YAGHOT SEFID 29302 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۸۹ اصول مدیریت کیفیت ... :ws2: بكارگيري اصل تمركز بر مشتري عموما باعث مي گردد كه سازمان: � براي درك نيازها و انتظارات مشتريان تحقيقات لازم را صورت دهد. � از ارتباط اهداف سازماني با نيازها و انتظارات مشتريان اطمينان حاصل نمايد. � ارتباطات درون سازماني را در راستاي نيازها و انتظارات مشتريان هدايت نمايد. � رضايت مشتريان را اندازه گيري نموده و بر مبناي نتايج حاصل از آن اقدام نمايد. � ارتباطات با مشتريان را به صورت سيستمي مديريت نمايد. � از وجود توازن بين رضايتمندي مشتريان و ساير ذينفعان سازمان (نظير مالكين، كاركنان، سرمايه گذاران، انجمن ها و مجامع محلي) اطمينان حاصل نمايد. اصل دوم : رهبري در مديريت (Leadership) مدير سازمان كه از منش رهبري برخوردار است بايد مقاصد و جهت گيري يكنواختي را در سازمان ايجاد نمايد و محيط داخلي سازمان را به گونه اي ايجاد و نگهداري نمايند كه كاركنان بتوانند در دستيابي به اهداف سازماني كاملا مشاركت نمايند. مديريت سازمان با منش رهبري باعث مي گردد كاركنان مقاصد و اهداف سازماني را درك نموده و براي دستيابي به آنها از انگيزه كافي برخوردار شوند. علاوه بر اين با بكاربستن منش رهبري فعاليت هاي سازمان ارزيابي شده و در مسيري يكسان، منظم گرديده و استقرار مي يابد و در نتيجه فقدان ارتباط بين سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسيد. بكارگيري اصل رهبري در سازمان عموما باعث مي گردد كه: � نيازهاي تمامي ذينفعان سازمان شامل مشتريان، مالكين،كاركنان، تامين كنندگان، سرمايه گذاران، انجمن هاو مجامع محلي در نظر گرفته شود. � اهداف چالش برانگيز با زمانبندي مشخص تنظيم گردد. � ارزش هاي مشترك، مدل هاي اخلاقي و جوانمردي در تمامي سطوح سازمان ايجاد شده و تقويت گردد. � اعتماد ايجاد گرديده و ترس از ميان برود. � كاركنان با منابع مورد نياز، برخوردار از آموزش و آزادي عمل با داشتن مسووليت و پاسخگويي فعاليت نمايند. � كاركنان براي نقش و سهم خود اميدوار و دلگرم گرديده و آنرا تشخيص دهند. اصل سوم : مشاركت كاركنان (Involvement of people ) كاركنان جوهره سازمان بوده و مشاركت آنها باعث خواهد گرديد تا توانايي هايشان مزيت سازمان محسوب گردد. ايجاد انگيزه، تعهد و مشاركت كاركنان نسبت به سازمان، نوآوري و خلاقيت در پيشبرد اهداف سازمان را به ارمغان خواهد آورد. ايجاد مسووليت پاسخگويي كاركنان در رابطه با عملكردشان و همچنين ايجاد اشتياق در مشاركت و همكاري ايشان زمينه ساز بهبود مستمر در سازمان خواهد بود. بكارگيري اصل مشاركت كاركنان در سازمان عموما باعث مي گردد كه: � كاركنان اهميت همكاري و نقش خود را در سازمان درك كنند. � كاركنان محدوديت هاي عملكردشان را شناسايي كنند. � كاركنان مالكيت مسايل را پذيرفته و مسووليت حل آنها را عهده دار شوند. � كاركنان عملكرد خود را در راستاي مقاصد و اهداف شخصي ارزيابي نمايند. � كاركنان فعالانه فرصت هاي افزايش صلاحيت، دانش و تجربه خود را جستجو نمايند. � كاركنان آزادانه دانش و تجربيات خود را به اشتراك گذارند. � كاركنان آشكارا در خصوص مسايل و عواقب آن بحث كنند. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده