رفتن به مطلب

مشکلات بارداری در بزرگسالی ناشی از سختی کشیدن در کودکی است


ارسال های توصیه شده

znos37-300x219.jpg

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که در دوران کودکی خود سختی کشیده اند در دوران بزرگسالی مشکلات بیش‌تری برای بارداری خواهند داشت.

 

محققان متوجه شدند سختی کشیدن در دوران کودکی معمولا مرتبط با مشکلات سلامتی و رفتاری در زندگی آینده خواهد بود که از جمله آن می‌تواند به سیگار کشیدن، افسردگی، اختلالات خواب و روحیه ، مصرف مواد مخدر و حتی سوء استفاده جنسی اشاره کرد.

این تحقیقات نشان دهنده وجود رابطه محکم بین استرس‌ها و فشارهای روانی و مشکلات بعد از بارداری مانند وزن کم نوزادان و تولد زودرس است.

امیلی هارویل از دانشگاه ترلان و همکارانش مطالعه ای را روی ۴ هزار و ۸۶۵ زن که در دوران کودکی خود سختی‌های متفاوتی را تجربه کرده و تا سن ۴۱ سالگی حداقل یک بار صاحب فرزند شده بودند انجام دادند.

او در این باره گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد سختی‌های روانی یا جسمی در دوران کودکی و جوانی می‌تواند روی نتایج بارداری تاثیر گذار باشد.

اکثر زنانی که در این تحقیقات شرکت داشتند اولین فرزند خود را در فاصله بین ۲۰ تا ۳۰ سال به دنیا آوردند. سختی‌ها در دوران کودکی در دسته‌های گوناگونی از جمله مشکلات اقتصادی، بدسرپرستی خصوصا از سمت پدر ، مشکلات تحصیلی، مصرف مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی توسط والدین و مانند آن ها تقسیم بندی شد.

از بین این زنان ۷٫۹ درصد نوزادی با وزن کم به دنیا آوردند و ۷٫۵ درصد نیز نوزاد خود را حداقل ۳ هفته زودتر از موعد به دنیا آوردند. هم‌چنین از بین این زنان ۳۹ درصد در حین بارداری اقدام به کشیدن سیگار کردند.

با بررسی این موارد دانشمندان متوجه شدند سختی کشیدن در دوران کودکی، قرار گرفتن در معرض خشونت و مانند آن‌ها می‌تواند روی نتیجه بارداری زنان تاثیر گذار باشد و منجر به مشکلاتی مانند تولد نوزاد زودرس یا تولد نوزادان با وزن کم شود.

دکتر هارویل در این باره گفت: مهم‌ترین دلیل این موضوع آن است که زنانی که در دوران کودکی خود سختی می‌کشند بیش‌تر به مشکلات سلامتی و روحی و روانی دچار می‌شوند. آن‌ها با احتمال بیش‌تری عادات نادرست مانند سیگار کشیدن را در زندگی خود قرار می‌دهند که همه این موارد روی داشتن یک بارداری سالم تاثیر منفی می‌گذارد.

تهیه و گردآوری: مجله اینترنتی تیک

منبع: خبر آنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...