رفتن به مطلب

جدیدترین خبرها از پروژه های شهری در تهران


ارسال های توصیه شده

توسعه مسيرنماهاي رنگي در معابر پرتردد تهران

 

مسيرنماي رنگي وضعيت ترافيك در بزرگراه مدرس نصب شد.مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت: توسعه مسيرنماهاي رنگي كه جهت و تراكم ترافيك و بهترين مسير تردد را براي رانندگان مشخص مي‌سازد در دست اجراست.

به گفته حجت‌الله بهروز، اخيرا يك مسيرنماي رنگي ابتداي بزرگراه شهيد مدرس نصب شد كه اين مسير نماي هوشمند علاوه بر نمايش جهت بزرگراه‌هاي قابل دسترسي، ميزان تراكم ترافيك در مسيرهاي بزرگراهي رانيز نشان مي‌دهد.

وي ادامه داد: پس از استقبال خوب رانندگان از نخستين تابلوي مسير نماي رنگي هوشمند در ميدان هفت تير، توسعه اين تابلو‌ها در سطح شهر در دستور كار قرار گرفته است.

بهروز خاطرنشان كرد: با استفاده از اين تابلوها رانندگان به‌طور همزمان مي‌توانند جهت بزرگراه و خيابان‌هاي اصلي پيش رو و ميزان تراكم ترافيك در اين مسيرها را مشاهده كنند. بنا براين گزارش اين تابلو‌ها مي‌توانند در انتخاب بهترين مسير تردد به خوبي به رانندگان كمك كند.

مديرعامل شركت كنترل ترافيك افزود: در تابلوي جديد فلش‌هاي جهت ياب در 3 رنگ به نمايش در مي‌آيد، رنگ قرمز به معني ترافيك سنگين، رنگ زرد به معني ترافيك روان و رنگ سبز به معني نبود ترافيك است.

بهروز تصريح كرد: در محل‌هايي كه امكان انتخاب چند مسير براي رانندگان وجود دارد نصب مسيرنماهاي رنگي بسيار مفيد و در كنترل و مديريت ترافيك تاثير‌گذار است به همين دليل به‌زودي در مبادي ورودي چند بزرگراه ديگر پايتخت نيز مسير نماهاي رنگي نصب خواهد شد.

بنا براين گزارش، مسيرنماهاي رنگي كاملا آنلاين هستند و با استفاده از اطلاعات لحظه‌اي مركزكنترل ترافيك تهران فعال هستند و اطلاعات ترافيكي را به سرعت از طريق رنگ در اختيار رانندگان قرار مي‌دهد. اين مسيرنماها در جلو‌گيري از اتلاف وقت مردم و صرفه‌جويي در مصرف سوخت مي‌تواند گام عملي در جهت تحقق كنترل هوشمند ترافيك تهران نيز به‌شمار ‌آيد.

 

همشهری آنلاین

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

ساماندهي 25 هزار مترمربع پياده‌رو

 

معاون فني و عمراني شهرداري منطقه خبر داد بيش از 25 هزار مترمربع از پياده‌روهاي منطقه يك با توجه به نقش پياده‌روها در پويايي، ايجاد شادابي و نشاط در شهر، تعريض، ساماندهي و بهسازي شدبه گزارش خبرنگار همشهري محله، «مهندس متقي»‌معاون فني و عمراني شهرداري منطقه با بيان اين خبر اظهار داشت:

ساماندهي پياده‌روها در بيش از 40 محل در منطقه با اعتباري بالغ بر 22 ميليارد و 500 ميليون ريال در نواحي ده‌گانه به مساحت 20 هزار مترمربع و در محورهاي بزرگراهي شهيد چمران، مدرس و خيابان شهيد دكتر باهنر به مساحت 5 هزار مترمربع اجرا شد. وي با اشاره به پياده‌روسازي در بزرگراه شهيد چمران گفت: ساماندهي 60 درصد پياده‌رو در حاشيه اين بزرگراه در 2 مسير دهكده سبز و بزرگراه انجام شده است.

در اين طرح، پياده‌رو بزرگراه شهيد چمران تا خيابان يمن و پياده‌رو بلوار رشيدالدين فضل‌الله به ميدان دانشگاه شهيد بهشتي ساماندهي شده و ادامه آن به توچال وصل مي‌شود. پيش‌بيني شده است كه با پايان اين طرح مسير ويژه‌اي براي گردشگران ايجاد خواهد شد. يوسف متقي، پياده‌روسازي محور دركه را از ديگر اقدامات معاونت فني و عمراني شهرداري منطقه دانست و يادآوري كرد: پياده‌روسازي خيابان بيست‌و‌يك متري دركه نيز تا پشت خانه معلم و سپس در مسير كوهنوردي ادامه خواهد يافت.

 

 

 

همشهری آنلاین

لینک به دیدگاه

در راستای ایمن سازی معابر برای تردد خودروها و عابرین پیاده 5 مکان پرتردد در سطح منطقه 20 تهران اصلاح هندسی شد

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ، مهندس ایرج ولی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک با اعلام این خبر گفت: در این طرح با اجرای عملیات عمرانی ، نواقص حرکتی برای خودروها و شهروندان مر تفع شد تا دسترسی آنان کوتاه تر و ایمن تر شود.

مهندس ولی نژاد تثبیت و ارتقا ایمنی دوربرگردان ابن بابویه و تقاطع خیابان ورامین – امین آباد و احداث رفیوژ میانی خیابان های شهید غیوری ، پروین اعتصامی و شهرزاد جمعا" به طول 1350 متر را 5 نقطه ای عنوان کرد که عملیات اجرایی آنها به اتمام رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه پیوستگی سطح سواره رو و پیاده رو از طریق سرپوشیده کردن انهار با نصب 80 پل فلزی را ازدیگر برنامه های این حوزه برشمرد که برای تسهیل عبور و مرور عابرین به ویژه سالمندان و معلولین صورت گرفته است

لینک به دیدگاه

شهرداری منطقه 20 طی سال جاری 4600 متر مربع از پیاده روهای قدیمی و پرتردد این منطقه را بهسازی و ساماندهی کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ، مجتبی عبدالهی شهردار منطقه با بیان این مطلب گفت: به منظور تسهیل عبور و مرور و تردد شهروندان و زیبایی منظر شهری در سال جاری 18 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و بهسازی 10 پیاده رو پرتردد و قدیمی این منطقه اختصاص یافته است .

عبدالهی در ادامه خاطر نشان کرد : بخش عمده ای از پیاده روها ی خیابان شهید اردستانی ، کمیل شمالی ، سرگرد محمدی ، میثم شمالی و کمربندی ، بسیج ، سوله 13 آبان و میدان نماز بهسازی و ساماندهی شده است و عملیات اجرایی پیاده رو خیابان حرم و شهید غیوری شمالی نیز در سال جاری آغاز شده است .

وی خاطر نشان کرد : این پیاده روها قبلا" آسفالته و ناهموار بود که در عملیات بهسازی آنها از کفپوش های مقاوم و زیبا استفاده شده ضمن اینکه همزمان ، کار مناسب‌سازی آنها برای استفاده و تردد آسان معلولان و بازسازی علائم و نماهای شهری ، مبلمان های شهری معابر و... نیز انجام می شود .

 

لینک به دیدگاه

پل سواره رو بزرگراه ستاری - حکیم نورپردازی شد

 

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 از نورپردازی پل های سواره رو و ورودی و خروجی های غرب تهران با نصب پروژکتورهای کم مصرف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5 مهندس آدینه معاون امور شهری و فضای سبز این منطقه تأمین روشنایی را یکی از راهکارهای تأثیرگذار بر کاهش حوادث رانندگی بر شمرد و افزود : بر اساس حجم تردد در محورهای غربی و وجود بخش عمده شبکه بزرگراه غرب تهران در منطقه 5 طرح نورپردازی محورها و ورودی و خروجی ، پل های غیر همسطح در دستور کار معاونت امور شهری و فضای سبز منطقه قرار گرفت.

وی افزود: با در نظر گرفتن سال اصلاح الگوی مصرف استفاده از پروژکتور و لامپ های کم مصرف در نورپردازی های شهری در حال اجراست.

آدینه تصریح کرد: بدین منظورروشنایی پل سواره رو بزرگراه شهید ستاری – حکیم با نصب 60عدد پروژکتور ولامپ های led تامین شد.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 5 در پایان گفت: نصب پروژکتورهای مذکور علاوه بر تأمین روشنایی ایمنی وتاثیرگذاری در زیباسازی محیط شهری 85 درصد کاهش مصرف انرژی رادر پی دارد.

لینک به دیدگاه

اولین پارکینگ طبقاتی مکانیزه در شمال تهران راه اندازی شد

 

اولین پارکینگ طبقاتی مکانیزه به منظور افزایش ظرفیت پارک خودروها با استفاده بهینه از فضاهای موجود، در شمال تهران نصب و راه اندازی شد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک ، صفر علی قاضیان مسئول واحد مشارکت ها و سرمایه گذاریهای مردمی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: پارکینگ کشویی - طبقاتی مکانیزه در خیابان ولیعصر (عج) – باغ فردوس با مشارکت بخش خصوصی احداث شده و درحال حاضر ظرفیت پارک 6 خودرو را دارد و می تواند در 6 طبقه و 8 ردیف با ظرفیت هر سازه 43 خودرو ارتقا یابد .

وی پارکینگ احداث شده را نمونه ای برای آشنایی شهروندان با تکنولوژی های جدید شهری دانست که با هزینه و فضای کم ، ابعاد بزرگتر آن تعداد بیشتری ازخودروها را می تواند درخودجای دهد .

مسئول واحد مشارکت ها و سرمایه گذاری های مردمی افزود : این پارکینگ دارای 2 لایه است شامل لایه بالابر و لایه لغزنده یا کشویی که این دولایه با حرکت های عمودی – افقی خود ماشین ها را در پالت ها پارک و جابه جا می کند و از سیستم کنترل ، اطفاء حریق ، سنسورهای الکترونیکی و مداربسته و... برخوردار است .

قاضیان تصریح کرد : احداث 612 واحد پارک خودرو مکانیزه نیز در سه راه دزاشیب و شمال میدان تجریش از دیگر برنامه های این طرح است که با حضور سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی بزودی مراحل نصب آن انجام می شود.

وی افزود : به دلیل گران بودن زمین در منطقه سعی شده پروژه های مذکور به صورت طبقاتی اجرا شود و در ازای هر یک مترمربع یک خودرو امکان پارک داشته باشد .

مسئول واحد مشارکت ها و سرمایه گذاری های شهرداری منطقه یک گفت : توسعه پارکینگ های طبقاتی در برنامه جامع این منطقه است و درحال حاضر در حد فاصل دو میدان قدس و تجریش 4 هزار و 200 پارکینگ نیاز است که با اجرای طرح های فوق تا حدودی این کمبودها جبران می شود .

وی از صاحبان املاک بالای یک هزار مترمربع دعوت کرد جهت احداث مجموعه های بزرگ تجاری – اداری و پارکینگ طبقاتی با شهرداری مشارکت و همکاری کنند تا سرانه های خدماتی ، رفاهی منطقه افزایش یابد .

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

كميته‌هاي تخصصي مردمي در محلات تهران تشكيل مي‌شود

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از تشكيل كميته‌هاي تخصصي مردمي در سطح محلات خبر دادو گفت: در هر محله 6 كميته تخصصي مردمي در قالب سراي محلات شكل مي‌گيرد تا با كاركرد فرهنگي- اجتماعي در مقياس محلي، فضاهاي فيزيكي را براي فعاليت‌هاي مردمي ايجاد كنند.

به گزارش روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، محمد هادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در دومين روز از برگزاري نوزدهمين كميسيون اجتماعي و فرهنگي كلانشهر‌هاي ايران بر ضرورت توسعه مشاركت‌هاي شهروندي در اداره شهر تاكيد كرد و افزود: براي تبديل شهرداري به يك نهاد اجتماعي بايد سازوكارهايي ايجاد شود تا مردم به‌طور مستقيم در اداره شهر ايفاي نقش كنند.

وي درخصوص اهميت مقوله مديريت محله محور خاطرنشان كرد: رويكرد تشكيل شوراياري‌ها در مرحله نخست مبتني بر تهيه سندهاي محله‌اي بود تا آسيب‌ها و معضلاتي كه در سطح محلات وجود دارد، شناسايي و پيگيري شود.

ايازي با اشاره به ضرورت تشكيل كميته‌هاي تخصصي مردم در محلات افزود: در هر محله 6 كميته تخصصي مردمي تحت عناوين كميته اجتماعي و توانمند‌سازي‌، كميته سلامت بهداشت و محيط‌زيست، كميته مديريت بحران و ايمني، كميته فرهنگي و هنري،كميته ورزشي، تفريحي و كميته آموزش همگاني و مشاركت از بين افراد صاحب صلاحيت تشكيل خواهد شد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي تصريح كرد: كميته‌هاي تخصصي مردمي در قالب سراي محلات شكل مي‌گيرد تا با كاركرد فرهنگي و اجتماعي در مقياس محلي فضاهاي فيزيكي براي فعاليت‌هاي مردمي ايجاد كنند. وي افزود: اداره سراي محلات در اختيار شوراياري‌ها قرار مي‌گيرد تا با استفاده از ظرفيت‌هاي محلي اين مجموعه‌ها سازماندهي شوند.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

طرح بزرگ نوسازی خیام در پایتخت

 

عملیات ساختمانی طرح بزرگ نوسازی خیام در منطقه 12 تهران آغاز شد.به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد باقر قالیباف در همایش سالانه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ابراز امیدواری کرد: آغاز این طرح، برگی بر خدمت گذاری برای مردم جنوب شهر تهران باشد.

Bazar-1024-as.jpg

 

 

وی گفت: انشاء الله بتوانیم موجب توسعه بیشتر در جنوب و مرکز شهر باشیم و این مجموعه سند افتخار شهر تهران باشد.

طرح بزرگ نوسازی خیام حدود 350 هزار متر مربع زیربنا دارد و برای ساخت آن میان سازمان نوسازی و انبوه سازان 260 میلیارد تومان سرمایه گذاری مشترک شده است.

در این طرح بزرگ نوسازی که زمین آن هشت هکتار است، 1016 واحد مسکونی و 794 واحد تجاری اداری و سی واحد فرهنگی، مذهبی و خدماتی ساخته خواهد شد.

 

 

همشهری آنلاین

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

بهره‌برداري از پياده‌راه حرم حضرت عبدالعظيم (ع)

 

شهردار منطقه 20 تهران از بهره‌برداري از پياده‌راه حرم حضرت عبدالعظيم (ع ) خبر داد.مجتبي عبداللهي با اشاره به اينكه اين خيابان به پياده راه تبديل شده و مورد استفاده شهروندان قرار مي‌گيرد، گفت: عرض پياده‌روهاي اين خيابان 3 متر بود كه ضمن حذف علائم و فضاهاي زائد و سرپوشيده كردن انهار و نصب 60 پايه روشنايي جديد، عرض اين پياده راه به 20 متر افزايش يافته است.

عبداللهي با اشاره به اينكه در بهسازي پياده‌روهاي اين خيابان كه به بازار قديمي و حرم حضرت عبدالعظيم(ع)منتهي مي‌شود، سنگفرش‌ها به‌صورت زيبايي طراحي و اجرا شده است، افزود: طول اين پياده‌راه از ورودي بازار قديم تا ميدان حضرت عبدالعظيم(ع) بالغ بر 350 متر وهزينه‌اجرايي فاز اول اين طرح بيش از 20 ميليارد ريال بوده است.

شهردار منطقه 20 بخش دوم اين طرح را مربوط به جداره‌سازي‌ دوطرف اين خيابان عنوان كرد و ادامه داد: در حال حاضر مشاور مربوطه در حال تهيه طرح اجرايي براي زيباسازي جداره‌هاي اين معبر است كه درصورت تصويب و تخصيص اعتبار لازم، عمليات اجرايي آن در سال آينده آغاز مي‌شود.

عبداللهي ضمن تشريح ويژگي‌هاي اين طرح گفت: پياده راه حرم به‌عنوان يك طرح ملي و فرامنطقه‌اي است كه در آن با همكاري سازمان زيباسازي از طراحي زيبايي استفاده شد كه هم معماري مذهبي و سنتي و هم معماري روز دنيا را شامل شود و در شأن بارگاه و زائران نيز باشد.

وي در خاتمه با اشاره به رضايتمندي شهروندان و كسبه اين خيابان از اجراي اين طرح خاطرنشان كرد: شهرري سالانه با 8 ميليون نفر زائر سومين شهر مذهبي كشور محسوب مي‌شود،

اما متأسفانه خيابان حرم كه به‌عنوان اصلي‌ترين معبر براي دسترسي زائران به حرم حضرت عبدالعظيم(ع) مورد استفاده قرار مي‌گرفت سال‌هاي متمادي دچار معضلات زيست‌محيطي، ترافيكي و امنيتي بود كه با اعمال محدوديت‌هاي ترافيكي و تبديل اين خيابان به پياده‌راه، علاوه بر زيباسازي منظر عمومي و كاهش آلودگي‌هاي زيست‌محيطي و صوتي، ميزان جرم و مزاحمت‌هاي خياباني در اين محدوده تا حد زيادي كاهش يافت.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برنامه‌هاي شهرداري تهران براي استقبال از بهار

 

قرار است در روز 21 اسفند ماه كه روز زيبا‌سازي‌ ناميده شده است، از شهروندان نمونه‌اي كه در امر زيبا‌سازي‌ شهر و محله خود نقش فعال داشته‌اند طي مراسمي تقدير به عمل آيد. برگزاري روز زيباسازي، بهره‌برداري از پروژه‌هاي زيباسازي در مناطق، برپايي نمايشگاه عكس و اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي نمادين متناسب با هفته زيباسازي از جمله برنامه‌هاي شهرداري تهران است.

برگزاري روز زيباسازي، بهره‌برداري از پروژه‌هاي زيباسازي در مناطق، برپايي نمايشگاه عكس با موضوع زيباسازي، اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي نمادين متناسب با هفته زيباسازي (15تا21 اسفندماه) مانند توسعه فضاي سبز در نماي شهري،

شست‌وشو و رنگ‌آميزي نماها، حذف زوائد از نماها، ساماندهي بالكن‌ها، پاكسازي برچسب و پوسترها از جداره‌هاي شهري، پاكسازي، نظافت و رنگ‎آميزي گاردريل‌ها، جداول و المان‌هاي ترافيكي، حذف ناهنجاري‌هاي بصري، تشويق شهروندان به پاكسازي نماها، رسيدگي به نماي ظاهري ساعت‌ها، ساماندهي و اجراي تبليغات فرهنگي، آذين بندي و نصب پرچم‌هاي كتيبه‌اي، پلاكارد و پارچه‎هاي رنگي از جمله برنامه‌هاي شهرداري تهران در حوزه زيبا‌سازي‌ است.

حجت‌الله ملاصالحي، مديرعامل سازمان زيبا‌سازي‌ با بيان اينكه اسفند ماه هر سال شهرداري تهران، مطابق آداب و رسوم خانه تكاني ايرانيان، به استقبال بهار مي‌رود و شهرتكاني مي‌كند،

گفت: رنگ آميزي سازه‌هاي پرتابل، طراحي ده‌ها طرح گرافيكي شاد و متنوع با موضوع بهار و نوروز، اكران 200 سازه پرتابل و بيلبورد‌هاي بزرگ در شهر با طرح‌هاي نوروز، اكران پيام‌هاي ويژه نوروز از طريق تلويزيون‌هاي شهري و چاپ طرح آويز 3×1 عمودي به تعداد3000 تخته براي توزيع بين مناطق از جمله اقدامات سازمان نوسازي خواهد بود.

در همين ارتباط، ستاد هماهنگي برنامه‌هاي فرهنگي شهرداري تهران نيز طرحي را به مناسبت استقبال از بهار 89 تهيه و تدوين كرده است. عبادالله رمضاني مديركل فرهنگي شهرداري تهران دراين باره گفت: بزرگداشت جشن‌ها و مراسم مذهبي و ملي، ايجاد روحيه نشاط و سرور به‌منظور پيوند با طبيعت،

شادي و سرور عمومي، ترويج فرهنگ حفظ محيط‌زيست و طبيعت سالم، پاسداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي، هدايت و مديريت مراسم چهارشنبه آخر سال، برجسته كردن ويژگي‌هاي اخلاقي نوروز و ظرفيت‌سازي‌ در جهت توسعه و هدايت منابع مديريت شهري با رويكرد گردشگري از اهداف اصلي برنامه‌هاي استقبال از بهار است.

وي در مورد برنامه‌هاي ويژه چهارشنبه سوري گفت: همانند سنوات گذشته، مكان‌هايي براي اجراي مراسم چهارشنبه سوري و تخليه هيجانات در محيطي ايمن و كنترل‌شده در نظر گرفته شده است. رمضاني علاوه براين از الزام مناطق به امر تهرانگردي در طرح استقبال از بهار با هدف تسهيل و رفع نياز ميهمانان نوروزي خبر داد.

تخفيف بيش از 1000 نوع كالا در فروش نوروزي شهروند

مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند نيز طي مصاحبه‌اي از فروش فوق‌العاده نوروزي فروشگاه‌هاي شهروند با محوريت خواربار، محصولات پروتئيني، پوشاك و لوازم منزل سخن گفت و افزود: اين فروش فوق العاده تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت.

قدرت‌گودرزي با بيان اينكه بيشترين ميزان تخفيف ارائه شده، گروه پوشاك را دربر مي‌گيرد، به متوسط درصد تخفيف‌هاي 4گروه اصلي اشاره كرد و گفت: متوسط تخفيف‌هاي گروه خواربار 10‌درصد، مواد پروتئيني 9 درصد، لوازم منزل 15 درصد و پوشاك 32 درصد در نظر گرفته شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

آغاز بهره‌برداري از 112پروژه عمران شهري در غرب تهران

 

شهرداري تهران با كمك مردم به‌دنبال تدوين نقشه فرهنگي شهر در مقياس خانه‌به خانه است.محمد باقر قاليباف شهردار تهران 5 اسفند در مراسم بهره برداري از 112 طرح فرهنگي، ورزشي و عمراني در منطقه 5 تهران مهم‌ترين دغدغه مديريت شهري را مسائل فرهنگي، تربيتي، رشد اخلاقي و سلامت جسمي و روحي شهروندان اعلام كرد.

قاليباف دراين‌باره گفت: اي كاش وظايف شهرداري در امور خدماتي و ساخت و ساز اتوبان، تونل، پل، بوستان و مسائلي از اين دست خلاصه مي‌شد كه راحت‌ترين كارهاست و البته به مردم قول مي‌دهيم در اين حوزه كم نگذاريم. اين درحالي است كه به گفته شهردار تهران كار سخت آنجاست كه بخواهيم زمينه آموزش، تربيت بهينه و سلامت جسم و روح سرمايه‌هاي شهر را كه جوانان و آينده سازان جامعه هستند، فراهم كنيم.

قاليباف گرچه امور فرهنگي را برخوردار از پيچيدگي‌هاي فراوان، سلايق، موضوعات و نگاه‌هاي گوناگون دانست اما درعين حال خواهان جهت‌گيري‌هاي اجتماعي و فرهنگي در فعاليت‌هاي شهرداري با حفظ هنجارها، توسعه معروف، مبارزه با منكر و حاكميت تفكر مسجدي و تربيت ديني شد.

وي احداث ورزشگاه‌ها، مراكز فرهنگي سينمايي و سراي محلات را بهانه‌اي براي حفظ جوانان و فرزندان و همچنين تضمين سلامت جسمي و روحي آنها خواند و تصريح كرد: اگر هر چقدر هم مركز بسازيم، اما نتوانيم با تفكر مسجدي آنجا را اداره كنيم، همه چيز را از دست خواهيم داد. شهردار تهران اظهار داشت: تربيت ديني همه چيز ماست و اتفاقا فرق ما با ديگر كشورهاي دنيا اين است كه آنها به مباحث ديني اعتقادي ندارند.

قاليباف به‌عنوان نمونه به برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان آينده اشاره كرد كه به‌عنوان يك برنامه مقطعي از حالا بايد براي آن تدبير كرد. وي افزود: مجموعه مديريت شهري براين باور است كه با يك فرهنگ جهادي و رويكرد علمي‌محور بر مسائل و مشكلات شهر بدون سعي و خطا فائق خواهد آمد؛ به همين دليل قول داده‌ايم با گذشت هر سال شهروندان به هر سو كه نگاه كنند، اينگونه قضاوت كنند كه شهرداري گامي به جلو برداشته است.

احداث تقاطع غيرهمسطح نيايش - ستاري

5اسفند شهردار منطقه 5 در مراسم افتتاح 112 پروژه عمراني، فرهنگي، هنري و ورزشي اين منطقه از احداث تقاطع غيرهمسطح ستاري- نيايش و اتصال بزرگراه ستاري به خيابان دانشگاه و سيمون بوليوار خبر داد.

سعيد طلوعي افزود: اين پروژه ظرف 18 ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و طي آن بسياري از چراغ قرمز‌هاي نيايش حذف مي‌شود. سعيد طلوعي همچنين از ساماندهي رود دره كن سخن گفت كه با هزينه‌اي معادل 15 ميليارد تومان از تقاطع همت تا رسالت در دست اجراست و تا پايان سال 89 با ساخت يك مجموعه تفريحي و اقامتي تبديل به يك فرصت مناسب تفرجگاهي در غرب تهران خواهد شد.

طلوعي ضمن اعلام اينكه تا پايان سال آينده تعداد سراهاي محله در منطقه 5 از 10 به 22 مركز افزايش خواهد يافت، گفت: به‌منظور افزايش سرانه‌هاي ورزشي عمليات احداث4 مجموعه ورزشي در منطقه 5 آغاز شده است. اين 4پروژه مجتمع ورزشگاهي در ابعاد 20‌هزار متر مربع در مرحله فونداسيون و پايه‌گذاري است و در سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

بنا براين گزارش، كتابخانه، مركز IT، دارالقرآن، بازسازي 16 زمين چمن و 3پارك «الهام»، «نيايش» و «تندرستي» از جمله پروژه‌هايي بود كه ديروز به بهره‌برداري رسيد. علاوه براين تمامي پروژه‌هاي قديمي و نيمه تمام منطقه نيز تا پايان اسفند ماه امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

اقدامات شهرداري در نوروز

 

فعاليت‌هاي شهرداري تهران در ايام تعطيلات نوروز، پرحجم‌تر از هميشه تداوم دارد.دكتر سيدمحمدهادي ايازي، سخنگوي شهرداري تهران ضمن بيان اين نكته گفت: واحدهاي عملياتي خدمات شهري، فني و عمراني، حمل و نقل و ترافيك، فرهنگي-اجتماعي و ساير حوزه‌هاي شهرداري، فعاليت‌هاي خود را بي‌وقفه ادامه مي‌دهند.

وي با اشاره به اينكه شهرداري تهران در طول سال تعطيل‌بردار نيست، تأكيد كرد: با پايان‌يافتن تعطيلات و در هنگام مراجعت شهروندان تهراني از مسافرت نوروزي به پايتخت، احساس خرسندي آنان از حجم فعاليت‌هاي تأثيرگذار، غبار خستگي را از تن خدمتگزاران بي‌منت شهرداري تهران خارج مي‌كند.

 

ضمن اينكه شهرونداني كه در تهران ايام تعطيلات نوروزي را سپري مي‌كنند، حين رفت و آمد در شهر، به چشم خود فعاليت‌ها و اقدامات شبانه‌روزي را مشاهده خواهند كرد.

سخنگوي شهرداري تهران مهم‌ترين پروژه‌هاي شهرداري در اين دوره زماني را كه در پايان تعطيلات به‌بار مي‌نشيند چنين عنوان كرد: «تكميل طرح تعريض بزرگراه شهيد بابايي و ايجاد فضاي سبز و اصلاح رفيوژ مياني اين بزرگراه و تكميل روشنايي آن، اصلاح پياده‌روي خيابان شريعتي و مبلمان شهري آن حدفاصل ميدان تجريش تا پيچ شميران و رفع اشكالات مهندسي ترافيكي بزرگراه شهيد چمران، از جمله مهم‌ترين پروژه‌هاي بزرگ شهرداري تهران در ايام نوروز است.»

ايازي در مورد مهم‌ترين اقدامات فرهنگي دوره تعطيلات گفت: «فعاليت كتابخانه‌هاي شبانه‌روزي شهرداري در ايام تعطيلات، اجراي سامانه‌هاي نشاط در بوستان‌هاو اجراي جشن روز جمهوري اسلامي، گوشه‌اي از اقدامات شهرداري تهران در ايام نوروز است.»

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

احداث 50 ايستگاه اتوبوس با طراحي زيبا و تلفيقي از نمادهاي ملي كشور

 

مديركل اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران از طراحي ايستگاه‌هاي اصلي اتوبوس خط BRT خيابان وليعصر (عج) خبر داد.

فضل الله اسلامي در گفت وگو با خبرنگار «شهر» تصريح كرد: با توجه به اين كه خيابان وليعصر (عج) بزرگ‌ترين خيابان خاورميانه و نمادي از شهر تهران محسوب مي‌شود و بخشي از تاريخ و هويت شهر در اين محدوده وجود دارد، اين نياز احساس مي‌شد كه براي شكل ايستگاه هاي اتوبوس خط BRT اين خيابان، طرحي زيبا و تلفيقي از نمادهاي ملي كشور در نظربگيريم تا علاوه براين كه به قدمت و هويت تاريخي خيابان خدشه اي وارد نشود، بتوانيم به زيبايي اين معبر نيز بيافزاييم.

 

 

وي افزود:اين ايستگاه ها در سازه اي سبك و متناسب و هم خوان با وضعيت فضاي سبز منطقه هستند وبه نحوي طراحي مي شوند كه درخت ازسقف سرپناه عبوركند و مزاحم كسبه اين خيابان نيز نشوند.

 

مديركل اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: طراحي نهايي ايستگاه هاي اصلي اتوبوس خط BRT خيابان وليعصر (عج) انجام شده، اما هنوز به تصويب نرسيده است.

 

وي اظهار كرد: بعد از تصويب طرح، عمليات ساخت و نصب ايستگاه ها بين 2 تا 3 ماه طول خواهد كشيد، كه اميدواريم اين اقدام از اوايل امسال آغاز شود.

 

به گفته اسلامي خط BRT خيابان وليعصر (عج) از ميدان راه آهن تا تقاطع پارك وي نياز به 50 دستگاه ايستگاه اتوبوس دارد.

 

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون سرپناه هاي موقت خط اتوبوس اين خيابان نصب شده است و مشكل ايستگاه اتوبوس در اين محدوده وجود ندارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

پادگان جي به نقطه استاندارد شهري تبديل مي‌شود

 

با احداث مجتمع‌هاي تجاري،‌فرهنگي، خدماتي،‌اجتماعي و ايجاد فضاي سبز گسترده، پادگان جي به يك نقطه استاندارد شهري تبديل مي‌شود.

عليرضا جعفري شهردار منطقه 9 در گفت و گو با خبرنگار «شهر» ضمن بيان اين مطلب گفت: توافقات خوب و مناسبي در سطح مديران ارشد شهرداري و وزارت دفاع براي تبديل شدن اين پادگان به يك مكان فرهنگي- اجتماعي صورت گرفته و قرار است براساس اين توافقات بخشي از معابر و فضاي سبز موجود پادگان به شهرداري واگذار شود.

 

وي با بيان اينكه قرار است زمين‌هاي باقي‌مانده به مجتمع‌هاي تجاري،‌فرهنگي، اجتماعي تبديل شود، افزود:توافقنامه به امضاي شهرداري و ستاد كل نيروهاي مسلح رسيده است و هم‌اكنون توافقنامه در اختيار مقام عالي وزارت دفاع بوده و در صورت امضاي ايشان موضوع عملي شدن مفاد آن در دستور كار قرار مي‌گيرد.

 

به گفته شهردار منطقه 9 وسعت پادگان جي هفتاد هكتار است كه اميدواريم تا پايان امسال كارهاي قانوني و مجوزهاي لازم، نقشه‌هاي اجرايي كار صورت گرفته و از سال آينده اقدامات و فازهاي عملياتي آغاز شود.

 

اختصاص حدود 20 هکتار از اين مجموعه به فضاي سبز عمومي از ديگر موضوعاتي بود كه جعفري به آن اشاره كرد و گفت: با ايجاد فضاي سبز موجود، شهروندان اين منطقه از فضاي سبزي مطلوب برخوردار خواهند شد و اين پادگان به نوعي به بزرگ‌ترين فضاي سبز غرب تهران تبديل مي‌شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ايجاد بوستان و فضاي سبز براي جلوگيري از ساخت وساز غير مجاز

 

به‌دنبال وقوع برخي تخلفات ساخت و ساز در ناحيه 9 منطقه 2 تهران، شهردار تهران با حضور در جلسه غيرعلني شوراي شهر خواستار رسيدگي به اين تخلفات شد.قاليباف در گزارش خود به اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به بازديد اخيرش از منطقه 2 و مشاهده تخلفات ساخت‌وساز صورت گرفته از نزديك سخن گفت و تاكيد كرد: براي حل اين معضل نياز به اقدامات جدي است.

شهردار تهران در اين باره بر لزوم اجراي يك طرح چند ده ميليارد توماني با كاربري فضاي سبز و با هدف پركردن اوقات فراغت مردم تاكيد كرد. نظير اين اقدام به گفته وي در دره فرحزاد انجام شده كه ثمرات آن نه تنها جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز كه تامين رفاه و جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان تهراني بوده است.

خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران نيز با تاييد سخنان شهردار تهران اظهار داشت: شوراي شهر تهران نيز بر لزوم اجراي طرح‌هايي نظير آنچه در ساماندهي رود دره‌هاي شهر تهران اتفاق افتاده تاكيد دارد و آن را يكي از راهكارهاي مؤثر در جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز، گسترش فضاي سبز و بهبود شرايط زيست‌محيطي شهر تهران مي‌داند.

دانشجو ديروز پس از پايان دويست‌وهشتادونهمين جلسه شوراي شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد بدهي دولت به شهرداري گفت: متأسفانه در سال‌هاي گذشته ارقام متفاوتي در مورد اين بدهي‌ها اعلام مي‌شد. اين درحالي است كه در هر صورت از دولت انتظار مي‌رود به تهران كه به‌عنوان پايتخت هزينه‌هاي كل كشور را تقبل مي‌كند توجه بيشتري كند.

وي افزود: دولت‌هاي ساير كشورهاي جهان حداقل 30 تا 40 درصد هزينه‌هاي كلانشهرها به‌ويژه پايتخت‌شان را تامين مي‌كنند. در كشور ما نيز دولت كمك مي‌كند اما رقمش در مقايسه با سر جمع هزينه‌هايي كه از سوي شهرداري تهران براي حل معضلات تهران صورت مي‌گيرد كم است و انتظار مي‌رود كمك بيشتري از سوي دولت صورت گيرد.

به گفته سخنگوي شوراي شهر، قاليباف ديروز با حضور در جلسه شوراي شهر به سؤال اعضاي اين شورا در مورد برخي اشكالات دفاتر خدمات الكترونيك و نحوه كاركرد آنها پاسخ داد.

بر همين اساس شهردار تهران تاييد كرد كه چون هنوز همه اطلاعات به‌صورت ديجيتال در اختيار دفاتر خدمات الكترونيك قرار نگرفته بعضا شاهد برخورد سليقه‌اي در اين دفاتر هستيم.

دانشجو در اين باره به دعوت از مسئولان دفاتر خدمات الكترونيك براي حضور در صحن شوراي شهر تهران خبر داد كه متعاقب آن گزارشي دقيق در باره نحوه عملكرد و خدمات رساني اين دفاتر به شهروندان ارائه شود.

موضوع قطع اشجار از ديگر مسائلي بود كه ديروز در شوراي شهر تهران در باره آن بحث و بررسي شد. به گزارش همشهري اعضاي شوراي شهر ديروز تاكيد كردند تا با جديت و وسواس بيشتر اين مهم را پيگيري كنند؛ به‌گونه‌اي كه درصورت قطع بدون مجوز هر درخت مجازات‌هاي قانوني بدون هيچگونه اغماضي اعمال شود.

سخنگوي شوراي شهر تهران در بخش ديگري از اظهارات خود به پرسش از شهردار تهران درباره ميزان فروش تراكم اشاره كرد و گفت: اعضاي شوراي شهر درباره سهم فروش تراكم در مقايسه با كل بودجه شهرداري و ما به ازاي ريالي آن از قاليباف پرسيدند كه وي اين سهم را حتي كمتر از 10 درصد اعلام كرد اما براي ارائه گزارش دقيق در اين باره از شوراي شهر تهران يك مهلت 2‌هفته‌اي تقاضا كرد.

بنابراين گزارش، ديروز همچنين اعضاي شوراي شهر تهران خواستار ارائه فهرست املاك قابل فروش شهرداري تهران در سال 89 شدند و در اين باره طرحي يك فوريتي به تصويب رساندند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

تشكيل دادسراي ويژه براي متجاوزان به حريم شهر تهران

 

بانك اطلاعات حريم شهر تهران و دادسراي ويژه رسيدگي به جرائم متجاوزان به حريم شهر تهران با هدف شناسايي، برخورد و رسيدگي به پرونده متخلفاني كه در حريم مصوب شهر تهران اقدام به ساخت و ساز مي‌كنند، تشكيل شدرئيس اداره حريم‌هاي معاونت شهرسازي و معماري با اعلام اين خبر گفت: معاونت شهرسازي و معماري در سال‌جاري با جديت، موضوع حريم‌ها را پيگيري كرده و اداره حريم‌ها نيز از اين به بعد با متخلفان و متجاوزان حريم برخورد مي‌كند.

صباح‌الدين متقي درباره بانك اطلاعاتي حريم‌هاي شهر تهران گفت: در اين بانك تمام اطلاعات مربوط به متجاوزان حريم شهر تهران اعم از افراد حقيقي، حقوقي و گروهي آورده مي‌شود. حتي نام افرادي كه در تصرف حريم نيز مجاز باشند، آورده مي‌شود تا بتوان به ‌راحتي اقدامات غيرقانوني را شناسايي كرد.

عكس‌هاي ماهواره‌اي حريم‌هاي

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
رصد‌كردن اين حريم‌ها از طريق اين عكس‌ها و وجود شناسنامه‌هاي قطعات زمين‌هاي مختلف از ديگر بخش‌هاي اين سامانه‌ است. اين اقدام براي كنترل در تصرف زمين‌ها و حريم آن انجام مي‌گيرد.

همچنين وي درباره تشكيل دادسراي ويژه نيز گفت: اين اقدام براي رسيدگي به جرائم تجاوز به حريم تهران صورت گرفته است كه با توجه به سرعت و دقت قضات اين دادسرا در حوزه تصرفات غيرمجاز، برنامه‌ريزي شده كه دادسراي منطقه 3، دادسراي ويژه رسيدگي به جرائم تجاوز به حريم شهر تهران شود.

معاونت شهرسازي و معماري به تمامي مناطق شهرداري اعلام كرده است كه از اين به بعد تمام پرونده‌هاي مربوط به تصرفات غيرمجاز در عرصه حريم شهر تهران به دادسراي منطقه 3 ارسال شود و تمامي مناطق از اين به بعد مي‌توانند پرونده تصرفات غيرمجاز افراد حقيقي و حقوقي را به دادسراي اين منطقه ارسال كنند.

وي اظهار اميدواري كرد كه دست متجاوزان يك بار براي هميشه از حريم شهر تهران كوتاه شود و براساس طرح جامع، اقدامات مؤثري براي توسعه مناطق گردشگري و تفريحي تهران انجام گيرد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

طرح تفصيلي يكپارچه شهر تهران‌، مبناي اداره پايتخت شد

 

مديركل شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري تهران با بيان اينكه براي نهايي‌شدن طرح تفصيلي تهران بيش از 14 هزار نفر ساعت زمان صرف كارشناسي و بررسي تخصصي شده، گفت: پايتخت پس از 25 سال كه بدون سند و برنامه اداره مي‌شد از اين پس براساس يك سند مدون اداره خواهد شد.مجيد پاكساز با بي‌نظير خواندن تلاش صورت‌گرفته در تهيه طرح تفصيلي جديد شهر تهران گفت: براي تهيه اين طرح تلاش فراواني صورت گرفت كه در تاريخ شهرسازي ايران بي‌سابقه و كم نظير است.

وي افزود: براي نهايي‌سازي‌ طرح تفصيلي تهران بيش از 500 جلسه تشكيل و 14 هزار نفر ساعت كار كارشناسي توسط تيم‌هاي فني مناطق، كارگروه‌هاي كارشناسي و كميته راهبري و هماهنگي طرح‌هاي تفصيلي انجام شده است.

پاكساز با اشاره به ويژگي‌هاي اين طرح، تصريح كرد: اين طرح شامل 409 برگ نقشه يك‌دو‌هزارم در محيط سيستم جغرافيايي (GIS) است كه از 9 لايه و 169 زمينه و مولفه اطلاعاتي تشكيل شده است.

مديركل شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري تهران افزود: اين مولفه‌ها در لايه‌هاي اين طرح لايه معابر را پوشش مي‌دهد كه شامل همه معابر موجود و بافت شهر تا حد معابر 6 متر را دربرمي‌گيرد، همچنين لايه‌هاي كاربري تثبيت شده، لايه كاربري فضاي سبز، لايه طرح‌هاي موضعي و لايه محدوده‌هاي حفاظت شده نيز از جمله مولفه‌هاي مطرح شده در لايه‌هاي اين طرح است.

وي تصريح كرد: همچنين لايه‌هاي بافت‌هاي فرسوده، لايه‌هاي ذخيره توسعه و نوسازي شهري و لايه‌هاي حريم‌هاي طبيعي و مصنوعي نيز از ديگر شاخصه‌هايي است كه در طرح تفصيلي تهران درنظر گرفته شده است.

براساس اين گزارش، طرح تفصيلي يكپارچه شهر تهران روز گذشته در شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب رسيد كه به موجب اين طرح هرگونه تغيير كاربري در ساخت و ساز فضاي سبز منوط به مصوبه شوراست.

بر اين اساس، در سال 81 تنها 3 شهر از استان تهران داراي طرح جامع بودند، درحالي‌كه امروزه همه شهرهاي استان تهران از طرح جامع برخوردار هستند و اجراي طرح جامع و تفصيلي در شهر تهران، مقدمه آن خواهد بود كه پايتخت پس از 25 سال كه بدون سند و برنامه اداره مي‌شد از اين پس براساس يك سند مدون اداره شود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

آغاز بهره‌برداري از 60 پروژه شهري در مركز تهران

 

با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران ، 60 پروژه عمراني، ترافيكي، اجتماعي و فرهنگي در منطقه 12 به بهره‌برداري رسيددر اين مراسم،‌ شهردار تهران طي سخناني مهم‌ترين اولويت درنظر گرفته شده براي منطقه 12 را مناسب‌سازي‌ شرايط براي بازگشت مجدد هويت اصلي و كاربري مسكوني به اين منطقه مركزي شهر اعلام كرد.

به گفته قاليباف، تا چند دهه قبل تجارت و زندگي تواما در منطقه مركزي شهر رواج داشت اما امروز ديگر مركز شهر براي زندگي مناسب نيست. وي دراين‌باره از تدارك ديدن برنامه‌اي مدون به‌منظور تغيير شرايط سخن گفت.

وي ادامه داد: در تمام دنيا مراكز شهر از لحاظ سرمايه‌گذاري و ثبت املاك و غيره با ارزش‌تر از مناطق ديگر شهر است، اين درحالي است كه در تهران هرچه از مركز شهر فاصله مي‌گيريم ارزش مادي در جنبه‌هاي مختلف بيشتر مي‌شود.

قاليباف با استناد به اينكه منطقه 12 از تمامي زير ساخت‌هاي لازم نظير آب، برق، گاز، تلفن، مترو، راه‌هاي دسترسي و همه زير‌ساخت‌هاي لازم براي يك زندگي خوب برخوردار است اما در شهرك‌هاي جديد و در حال ساخت بايد براي هر متر بيش از 2 ميليون تومان هزينه شود و سال‌ها وقت صرف شود تا زير ساخت‌هاي شهري مناسب براي زندگي در آن تامين شود چنين نتيجه گرفت كه به‌جاي سرمايه‌گذاري در شهرك‌هاي جديد به نوسازي، بازسازي و ساماندهي مناطقي نظير منطقه 12 اقدام شود.

شهردار تهران با اشاره به اينكه يك سوم منطقه 12 را بافت‌هاي فرسوده به‌خود اختصاص داده است، اظهار داشت: شهرداري تهران براي رونق ساخت و ساز و نوسازي بافت‌هاي فرسوده كه تأثير غيرقابل انكاري در حل و فصل جرايم، ناامني و خيلي از آسيب‌هاي اجتماعي و معضلات فرهنگي اين منطقه نيز خواهد داشت صدور پروانه ساخت و ساز را صلواتي كرده است.

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداري از 60 طرح فني، عمراني، ترافيكي، خدماتي و غيره در منطقه 12 در بخش ديگري از اظهارات خود ضمن تاكيد بر اينكه هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم و كارهاي به زمين مانده بسياري در شهر وجود دارد، افزود: در

5 سال گذشته در همه‌جاي شهر به شكل قابل‌ملاحظه‌اي آثاري از فعاليت‌هاي عمراني، خدماتي، ترافيكي، فضاي سبز، ورزشي و امور اجتماعي به چشم مي‌خورد.

وي در اين باره به انجام اقداماتي ـ چه در سطح محلات و چه در مقياس ملي ـ ‌از سوي شهرداري تهران در 5 سال گذشته اشاره كرد كه حتي در 25 سال گذشته توجهي به آنها نشده بود .

شهردار تهران در ادامه با بيان اينكه در طول ساليان گذشته سالي 2.5 كيلومتر مترو ساخته مي‌شد، گفت: هم‌اكنون شهرداري تهران دست‌كم سالي 15 كيلومتر مترو مي‌سازد.وي در اين باره از افتتاح متروي ميدان 17 شهريور تا انتهاي افسريه خبر داد و گفت: اگر يك ميليارد دلاري كه مجلس مصوب كرده تا از صندوق ذخيره ارزي به متروي تهران اختصاص يابد ابلاغ شود كارها سرعت مي‌گيرد.

كار ريل‌گذاري ميدان انقلاب تا مهر آباد نيز به گفته قاليباف در حال انجام است و تا قبل از پايان امسال از شهرك اكباتان تا افسريه به بهره‌برداري مي‌رسد.

تأكيد بر رويكرد محله محوري

نادر كرمي شهردار منطقه 12 نيز در مراسم روز گذشته ضمن تاكيد بر اينكه در مقياس محلي بايد هر چه لازم است انجام شود تا همه از برخي امكانات رفاهي لازم برخوردار شوند، گفت: ساخت 24 هزار متر فضاي چمن مصنوعي در محلات، 15 كتابخانه عمومي، 14 سراي محله، 2 سالن جشن ازدواج كه با قيمت ارزان در اختيار خانواده‌هاي كم‌در‌آمد قرار خواهد گرفت، 8 مركز كارآفريني، 9 ايستگاه تندرستي، 8 بوستان كه براي ساخت يكي از آنها در كنار مجلس شوراي اسلامي ناچار متري 3 ميليون تومان هزينه پرداخت شد،

لوله‌كشي 54 هزار متري آب غيرشرب براي فضاي سبز به همراه 12 هزار متر پياده‌راه‌سازي‌ و جدول‌بندي تمام منطقه به طول 140 هزار متر و 19 هزار متر مربع آسفالت از جمله بخشي از اقدامات شهرداري در منطقه 12 است.

وي يكي ديگر از رويكردهاي شهرداري را ايجاد پروژه‌هاي محلي با مديريت شوراياري محلات عنوان كرد و افزود: در منطقه 12 مديريت تمام مراكز فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در اختيار شوراياري‌ها قرار گرفته و شهرداري تنها به نحوه مديريت آن نظارت داشته است.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

پايان عمليات مرمت در ميدان منيريه و از سرگيري تردد خودروها

 

عمليات مرمت و بازسازي نشست خيابان در اطراف ميدان منيريه به پايان رسيد.

بنا به گفته دكتر علي اصغر خاني، شهردار منطقه 11 ، با پايان اين عمليات مسيرهاي اين ميدان براي تردد خودروها بازگشايي شد. [محدوديت‌هاي تردد در محدوده ميدان منيريه]

درحال حاضر تمام مسیرهای میدان منیریه بازگشایی شده و تردد خودروها در این مسیر امکان پذیر است.همچنین مسیر ویژه اتوبوس های تندرو هم در اختیار اتوبوس ها قرار گرفته است.

عملیات اجرایی برای بازسازی قسمت های تخریب شده میدان منیریه را شرکت مترو انجام داده است.شهردار منطقه با اعلام اين موضوع همچنين افزود: عملیات پیاده رو سازی خیابان های اطراف میدان از سوی شهرداری منطقه 11 به انجام رسیده و جداول ،نهرها و معابر اطراف پاکسازی و شست و شو شد . مترو درمورد فرونشست منيريه هشدار داده بود

ساعت 33 دقیقه بامداد 25 اردیبهشت ضلع جنو.بی میدان منیریه به علت ترکیدگی لوله آب و شسته شدن خاک نشست کرد و حفره ای به عمق 20متر، در خیابان ایجاد شد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

احداث دو پل کابلي ديگر تا 2 سال آينده در تهران

 

27058La.jpg

 

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران مازيار حسيني با بيان اين مطلب اظهار داشت: پل تقاطع بزرگراه شيخ فضل ا.. نوري با مجموعه يادمان سازه و برج ميلاد ، يکي از اين پل هاي کابلي است که با احداث آن ورودي جديدي براي مجموعه برج ميلاد ايجاد خواهد شد. وي با تاکيد بر اينکه اين پل از نوع قوسي نبوده و پل معلق کابلي محسوب مي شود بيان داشت : پل شيخ فضل اله داراي پايه ايست که به پيلون معروف است ، هم اکنون نيز پيلون پل در حال اجراست و کار با جديت پيش مي رود. حسيني پل ارتباط بزرگراه شهيد باکري با آزادراه تهران - کرج را ديگر پل کابلي تهران در آينده نزديک نام برد و گفت : اين پل نيز به صورت قوسي است و عرشه آن توسط کابل به قوس متصل خواهد شد. معاون فني و عمراني شهرداري تاکيد کرد : اگر در جايي قابليت ستون گذاري براي احداث پل وجود داشته باشد، به طور حتم پل کابلي که نيازمند صرف هزينه، تکنولوژي و زمان بيشتري است احداث نخواهد شد، هدف اين است که کار خوب را خوب و سنجيده انجام دهيم.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...