setare.blue 23086 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 آذر، ۱۳۸۸ فروشگاه Heinken، طراحی برای فرار از گرما یک طراح هلندی به نام Tjep، طراحی اولین فروشگاه رسمی شرکت Heinken هلند را در قلب شهر آمستردام انجام داد. کانسپت این شرکت برای این طراحی، القای خنکی نوشیدنی های این شرکت بوده که به نظر برای این فصل از سال ایده ی خوبی به نظر می رسد. برای طراحی داخلی این مجموعه، پایبندی به ایده ی القای سرما در همه جا دیده میشود، از دیوار ها تا کف و حتی پله هایی که در مجموعه به کار رفته. حتی در طراحی لوگوی این مجموعه هم سعی شده تا این حس القا شود ( در توصیف آن، شرکت طراحی کننده می گوید هنگامی که شما داخل فروشگاه میشوید، احساس خواهید کرد نسیم خنکی از لگو و دیواره های فلزی به شما برخورد میکند ). طراح این مجموعه اصرار دارد که این فروشگاه اولین نمونه ای در اروپا است که روشنایی آن تماما” توسط لامپ های LED تامین می شود. یک یخچال بزرگ سه طبقه، تمامی محصولات مختلف شرکت در تمامی نقاط جهان را یکجا گرد هم می آورد. در داخل دیوارهم یک دستگاه یخ ساز تعبیه شده است. بخش مرکزی جایی است که یک راه پله الهام گرفته از بطری های شرکت ساخته شده که توسط سنسور هایی خنک می شود. حتی کف فروشگاه از ماده ای جدید که صدای خرد شدن یخ ها را تداعی میکند درست شده که در ابعاد وسیع، نام شرکت Heinken را نوشته است. 5 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 آذر، ۱۳۸۸ نکته ای که بسیار جلب توجه می کند تفاوت فضای داخل و خارج این مجموعه است. به طوری که شاید غیر ممکن باشد در نگاه اول به ظاهر محلی ساختمان، فضای مدرن داخلی را تصور کرد. این امر به دلیل از بین نرفتن روح فضای داخلی شهر است، به طوری که نمیباست این روح محلی و سنتی فضا، با ظهور یک مغازه ی مدرن از بین برود. فروشگاه به ۴ بخش مجزا تقسیم شده است، یک بخش به فروش لباس های خاص طراحی شده اختصاص دارد، یک بخش مربوط به نوشیدنی ها، بخشی برای موسیقی و بخشی برای فروش بلیط تور هایی که Heinken آن ها را تدارک میبیند. 2 لینک به دیدگاه
setare.blue 23086 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 آذر، ۱۳۸۸ برگرفته شده از وبلاگ يك معمار 2 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۸۸ موضوع طراحي داخلي فروشگاهها يكي از موضوعاتي است كه به شكل جدي در كشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و به سبب مسايل فرهنگي-اجتماعي و ... بسياري از شركتها و محصولات خارجي نتوانسته اند در كشور ما فعاليت جدي همانند ساير كشورها داشته باشند.امروزه طراحهاي داخلي فروشگاهها نقش مهمي را در جذب مشتري ايفا ميكنندو براي طراحي داخلي يك فروشگاه طراح رسالت سنگيني بر عهده دارد. فروشگاه بايد جذابيت موثر و كافي را در نگاه اول و هنگام گذار خريدار داشته باشد و اين امر با وجود طرحي كه طراح آن راخلق كرده است بدست مي آيد.نماي مغازه ShopFront بايستي جذاب باشد.ايجاد نقطه تمركز ديد FocalPointدر داخل مغازه بايد به گونه اي باشد كه از بيرون ديد كافي داشته باشد و باعث جذب مشتري شود. مغازه يك فضاي عملكردي است و بايستي به گونه اي باشد كه عملكردهاي مختلف از قبيل نمايش محصولات-ميز فروش CashCounter -اتاق پرو و در مورد فروشگاههاي بزرگ حتي فضاهاي نشيمن -كافي شاپ-فضا براي كودكان و ... در كنار هم عملكرد صحيحي داشته باشد. فضاي فروشگاهها فضاي بسيار گراني است واستفاده حساب شده از آن مهم است. استانداردهاي معلولين امروزه يك بحث مهم است .مثلا در دوبي طراح داخلي موظف است در يك مغازه 30 متري يك اتاق پرو 150*100 براي معلولين در نظر بگيرد و به گونه اي باشد كه معلول به راحتي به آن دسترسي داشته باشد. (ارتفاع 75 سانتيمتر براي معلول) در اتاقهاي پروطرح -نور و ابعاد بسيار مهم است.مشتري تصميم خود را در اين اتاق ميگيرد .نور مناسب-آينه خوب_آويزهاي مناسب ونيمكت راحت همه وهمه در تصميم گيري مشتري مهم هستند. راه ديگري كه طراح داخلي براي جذب مشتري ميتواند بكار گيرد استفاده ازتصاوير است .تصاويري مرتبط با محصول يا با مضمون زندگي روزانه -طبيعت-كودكان و ... ميتواند براي داخل يك فروشگاه مناسب باشد. نورپردازييكي از مهمترين عوامل در جذب مشتري است .جاسازي خوب اشيا و نورپردازي كه عدم استفاده از نور مستقيم انجام شده توجه مشتري را جلب خواهد كرد. استفاده از طرح كف نقش مهمي در طراحي داخلي ايفا ميكند.استفاده از كف بايستي متناسب با تصوير كلي فروشگاه باشد و مصالح انتخاب شده بايستي متناسب با عملكرد فروشگاه باشد . سقفنيز مانند كفپوش بخش ديگري از طراحي داخلي است كه ميتواند طرحي بدعت گذارانه در خلق سطوح -مواد-رنگ و ... داشته باشد.امروزه سقفهاي باز و سقف كاذب ايده اي جديد است كه در بعضي فروشگاهها مورد استفاده قرار مي گيرد. رنگ آميزي و تركيب رنگهانيز فاكتور هاي مهمي هستند كه ميتوانند مناظر جديدي بوجود آورند. خلق عناصر دكوراسيون داخلي ميتواند طراحان را براي دستيابي به استاندارد هاي طراحي بهتر كمك نمايد .اين عناصر ميتوانند سمبليك -تاريخي- مد روز- كلاسيك و يا از اين قبيل باشند. مثلا مغازه وسايل ورزشي كه عناصر سمبليكي ورزش همانند گوشه هايي از استخر در قسمت لباس و وسايل شنا -يك ديوار صخره اي در قسمت وسايل كوهنوردي و ... در آن وجود دارد. آنچه بعنوان FIX خوانده ميشود تجهيزات يا قفسه بندي هايي است كه محصولات درآنها چيده ميشود.اينجاست كه طراح بايد با نوآوري بتواند طرحي ارائه كند كه محصولات به نحو مناسبي نمايش داده شود. مختصري از فنون و نكات مهم در طراحي داخليفروشگاهها منبع : فصلنامه معماري وساختمان Visual Marched امروزه به يك فن بسيار مهم تبديل شده است و نحوه چيدمان يك محصول روي Fax Fixtures به گونه اي شگرف در ايجاد جذابيت براي خريد كالا از سوي مشتريان تاثير گذار است. 4 لینک به دیدگاه
SHARLIN 306 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۸۸ گروه معماری هلندی MVRDV ، اخیرا” از یک مرکز تجاری چند منظوره ی خود که در شهر روتردام هلند اجرا شده پرده برداری کرده است. این مرکز شامل ۲۴۶ مغازه ی کوچک است که در فضای بین یک کمان بزرگ قرار گرفته اند، اما چیزی که این مرکز تجاری را منحصر به فرد میکند فضای داخلی این کمان بزرگ است، جایی که فضای داخلی آن، با LED های زیادی پوشانده شده و قابلیت عوض کردن تصاویر را در هر لحظه فراهم میکند. 2 لینک به دیدگاه
SHARLIN 306 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۸۸ همچنین برای شفافیت هر چه بیشتر بنا، در جداره های خارجی، از نوعی شیشه ی با انعطاف پذیری بالا استفاده شده. در این مرکز تجاری ۳۰۰۰۰ متر مربع برای مغازه ها، ۱۶۰۰ متر مربع برای دفاتر اداری و خدماتی، ۱۸۰۰ متر مربع برای رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی و دو پارکینگ در زیر زمین برای ۱۱۰۰ ماشین در نظر گرفته شده است. ساخت این بنا از سال آینده آغاز خواهد شد و احتمالا” تا سال ۲۰۱۴ به طول خواهد انجامید. 1 لینک به دیدگاه
Fahim 9563 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۸۸ شبیه هاگوارتز می مونه داخل فیلم هری پاتر 1 لینک به دیدگاه
SHARLIN 306 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۸۸ شبیه هاگوارتز می مونه داخل فیلم هری پاتر خوبه پس این یکی خوب بود؟ 1 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۸۸ موضوع طراحي داخلي فروشگاهها يكي از موضوعاتي است كه به شكل جدي در كشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و به سبب مسايل فرهنگي-اجتماعي و ... بسياري از شركتها و محصولات خارجي نتوانسته اند در كشور ما فعاليت جدي همانند ساير كشورها داشته باشند.امروزه طراحهاي داخلي فروشگاهها نقش مهمي را در جذب مشتري ايفا ميكنندو براي طراحي داخلي يك فروشگاه طراح رسالت سنگيني بر عهده دارد. فروشگاه بايد جذابيت موثر و كافي را در نگاه اول و هنگام گذار خريدار داشته باشد و اين امر با وجود طرحي كه طراح آن راخلق كرده است بدست مي آيد.نماي مغازه ShopFront بايستي جذاب باشد.ايجاد نقطه تمركز ديد FocalPointدر داخل مغازه بايد به گونه اي باشد كه از بيرون ديد كافي داشته باشد و باعث جذب مشتري شود. مغازه يك فضاي عملكردي است و بايستي به گونه اي باشد كه عملكردهاي مختلف از قبيل نمايش محصولات-ميز فروش CashCounter -اتاق پرو و در مورد فروشگاههاي بزرگ حتي فضاهاي نشيمن -كافي شاپ-فضا براي كودكان و ... در كنار هم عملكرد صحيحي داشته باشد. فضاي فروشگاهها فضاي بسيار گراني است واستفاده حساب شده از آن مهم است. استانداردهاي معلولين امروزه يك بحث مهم است .مثلا در دوبي طراح داخلي موظف است در يك مغازه 30 متري يك اتاق پرو 150*100 براي معلولين در نظر بگيرد و به گونه اي باشد كه معلول به راحتي به آن دسترسي داشته باشد. (ارتفاع 75 سانتيمتر براي معلول) در اتاقهاي پروطرح -نور و ابعاد بسيار مهم است.مشتري تصميم خود را در اين اتاق ميگيرد .نور مناسب-آينه خوب_آويزهاي مناسب ونيمكت راحت همه وهمه در تصميم گيري مشتري مهم هستند. راه ديگري كه طراح داخلي براي جذب مشتري ميتواند بكار گيرد استفاده ازتصاوير است .تصاويري مرتبط با محصول يا با مضمون زندگي روزانه -طبيعت-كودكان و ... ميتواند براي داخل يك فروشگاه مناسب باشد. نورپردازييكي از مهمترين عوامل در جذب مشتري است .جاسازي خوب اشيا و نورپردازي كه عدم استفاده از نور مستقيم انجام شده توجه مشتري را جلب خواهد كرد. استفاده از طرح كف نقش مهمي در طراحي داخلي ايفا ميكند.استفاده از كف بايستي متناسب با تصوير كلي فروشگاه باشد و مصالح انتخاب شده بايستي متناسب با عملكرد فروشگاه باشد . سقفنيز مانند كفپوش بخش ديگري از طراحي داخلي است كه ميتواند طرحي بدعت گذارانه در خلق سطوح -مواد-رنگ و ... داشته باشد.امروزه سقفهاي باز و سقف كاذب ايده اي جديد است كه در بعضي فروشگاهها مورد استفاده قرار مي گيرد. رنگ آميزي و تركيب رنگهانيز فاكتور هاي مهمي هستند كه ميتوانند مناظر جديدي بوجود آورند. خلق عناصر دكوراسيون داخلي ميتواند طراحان را براي دستيابي به استاندارد هاي طراحي بهتر كمك نمايد .اين عناصر ميتوانند سمبليك -تاريخي- مد روز- كلاسيك و يا از اين قبيل باشند. مثلا مغازه وسايل ورزشي كه عناصر سمبليكي ورزش همانند گوشه هايي از استخر در قسمت لباس و وسايل شنا -يك ديوار صخره اي در قسمت وسايل كوهنوردي و ... در آن وجود دارد. آنچه بعنوان FIX خوانده ميشود تجهيزات يا قفسه بندي هايي است كه محصولات درآنها چيده ميشود.اينجاست كه طراح بايد با نوآوري بتواند طرحي ارائه كند كه محصولات به نحو مناسبي نمايش داده شود. Visual Marched امروزه به يك فن بسيار مهم تبديل شده است و نحوه چيدمان يك محصول روي Fax Fixtures به گونه اي شگرف در ايجاد جذابيت براي خريد كالا از سوي مشتريان تاثير گذار است. مختصري از فنون و نكات مهم در طراحي داخليفروشگاهها منبع : فصلنامه معماري وساختمان 2 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 خرداد، ۱۳۸۹ شرکت طراحی داخلی SHH، اخیرا" وظیفه طراحی داخلی برای چندین شعبه از مجموعه رستوران های "مک دونالد" را در نقاط مختلف انگلیس بر عهده گرفته. از چند سال قبل، شعبه های اروپایی مک دونالد، شروع به تغییر در طراحی های داخلی خود کردند، به طوری که هم اکنون بعضی از شعبات آن از بهترین نمونه های یک طراحی داخلی مدرن و معاصر است. البته شاید به نظر شما هم این همه رنگ تند که در این طراحی ها صورت گرفته بیشتر اشتهای مشتریان را کور می کند تا اینکه آنها را تحریک به خوردن کند، ولی این امر برای این صورت گرفته که نسل جوانی که اکثریت مشتریان این فست فود ها را تشکیل میدهند، تمایل بیشتری به استفاده از آنها داشته باشند، به عبارت دیگر این محل ها فقط برای غذا خوردن نیست، بلکه محلی است که شما میتوانید در آن چند دقیقه ای را به گپ زدن با دوستتان بپردازید. در نمونه های جدید این طراحی ها، قرار گرفتن صندلی های راحت تر به جای صندلی های پلاستیکی قبلی، اضافه شدن المان های طاقچه مانندی برای خوردن غدا در همان محل، قرار گرفتن چند دست مبل و همچنین نور پردازی های مدرن تر، مد نظر قرار گرفته که تمام اینها نکاتی است که رستوران هایی با این سبک را با دیگر رستوران های سنتی و کلاسیک متمایز می کند. منبع: یک معمار 5 لینک به دیدگاه
*ملینا* 1582 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 خرداد، ۱۳۸۹ فکر کنم یه دلیل دیگه ای که از رنگای تند برای دکورسیون استفاده میکنن اینه که مشتری زیاد احساس آرامش نکنه و وقتی غذاش رو میخوره زودتر بره...(بدلیل شلوغی و ازدهام در ساعتای مخصوص) 1 لینک به دیدگاه
jonny depp 8297 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 خرداد، ۱۳۸۹ فکر کنم یه دلیل دیگه ای که از رنگای تند برای دکورسیون استفاده میکنن اینه که مشتری زیاد احساس آرامش نکنه و وقتی غذاش رو میخوره زودتر بره...(بدلیل شلوغی و ازدهام در ساعتای مخصوص) اما اینجا خیلی خوشگله آدم دلش می خواد حتی غذا هم نمی خوره بشینه توش لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 22 خرداد، ۱۳۸۹ همشون هم اینجوری نیستند بعضی هاش خیلی هم ساده است لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 22 خرداد، ۱۳۸۹ افرین افرین خیلی جالبه دکوراسیونش مرسی دوست عزیز لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده