alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 اردیبهشت، ۱۳۸۹ بتن بعدی با ت:62izy85: 2 لینک به دیدگاه
ariyaiii_boy 26 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۸۹ تيرچه بلوك..... با اجازتون بعدي با ف :ws2: 2 لینک به دیدگاه
sarai 769 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 اردیبهشت، ۱۳۸۹ هره.... لبه هاي كنگره دار آجري 2 لینک به دیدگاه
sarai 769 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 اردیبهشت، ۱۳۸۹ سلام مث اينكه كسي ديگه اي مشتاق نيودش. هارموني: توي طراحي اگه بهش اهميت داده بشه معمار هميشه ماندگار ميشه بعدي با ر! 1 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 اردیبهشت، ۱۳۸۹ رلوه کردن بعدی با ف:flowerysmile: لینک به دیدگاه
hamid_hisystem 6612 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 اردیبهشت، ۱۳۸۹ فنگ شویی (Feng shui) فنگ شویی (Feng shui) به معنای لغوی "باد آب"، بخشی از فلسفه طبیعت در چین باستان است. در بسیاری از موارد فنگ شویی به عنوان نوعی غیبگویی از روی مشاهده نشانه های طبیعی و زمینی و همچنین ویژگیهای جغرافیایی معنا شده است، اما درواقع فنگ شویی به معنای درک ارتباط میان طبیعت و وجود انسان است به طوریکه به ما کمک میکند با محیط اطراف خود یکی شده و با آن هماهنگ باشیم. در دوران باستان و همچنین در حال حاضر، فنگ شویی به عنوان کان-یو (Kan-Yu) به معنای "قانون آسمان و زمین" شناخته شده است. در کلاسهای فنگ شویی جدید، برای دستیابی به هماهنگی با محیط زندگی، روشهای قدیمی ساخت، قرار دادن و چیدمان فضا آموزش داده میشود. فنگ شویی نوعی نظم است که با بسیاری از روشها و فنون طراحی و معماری امروز سازگار است. فضا، آب و هوا، ستاره شناسی و نیروی جاذبه زمین از جمله اجزاء اولیه سازنده فنگ شویی هستند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که عوامل علمی غیر قابل توضیح در این مکتب نقش دارند و فنگ شویی را نوعی هنر متافیزیکی میدانند. کسانی که قوانین فنگ شویی را در زندگی خود رعایت کرده اند نیز، بر تاثیر آن بر سلامت، ثروت و روابط شخصی خود تاکید کرده اند. فنگ شویی به طور محسوسی وابسته به این طرز تفکر است که زندگی همراه با طبیعت و نه در مقابل آن، نوع زندگی مناسب برای انسان و محیط اطراف اوست. یکی دیگر از نکات مهم در فلسفه فنگ شویی این است که زندگی ما به شدت تحت تاثیر محیط فیزیکی و احساسی اطرافمان قرار دارد. واضح است که اگر ما خود را در میان نشانه ها و سمبلهای مرگ، تحقیر و بی تفاوتی نسبت به زندگی و طبیعت، اصوات ناهنجار و شکلهای دیگر زشتی محصور کنیم، در این روند بیش از هرچیز زندگی خود را مختل خواهیم کرد. در مقابل اگر محیط زندگی خود را با زیبایی، ملایمت، مهربانی، همدلی، موسیقی و دیگر جلوه های شیرینی زندگی پر کنیم، از زندگی و محیط زیست خود تجلیل کرده ایم. چنین به نظر میرسد که استادان فنگ شویی میتوانند انرژیهای متافیزیکی را ردیابی کرده و به جریان یافتن آن به نحو مطلوب کمک کنند. به عبارتی فنگ شویی نوعی طب سوزنی وابسته به معماری است. امروزه استادان چیدمان و معماری با اصول فنگ شویی به مشورت خوانده میشوند تا هنگام ساخت یا تزئین یک بنا، محل قرار گیری اتاقها، جهت دربها، محل نصب آینه، جهت قرار گیری تخت خواب و اینکه کدام اتاق نیازمند حضور یک گیاه سبز و کدام فضا به گل سرخ احتیاج دارد را تعیین کنند. از آنجایی که نمونه های بی شماری از تاثیر مثبت چیدمان و استفاده از روشهای فنگ شویی وجود دارد و از طرفی، این دستورات بسیار ساده و منطقی به نظر میرسند، قصد داریم نکاتی از چیدمان هر فضا را در اینجا مطرح کنیم. در این مطلب به شرح چند نکته مهم درباره فنگ شویی در محیط کار میپردازیم. کاربرد فنگ شویی در محل کار میز و فضای کار خود را مرتب کنید بنابر قوانین فنگ شویی، میزان کارایی، افزایش درآمد و رونق تجاری میتواند با پاک کردن فضا و میز کار از لوازم اضافه و مرتب کردن آن افزایش یابد. انرژی مثبت و پر حاصل "چی" chi نمیتواند با وجود خرده ریزهای اضافه بر روی میز و درون ذهن شما، در اطراف جاری شود. همه وسایل روی میز را بردارید و تمام نقاط شلوغ اطراف آنرا هم از خرده ریز پاک کنید. سپس تنها وسایلی را روی میز بگذارید که مورد استفاده روانه شما هستند. کاغذهای روی میز باید به اسناد و مطالب مربوط به یک پروژه محدود شوند و باقی کاغذها و وسایل باید به جای دیگری مانند یک فایل، کشوی میز یا قفسه های مخصوص منتقل شوند. آنچه را که واقعا اضافه است یا دور بریزید یا به کسی که نیاز دارد بدهید. حالا که میز کارتان خلوت و مرتب شده است، اشیائی زیبا و مثبت را به آن اضافه کنید.برای مثال، برای افزایش درآمد، یک شیء قرمز یا ارغوانی را در گوشه جنوب شرقی میزتان قرار دهید. سمت شرقی میز شما، مربوط به سلامت، خانواده و ترقی است. در این بخش از شیء چوبی یا سبز استفاده کنید. یک گیاه یا یک عکس خانوادگی در قابی چوبی بسیار مناسب هستند. محل قرارگیری میز در اتاق در شیوه فنگ شویی، خوشبختی، موفقیت و رونق در زندگی حرفه ای به شدت با محل قرارگیری میز کار در ارتباط است. بهترین حالت قرارگیری میز کار این است که میز در جایی قرار بگیرد که شما پشت به دیوار نشسته و فضای بیشتری از اتاق در محدوده دیدتان قرار داشته باشد. اگر بتوانید در و پنجره را هم ببینید بسیار بهتر است اما هرگز نباید در خط مستقیمی با درب قرار بگیرید. اگر میز و درب نسبت به یکدیگر به طور مورب قرار گرفته باشند بسیار عالیست. درب ورودی و پنجره نباید درست در پشت سر شما قرار بگیرند. گل و گیاه گل و گیاه طبیعی عناصر مثبت بسیاری را وارد فضای کار میکند. گیاهان علاوه بر زیبایی، کیفیت هوا را تیز بهبود بخشیده، ما را با طبیعت خارج پیوند داده و رنگ سبزشان رشد و ترقی شخصی و حرفه ای را تقویت میکند. از گیاهانی مانند کاکتوس و هر گیاهی که برگها و شاخه هایی نوک تیز دارد احتراز کنید زیرا انرژی منفی را گسترش میدهند. گیاهان برای موثر بودن باید سلامت و شکوفا باشند. اگر گیاهتان پژمرده یا خشک شده است، آنرا بردارید و گیاهی تازه به جایش بگذارید. فراموش نکنید که حتی داشتن گلهای مصنوعی –غیر پلاستیکی- بهتر از هیچ است. فقط کافی است آنها را تمیز نگهدارید. آب آب قدرتمندترین نشانه پول در فنگ شویی است. انرژی مثبت "چی" در آن میدرخشد و تاثیر فراوانی بر سلامت و رونق کار دارد. اما این آب باید تمیز و تازه باشد. چشمه های مصنوعی برای فضاهای داخلی بسیار مناسبند اما باید مراقب باشید که جریان آب در آنها مسدود نشود، خیلی سریع نباشد و آب آن راکد نماند. مدتی است که چشمه های بسیار کوچک تزئینی برای روی میز طراحی و ساخته میشوند که استفاده از آنها بسیار ساده است. یک انتخاب خوب دیگر تنگ ماهی یا آکواریوم است. ماهی قرمز در فرهنگ چین نشانه ثروت است. اما ممکن است که این دو روش به هیچ وجه در محل کار شما قابل اجرا نباشند، در این صورت میتوانید از هرگونه شیئی که تداعی کننده آب باشد استفاده کنید. از مجسمه های کوچک گرفته تا گویهای بلورین پر از آب و مانند اینها. فراموش نکنید که نظم، خلوت بودن، روشنایی کافی و عدم وجود اشیاء بدنما و غم انگیز، انرژی مثبت را در هر فضایی به جریان انداخته و به طرز اعجاب آوری زندگی شما را دگرگون خواهد کرد. منبع:http://www.farya.com بعدی با ل 4 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 اردیبهشت، ۱۳۸۹ لوید رایت مختصری در باره فرانک لوید رایت : کار رایت از اعصار مختلف به خصوص از معماری دیرین خاور دور متاثر بوده اما نه به شیوه دیگر معماران قرن نوزدهم که تقلید را بهانه عدم ابتکار کرده بودند بلکه مانند ماتیس نقاش فرانسوی که از هنر و زندگی ایرانی الهام گرفت و این الهام با درک و تاثیر عمیق بود . با اینهمه کار رایت بیشتر از کار هر معمار امریکایی دیگر روحیه سرزمین خود را داشت . به سال 1887 هنگامی که رایت در شیکاگو آغاز به کار کرد این شهر سرچشمه معماری جدید بود. وی در کارگاه دو نفر از معماران و مهندسان آن زمان "لوئی سالیوان "و " دنکلمار ادلر" که اولی را استاد محبوب و دومی را کهن سرور بزرگ می نامید، در زمانی که این دو در کمال قدرت خلاقه، ساختمان (ادیتوریم ) را می ساختند، شاگردی می کرد . به این ترتیب مکتب شیکاگو در شکفته ترین ایام خود بر جوان وی تاثیر گذاشت . با این همه رایت مستقیما دنبال کارهای این مکتب را نگرفت. استفاده از امکانات ساختمانی جدید و مصالح تازه به عرصه معماری رایت سالها بعد وارد شد . بعدی با گ:flowerysmile: 3 لینک به دیدگاه
hamid_hisystem 6612 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 اردیبهشت، ۱۳۸۹ گچبری برجسته Stucco relief 4 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 اردیبهشت، ۱۳۸۹ ایکس تند یه نوع دستور در اتوکد extend بعدی با ز 4 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 خرداد، ۱۳۸۹ زاها حدید بعدی با ف:flowerysmile: 3 لینک به دیدگاه
Afsaneh.M 19632 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 خرداد، ۱۳۸۹ ژوژمان یک کلمه فرانسوی است ( jugement ) و در انگلیسی ( judgment ) به معنی قضاوت کردن ، بعضی مواقع از ژوژه هم استفاده می شود . دانشجویان هنر برای ارائه آثار خود در دانشگاه ها و مراکز آموزشی هنر آثار خود را ژوژه میکنند و به قضاوت اساتید قرار می دهند . همیشه این قضاوت ساعت ها در دانشگاه های هنر به طول می کشد و سر انجام استاد مربوطه نمره ای را برای این واحد درسی که در طول یک ترم با دانشجویان خود داشته را ارائه می دهد. میشه گفت که ژوژمان یه چیزی مثل امتحانات آخر ترمه ولی حال و هوای متفاوتی داره . بعدی با ع 4 لینک به دیدگاه
sarai 769 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 خرداد، ۱۳۸۹ عایق انواع مختلفی داره حرارتی صوتی .... من کنفرانسم درمورد عایق بود بعدم کامل می ذارمش اگه خواهان داشته باشه. بعدی با گ 2 لینک به دیدگاه
niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 خرداد، ۱۳۸۹ عایقانواع مختلفی داره حرارتی صوتی .... من کنفرانسم درمورد عایق بود بعدم کامل می ذارمش اگه خواهان داشته باشه. بعدی با گ گورگيان در سال 1921 ميلادي از دانشكده معماري وابسته به آكادمي هنرهاي زيباي وين فارغ التحصيل شد. گابريل گوركيان شاگرد اسكار اشترنارد از شاگردان جوزف هافمان بود. وي ابتدا سرمعمار در شهرداري تهران و بعدها وزارت دارايي شد. از بناهاي تاسيس شده توسط وي مي توان باشگاه افسران تهران و تئاتر تهران در خيابان فردوسي، سه وزارتخانه و هفت ويلاي خصوصي را نام برد. او بعد از ترك ايران در سال 1316 ش، حدود ده سال در انگلستان و فرانسه بود و پس از آن براي هميشه در امريكا مقيم شد. * * * * * 2 لینک به دیدگاه
niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 خرداد، ۱۳۸۹ پس از تاسيس بناهايي در تهران كه متعلق به معماران اروپايي بود به تدريج معماران ايراني با اقتباس از معماري مدرن و سنتي حاكم در ايران دست به ابداعات نويني زدند كه در تاريخ معماري ايران در آن زمان بي بديل بود.از نسل اول معماران ايراني فقط سه تن ميراث شايان ذكري باقي گذاشتند: كيقباد ظفربختيار: دركالج سلطنتي هنر انگلستان تحصيل كرده بود. او در بناهايش از پنجره هاي گرد و كوچك و پنجره هاي قابدار با سايبان استفاده ميكرد و حجمهاي هندسي در كارش به چشم ميآمدند. ساختمان بانك ملي شهر گرگان و طرح هتل آب گرم در لاريجان در واقع نشان دهنده سبك او بود. علي صادق: در سال 1309 به اروپا رفت و در دانشگاه كان و آكادمي هنرهاي زيباي بروكسل به تحصيل پرداخت و در سال 1316 شمسي به ايران بازگشت. در سال هاي 1318 و 1319شمسي به عضويت انجمن شهرداري تهران انتخاب شد. او در تشكيل انجمن آرشيتكت هاي ايراني بسيار موثر بود. طراحي موزه تبريز، بانك رهني و مقبره رضاشاه از اثرات وي بوده است. مهم ترين نقش و تاثير صادق در محيط معماري، ترويج ساخت مسكن ارزان قيمت بود. ايرج مشيري: سردبير و موسس مجله آرشيتكت، يكي از چهره هاي اصلي در تبديل معماري به حرفه بود. او نظريه پردازي قوي بود كه از نشريه خود براي طرح مسائل زمان خويش، و فراهم آوردن تريبوني براي معماران و بازكردن باب گفتگو بين معماران، ديوانسالاران، سياستمداران و عامه مردم استفاه مي كرد. هرچند مجله آرشيتكت نتيجه تلاش وهمكاري جمعي بود اما خط مشي اصلي آن را مشيري تعيين مي كرد. اهميت او در ارائه مباحث و انديشه هاي معماري مدرن بود و مجلهاش، گرچه عمري كوتاه داشت، آرمانگرايي نسل جوان معماران حرفه اي ايران را منعكس مي كرد. منبع:http://www.chn.ir/News/?section=2&id=21423 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده