رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دانشمند‌ان انستیتو فن‌آوری تک‌نیون با همکاری محققان در آمریکا موفق به تولید نوع جدیدی از باتری‌های سازگار با محیط زیست شده‌اند که قادر است هزاران ساعت بی‌وقفه انرژی برق تولید کند، بدون این که نیازی به جایگزینی و تعویض داشته باشند.

 

به گزارش بانک اطلاعات مهندسی برق به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باتری‌های جدید از نوع سیلیکاتی ــ هوایی هستند که از اکسیژن و سیلیکات تولید می‌شوند.

این نوع باتری‌ها بسیار سبک هستند و طول عمر نامحدود دارند و همچنین ماندگاری و قدرت دوام آنها در شرایط بسیار خشک و نیز بسیار مرطوب فوق‌العاده بالا است.

کاربردهای بالقوه این باتری‌های سبز در امور پزشکی مانند پمپ‌های انرژی دیابتی یا ابزار کمک شنوایی، حسگرها و نیز ابزار میکروالکترونیک ساخته شده از سیلیکات قابل توجه است.

محققان می‌گویند روش استفاده از باتری‌های سبز شبیه به باتری‌ معمولی است و در عین حال نیز بی‌خطر، غیرسمی و با دوام هستند و از مواد معمولی‌تر تهیه می شدند و بنابراین مقرون به صرفه‌تر هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...