رفتن به مطلب

کسب درآمد هکرها با سوء استفاده از سرویس های اشتراک گذاری اینترنت


ارسال های توصیه شده

به تازگی گزارش شده است که هکرها با بهره گیری از سرویس اشتراک گذاری اینترنت یا سایر ابزارهای اشتراک اینترنت مانند Honeygain Nanowire روش های جدیدی را برای کسب درآمد از حملات خود کشف کرده اند.

کمپین های بدافزار چالش های غیر عادی را برای سازمان های مختلف به ویژه برای کسانی که دسترسی به اینترنت آنها خصوصی تلقی می شود، به همراه داشته است. هرچند نمی توان گفت اینترنت های همگانی از این بدافزار عاری هستند بنابراین این گزارش که هر سازمانی می تواند در معرض خطر باشد، زیرا ابزارهای زیادی وجود دارد که امکان اشتراک گذاری اینترنت مبتنی بر مرکز داده را فراهم می کند.

ابزارهای اشتراک گذاری اینترنت

ابزارهای اشتراک گذاری اینترنت به طور کلی به کاربران این امکان را می دهد پهنای باند اینترنت بلااستفاده خود را به فروش برسانند و اینکار با اجرای یک اپلیکیشن انجام می شود. برنامه سرویس گیرنده جهت ورود سیستم خود به شبکه، که توسط ارائه دهندگان پلت فرم مدیریت می شوند. هنگامی که ارائه دهندگان وارد سیستم می شوند، دسترسی به این شبکه را می فروشند و ترافیک مشتریان را هدایت می کنند. و همه اینها از طریق شبکه انجام می شود و مشتریان می توانند با استفاده از پهنای باند و اتصالات اینترنتی ارائه شده در شبکه به اینترنت دسترسی داشته باشند.
در سال جاری ابزارهای به اشتراک گذاری اینترنت بسیاری  منتشر شده است و محبوب ترین آنها به ترتیب زیر هستند:
•    Honeygain
•    IPRoyal Pawns
•    Nanowire
•    Peer2Profit
•    PacketStream

CT%201_0.png

کمپین ها

بر اساس تحقیقات شرکت سیسکو تالوس، هکرها برای افزایش اثربخشی از چندین روش حملات بدافزاراستفاده کرده اند. در بررسی های فنی شرکت سیسکو تالوس مشخص شد چندین نوع  بدافزارتحت پوشش ابزارهای قانونی برای برنامه هایی مانند Honeygain منتشر می شدند. برخی از این بدافزارها سعی می کند از منابع سی پی یو قربانیان برای استخراج رمز ارز استفاده کنند، و علاوه بر این، هکرها با استفاده از برنامه های اشتراک گذاری اینترنت از پهنای باند شبکه نیز کسب درآمد می کنند.

تروجان ها
تروجان متداول ترین روشی که توسط هکرها در این روش مورد استفاده قرار گرفته است و محققان عنوان کردند که هکرها از برنامه های قانونی به عنوان دام استفاده کرده اند و وانمود می کنند برنامه اشتراک گذاری اینترنت معتبر مانند Honeygain می باشد.

CT%202_0.png

درآمدزایی چند گانه
تحلیلگران شرکت سیسکو تالوس اشاره کرده اند که در این روش هکرها از روش های متعددی برای انجام فرایند کسب درآمد استفاده می کنند. مراحل مربوط به فرآیند کسب درآمد را  در اینجا اشاره کرده ایم:

مرحله 1: لودر اولیه

مرحله 2: اضافه شدن استخراج رمز ارز

مرحله 3:  سرقت اطلاعات

مرحله 4: لودر Honeygain & Nanowire

محققان بدافزارهایی را شناسایی کرده اند که برای نصب Honeygain، در سیستم های آلوده استفاده می شود و سرویس گیرنده را به همراه حساب Honeygain مخالف ثبت می کند زیرا به دنبال سود گرفتن از پهنای باند اینترنت قربانی می باشند. هکرها برای کمک به مقیاس عملکردشان بر اساس تعداد سیستم های آلوده تحت کنترل می توانند با حساب های مختلف ثبت نام کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...