رفتن به مطلب

شرایط نگهدای تجهیزات دندانپزشکی


ارسال های توصیه شده


اهمیت نگهداری صحیح از تجهیزات دندانپزشکی
درباره نکات ساده تعمیر، ضد عفونی و نگهداری تجهیزات دندانپزشکی بیشتر بدانید. بدانید که چرا نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی به صورت صحیح و اصولی بسیار مهم است.

بیایید این را بپذیریم: مدیریت یک مطب دندانپزشکی و کارهای لازم برای تعمیر تجهیزات دندانپزشکی به دلیل مقدار تجهیزاتی که باید به طور روزمره تمیز، ضد عفونی و نگهداری شوند، وقت گیر است. این تعمیر و تعویض تجهیزات دندانپزشکی باید به موقع انجام شود تا از ایمنی بیمار و کارکنان اطمینان حاصل شود.

چک لیست تعمیر و نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی ابزاری عالی برای اطمینان از انجام کارهای اساسی است. انجام تعمیر و نگهداری منظم تجهیزات دندانپزشکی به عملکرد نرم و مطمئن آن کمک می‌کند و خطر عملکرد نامناسب یا آسیب دیدن را به حداقل می‌رساند. همچنین می‌تواند عمر ابزار و تجهیزات شما را افزایش دهد و در هزینه شما صرفه جویی کند.

چک لیست نگهداری صحیح و اصولی از ابزار های دندانپزشکی
بسته به ماهیت عمل و تجهیزات موجود، نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی باید هر روز، هفتگی، ماهانه، دو بار در سال یا سالانه انجام شود. روغن کاری و اتوکلاو سازی وسایلی از قبیل هندپیس ها، زاویه های پیشگیری غیر قابل استفاده و ضد زنگ، مخروط های بینی و البته تجهیزات جراحی باید بطور منظم در طول روز انجام شود.

هیچ چیز مهمتر از سلامتی نیست و هیچ بهانه ای برای خرابی تجهیزات وجود ندارد. تعمیر و نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی و تعمیر مناسب باید در اولویت بالایی برای هر متخصص پزشکی باشد. خرید تجهیزات دندانپزشکی نیز بسیار می‌تواند هزینه بر باشد، بنابراین نگهداری صحیح از تجهیزات دندانپزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخور دار است.

این لیست آسان است و شامل کارهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه است که به شما کمک می‌کند تا از تجهیزات دندانپزشکی خود نگهداری کنید:

نکات روزانه برای نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی:


عملکرد صندلی را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ صدای عجیب، نشت هوا و آب وجود ندارد. هرگونه نقص جزئی را قبل از اینکه خطای قابل توجه و حیاتی تری پیدا کنید، را برطرف کنید.
اگر از ماده شیمیایی برای از بین بردن Biofilm (یعنی ICX) در خط هندپیس خود استفاده نمی‌کنید، خطوط هندپیس و خطوط هوا / آب را خشک کنید.
هندپیس ها را تمیز، روان و استریل کنید.
ظروف خطرناک و عفونی / ظروف تیز را بررسی کرده و در صورت لزوم جایگزین کنید.
تجهیزات جراحی را بعد از هر بیمار ضد عفونی کنید
بعد از هر بیمار ایستگاه کاری را ضد عفونی کنید. هرگز تجهیزات دندانپزشکی را مستقیماً اسپری نکنید، همیشه پارچه را اسپری کرده و سپس تجهیزات را پاک کنید.
در پایان هر روز یک دستگاه مکش را از طریق انفجار بزاق و لوله HVE استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که مایع تمیز کننده از طریق خطوط پالس می‌شود، (به عنوان مثال (SE & HVE) محلول تمیز کننده را داخل و خارج کنید تا خالی شود.)
فیلترهای تجهیزات دندانپزشکی خود را تمیز کنید.
تمیز کننده اولتراسونیک را پس از هر روز تخلیه و پاک کنید.
اول صبح و در حالی که دستگاه ضدعفونی سرد است، بر روی دستگاه ضدعفونی کننده خود آزمایش کنید. (اگر دستگاه ضدعفونی کننده شما دارای یک ردیاب نشت هوا داخلی است، این آزمایش فقط باید هفتگی انجام شود)
بعد از آزمایش خلا uum، یک چرخه آزمون را با یک فرآیند چالش دستگاه (PCD) اجرا کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...