mohsen 88 10106 ارسال شده در 15 آبان، 2010 روزهاي اول گلويش ميسوخت و نميتوانست دود را به داخل ريههايش فرو ببرد، اما پس از مدتي كه ديگر سوزش گلو نداشت، با فرو دادن دود لذت ميبرد و حالت سرگيجه خوبي به او دست ميداد. گاهي دوستش به او ميگفت كه مراقب باش معتاد نشوي و او با سربلندي ميگفت امكان ندارد، من كم ميكشم و هر وقت بخواهم، آن را كنار ميگذارم. بعد از چند ماه، آن لذت اول را برايش نميآورد و در مواقع خاصي به قول خودش ميطلبيد. بعد از يك سال، ديگر به سيگار كشيدنش توجهي نداشت و مثل كارهاي روزمرهاش شده بود. صبح كه از خواب بيدار ميشد، قبل از اينكه دست و رويش را بشويد، سيگارش را روشن ميكرد، اولين پك را كه ميزد به سرفه ميافتاد. بعد از صبحانه دوباره هوس سيگار ميكرد. در حين كار براي اينكه تمركزش را به دست بياورد، حد اقل نيم ساعت يكبار سيگار ميكشيد. وقتي خيلي خوشحال بود، با سيگار جشن ميگرفت و وقتي ناراحت بود هم به سيگار پناه ميبرد. بعد از ناهار، بعد از شام، قبل و بعد چاي سيگار ميكشيد. در مسافرت سيگار ميكشيد و خلاصه به هر بهانهاي سيگار ميكشيد. او يك سيگاري بود و بدون سيگار نميتوانست به زندگي طبيعي خود ادامه دهد و به محض اينكه ميخواست سيگار را ترك كند، دچار اضطراب ميشد و نميتوانست در برابر هوس سيگار كشيدن مقاومت كند، تمركزش را از دست ميداد و اعصابش نيز تحريكپذير ميشد، آنقدر اين علائم شدت ميگرفت تا اينكه دوباره به سيگار كشيدن روي ميآورد. همسر و فرزندانش هم خواستند به او كمك كنند تا ترك كند؛ اما موفق نشدند و هميشه از اينكه يك همسر و پدر سيگاري داشتند كه به سلامت خود و خانوادهاش بيتوجه بود، ناراحت بودند. او تا 30 سالگي بسيار سرحال و سر پا بود، ولي از آن به بعد، آرام آرام بدون اينكه خودش متوجه باشد، افول كرد و بيماريهاي مختلف به بدنش هجوم آوردند. هر چه هزينه كرد، هر چه دست به دامن پزشكان شد، هيچ فايدهاي نداشت و در آخر، در 48 سالگي زمينگير شد و در 55 سالگي مرد و تقريبا 30 و چند سال عمر مفيد داشت. داستان به همين جا تمام نشد، او براي پسرانش هم سيگار را به ارث گذاشت و به احتمال زياد آنها نيز دچار همين عاقبت خواهند شد. برگرفته از جام جم آنلاين و سايت طرحستان 17
Ha.Mi.D 8376 ارسال شده در 15 آبان، 2010 واقعا سیگار چیز مزخرفیه.خودم میکشم اما خیلی بده.البته تو ترکم.هم بدنامی داره واسه آدم هم ضرر جسمی و روحی داره. 6
Mahnaz.D 61918 ارسال شده در 15 آبان، 2010 چه کار بدی...... من نمی دونم آخه از سیگار کشیدن چی نفعی می برن بعضیا؟ :w00: به جای اینگه سیگار بکشید... برید یه میوه تازه گاز بزنید آدم روحش تازه می شه.... 5
Ha.Mi.D 8376 ارسال شده در 15 آبان، 2010 نه اینکه الان منع رطب میکنی داش محسن!کارت همیشه درسته داداش حتی اگه منع رطب هم کنه بازم خوبه 4
mohsen 88 10106 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2010 واقعا سیگار چیز مزخرفیه.خودم میکشم اما خیلی بده.البته تو ترکم.هم بدنامی داره واسه آدم هم ضرر جسمی و روحی داره. اهه.وقتی میکشی که دیگه نباید بگی مزخرفه نه اینکه الان منع رطب میکنی داش محسن!کارت همیشه درسته داداش ما کوچیکتیم داش سجاد.روزه دارم گفتم اینجوری بچه ها جمع میشن یه حالی هم شاید به ما برسه. 7
Ha.Mi.D 8376 ارسال شده در 15 آبان، 2010 :ws44: منم دیگه نمی تونم ترک کنم...سخته بخدا میشه.راحت میشه.اولش چند بار ممکنه ترک ناموفق کنی.اما تو ذهنت بیار ضرراشو.بدنامی که واست میاره.من ترجیح میدم الان به جای سیگار لواشک بخورم.یه چیزی اگه چای و قهوه زیاد میخوری نخور.چون بعد از چای میدونم چقدر سیگار چقدر میچسبه.من خودم چند روز چای نخوردم چون هر وقت چای میخوردم باید بعدش سیگار میکشیدم.تازه چای هم ضرر داره 3
Ha.Mi.D 8376 ارسال شده در 15 آبان، 2010 اهه.وقتی میکشی که دیگه نباید بگی مزخرفه ما کوچیکتیم داش سجاد.روزه دارم گفتم اینجوری بچه ها جمع میشن یه حالی هم شاید به ما برسه. چون میکشم میدونم چیز مزخرفیه.بعدشم تو ترکم:w00: 3
spow 44202 ارسال شده در 15 آبان، 2010 حتی اگه منع رطب هم کنه بازم خوبه کار ما از این حرفا گذشته داداش ولی کارداش محسن همیشه درسته راستی اون خره اخرش به کجا میرسه محسنی! 4
mohsen 88 10106 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2010 چه کار بدی...... من نمی دونم آخه از سیگار کشیدن چی نفعی می برن بعضیا؟ :w00:به جای اینگه سیگار بکشید... برید یه میوه تازه گاز بزنید آدم روحش تازه می شه.... یاد مامان بزرگم افتادم.خدابیامرزدش.خدا تو رو هم برا ما نگه داره ننه :ws44: منم دیگه نمی تونم ترک کنم...سخته آنتونیو چرا آخه؟تو میتونی.مطمئنم هنوز نخواستی.اگه واقعا" بخوای حتما" میتونی 5
Ha.Mi.D 8376 ارسال شده در 15 آبان، 2010 کار ما از این حرفا گذشته داداشولی کارداش محسن همیشه درسته راستی اون خره اخرش به کجا میرسه محسنی! وضعت که از من بدتر نیست سجاد.هیچم نگذشته. میرسه به میعادگاه 3
mohsen 88 10106 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2010 چون میکشم میدونم چیز مزخرفیه.بعدشم تو ترکم:w00: از این بدخلقیت مشخصه که تو ترکییه دونه بکش آروم بگیری حمید جون کار ما از این حرفا گذشته داداشولی کارداش محسن همیشه درسته راستی اون خره اخرش به کجا میرسه محسنی! میگم سجاد جان امروز از خودت مهربونی در میکنیمشکوکم دور از شوخی ما همیشه از شما و امثال شما تو این انجمن چیز یاد میگیریم.بی تعارف. از خرم پرسیدی اون مث من نیست.اونقدر میره تا به حقیقتی که دنبالشه برسه 5
هوتن 15061 ارسال شده در 15 آبان، 2010 البته اگه سیگار یه منافعی هم نداشت این همه ادم اسیرش نبودن در اینکه برای سلامتی ضرر داره هیچ شکی نیست ولی به نظرم باید سیگاریها رو درک کرد.................اونها میخوان ترک کنن ولی چیزی نیست که جایگزین بشه............فکر کنید بجای سیگار طرف بخواد اب هویج بخوره هر نیم ساعت خوب زده میشه.............یا پسته بخوره چربی خونش میره بالا................یا هر چیزی اینقدر زیاد مصرف شه اذیت میکنه ادمو..............ولی سیگار این حس زده شدن رو نداره..............اگه مثل بقیه چیزا بود و ادم ازش زده میشد هیچکس سیگاری نمیشد. 4
Ha.Mi.D 8376 ارسال شده در 15 آبان، 2010 از این بدخلقیت مشخصه که تو ترکییه دونه بکش آروم بگیری حمید جون میگم سجاد جان امروز از خودت مهربونی در میکنیمشکوکم دور از شوخی ما همیشه از شما و امثال شما تو این انجمن چیز یاد میگیریم.بی تعارف. از خرم پرسیدی اون مث من نیست.اونقدر میره تا به حقیقتی که دنبالشه برسه اتفاقا کاملا برعکس.من جنوبیم.بچه خوزستانم بدخلقی چیه داداش ما نوکرتیم. مگه نمیدونی؟سجاد رفته خواستگاری دیشب.واسه این همش مهربونی میکنه.آخه جواب مثبت دادن. البته در مورد سیگار شاید اشتباه کنم اما بعضی مواقع کمکم کرده.البته اثرش خیلی کوتاهه.اما موقع امتحانات کمکم میکرد.ولی بازم میگم بدترین چیز سیگار.انواع و اقسام مرض ها رو هم آدم میگیره.نکش آقا جان نکش 2
mohsen 88 10106 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2010 البته اگه سیگار یه منافعی هم نداشت این همه ادم اسیرش نبودندر اینکه برای سلامتی ضرر داره هیچ شکی نیست ولی به نظرم باید سیگاریها رو درک کرد.................اونها میخوان ترک کنن ولی چیزی نیست که جایگزین بشه............فکر کنید بجای سیگار طرف بخواد اب هویج بخوره هر نیم ساعت خوب زده میشه.............یا پسته بخوره چربی خونش میره بالا................یا هر چیزی اینقدر زیاد مصرف شه اذیت میکنه ادمو..............ولی سیگار این حس زده شدن رو نداره..............اگه مثل بقیه چیزا بود و ادم ازش زده میشد هیچکس سیگاری نمیشد. :icon_gol: واقعا" چرا سیگار ادمو زده نمیکنه؟طرف ظرف یه ساعت 5-4 سیگار دود میکنه؟اگه فرض کنیم سیگار اول بخاطر نیاز به نیکوتینه سیگارای بعدی واسه چیه؟واقعا" چرا زده نمیشیم 6
mohsen 88 10106 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2010 اتفاقا کاملا برعکس.من جنوبیم.بچه خوزستانم بدخلقی چیه داداش ما نوکرتیم. مگه نمیدونی؟سجاد رفته خواستگاری دیشب.واسه این همش مهربونی میکنه.آخه جواب مثبت دادن. البته در مورد سیگار شاید اشتباه کنم اما بعضی مواقع کمکم کرده.البته اثرش خیلی کوتاهه.اما موقع امتحانات کمکم میکرد.ولی بازم میگم بدترین چیز سیگار.انواع و اقسام مرض ها رو هم آدم میگیره.نکش آقا جان نکش منظورم این بود که تو ترک سیگاری 2
Ha.Mi.D 8376 ارسال شده در 15 آبان، 2010 :icon_gol:واقعا" چرا سیگار ادمو زده نمیکنه؟طرف ظرف یه ساعت 5-4 سیگار دود میکنه؟اگه فرض کنیم سیگار اول بخاطر نیاز به نیکوتینه سیگارای بعدی واسه چیه؟واقعا" چرا زده نمیشیم خیلیش از سر بیکاری هست.خودم و دوستام که لااقل اینجوری بودیم.نمیدونستیم چیکار کنیم سیگار میکشیدیم.مثلا برق میرفت تو خونه دانشجویی هیچ کاری نمیتونستیم انجام بدیم مینشستیم سیگار میکشیدیم.فوتبال میدیدیم باهاش سیگار میکشیدیم.5 دقیقه وقت اضافی داشتیم سیگار میکشیدیم.قبل خواب سیگار میکشیدیم:icon_pf (34):( این بدترینشه).داری با دوستت حرف میزنی اون یه سیگار آتیش میکنه توام روشن میکنی.10 دقیقه بعد تو یکی روشن میکنی اونم یکی میکشه باهات.نیاز چی؟روزی 5 نخ سیگار نهایت نهایتش اگه کسی نیاز داشته باشه نیازش برآورده میشه.یه کاری که مثلا واسه ما سخت بود این بود که موقع ورق بازی سیگار نکشیم.امکان نداشت این کار و انجام ندیم.البته شبای امتحان هم که بدون سیگار نمیشد:icon_pf (34): 2
هوتن 15061 ارسال شده در 15 آبان، 2010 :icon_gol: واقعا" چرا سیگار ادمو زده نمیکنه؟طرف ظرف یه ساعت 5-4 سیگار دود میکنه؟اگه فرض کنیم سیگار اول بخاطر نیاز به نیکوتینه سیگارای بعدی واسه چیه؟واقعا" چرا زده نمیشیم نمیدونم محسن ..............توش موندم .............حتی بهترین میوه یا غذایی رو که دوست داری اگه پشت سر هم بخوری زده میشی..................ولی سیگار نه البته یه راه هست برا زده شدن وقتی سیگار روشنه سیگار رو از بغل بو کن ............ببین چه بویی میده.............بعد با چوب سیگار بکش و چوب سیگار رو بوکن این کمک میکنه زده بشی 5
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری