am in 25041 ارسال شده در 29 مهر، 2010 اين مقاله را با جمله اي از كريس ويدنر آغاز مي كنم كه مي گويد: «هر احمقي مي تواند ثروتمند شود ولي فقط افراد باخرد هستند كه توانگر مي شوند.» ثروتمند شدن آرزوي اصلي بسياري از افراد در سراسر دنياست. البته اين مايه تأسف است چون خيلي چيزها در اين دنيا ازانباشتن پول بيشتر مي ارزد. اشتباه نكنيد من نمي گويم مردم نبايد ثروتمند و پولدار باشند، حقيقت اين است كه پول و ثروت مي تواند قدرت زيادي داشته باشد اگر در اختيار فرد لايقي قرار گيرد. و البته اين فرد مي تواند از آن استفاده درست بكند يا نادرست. ابتدا اجازه دهيد كمي درباره افراد پولدار احمق توضيح دهم. آنها افرادي هستند كه مقدار زيادي ثروت دارند ولي شادي و آرامش خود را از دست داده اند. با بيماري هاي مختلف درگير هستند. و اگر گذشته آنها را مرور كنيد با افراد بسياري قطع رابطه كرده اند. اين افراد ثروتمند هستند ولي نه توانگرند و نه در رفاه هستند. اين افراد هيچ مشكل مالي ندارند و هر چقدر كه بخواهند مي توانند خرج كنند. جاهاي مختلفي سرمايه گذاري كرده اند و وضعيت مالي خود را تثبيت كرده اند. اما در سطح عميق تر وقتي در زندگي آنها كنكاش مي كنيد متوجه مي شويد از نظر روحي و سلامت روابط و هيجانات و همينطور سلامت بدني با مشكل مواجه هستند. من فكر مي كنم پولدار شدن آسان است. فقط به سادگي بايد يكسري قوانين را رعايت كنيد. افراد زيادي هستند كه از پول كم سود زيادي برده اند. با كمتر خرجي كردن و پس انداز و سرمايه گذاري. بلاخره بعد از يك دوره نسبتاً بلند پول را بدست خواهيد آورد. اما توانگري چيزي كاملاً متفاوت است. در بيشتر مواقع شما بايد مقداري از توانگري خود را از دست بدهيد تا پول بدست آوريد. البته افراد ثروتمند بسياري وجود دارند كه در عين حال كه ثروتمند هستند در رفاه و توانگري هم هستند آنها افراد شادي هستند با ديگران و بخصوص دوست و فاميل رابطه خوبي دارند و در عين حال به ثروت خود مي افزايند. يك حقيقت وجود دارد پولدار شدن فرايندي زمانبر است و هر لحظه اي از زمان كه بدنبال پول هستيد لحظه اي است كه مي توانستيد براي آسايش، رفاه، سلامتي، خبر گرفتن از دوستان و... استفاده كنيد. حال از شما مي پرسم: آيا به شدت و سرعت انرژي خود را صرف بدست آوردن پول مي كنيد. يا اينكه براي رسيدن به رفاه به خود فرصت كافي مي دهيد. آيا سرمايه گذاري شما بلند مدت، مطمئن و پايدار است؟ اميد دارم اين گونه باشد چون اين كار مطمئناً يك قسمت از رسيدن به توانگري است. آيا روي افرادي كه به شما نزديك هستند سرمايه گذاري كرده ايد؟! اميدوارم اين گونه باشد چون زمانيكه انسان در بستر مرگ مي افتد هر چقدر هم پول داشته باشد به درد او نمي خورد ولي در آن لحظه نگاههايي كه با عشق به او مي نگرند و او را احاطه كرده اند از همه چيز باارزش تر است. در آن لحظه سرمايه شما خاطرات خوشي است كه بوجود آورده ايد. آيا مراقب سلامتي خود هستيد؟ چون اگر اين گونه نباشد سرعت حركت شما كند خواهد شد و نمي توانيد به خواسته هاي خود برسيد. سلامت جسمي قسمتي از توانگري است! آيا مراقب وضعيت روحاني خود هستيد؟ اميدوارم اين گونه باشد چون فكر نمي كنم چيزي مهمتر از اين سؤال وجود داشته باشد شما تمام عمر زحمت مي كشيد و سختي هاي مختلف را تحمل مي كنيد ولي در نهايت بايد اين دنيا را ترك كنيد تاكنون كسي هر قدر هم قدرتمند و ثروتمند نتوانسته زندگي ابدي داشته باشد. و اعتقادات مذهبي شما بهترين پاسخ را به اين سؤال مي دهد. آيا مراقب سلامتي رواني خود هستيد؟ اميدوارم اين گونه باشد چون روحيه شما منبع انرژي براي زندگي طولاني و سالم و لذت بردن از داشته هاي خود است. من تصميم گرفته ام در مقابل شهوت پولدار شدن بايستم من مي خواهم در رفاه باشم اما نه به قيمت از دست دادن سلامت جسمي و روحي و اعتقاداتم. ونه به قيمت از دست دادن دوستان و آشنايانم. اما شما چطور؟ آيا ثروتمند هستيد يا توانگر؟ 4
am in 25041 سازنده ارسال شده در 29 مهر، 2010 نه توان گر نه ثروت مند ایرانی هستم آنهم یه زوئه (zoa) ایرانی!!!!
mohsen 88 10106 ارسال شده در 30 مهر، 2010 خره محسنو کش رفتن؟؟؟؟؟؟؟؟ نه امین جون.خیالت راحت.خر ما به این سادگیا دم به تله نمیده.یه خر چینی بهش انداختم شرشو از سرمون کم کنه. اما متن خیلی خوبی بود.سپاس به نظرم ما بعضی وقتا باید یه استپ به فعالیتامون بدیم و کمی فکر کنیم ببینیم دلیل اینهمه فعالیت چی میتونه باشه؟یکی میگه کار میکنم برای خونواده اما اونقدر تو کارش غرق میشه که یادش میره خونواده فقط پول نمیخواد.خونواده با بودن کنار اونه که تکمیل میشه.اینقدر غرق پول در آوردن میشیم که از سلامتیمون بیخبریم.یادمون میره که پول در میاریم که ازش استفاده کنیم و لذت ببریم نه اینکه خرج دوا و دکتر کنیم.اونقدر تو کار خودمونو درگیر میکنیم که دیگه اعصاب و روانی برامون نمی مونه که آرامش رو به خودمون و دیگران هدیه بدیم.و.... من میخوام یه ثروتمند توانگر بشم و میدونم به زودی میشم. 4
سارا-افشار 36440 ارسال شده در 30 مهر، 2010 آخه چرا؟ چون بیشتر راه ترقی رو رفته بودم تنها مونده بود ثبات موقعیتهام که هشت سال زمان خاتمی بهترین زمان بود 1
mohsen 88 10106 ارسال شده در 30 مهر، 2010 آها از اون لحاظ. الانم اگه بلد باشی و بتونی راههای ترقی زیادی وجود داره 1
هوتن 15061 ارسال شده در 30 مهر، 2010 هییییییییییی کاش من زمان خاتمی 37 سالم بود آی گفتی کاشکی منم زمان شروع سلطنت رضاشاه 25 سالم بود.......... 1
سارا-افشار 36440 ارسال شده در 30 مهر، 2010 آها از اون لحاظ.الانم اگه بلد باشی و بتونی راههای ترقی زیادی وجود داره میدونم دارم بارو بندیلمو یواش یواش می بندم 2
am in 25041 سازنده ارسال شده در 30 مهر، 2010 نه امین جون.خیالت راحت.خر ما به این سادگیا دم به تله نمیده.یه خر چینی بهش انداختم شرشو از سرمون کم کنه.اما متن خیلی خوبی بود.سپاس به نظرم ما بعضی وقتا باید یه استپ به فعالیتامون بدیم و کمی فکر کنیم ببینیم دلیل اینهمه فعالیت چی میتونه باشه؟یکی میگه کار میکنم برای خونواده اما اونقدر تو کارش غرق میشه که یادش میره خونواده فقط پول نمیخواد.خونواده با بودن کنار اونه که تکمیل میشه.اینقدر غرق پول در آوردن میشیم که از سلامتیمون بیخبریم.یادمون میره که پول در میاریم که ازش استفاده کنیم و لذت ببریم نه اینکه خرج دوا و دکتر کنیم.اونقدر تو کار خودمونو درگیر میکنیم که دیگه اعصاب و روانی برامون نمی مونه که آرامش رو به خودمون و دیگران هدیه بدیم.و.... من میخوام یه ثروتمند توانگر بشم و میدونم به زودی میشم. یه خره بازار مشترک نداری؟؟؟؟؟؟؟؟ واسه این چیز فکر میخوام!!!!!!! کاملا موافقم بات:imoksmiley: 2
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری