Bahram Sh مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ سلام فاطمه جان واقعا این شاهکار معماری دیدن داره ولی حیف که من دارم می رم... فردا مفصل تر درباره اش بحث می کنیم ...بازمممنون لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ اتووود پیش از این غرفه دانمارک، طراحی شده توسط دفتر معماری 3XN را به مخاطبان معرفی کرده است و اکنون به غرفه طراحی شده توسط دفتر معماری BIG می پردازد غرفه ی دانمارک در نمایشگاه جهانی 2010 که توسط دفتر معماری بی آی جی BIG طراحی شده است این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده تا جذابیت های کپنهاگ؛ زمین های بازی طبیعی و حمام افتاب گرفتن در اسکله هاربر را با دوچرخه های شهری تجربه کنند. این غرفه قصد دارد تا دوچرخه سواری را به عنوان نمادی از زندگی مدرن و توسع شهری پایدار، مجددا در شانگهای راه بیاندازد. در ورودی این غرفه تعداد 1500 دوچرخه برای بازدیدکنندگان مهیا می باشد تا بتوانند از 4 طبقه ی این غرفه که توسط یک مسیر لوپی شکل به هم متصل شده اند، به وسیله ی دوچرخه بازدید کنند. در مرکز اسکله شبیه سازی شده هاربر، مجسمه ی یک پری دریایی کوچک که نماد دانمارک نیز میباشد، به صورت نشسته قرار دارد. جالب توجه است که این مجسمه به صورت موقت و صرفا برای نمایش در این غرفه به چین آورده شده است. danish pavilion danish pavilion danish pavilion the little mermaid the little mermaid danish pavilion danish pavilion برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ شانگهای 2010 ـ غرفه بلژیک؛ تبیین کالبدی اروپا در گفت و گو با شرق معماران کنیکس conix architects با همکاری جی رآلیز در قابت برای طراحی پاویون بلژیکی درنمایشگاه اکسپو 2010 بر رقبای دیگر پیروز شدند. ساختار یک سلول هوشمند تصویر مفهومی غالبی است که از غرفه بر مخاطب متبادر می گردد. هدف از این گونه طراحی نشان دادن توانمندهای هنری و علمی بلژیک و کشورهای مرکز اروپاست . همچنین این سلول هوشمند به طور مستقیم به نقش بلژیک به عنوان یکی از مراکز عمده تجمع و نقطه برخورد سه فرهنگ سنتی بزرگ اروپایی: لاتین، آلمانی و آنگلوساکسون اشاره می کند. بلژیک به طور قوی با کشورهای اطرافش رابطه داشت و همیشه مرکز ثقل اروپا بوده است و نزد اروپاییان به عنوان مکانی برای جمع شدن مردم با یک علاقه مشترک فراتر از نیازهای ملی آنها در نظر امده. برخلاف شکل بازی گوش، ارگانیک و جذاب سلول هوشمند داخلی غرفه، نمای بیرونی ارجاعی است به عمل کردگرایی و بصیرت همراه با احتیاط بلژیکی ها، خواصی که منحصر به بلژیکی هاست. ساختار پشت بام بزرگ یک پناه گاه گروهی با عملکرد انعطاف پذیر، خوشایند و فضایی عمومی برای برگزاری جشن می باشد و کاملاً به دنیای خارج مرتبط است. تغییر رنگ ونور سلول هوشمند به طور طبیعی با نورهای شهری شانگهای یکپارچه است. تعداد زیاد افکت های بصری درپاویون از یک طرف جنب و جوش گنگ و مبهم اروپایی را بازتاب می دهد و از طرف دیگر تئاتر سایه های چینی را تصویر می کند و از فضای عمومی مرکزی مقابل پاویون قابل دیدن خواهد بود. پاویون که در ماه می 2010 برای عموم قابل دسترسی خواهد بود از ساختاری تشکیل شده که برای ساختن ، باز کردن و بازسازی بسیار ساده وراحت است. برای وفق دادن ساختمان پاویون با آب وهوای گرم ومرطوب شانگهای ، ظاهر بیرونی پاویون با سه نمای بسیار نزدیک تشکیل شده از ورق های فلز کشیده شده ساخته می شود. پاویون تنها با تالار اروپایی نمایشگاه، کشور بلژیک و جامعه و ناحیه آن تطبیق داده نشده بلکه مکانی برای جشن های همگانی شامل: رستوران، یک بار و یک مرکز وی آی پی را نیز در خود جای داده است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ غرفه هلند در نمایشگاه 2010 شانگهای توسط جان کورملینگ john kormeling طراحی شده ، سازه ایی 5000 متر مربعی که آن را خیابان یا راه شاد می نامند و شامل 26 خانه کوچک می باشد که در راستای نواره پیاده روی نمایشگاه ارتفاع گرفته از سطح زمین بلند شده اند و در شمایل عدد 8 ؛ که در کشور چین خوش یومن است انحنا یافته . خیابان شاد تشکیل شده از انواع ساختمان ها مثل : خانه ، فروشگاه ، کارخانه ، اداره ، زمین زراعی ، جایگاه سوخت ، زمین ورزشی ، گاراژـ که ساختمان های لازم برای زندگی اجتماعی هستند . ساختمان اصلی یک گل لاله زرد رنگ است که نماد کشور هلند می باشد. هر خانه تم هایی هم چون انرژی ،آب ، فضا و دیگر مسائل شهری را نمایش می دهد. در پاسخ به موضوع نمایشگاه چینی ها؛ شهر خوب ، زندگی خوب موضوعات فرعی طرح مسائلی از قیبل: تنوع فرهنگ شهری، رشد و موفقیت اقتصاد شهری، خلاقیت در علوم و تکنولوژی در بافت های شهری و مدل سازی مجدد جوامع شهری را در نظر اورده است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ غرفه هند در نمايشگاه جهاني 2010 شانگهاي سازه عظیم گنبدي شكلي ست كه از يك بناي باستاني بودايي الهام گرفته شده. اين سازه ي 4000 متر مربعي كه توسط شركت طراحي J.W.T طراحي شده، شبيه به گنبد مقبره ي سانچي sanchi خواهد بود كه در دوره ي مائوريا يي ها توسط آشوكا ashoka (حدود 187-321 ق.م) ساخته شده است. عنوان نمايشگاه ،شهرهايي از هارمونيست كه روي ادغامي كه بين مناطق شهري و روستايي حین تبادل کالاو خدمات تمركز ميكند.بازديد كنندگان اين غرفه، گويي به سفري هدايت مي شوند كه شهرهاي هند را از زمان باستان تا زمان حال به تصوير ميكشد. صرفه جويي در انرژي به صورت پانل هاي خورشيدي و پره هاي ذخيره ي نيروي بادي كه روي گنبد كار گذاشته شده به نمايش در خواهد آمد. روي گنبد سبزه رويانده شده و ساقه هاي بامبو بخشي از سازه را تشكيل ميدهند. اين غرفه گذر گاه های طاقی را به فروشگاههايي اختصاص داده كه در آن صنعتگران و هنرمندان از مناطق مختلف هند ميتوانند به طور گسترده محصولات مختلفشان را به نمايش گذاشته و بفروشند. یک پلازای غذا هم وجود دارد كه خوراك هاي لذيذ سنتي هندي ها را ارائه ميكند برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ پاویون کره در نمایشگاه 2010 شانگهای توسط دفتر معما ری مـَــس استودیو mass studio طراحی شده است . در طراحی پاویون از “همگرایی “ به عنوان تـِـم اصلی استفاده شده است .غرفه کره ترکیبی از نشانه های نمادین و فضا است نشانه ها به فضا تبدیل می شوند و به طورهمزمان فضا ها به نشانه ها. نشانه ها همچون فضا الفبای کره ایی؛ هـِـن ـ گل hen-geul عنصر اصلی نشانه sها در طراحی غرفه است. حجم کلی پاویون, که7.2 متر بالای سطح زمین می باشد, توسط همگرایی حروف hen_geul ساخته شده است .نشانه ها را برای ساختن فضای نمایشگاهی منظور کردند و بنابراین بازدید کنندگان می توانند هندسه موجود را بر اساس حرکات افقی ,عمودی و قطری تجربه کنند. اشکال اصلی هندسی که حروف hen_ geul را با یک دیگر ترکیب کرده اند برای دیگر فرهنگ ها اشناست بنابراین به عنوان مجموعه ایی رها و باز و قابل خوانش از نشانه ها عمل می کنند که هر کسی را با خود درگیر می سازد. بیشتر سطح های غیر پیرامونی و داخلی پاویون از پیکسل های منقوش به طراحی هایی تشکیل شده است که هر کدام از ان ها قاب های الومینیومی 45 *45 سانتیمتر می باشند و توسط هنرمند کره ای اینک جونگ کانک ik-joong kang ساخته شده اند؛ کسی که برای ساخت دیوار های عظیم هنری متشکل از ورق های کوچک نقاشی شده دستی مشهور است چه این ورق ها طراحی خودش باشند و چه از نقطه ایی دیگر از دنیا به دستش رسیده باشد که این هم نوعی دیگر از همگرایی را نشان می دهد. سطح خارجی غرفه کره از دو نوع پیکسل پوشیده شده است . پیکسل های hen-geul و پیکسل های هنری پیکسل های hen-geul قاب های سفید با حروف بر جسته در چهار انداز ه ی متفاوت هستند که ترکیب اکثریت بیرونی را تشکیل می دهد تقریبا تمام سطوح جانبی را. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ غرفه ترکیه که ایده اصلی طراحی آن " گهواره تمدن " است از قدیمی ترین زیستگاه جمعی شناخته شده جهان الهام گرفته شده است . الهام بخش حجم بیرونی نمایشگاه تجمع پنجره هایی از نخستین شهرنشینی شناخته شده جهان در " چتل هویوک " است. این شهر در طول 1400 سال بین سالهای 7500 تا 5700 قبل از میلاد مسیح محل سکونت مردمانی بوده که پایه گذار تمدن پیشرفته دوران نوسنگی بوده اند . شاخصه این شهر عدم وجود راه های دسترسی میان خانه هاست ، در واقع عنصر ارتباط دهنده خانه ها ، پشت بام های پلکانی و پیچ در پیچی بوده که سکنه شهر را به هم مرتبط میساخته . تعداد سکنه این شهر حدود پنج تا هشت هزار نفر تخمین زده میشود و یافته های باستان شناسی حکایت از تمدنی آشنا به مجسمه سازی ، نقاشی و معماری دارد . طراح پاویون ترکیه بازخوانی مدرنی از چینش پنجره های چتل هویوک برای حجم بیرونی و پیچیدگی مارپیچ گونه ای را برای فضای داخلی طراحی نموده است . رنگ قرمز این پاویون با الهام از رنگ پرچم ترکیه و در راستای نمود بهتر پاویون در محیط پیرامونی انتخاب شده است . فضای داخلی پاویون بازدید کننده را در درون maze" " مارپیچی قرار میدهد که باید در پی کشف فضا های داخلی آن بر آمد . در طول اکتشاف فضای داخلی بازدید کننده به بسیاری از نخستین های جهان برخورد میکند همچون نخستین آیینه جهان یا نخستین گنبد ساخت بشر . مسیر حرکت بازدید کننده به فیلمی 360 درجه از خیابان های استامبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا منتهی میشود . چتل هویوک نخستین زیستگاه جمعی شناخته شده بشر چتل هویوک نخستین زیستگاه جمعی شناخته شده بشر چتل هویوک نخستین زیستگاه جمعی شناخته شده بشر ماکت پاویون ترکیه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ طرح مایه اصلی غرفه ایران که در بین غرفه کشورهای لبنان و کره شمالی قرار گرفته است برداشتی از معماری اصفهان و پل خواجوست که در آن از سبکها و موتیوهای دورانها و تاریخهای مختلف ایران بصورتی التقاطی استفاده شده است . طراحی این غرفه متعلق به شرکت روز بوده که بر روی سازه از قبل ساخته شده توسط شرکت چینی اجرا گردیده است . فرسکی 12 متری با طرحی از جاده ابریشم و با توضیحاتی به سه زیان فارسی، چینی ، انگلیسی بر سر در این غرفه نقش بسته و دو سرباز هخامنشی در ورودی به عنوان نگهبانان سالن دیده میشوند . در داخل سالن از حوض آب به عنوان نماد شفافیت و یک محراب به عنوان نماد عبودیت و از شیشه های رنگی به عنوان نمادی از عاطفه و عشق ایرانی استفاده شده و ماکتهایی از بنا ها و المانهای شهری تهران مانند برج آزادی و برج میلاد و همچنین تصاویری ازپرسپولیس برای نشان دادن فرهنگ و تاریخ ایران زمین در معرض عموم قرار گرفته و پوششها و موسیقی و فرش ایران در جاهای مختلف این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است . " شهر ایرانی شهر عدالت و مهرورزی" شعار برگزیده مقامات ایرانی برای این غرفه است . نمای غرفه ایران در شانگهای پرسپکتیو داخلی پرسپکتیو داخلی پرسپکتیو داخلی نقشه ایران در دوره قبل از اسلام و راه ابریشم پرسپکتیو داخلی پرسپکتیو داخلی پرسپکتیو داخلی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی، ۱۳۸۹ ارائه روایتی مدرن از معماری ایرانی که در عین بهرهگیری از دستاوردهای نوین معماری جهان، دربردارنده هویت ایرانی نیز باشد، همواره از آغاز آشنایی تدریجی ایرانیان با مظاهر دنیای مدرن، یکی از دغدغههای مهم ذهنی بخش عمدهای از نسلهای مختلف معماران کشور و یکی از مباحث چالشبرانگیز محافل معماری بوده است. در روزهای اخیر نیز، افتتاح اکسپو 2010 شانگهای که حضور پرتوان هنر معماری اکثریت کشورهای جهان، با پیشینههای تمدنی متفاوت، در آن، این اکسپو را به یک نمایشگاه باشکوه از توانمندیهای معماری کشورهای مختلف تبدیل کرده است، بار دیگر معماران ایرانی را به تامل در جایگاه ایران در معماری امروز جهان واداشته و آنها را در برابر این پرسش تاریخی قرار داده است که رابطه معماری امروز ما با تحولات عصر حاضر و گذشته خویش چگونه باید باشد؟ معماری غرفه ایران در اکسپو 2010 شانگهای، با توجه به نقش و ماهیت کارکردی آن که قرار است نماینده سرزمینی با پیشینه تمدنی غنی در یک آوردگاه جهانی باشد، میتواند محک و آزمون عملی مناسبی برای سنجش نتایج و میزان کارایی مباحثات و چالشهای طولانیمدت معماران ایرانی درباره هویت و نسبت معماری امروز ایران با گذشته شکوهمند خویش باشد. نگاهی به غرفه ایران در این اکسپو، نشان میدهد که معماری ایران، برای عرض اندام در این المپیک فرهنگی و هنری و تشخصبخشیدن به خویش در میان کشورهای دیگر که بسیاری از آنها، از نظر جمعیت، مساحت و پیشینه فرهنگی در ترازی کمتر از کشور ما قرار میگیرند، راه محافظهکارانه و بارها آزمودهشده خوشهچینی و اقتباس مستقیم از گذشته را برگزیده و این بار، قرعه به نام پل خواجوی اصفهان افتاده است تا شاید نسخه بدل امروزی آن، جلوههایی از هویت ایرانی را در معرض دید جهانیان قرار دهد. در اینکه پل خواجو یک اثر ارزشمند معماری ایرانی است و حتی بدل آن میتواند برای جهانیان جالب توجه باشد و معماری گذشته ایران را در ذهن آنها تداعی کند، هیچ شکی وجود ندارد، لیکن آیا ما پس از گذشت پنج قرن، باید دوباره ماکتی از آن را به عنوان دستاورد معماری ایران امروز به دنیا عرضه کنیم؟ تصور کنید این برداشت از هویت معماری ایرانی، به قرنهای آینده نیز تسری پیدا کند، در این صورت، پنج قرن بعد، غرفه ما مجددا ماکتی از همین پل یا یک بنای تاریخی دیگر نخواهد بود؟ پس در این میان، وظیفه و مسئولیت تاریخی هر نسل در قبال معماری ایران و پیشبرد و تکامل آن چه میشود؟ آیا این به معنی توقف کامل معماری ایران در یک برهه از تاریخ و تکرار همیشگی آن در دورههای بعد نیست؟ هرچند طراحی غرفه ایران، بر خلاف برخی کشورها، در یک فرایند غیرشفاف و با عدم بهرهگیری از حداکثر توان جامعه معماران ایرانی در قالب برگزاری یک مسابقه فراگیر معماری، صورت گرفته و متاسفانه این وظیفه خطیر به یک کانون آگهی و تبلیغات و طبیعتا بدون پایگاه نظری و حرفهای مشخص و شناختهشده در عرصه معماری کشور واگذار شده است، اما تجربیات گذشته نشان میدهد تا زمانی که تنظیم رابطه میان گذشته و حال، مستقیما به عنوان دستمایه آغاز حل مسأله معماری باهویت در کشور ما قرار گیرد، نتیجه آن، حتی به دست معماران شناختهشده کشور، چیزی فراتر از تقلید معماری گذشته و بازنمایی عناصر آن، با روشها و توجیههای مختلف، نخواهد بود و ارمغانی غیر از این نوع بناهای در ظاهر ایرانی نخواهد داشت. چنانچه نگاهی به سیر تکاپوی تقریبا صدساله معماران ایرانی برای جانبخشی به هویت ملی در کالبد بناهای ساختهشده، نشان میدهد که در اغلب موارد، این موضوع صرفاً یک هدف آرمانی بوده و چندان به نتایج درخور و درخشان قابل استناد به عنوان یک الگوی شایسته نیانجامیده است. با توجه به آنچه گفته شد، به نظر میرسد برای جلوگیری از افتادن معماری ایران به ورطه تکرار و تقلیدهای بیپایه، با توجیه آفرینش معماری واجد هویت، چشمها را باید شست و جور دیگر باید دید. اما پرسش اساسی اینجاست که چگونه باید دید؟ برای شروع، بیایید خودمان را جای طراح غرفه ایران بگذاریم و ببینیم در صورت سپردن این کار خطیر به ما، چه مسیر و رویکردی را برای آفرینش ساختمانی که قرار است نماینده معماری ایران در یک عرصه بینالمللی باشد، در پیش میگرفتیم و چه تعریفی از هویت معماری ارائه میدادیم؟ _________________________________________ þ برای آشنایی با مبانی طراحی و ویژگیهای معماری غرفه ایران در اکسپو 2010 شانگهای، میتوانید به سایت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مطالعه اخبار و تصاویر مربوط به غرفه ایران در اکسپو 2010 شانگهای، میتوانید به سایت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام مراجعه نمایید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
rovan 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 اسفند، ۱۳۹۲ دایره لغت برای سپاس از شما سر خم نمود.. چیزی ندارم بگویم و سکوت می کنم.. بزرگ هستید می دانم و به نام معمار هستی بخش سوگند؛ سوگند.. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده