رفتن به مطلب

بررسي چالشهاي پيش رو در توسعه آموزش مجازي و راهبرد مقابله با آنها در شركت ملي حفاري ايران


mim-shimi

ارسال های توصیه شده

چكيده

شركت ملي حفاري ايران از شركتهاي زير مجموعه وزارت نفت(شركت ملي نفت ايران) مي¬باشد كه وظيفه حفاري چاههاي نفت و گاز و انجام خدمات فني مربوطه را در سراسرنقاط ايران و كشورهاي منطقه عهده¬دار بوده و شامل بيش از 10000 نفر نيروي رسمي و پيماني مي باشد كه به دو بخش نيروهاي ستادي مستقردر مركز شركت و نيروهاي عملياتي كه عمدتا" بصورت اقماري همراه دكلهاي حفاري در سطح كشور انجام وظيفه مي¬نمايند.

با توجـه به حـركت اقتصـاد كشـور به سمت جهانـي شدن و لـزوم حضـور كليـه شركتهـا در مناقصات بين¬المللي، تجهيز شركتهـا به علوم و فنون روز و روز آمد نمودن پرسنل به امـري لازم و ضـروري تبديل گرديده و شركتهايي كه به امر آموزش پرسنل خود اهتمام نورزند بصورت طبيعي از گردونه رقابت حذف ميشوند لذا شركت ملي حفاري ايران نيز از اين قاعده مستثني نبوده و آموزش پرسنل به عنوان حركتي مستمر و پايدار در شركت درحال نهادينه شدن ميباشد.

با توجه به نوع كار حفاري و حضور عمده پرسنل بر سر دکلهاي حفاري و شيفتي بودن کار عمده پرسنل (14 روز كار- 14 روز استراحت) و نيز پراكندگي دستگاههاي حفاري در سطح كشور استفاده از روشهاي سنتي آموزش به دلايل زير عملا"غير ممكن يا مشکل ميباشد:

 

1. پرسنل عملياتي تمايل چنداني به حضور در دوره هاي آموزشي در ايام استراحت خود ندارند

2. اگر اين دوره¬ها در زمان كار پرسنلي برگزار شود دستگاهها با كمبود نيرو مواجه مي¬شوند.

3. حضور پرسنل از شهرهاي مختلف و استقرار در اهواز براي مدت دوره مستلزم هزينه¬هاي اقامت، غذا و پرداخت حق مأموريت و . . . مي¬باشد

4. عدم تمايل پرسنل به آموزشهای قديمی و سنتی و....

با گسترش كاربرد فناوري اطلاعات در كشور و توسعه ارتباطات استفاده از آموزشهاي الكترونيكي با توجه به داشتن توانهاي بالقوه نمونه زير ، بعنوان جايگزيني براي آموزشهاي سنتي مي¬تواند جهت رسيدن به اهداف فوق ما را ياري دهد:

1. امكان گسترش آموزش و فراگير نمودن آن جهت تمامي پرسنل.

2. كاهش هزينه¬ها

3. امكان برگزاري دوره¬هاي بيشتر و متنوعتر جهت پرسنل

4. جذابيتهای سيستمهای آموزشي جديد و نو و ....

در اين مقاله سعي خواهد شد تا تعريف روشني از آموزش الكترونيكي و انواع آن ارائه شود و مزايا و معايب آن به تفصيل بررسي شده راهكاري مناسب جهت تدوين و راهبرد آموزش الكترونيكي در شركت ملي حفاري ايران ارائه گردد.

 

 

 

 

ارائه دهندگان : علی دقایقی , (فوق لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات , شرکت ملی حفاری ایران) دکتر احمد کاردان , (دانشکده مهندسی کامپیوتر وفن آوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)

محل ارائه : اولین کنگره ملی صنعت حفاری ایران

تاریخ انتشار : اردیبهشت 87

تعداد صفحه : 15

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...