایسه هستند. گزینه Process background and environment maps باعث میشود تا تنظیمات این قسمت بر تصاویر محیطی و پس زمینه نیز تاثیر بگذارد. دکمه Render preview یک کادر کوچک از رندر بشما نشان میدهد که با تغئیر به روز رسانی میشود لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 بهمن، ۱۳۸۹ قسمت Automatic exposure cotrol parameters اگر روش Automatic exposure cotrol را انتخاب نموده باشید خروجی نهائی بطور خودکار طوری تنظیم میشود تا رنگهای خروجی مطابقت بیشتری با آنچه چشم تشخیص میدهد داشته باشد. آنگاه یک قسمت جدید به پنجره اضافه میشود پارامترهای Brightness و Contrast مقادیری بین 0 تا 100 را میگیرند . مقدار 0 برای Contrast همه اشیا صحنه را با یک رنگ خاکستری تخت نمایش میدهد. مقدار 100 برای Brightness همه اشیا را با یک رنگ سفید تخت نمایش میدهد. پارامتر Exposure value مقادیر بین 5 تا -5 را میگیرد اما اگر روش Logarithmic exposure control را برگزینید پارامترها تا حدودی متفاوتند. اگر از نورهای استاندارد در صحنه استفاده نموده اید باید گزینه Affet indirect only را فعال کنید . اما اگر از نورهای Iessun استفاده نموده اید باید گزینه Exterior daylight را فعال کنید. اگر روش Pseude color exposure control را انتخاب نمائید پارامترها بطور کامل فرق میکنند. این روش در موارد استفاده از نورپردازی پیشرفته و Radiosityd بسیلر راه گشاست. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده