رفتن به مطلب

اپراتور چهارم با اينترنت 8 مگابيتي براي منازل


ارسال های توصیه شده

اپراتور چهارم با اينترنت 8 مگابيتي براي منازل

وزير ارتباطات گفت: حداكثر پهناي باند اپراتور فناوري اطلاعات(اپراتور چهارم) متناسب با كاربرد متفاوت خواهد بود اما براي مثال در سرويس ويدئو درخواستي حداقل پهناي باند 8 مگابيت بر ثانيه به منزل كاربران ارائه خواهد شد.

رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس در خصوص اينكه اپراتور فناوري اطلاعات دسترسي به چه پهناي باندي را براي كاربران فراهم مي‌كند، اظهار داشت: بهتر است فعلاً نام اين اپراتور را اپراتور IT نگذاريم.

وي ادامه داد: اين اپراتور شبكه‌اي است كه خدمات ديتا را ارائه مي‌كند و پهناي باند مورد نياز آن بستگي به كاربردها و سرويس‌هاي ارائه شده از طريق اين شبكه دارد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: براي مثال يكي از كاربردهاي اين شبكه ارائه فيلم به صورت درخواستي (video on demand) است كه پهناي باند مناسب اين سرويس حداقل 8 مگابيت بر ثانيه و بالاتر است كه در داخل شبكه اين پهناي باند را در اختيار كاربران قرار مي‌دهيم.

به گزارش فارس، پيش از اين قائم مقام وزير ارتباطات در امور بين الملل و فناوري از راه‌اندازي اپراتوري براي فعاليت در لايه دسترسي در آينده نزديك خبر داده بود.

بنابراين گزارش، مهدي اخوان بهابادي گفته بود: بستر فعاليت اين اپراتور فيبر نوري خواهد بود و در پروژه رساندن فيبر نوري (FTTX) قرار است فيبر تا در منازل كشيده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...