رفتن به مطلب

بوگاتی و شکستن رکورد سرعت پس از سه سال


ارسال های توصیه شده

منبع : carnp.com

 

در میان انبوه اخبار مربوط به اتومبیل یافتن خبری با ارزش کار سختی است .

 

فراری ،لامبورگینی ،پوروشه ،اتم ،کوروت،فورد ، التیمیت آئرو و... اما باز بوگاتی ویرون با نام سوپر اسپرت

نام یک گروه از اتومبیلهای خاص را به تنهائی و جسارت به خود می گیرید. نامی که نفس رقبا را برای کسب آن خواهد گرفت.

24432_orig.jpg

اما تصور سرعت 431 کیلومتر تصور سختی است. و از آن سختر رسیدن به این سرعت بر روی زمین است . و از آن سخت تر رسیدن به این سرعت در آسفالت نه کویر های نمکی وسیع است.

کسانی که سابقه رانندگی با سرعت های بسیار بالا را دارند . حتما احساس نیاز شدید به هندلینگ و ترمز های قدرتنمد را در خودروی خود حس نموده اند. ایستائی که اعتماد به نفس برای راننده جهت فشار بر پدال گاز را فراهم می کند.

wol_error.gifاندازه ی اين عكس تغيير داده شده است. برای ديدن كامل عكس اينجا را كليك كنيد. اندازه ی عكس اصلی 660x479 است.24424_orig.jpg

تقریبا از سرعت بالای 180 کیلومتر در ساعت مبارزه با جریان هوا خودش را نشان می دهد. و هر چه سرعت بیشتر می شود. قدرت ایستادگی هوا بیشتر خودش را نشان می دهد . قدرت مورد نیاز برای کسب 250 کیلومتر در ساعت بسیار بیشتر از 240 است . و با تصاعدی چشمگیر قدرت در فاصله 390 تا 400 کیلومتر طوفانی از تکنولوژی را طلب می کند .اینجاست که ویرون سوپر اسپرت 1200 اسب بخار را برای این سرعت مشخص می کند .

جریان شدید سوخت ، حجم سریع هوای ورودی ، تخلیه سریع آتش سوزان و مستمر از سینه موتور ، گردش فوق العاده سریع روغن ، بالانس قدرت و استحکام قطعات ،محاسبات فوق سریع و هوشمند دیجیتال خودرو، غلبه بر فشارهای لحظه ای اما قدرتمند ,وارده شده بر چرخها ، حرارت صعودی تایرها ، قدرت باز دارندگی ترمز ، حساسیت فرمان و.....

24439_orig.jpg

 

در سرعتهای بالا اولین عامل مطالعات آئرودینامیک است . هوا با قدرتی باز دارنده سفینه را تماما در بر می گیرید و با هدایت خطوط طراحی خودرو بافشاری بر بدنه از آن عبور می کند و با خواست مهندسین هوا بر ای خنک کردن وارد قسمتهای از خودرو می شود و د ر بخشهای اتومبیل را بر سطح جاده با فشار نگه می دارد.اما باز این سرعت قابل تصور نیست .عبور با سرعت بالای 400 کیلومتر در میان خط های سفید جاده آخرین دانش بشر را طلب می کند تا برندی چون بوگاتی بر صدر قدرت و توانمندی بنشیند.

24426_orig.jpg

انگشت شمار راننده بوگاتی بتواند از مرز 350 کیلومتر در ساعت بگذرد.اتومبیلی بزرگتر از توان رانندگان چه معنائی دارد.

اتومبیلی که در جهان خاکی چند جای خاص برای رانندگان حرفه ای برای رسیدن عقربه به آخر خط جا دارد.اتومبیلی که از مرز دستان انسان به آرزوهای پایان ناپذیر انسان تکیه دارد.

خودروی جدید Bugatti Veyron با سرعتی برابر 431.304 کیلومتر بر ساعت عنوان سریعترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده است.

مدل جدید خودرویی که Super Sport عنوان گرفته است، رکورد پیشین سرعت خودروهای جهان که در سال 2007 توسط خودروی SSC Ultimate Aero در حدود 411 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده بود را شکست.

 

خودروی بوگاتی جدید طی آزمایشی پا را از حد انتظارات تیم مهندسان شرکت تولید کننده فراتر گذاشت و نشان داد بهبودهای ایجاد شده در این خودروهای مسابقه تاثیر چشمگیری بر روی سرعت آنها داشته است. تغییرات جدیدی که در این مدل خودرو نسبت به مدل قبلی ایجاد شده توانسته خروجی قدرت آن را از هزار و یک اسب بخار به هزار و 200 اسب بخار افزایش دهد.

 

در عین حال بدنه خودروی جدید باز طراحی شده و در ساخت آن از فیبرهای کربنی استفاده شده تا از وزن آن کاسته شود. به گفته مدیر مهندسان شرکت بوگاتی، در ابتدا انتظار می رفت سرعت این خودرودر حد 424 کیلومتر بر ساعت باشد اما نتایج تست سرعت خوشایند تر از حد انتظار بود.

 

بر اساس گزارش تلگراف، تولید انبوه خودروی Super Sport در کنار مدل Veyron از پاییز سال جاری آغاز خواهد شد.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

سلام

چند مطلب هست بد نیست که بدونید

 

زمانی که سرعت این خودرو به 407Km.H میرسه مقدار مکش هوای ورودی توسط موتور در هر دقیقه برابر با هواییست که یک انسان در 4 شبانه روز مصرف میکنه

 

در سرعت نهایی این خودرو اگر باک پر از سوخت باشه کمتر از 10 دقیقه به اتمام میرسه

 

در سرعت نهایی لاستیک ها بیش از 40 دقیقه دوام نمیارند و متلاشی میشن

 

بدرود

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...