رفتن به مطلب

کرم برولی همراه با پرتقال و دارچین


ارسال های توصیه شده

برای 8 نفر ، مدت کار : 15 الی 20 دقیقه، مدت طبخ : 30 تا 35 دقیقه

مواد لازم :

پرتقال 1 عدد، شاخه دارچین 1 عدد، خامه 1 لیتر

زرده تخم مرغ 8 عدد، شکر 200 گرم

طرز تهیه :

فر را با درجه حرارت 190درجه سانتی گراد و 375 درجه فارنهایت و 5 گاز روشن کنید . با رنده پوست زرد پرتقال را بگیرید سپس در یک ظرف شاخه دارچین را انداخته حرارت دهید (حرارت کم) تا بویدارچین بلند شود در حدود نیم دقیقه سپس بگذارید ظرف خنک شود بعد خامه را به دارچین اضافه کنید و اسانس پوست پرتقال را هم بریزید و بگذارید جوش بیاید . زمانی که خواست جوش بیاید از روی اجاق بردارید سپس در ظرف را بگذارید و برای مدت 10 تا 15 دقیقه کرم را دم نمایید . سپس 3/1 از شکر را روی زرده ریخته و با همزن بالونی مخلوط نمایید سپس به آرامی خامه را به زرده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود سپس ظرف مخصوص را آماده نموده (ظرف نشکن و نسوز) مایه را در صافی بریزید که در ظرف بریزد که در ضمن رد نشدن از صافی شاخه دارچین و پوست پرتقال گرفته شود . سپس در ظرف بزرگتری یک حوله انداخته و ته ظرف را روی حوله قرارمی دهیم و در ظرف زیرین آب می ریزیم بطوریکه تا نصف بیشتر ظرف گرم را بگیرد . سپس به آرامی روی اجاق قرار داده که جوش1بیاید زمانی که شروع به جوش کرد به آرامی در فر قرار می دهیم تا کرم به طریق بنماری برای مدت 30 تا 35 دقیقه پخته شود سپس آنرا خارج نموده در هوای اطاق خنک کرده برای مدت 3 تا 8 ساعت در یخچال قرار می دهیم .

چگونه روی آنرا کاراملیزه نماییم :

شعله بالای فر گاز را روشن نموده (گریل) بقیه شکر را روی کرم با الک پاشیده وسعی کنیم که اطراف ظرف شکری نباشد و روی کرم یک لایه شکر قرار گیرد سپس ته ظرف رادر یک ظرف آب یخ قرار داده و اطراف آنرا تکه های یخ می گذاریم سپس کرم را زیر شعله نیز قرار داده تا شکر آب شود و بسوزد . هر چه شعله تند تر باشد بهتر است . برای 2-3دقیقه زیر شعله نگه می داریم . در موقع سرو کارامل را می شکنیم و کرم را سرو می نماییم . این کرم قبل از کارامل شدن و بعد از کارامل شدن حداقل در هر زمان 3 ساعت در یخچال باید قرار گیرد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...