Abo0ozar 8637 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 مهر، ۱۳۸۸ تخته شاسي. وسيله اي مورد نياز همه معمارها و شهرسازا 4 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مهر، ۱۳۸۸ زه كشي..... تعريف:به مجموعه تأسيساتي كه نقش انتقال و توزيع آب را تا قطعه زراعي به عهده دارند، گفته ميشود كه ميتواند به صورت ثقلي، تحت فشار و يا تركيبي از اين دو باشد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
Architect 3224 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 مهر، ۱۳۸۸ یو مینگ پی (به برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام : Ieoh Ming Pei ) مشهور به آی ام پی (به برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام : I. M. Pei ) نام اختصاری و مستعار معمار برجستهٔ آمریکایی چینی تبار است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اینم سایت خود معمار : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و اینم یکی از نمونه کارهاش Johnson Museum of Art at Cornell University by I. M. Pei برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 مهر، ۱۳۸۸ یخ در قطب با یخ خانه سازی میکنند 2 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مهر، ۱۳۸۸ مقرنس خوب الان اگه من بگم بعدی با "ی" بگه باز میگین یراق ؟؟؟ خوب پس نمی گم بعدی با ر بگه لطفا 4 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مهر، ۱۳۸۸ رنزو پیانو رنزو پیانو در سال ۱۹۳۷ در جنوآ، ایتالیا در خانواده ای معمار به دنیا آمد. پدر، ۴ عمو و برادرش همه پیمانکار ساختمانی بودند. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتبا از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید میکرد که این بازدید ها تجربه های علمی و کارآمدی را برای او به ارمغان آورد. مسئولین امر جایزه بهترین شیوه یکپارچگی طرح و بنا را که در پروژه های او خود نمایی می کرد به وی اهدا کردند زیرا کارهای وی قابل مقایسه با کارهای معماران چیره دست قدیمی ایتالیا همچون لئوناردو داوینچی، میکل آنژ و بورنلسکی می باشد. در حالی که کارهای او آمیخته با تکنولوژی روز معماری می باشد ولی ریشه و اصل کارها به طور واضح نمایانگر فلسفه و سنت ملی کلاسیک ایتالیا است ، مقامات رسمی “پریزکره” گفته اند : همانگونه که وی با شیوه های کهن هماننده فن آوری های نویین به سهولت کار میکند شدیدا به ایجاد معماری قابل سکونت و با دوام در دنیای رو به پیشرفت توجه دارد. بعدی با ت 2 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مهر، ۱۳۸۸ تخته ي رسم تخته ي رسم محل مناسبي براي چسباندن كاغذ و نيز رسم نقشه بر روي آن است . خطوط ترسيم شده بر روي تخته ي رسم ، صاف است و اين كار موجب مي شود كه كار دقيق تر ارائه شود . بعدي با الف:ws2: 3 لینک به دیدگاه
Abo0ozar 8637 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مهر، ۱۳۸۸ الوار آلتو Alvar Aaltto ( 1898-1976 ) در فنلاند متولد شد و در سال 1921 در هلسینکی تحصیلاتش را به پایان رساند . او کار حرفه ای را از سال 1925 در شهر تورکو Turku آغاز می کند . بین سالهای 1930-1928 دفتر روزنامه تورنوسانومات Turnu sanomat را طراحی می کند . بعد از ساخت این ساختمان آلوار التو در دنیا چهره ای شناخته شده می شود . در سال 1929 در دومین کنگره معماران سیام شرکت می کند و در سال 1933-1929 آسایشگاه مسلولین پایمبوPaimio Building که یکی از بهترین کارهای اوست ، را می شازد . عناصره مشخصه سبک مدرن در این ساختمان عبارتند از : دیوارهای پوشیده از سیمان سفید ، سکو با رنگ سیر و پنجره های ممتد افقی ، اتاق بیمارستان یکسان و به روشی منظم تکرار می شوند . تراس در بام برای استراحت مسلولین ، تامین حرارت اتاق از سقف ( موضوعی که به تازگی مرسوم شده بود . ) آلتو به سال 1935- 1932 کتابخانه ویپوری Viipuri را طراحی می کند . سقف چوبی مواج سالن کنفرانس ، دستگیره ها که از قاب درهای ورودی متمایزند ، نرده چوبی پله ها ، سوراخ استوانه ای سقف برای روشن کردن سالن مطالعه . می توان گفت آلتو بعد از آسایشگاه پیامپو طراحی مبلمان ساختمانهای خود را نیز انجام می دهد . منازل دانشجویان در دانشگاه فنی ماساچوست MIT ( 1946 ) کوشش آلتو برای ایجاد طرح هایی آزاد ارگانیک غیر از سنت های تاریخی معماری فنلاند است بلکه او امواج را از شکل طبیعت و بخصوص فرم های برسیر دریا الهام می گیرد . که در طرح این سطوح را خلق می کند ، نمای موجی ساختمان یاد آورد این مباحث است . بعدي با واو 3 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 مهر، ۱۳۸۸ وارتان هوانسیان وارتان نخستین مدرنیست معماری ایران بود که نهضت باستانگرایی دوره پهلوی را مورد حمله قرار داد.او طی دو دهه ۲۰ و ۳۰ از پیشروترین معماران مدرن و نیز از پرکارترین آرشیتکتهای ایران به محسوب می شد و شیوه کارهایش به “سبک وارتان” معروف شد.وارتان هوانسیان در سال ۱۲۷۵ در تبریز متولد شد. او نخست در رشته نقاشی مدرسه هنرهای زیبای پاریس(بوزار) تحصیل کرد ولی پس از مدتی در معماری ادامه تحصیل داد و دروس شهرسازی را نیز فراگرفت. او در سال ۱۳۱۴ پس از ۱۷سال تحصیل و کار در اروپا به ایران بازگشت و به عنوان اولین معمار مدرن ایرانی پایهگذار و مجری اندیشه معماران مدرن در ایران شد. شروع کار وی با استخدام در اداره شهربانی بود. از آثار مهم وارتان، قصر شاه در سعدآباد،هنرستان دختران(خیابان سرهنگ سخایی)،تکمیل عمارت کلوپ افسران وزارت جنگ،مهمانخانه بزرگ دربند،طرح مهمانخانه ایستگاه راهآهن(۱۳۱۹-شمال شرقی میدان راهآهن، که ظاهراً ساخته نشد)،طرح هتل فردوسی،ساختمان یتیمخانه سوم اسفند،عمارت اصلی بانک سپه(اول خیابان امام خمینی)،بانک سپه بازار و نیز بانک سپه مراکز استانها،سینما متروپل در خیابان لالهزار و سینما دیانا در خیابان شاهرضا(انقلاب)است. ضمن اینکه از او تعداد زیادی ساختمانهای اداری،تجاری و نیز منازل مسکونی به جا ماندهاست.وارتان اولین مدرنیست معماری ایران،نخستین شخصی بود که نهضت باستانگرایی دوره پهلوی را مورد حمله قرار داد با این اندیشه که:آیا باید از گذشته تقلید و آثار ذیقیمت قدیمی را تجدید کرد؟یا اینکه به آینده نگریست و معماری را با طرز زندگی جدید وفق داد؟وارتان با این اندیشه و در طی دو دهه ۲۰ و ۳۰ از پیشروترین معماران مدرن و نیز از پرکارترین آرشیتکتهای ایران بود. به گونهای که شیوه و تعدد کارهای او به “سبک وارتان” معروف شد.از ویژگیهای کار او میتوان به پنجرههای بلند پلهخانه،پنجره افقی،روکار و نازککاریهای سیمانی،ایجاد خم در نبش ساختمانهای دو نبش،سایهبان و لبه سیمانی بالای پنجرهها و نیز دور ساده سقف که در میان معماران به چفته وارتانی مشهور است.برگرفته شده از کتاب معماری دوره پهلوی اول ،موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران بعدی با ن 3 لینک به دیدگاه
Abo0ozar 8637 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 مهر، ۱۳۸۸ نقشه. همه ميدونن نقشه چيه. لازم به توضيح نيست . به نظر من گوياترين وسيله براي ارايه كار. بعدي با ه 3 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 مهر، ۱۳۸۸ هره چینی: آجرچینی در راه پله.. بعدی با ب 2 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 مهر، ۱۳۸۸ بلوك چيني نحوه بلوک چيني جهت استفاده از بلوکهاي ليکا پس از آماده سازي سطح و تراز کار با ريختن يک لايه ملات ماسه و سيمان (حداقل 250 کيلوگرم سيمان در هر متر مکعب ملات) به ضخامت حداکثر 2.5 سانتي متر ، در روي سطح کار اولين رگ بلوکها روي ملات قرار داده مي شود ، سپس با ملات ريزي حداکثر به ضخامت 1.5 سانتي متر ، اقدام به چيدن رگ هاي بعدي مي گردد. - بلوکها بايد کاملا" تراز چيده شوند ، بطوريکه جدار بلوکها کاملا" قائم بوده و درزهاي قائم رجهاي متوالي ، به طور يک رج در ميان ، در مقابل هم قرار گيرند . بلوک نصب شده ، نبايد پس از گيرش اوليه ملات ، از جاي خود حرکت داده شود . استقرار نهايي بلوک ، بايد در زماني صورت گيرد که ملات هنوز شل باشد .2 - در ساخت ديوارها سعي شود تا از يک جنس بلوک استفاده شود . استفاده از بلوک ليکا به همراه ديگر مصالح سبب ايجاد ترکهاي نامناسب در گچ و خاک مي شود . در قسمتهايي که نياز به قطعات کوچکتر مي باشند مانند زير پنجره ها بهتر است از آجر ليکا استفاده شود . استفاده از آجر معمولي به دليل تفاوت ضرايب انبساط باعث ناهماهنگي ديوار شده ممکن است سبب ايجاد ترک گردد . 3- در صورت نياز به قطعاتي که داراي اندازه طول رندي نمي باشند ، مي توان بلوک ليکا را به راحتي با فرزگرانيت بر و يا تيشه تيز به اندازه قطعه مورد نظر بريد . در اين حالت به شدت پرت مصالح کاهش مي يابد . بايد در نظر داشت که از خرد کردن بلوک با پتک و يا وسايلي که با برخورد ضربه باعث ايجاد ترک در جان بلوک مي نمايند، اجتناب ورزيد. 4- در مورد اجراي کليه مصالح بنايي ، بهتر است پيش از اجرا ، بلوکها کمي خيس شوند تا آب ملات را به خود جذب نکرده و به اصطلاح ملات را نسوزاند . بلوکها بهتر است قبل از مصرف نم پاشي شده و بر خلاف بلوک هاي بتن گازي نيازي به غرقاب شدن ندارند. 5- براي کنترل ابعاد ، گوشه ها و تقاطع ها و به طور کلي اجراي صحيح کار ، توصيه مي شود پس از آماده شدن تراز کف ، ابتدا رج اول بدون ملات چيده شده و سپس بر اساس الگوي بدست آمده ، ديوارچيني شروع گردد . در ديوارچيني بوسيله بلوک ليکا ، از چيدن رج اول با آجر به عنوان استاد کار بايد اجتناب ورزيد . 6- با توجه به اينکه کليه مصالح بنايي جهت ديوار چيني به تنهايي عايق رطوبتي نمي باشند ، توصيه مي گردد از اين مصالح بدون اجراي لايه نما جهت اجراي ديوارهاي خارجي استفاده نگردد . 7- چيدن صحيح و ايجاد قفل و بست کامل در ديوارها ، موجب جلوگيري از نشست هاي احتمالي در برابر بارهاي نقطه اي ( متمرکز ) خواهد شد ، بويژه در کنج ها و محل اتصال ديوارهاي متقاطع . 8- ديوارچيني بايد بصورت يکنواخت در ارتفاع صورت گيرد و نبايد اختلاف ارتفاع ديوارچيني در يک قسمت ساختمان نسبت به نسبت هاي ديگر از يک متر تجاوز نمايد . در مورد ديوارهاي متقاطع بايد به منظور تامين قفل و بست کامل ، يک رج در ميان از قطعات اتصال يا لا بند ، استفاده شود بعدي:با الف 3 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مهر، ۱۳۸۸ صفه: با توجه به شرايط زيست محيطي در زير بستر ساختمان قرار داده ميشده است كه نمونه ي آن را در تخت جمشيد ميبينيم بعدي"ا" 3 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۸۸ اشل:وسيله اي است براي تبديل مقياس بعدي باخ 2 لینک به دیدگاه
Abo0ozar 8637 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 مهر، ۱۳۸۸ خط كش : وسيله اي براي خط كشيدن با ف 2 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 مهر، ۱۳۸۸ خط كش : وسيله اي براي خط كشيدن با ف فرچه:در معماري وسيليه اي براي تميز نگهداشتن كار ميباشد. بعدي با ر 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده