گـنـجـشـک 24371 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۸۹ سیتی پرس- طرح اتوبوسهای جدید چینی که میتوانند بالای سر اتومبیلها حرکت کنند... چینی ها برای حل مسئله ترافبک، آلودگی و حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ، اتوبوس سه بعدی تندرویی طراحی کرده اند که می تواند بدون آلودگی و ترافیک، تا 1200 مسافر را بر فراز سطح خیابان جابه جا کند جابه جایی افراد در شهرهای بزرگ، همیشه مسئله مهمی بوده است که برقراری تعادل در آن واقعا کار دشواری به نظر می رسد، وگرنه تا یه حال این تعادل برقرار شده بود! وقتی سیستم های حمل و نقل عومی کافی و جوابگو نباشند، مردم ترجیح می دهد از خودروهای شخصی استفاده کنند که هم مشکل ترافیک و هم مشکل آلودگی را به همراه خواهد داشت. استفاده از مترو و قطارهای زیرزمینی هم همه جا امکان پذیر نیست و هزینه های بالایی دارد. از طرف دیگر اگر قرار باشد که خیابان ها پر از اتوبوس بشوند، باز مشکل ترافیک و آلودگی پابرجا خواهد بود. پس چاره چیست؟ به نظر می رسد که چینی ها جواب قابل قبولی برای این سوال پیدا کرده اند. بر اساس گزارشی که پاپ ساینس منتشر کرده، چینی ها طرح یک اتوبوس سه بعدی تندرو را ارائه کرده اند که مسافران را بالای سطح خیابان ها جابه جا خواهد کرد در حالی که دو خط مسیر حرکت خودرو در زیر آن ها، امکان جریان ترافیک را می دهد. اتوبوس تندرو سه بعدی این اتوبوس های تندرو، مسیر کاملا مشخصی خواهند داشت و با شبکه برق شهری مرتبط خواهند بود. سلول های خورشیدی نصب شده روی سقف آن ها هم بخشی از انرژی مورد نیاز آن ها را تامین می نماید. با این حال این اتوبوس ها سرعت چندانی ندارند و به درد سفرهای بین شهری نمی خورند، اما درون شهر، با قابلیت جابه جا کردن 1200 نفر، می توانند راه حلی ایده آل برای ترافیک شهری باشند. چه وقتی که اتوبوس در حال حرکت باشد و چه زمانی که در ایستگاه توقف کرده باشد، دو خط خودرو می توانند از زیر آن عبور نمایند. با این که اغلب مسیر اتوبوس مستقیم خواهد بود، اما در صورت نیاز به گردش، هشداردهنده ها خودروهای زیر اتوبوس را آگاه خوهند کرد که چرخشی در مسیر خواهد بود. همچنین اسکنرهای رادار اتوبوس در صورت نزدیک شدن بیش از حد خودروها به چرخ های اتوبوس به آنها هشدار خواهد داد. سیستم مشابهی، به خودروهایی که ارتفاعی بیش از حد مجاز برای ورود به زیر اتوبوس دارند علامت می دهد که مسیر خود را تغییر بدهند. 14 لینک به دیدگاه
Miladt 3681 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۸۹ به این میگن یه اتوبوس تند رو!!!نه اتوبوس های brt تهران!!!!:jawdrop::jawdrop::jawdrop: 6 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۸۹ چه طرح خوبی هزینه هاش خیلی کمتر از ساختن مونو ریله که قراره اون همه پایه و ریل تو ارتفاع ساخته بشه. :JC_thinking: mina 1990 !!! 4 لینک به دیدگاه
Miladt 3681 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۸۹ هزینه هاش خیلی کمتر از ساختن مونو ریله که قراره اون همه پایه و ریل تو ارتفاع ساخته بشه. آره هم هزینه های کمتری داره هم خطرات کمتر!!س 5 لینک به دیدگاه
MH.Sayyadi 14584 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۸۹ به نظر من این طرح کلی هزینش زیاد تره! فکر کنیدکه برا هر ایستگاه بخوان انقد هزینه کنن! بعدش مثلا اینکه این اتوبوس بخواد بپیچه! شدنیه، ولی...! نظر بقیه بچه ها چیه؟! 3 لینک به دیدگاه
Miladt 3681 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۸۹ محمد حسین جان! همونطور که میدونی مونو ریل یک سیستم لوکس محسوب میشه!!حالا این طرح تا اونجایی که من متوجه شدم نیازی به ریل نداره!!پس تنها هزینش همون هزینه ساخت اتوبوس و سیستم برق و ایستگاهاشه که فک نکنم هزینش بیش از ساخت ایستگاه مونوریل و مترو باشه!!! حالا باز نمیدونم!!اگه کسی اطلاعات بیشتری در مورد این طرح داره بزاره اینجا تا بیشتر بتونیم در موردش بحث کنیم!! 4 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۸۹ اینم یه عکس از ماکتش.. 2 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۸۹ محمد حسین جان! همونطور که میدونی مونو ریل یک سیستم لوکس محسوب میشه!!حالا این طرح تا اونجایی که من متوجه شدم نیازی به ریل نداره!!پس تنها هزینش همون هزینه ساخت اتوبوس و سیستم برق و ایستگاهاشه که فک نکنم هزینش بیش از ساخت ایستگاه مونوریل و مترو باشه!!!حالا باز نمیدونم!!اگه کسی اطلاعات بیشتری در مورد این طرح داره بزاره اینجا تا بیشتر بتونیم در موردش بحث کنیم!! سر تقاطع ها و جاهایی که مسیر چند تا میشه از ریل های هوایی استفاده میکنند و اتوبوس رو به بالا میبرند و اتومبیل هایی که زیرش در حال حرکتند میتونند مسیر خودشونو انتخاب کنند. برای ایستگاه هاش هو از آسانسور پله ای استفاده میکنند – سرعتش هم بد نیست و جالب اینکه بدون راننده و از طریق مرکز کنترل هدایت میشه و قرار رایگان باشه. 5 لینک به دیدگاه
M_Archi 7762 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 شهریور، ۱۳۸۹ میگما واقعا به نظرتون تو رفتو امد مشکلی پیش نمیاد؟! واسه راننده ی ماشینها خطر ساز نیست؟؟ من بعید میدونم اجرایی باشه! فکر کنید اون راننده ها یه مرتبه یه چیزی از رو سرشون رد میشه! سرعت و .. ش فرق داره خب حواس پرت میشه وتمرکز از بین میره ... نمیشه؟! 3 لینک به دیدگاه
Miladt 3681 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 شهریور، ۱۳۸۹ میگما واقعا به نظرتون تو رفتو امد مشکلی پیش نمیاد؟! واسه راننده ی ماشینها خطر ساز نیست؟؟ من بعید میدونم اجرایی باشه! فکر کنید اون راننده ها یه مرتبه یه چیزی از رو سرشون رد میشه! سرعت و .. ش فرق داره خب حواس پرت میشه وتمرکز از بین میره ... نمیشه؟! اين طرح رو اگه بخوان اجرايي كنن حتما اول به طور آزمايشي جاهاي كم خطر طر پيادش ميكنن بعد كه مردم عادت كردن و آشنا شدن باش تو بقيه جاها هم طرح رو اجزايي ميكنن!!!نه مثل مملكت عزيزمون كه شب ميخوابن صبح طرح ميدن تا عصر همه جا پيادش ميكنن شبم كه ميبينن كلي خسارت وارد شده مسئول اجرايي رو اخراج ميكنن و طرح رو تعطيل ميكنن!!! 2 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 شهریور، ۱۳۸۹ میگما واقعا به نظرتون تو رفتو امد مشکلی پیش نمیاد؟! واسه راننده ی ماشینها خطر ساز نیست؟؟ من بعید میدونم اجرایی باشه! فکر کنید اون راننده ها یه مرتبه یه چیزی از رو سرشون رد میشه! سرعت و .. ش فرق داره خب حواس پرت میشه وتمرکز از بین میره ... نمیشه؟! آره به نظر منم یکم ترسناکه،لااقل تا وقتی مردم بهش عادت کنن. 2 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 شهریور، ۱۳۸۹ اين طرح رو اگه بخوان اجرايي كنن حتما اول به طور آزمايشي جاهاي كم خطر طر پيادش ميكنن بعد كه مردم عادت كردن و آشنا شدن باش تو بقيه جاها هم طرح رو اجزايي ميكنن!!!نه مثل مملكت عزيزمون كه شب ميخوابن صبح طرح ميدن تا عصر همه جا پيادش ميكنن شبم كه ميبينن كلي خسارت وارد شده مسئول اجرايي رو اخراج ميكنن و طرح رو تعطيل ميكنن!!! من اصلا نمی تونم تو مملکت خودمون تصورش کنم،فکر نکم به عمر نسل ما قد بده،حالا حالا ها تو ایران نمیاد. 3 لینک به دیدگاه
Miladt 3681 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 شهریور، ۱۳۸۹ من اصلا نمی تونم تو مملکت خودمون تصورش کنم،فکر نکم به عمر نسل ما قد بده،حالا حالا ها تو ایران نمیاد. اينكه موضوع كاملا واضحيه!!ما هنوز زير ساختهاي لازم مديريت شهري مثل كانال هاي ويژه(كانال هايي كه تاسيسات شهري زير زميني درون آن قرار ميگيره) رو نداريم!!به خاطر همينم ميبينيم كه هر روز تو خيابونها يه عده مشغول كندن زمين هستند!!! ما در حال حاضر به نظر من نبايد به همچين تكنولوژي فكر بكنيم!اول بايد زير ساخت هاي يه شهر معمولي رو براورده كنيم بعد بريم سراغ بقيه امور!باز اين نظر من بود!!! 3 لینک به دیدگاه
hodaa 5488 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۸۹ آره به نظر منم یکم ترسناکه،لااقل تا وقتی مردم بهش عادت کنن. منم اول که دیدم فکر کردم به اون ماشینهایی که در حال حرکتن و این اتوبوس میاد از روی اونها رد میشه....فکر نکنم خیلی خوشایند باشه...راستی این اتوبوسها با چرخ حرکت میکنن یا روی ریل؟ مینا جان میشه راجب فواصل ایستگاه هاش هم اگه اطلاعاتی داری بگی؟و این که سطح پوشش توی شهر به چه صورت هست؟ ممنون مطلب جالبی بود 1 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۸۹ درباره ی فواصل ایستگاه هاش چیزی نمی دونم اما مث که ایستگاه هاش باید فوق پیشرفته باشه!!! 1 لینک به دیدگاه
hodaa 5488 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۸۹ آخه اینجوری به نظر میاد که به واسطه مشخصاتش توقف تو ایستگاه هاش خیلی هم کوتاه نباشه ،اینجوری اگه بخواد مثل اتوبوسهای معمولی سطح وسیعی رو پوشش بده با توجه به سرعت زیادش به نظر میرسه که توفقها خسته کننده بشه ،اگه هم فواصل ایستگاه ها زیاد بشه نمیتونه همه سطح شهر رو خوب پوشش بده و خیلی جایگزین خوبی واسه اتوبوس نمیشه 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده