رفتن به مطلب

میگو پفکی


ارسال های توصیه شده

مواد لازم :

ميگو =1 كيلو

پياز =يك عدد ( درشت )

آرد= 2/3 ليوان

آبليمو =يك قاشق سوپخوري

ماست= دو قاشق سوپخوري

زعفران= نصف قاشق چايخوري

تخم مرع= يك عدد

نمك= به مقدار لازم

بيكينگ پودر =يك قاشق چايخوري

فلفل=به مقدار لازم

 

طرز تهيه :

ابتدا ميگو را پوست كنده ، شسته و سپس درون آب پياز ( يك عدد پياز درشت را پوست كنده رنده كرده و آن را بين دو دست فشرده و آب پياز را درون يك ظرف مي ريزيم ) با مقداري آبليمو و فلفل سياه ريخته و مخلوط مي كنيم . در ظرف را بسته و يك ساعت داخل يخچال قرار مي دهيم . مايع مخصوص ميگو پفكي را با مخلوط نمودن آرد ، تخم مرغ ، ماست ، زعفران ، بيكينگ پودر و نمك تهيه مي كنيم ( مايع نبايد زياد سفت يا شل باشد ، در صورتيكه مايع سفت شد با اضافه كردن كمي ماست و اگر شل شد با افزودن آرد آن را درست مي كنيم ) سپس ميگوها را از آب پياز خارج كرده و داخل مايع ريخته ، مخلوط كرده و در ظرف را گذاشته و نيم ساعت درون يخجال قرار مي دهيم .

يك ظرف كوچك ( براي اينكه روغن بايد تمام سطح ميگو را بگيرد ) نچسب را روي حرارت اجاق گاز قرارداده و داخل آن روغن ريخته و مي گذاريم داغ شود ، پس از اينكه روغن كاملاً داغ شد حرارت را پائين كشيده و ميگوها را يكي يكي داخل روغن مي ريزيم وقتي يك طرف آن طلايي شد ، ميگو را بر مي گردانيم تا طرف ديگر آن نيز طلايي شود ، ضمناً حرارت بايد طوري باشد كه روغن نسوزد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...