soheiiil 24251 ارسال شده در 15 آبان، 2010 تفریحات : جمع کردن پوست آدامس و شکلات - توپ بازی با توپ پلاستیکی - هفت سنگ - خاک بازی - دعوا و کتک کاری - ول گردی تو کوچه بالایی و پایینی - زدن زنگ مردم با معونت دوستان نگرانی ها : کنکور - کار و در امد - سربازی - مشکلات خانوادگی - فقر - حسرت برای خریدن یک لباس یا کفش - جنگ - زلزله - ترس از آینده جنگ - زلزله - فقر - حسودی به بچه پولدار کلاس که نور چشمی هم هست 24
mahshad 2236 ارسال شده در 15 آبان، 2010 تفریحات : جمع کردن پوست آدامس و شکلات - توپ بازی با توپ پلاستیکی - هفت سنگ - خاک بازی - دعوا و کتک کاری - ول گردی تو کوچه بالایی و پایینی - زدن زنگ مردم با معونت دوستان نگرانی ها : کنکور - کار و در امد - سربازی - مشکلات خانوادگی - فقر - حسرت برای خریدن یک لباس یا کفش - جنگ - زلزله - ترس از آینده جنگ - زلزله - فقر - حسودی به بچه پولدار کلاس که نور چشمی هم هست خوبه همش مشخصات کشور عزیزمونه!!! 3
Avenger 19333 ارسال شده در 15 آبان، 2010 تفریحات : جمع کردن پوست آدامس و شکلات - توپ بازی با توپ پلاستیکی - هفت سنگ - خاک بازی - دعوا و کتک کاری - ول گردی تو کوچه بالایی و پایینی - زدن زنگ مردم با معونت دوستان نگرانی ها : کنکور - کار و در امد - سربازی - مشکلات خانوادگی - فقر - حسرت برای خریدن یک لباس یا کفش - جنگ - زلزله - ترس از آینده جنگ - زلزله - فقر - حسودی به بچه پولدار کلاس که نور چشمی هم هست اینا که گفتی بخاطر جهان سومی بودن نیست بخاطر فرهنگ پایینه 4
soheiiil 24251 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2010 اینا که گفتی بخاطر جهان سومی بودن نیست بخاطر فرهنگ پایینه جهان سومی با کمبود فرهنگ رابطه ای دارد مستقیم:w00: 5
mohsen 88 10106 ارسال شده در 15 آبان، 2010 خواستم یه تعریف از جهان سومی بگم دیدم هر چی که بخوام بگم همون پست اوله 2
سیندخت 18786 ارسال شده در 15 آبان، 2010 تمامی اندیشمندان و صاحبنظران بر این باورند كه شكوفایی و تعالی هر جامعه در گرو وجود شهروندانی باسواد است. تجربیات كشورهای مختلف نیز مؤید این نظر است. تمامی جوامع عقبمانده جهان، یعنی همان كشورهای جهان سوم، همواره از بیسوادی مردم و حكومتمداران خود رنج میبرند. افراد بیسواد به چندین علت پیشرفت نمیكنند: علت اول اینست كه ”نمیدانند“ و ”نمیفهمند“ پس در نتیجه ”نمیخواهند“. دومین علت آن اینست كه ”نمیتوانند“. توجه و اولویتدادن به سواد و سوادآموزی برای هر جامعهای كه میخواهد مسیر رشد و تعالی را طی كند و همواره به سمت كسب رفاه بیشتر و ارتقای كیفیت زندگی خود گام بردارد، ضروری و حیاتی است. به همین علت شاهدیم كه چشمانداز مطلوب تمامی كشورهای پیشرفته (از سالیان دور)، داشتن شهروندانی باسواد بوده است. اما نكته شایان توجه اینست كه مفهوم سواد نیز به مرور زمان تكامل یافته است و امروز شاهد مفهوم ”چندسوادی“ هستیم. از آنجاییكه دنیای امروز به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است، مقوله سواد نیز دایماً در حال تغییر و پویایی بوده است. همگام با پیشرفتهای گسترده و پرشتاب علم و فناوری، مفهوم، كیفیت، گستردگی و استانداردهای سواد نیز دایماً درحال تغییر و تكامل است. متاسفانه شتاب رشد و تغییر جهان بگونهای بوده است كه انسان (اكثریت جوامع)، از آن عقب ماندهاند. این نكته هماكنون به دغدغهای جدی برای خود كشورهای پیشرفته نیز مبدل شده است. پژوهشگر و اندیشمندی به نام بورك، بعد از بررسیهای گستردهای كه راجع به فناوری و سواد در دهه 1960 انجام داد، با شگفتی بیان داشت: ”هرگز این همه انسان، درباره فناوری تا این حد نادان نبودهاند“. او این وضع را فاجعهآمیز میدانست و بر این اعتقاد بود كه دیگر نمیتوانیم نسلی جدیدی از افراد ”بیسواد در فناوری“ تربیت كنیم. از همان زمان مفهوم ”سواد فناوری“ متولد شد و محققین مختلف به این نتیجه رسیدند كه باید روشهای آموزش و یادگیری (بخصوص در مورد علم و فناوری) در مدارس، دانشگاهها و حتی محیط كار اصلاح گردد. در سال 1982 پژوهشگر بزرگی به نام هیرش، مفهوم ”سواد فرهنگی“ را برای آمریكاییان ابداع كرد. او در كتاب معروفش، سواد فرهنگی را با یك جمله تعریف كرد: ”هر آنچه یك آمریكایی باید بداند“. او مجموعهای از دانش، اطلاعات و توانمندیها را كه باید یك فرد برای بقا و رشد در عصر حاضر بداند تعریف كرد. این اطلاعات در حوزههای مختلفی همچون ادبیات، تاریخ، علم و فناوری، زبانهای مختلف، فرهنگها، هنر، رسانهها، سیاست و غیره قرار دارند (در واقع چندین سواد مختلف را در دل خود جای داده است). او در سال 2001 كتاب ”دایرهالمعارف كامل سواد فرهنگی“ را منتشر كرد كه به طور مفصل و در قالب یك فرهنگ لغات و اصطلاحات به تعریف تمامی موضوعات موردنیاز افراد پرداخت. اما جالب است بدانیم كانون تمامی این دغدغهها و تحقیقات گستردهای كه راجع به سواد و انواع آن انجام شده است، كشور آمریكا است. كشوری كه مهد نوآوری و پیشرفت است به خوبی میداند كه برای تداوم رشد خود نیازمند سواد و آگاهیهای بالای شهروندان خود است. هماكنون این دغدغهها در آمریكا در اوج خود قرار دارد. بیش از 30 نوع مفهوم سوادی مختلفِ موردنیاز كشف شده و مورد بررسی و تحلیل واقع شده است. استانداردهای بعضی از آنها تدوین شده است و نظام آموزشی این كشور، در حال گنجاندن آنها در دروس دوره تحصیلی دانشآموزان است. بهعلاوه رسانههای جمعی این كشور، سایتهای اینترنتی اطلاعرسانی، دانشگاهها، مراكز تحقیقاتی، اندیشگاهها و از همه مصممتر دولت آمریكا، عزم خود را جزم نمودهاند تا سطح سواد و آگاهیهای مرتبط و موردنیاز مردم خود را در كوتاهترین زمان ممكن، یا بهتر است بگوییم قبل از اینكه دیر شود، افزایش دهند. ”سواد“ در واقع شالوده آگاهیها، ظرفیت و توان افراد در كسب دانش و زیربنای اعمال و امور زندگی آنان است. ذهنیت سنتی همه در مورد سواد، همان توانایی خواندن و نوشتن است. اما تعریف سنتی جامعتر آن مطابق قانون ملی سواد آمریكا (1991) عبارتست از : ”توانایی یك فرد در خواندن، نوشتن و صحبتكردن (به انگلیسی)، و توانایی محاسبه و حل مسایل با كارایی لازم برای فعالیت در كار و جامعه در راستای دستیابی به اهداف خود و توسعه دانش و پتانسیل فردی خویش و جامعه“. مطابق تعریفی از سواد كه در انگلستان و ایرلند مورداستفاده قرار میگیرد، سواد همان مهارتهای پایه و اساسی موردنیاز هر فرد است كه عبارتند از: ”توانایی ارتباط برقراركردن بهوسیله حرفزدن (صحبت) و گوش دادن، خواندن، نوشتن و استفاده از ریاضیات از طریق مجموعهای از رسانهها و فناوریها، در راستای ارتقای زندگی روزمره و مشاركت جمعی“. "سواد" توانایی به رمز درآوردن (كُدكردن) و رمزگشایی (دیكُدكردن) پیامهاست (تعریف علمی). در واقع این تعریف، سواد عمومی یعنی خواندن و نوشتن را نیز در بر میگیرد. پس سواد فناوری نیز، توانایی به رمز در آوردن و رمزگشایی پیامهای فناورانه است. به رمز در آوردن و رمزگشایی با در نظر گرفتن زبان، یعنی همان توانایی فهم، درك و استفاده از كلمات و معانی آنها؛ و به قول شیكزنمیهالی (1990)، پیشفرض سواد، وجود مجموعه نشانههای مشتركی است كه بسان رسانهی انتقال اطلاعات بین ذهن افراد و رخدادهای خارجی عمل میكند. دو مفهوم سوادی عمده برای حركت به سمت یك جامعه دانشبنیان عبارتند از ”سواد فناوری“ و ”سواد اطلاعاتی“. اگرچه تعاریف بسیار مختلفی راجع به سواد فناوری وجود دارد اما مفهوم كلی آن ناظر بر ”درك و فهم فناوری و ویژگیهای آن، فرآیند توسعه و بكارگیری، و ارزیابی پیامدها و تاثیرات آن“ است. تعریف ساده سواد اطلاعاتی نیز عبارتست از ”توانایی و هنر فهم اطلاعات، جستجو و یافتن آنان، تجزیه و تحلیل اطلاعات، بكارگیری فناوری اطلاعات و شبكههای كامپیوتری“. آنچه ما باید بدان توجه داشته باشیم تربیت نسل نوینی از افراد باسواد برای آینده كشور است. 7
zzahra 4750 ارسال شده در 15 آبان، 2010 تفریحات : جمع کردن پوست آدامس و شکلات - توپ بازی با توپ پلاستیکی - هفت سنگ - خاک بازی - دعوا و کتک کاری - ول گردی تو کوچه بالایی و پایینی - زدن زنگ مردم با معونت دوستان نگرانی ها : کنکور - کار و در امد - سربازی - مشکلات خانوادگی - فقر - حسرت برای خریدن یک لباس یا کفش - جنگ - زلزله - ترس از آینده جنگ - زلزله - فقر - حسودی به بچه پولدار کلاس که نور چشمی هم هست افتخارات:پیشرفت خط های مترو -پیشرفت آزادراه تهران شمالشون! ـ به دست آوردن حق مسلمشون ـ کمک کردن به کشورهای بدبخت تر از خودشون... 7
Sepideh.mt 17530 ارسال شده در 15 آبان، 2010 تفریحات : جمع کردن پوست آدامس و شکلات - توپ بازی با توپ پلاستیکی - هفت سنگ - خاک بازی - دعوا و کتک کاری - ول گردی تو کوچه بالایی و پایینی - زدن زنگ مردم با معونت دوستان نگرانی ها : کنکور - کار و در امد - سربازی - مشکلات خانوادگی - فقر - حسرت برای خریدن یک لباس یا کفش - جنگ - زلزله - ترس از آینده جنگ - زلزله - فقر - حسودی به بچه پولدار کلاس که نور چشمی هم هست :icon_pf (34): 2
zx1 1752 ارسال شده در 15 آبان، 2010 جهان سوم یعنی جایی که توش در سال 2010 پراید 111 را با مشخصات زیر به عنوان محصول جدید خود تبلیغ میکنند! دارای کولر! دارای پخش سی دی! دارای شیشه های بالابر برقی!:jawdrop: خوب اینا یعنی پیشرفت ... غیر اینه؟ کدوم ماشین الان کولر داره؟ یا پخش سی دی یا شیشه بالابر برقی؟ 6
Ehsan 112346 ارسال شده در 15 آبان، 2010 اما جهان سومی یک ویژگی بارز دیگر هم داره. البته با کمال معذرت از همه. اینکه زود خر میشه،زود گول میخوره و زود همه چی یادش میره!!! 85 درصد گول خوردند،باز هم گول میخورند!!! 10
mahshad 2236 ارسال شده در 16 آبان، 2010 جهان سوم یعنی جایی که توش در سال 2010 پراید 111 را با مشخصات زیر به عنوان محصول جدید خود تبلیغ میکنند! دارای کولر! دارای پخش سی دی! دارای شیشه های بالابر برقی!:jawdrop: خوب اینا یعنی پیشرفت ... غیر اینه؟ کدوم ماشین الان کولر داره؟ یا پخش سی دی یا شیشه بالابر برقی؟ :ws28::ws28::ws28: 1
Avenger 19333 ارسال شده در 17 آبان، 2010 جهان سومی با کمبود فرهنگ رابطه ای دارد مستقیم:w00: اصلا حرفتو قبول ندارم ادم میتونه جهان سومی باشه ولی با ادب راستگو و.. ایجوری میتونه پیشرفت کنه:ws53: 2
mahshad 2236 ارسال شده در 17 آبان، 2010 اصلا حرفتو قبول ندارم ادم میتونه جهان سومی باشه ولی با ادب راستگو و.. ایجوری میتونه پیشرفت کنه:ws53: منم حرف تورو قبول ندارم!!! چون اون آدمی که تو میگی میتونه جهان سومی باشه اما با ادب و راستگو باشه،10 نفره،20 نفره نه دیگه تهش 1میلیون نفره ، با 70 میلیون نفره بقیه نمیتونه بجنگه و آدمشون کنه و ازشون انتظار پیشرفت داشته باشه چون اونا فرهنگشون اینه!!! اینه ربطش به فرهنگ،اینه فرهنگه غلط!!! 1
eshagh_kh 466 ارسال شده در 17 آبان، 2010 البته انتقاد و بهانه گیری بی مورد رو هم جا انداختین متاسفانه تفریحات : جمع کردن پوست آدامس و شکلات - توپ بازی با توپ پلاستیکی - هفت سنگ - خاک بازی - دعوا و کتک کاری - ول گردی تو کوچه بالایی و پایینی - زدن زنگ مردم با معونت دوستان نگرانی ها : کنکور - کار و در امد - سربازی - مشکلات خانوادگی - فقر - حسرت برای خریدن یک لباس یا کفش - جنگ - زلزله - ترس از آینده جنگ - زلزله - فقر - حسودی به بچه پولدار کلاس که نور چشمی هم هست 2
baybak 4434 ارسال شده در 17 آبان، 2010 ...هفت سنگ - خاک بازی - دعوا و کتک کاری - ول گردی تو کوچه بالایی و پایینی - زدن زنگ مردم با معونت دوستان...اینا که کارهای منه ..... 3
ارسال های توصیه شده