رفتن به مطلب

آشنایی با گل مریم (بخش اول)


simaa02

ارسال های توصیه شده

 

planting2-maryam-flowers1.jpg

گل مریم، نام علمی: Polianthes tuberosa) گیاهی است چندساله با گلی سفیدرنگ و خوشبو که عصارهٔ آن در عطرسازی استفاده می‌شود. در زبان انگلیسی آن را tuberose می‌گویند که از واژهٔ لاتین tuberosa به معنی ورم یا غده گرفته شده‌است. این گل، بومی مکزیک بوده و بسیار خوشبو و معطر است. این گیاه در ماه های بهار ، پاییز و تابستان بسته به فصل کاشت پیاز ، به گل می نشیند. گل مریم در هندوستان دارای اهمیت ویژه‌ای است و در مراسم عروسی، عزا و آیین‌های مذهبی استفاده می‌شود. در ایران نیز این گل به صورت تجارتی تولید می‌شود. گل مریمی که در ایران تولید می‌شود به دلیل معطر بودن آن در دنیا منحصربه‌فرد است و به دلیل همین مزیت در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و هر ساله مقدار زیادی از این نوع گل به سراسر جهان و بخصوص به اروپا صادر می‌شود. . این گل در تزئین تاج گل مراسم نیز بسیار کاربرد دارد

نگهداری و کاشت گل مریم, نگهداری از گل مریم


گل مریم گلی خوشبو است که در صنعت عطرسازی بسیار کاربرد دارد. این گل از نظر ظاهری هم جلوه ای فوق العاده دارد . و در تاج گل مراسم نیز استفاده می شود

گل مریم گیاهی است چندساله با گلی سفیدرنگ و خوش بو که عصارهٔ آن در عطرسازی استفاده می شود. در زبان انگلیسی آن را tuberose می گویند که از واژهٔ لاتین tuberosa به معنی ورم یا غده گرفته شده است. گل مریم در هندوستان دارای اهمیت ویژه ای است مردم کشور هند بیشتر از مردم دیگر نقاط کره زمین به پرورش گل مریم شناخت دارند و این گل زیبا را در مراسم جشن و عزا و همین طور مراسمات مذهبی آنها مورد توجه می باشد
. و در تزئین تاج گل مراسم نیز از آن استفاده می کنند

گل مریم



در ایران پرورش گل مریم بصورت تجارتی تولید می شود. گل مریمی که در ایران تولید می شود به علت معطر بودن آن در جهان منحصر به فرد است و به علت همین فواید در جهان جايگاه ويژه ای دارد و هر ساله اندازه زیادی از این مدل گل به سراسر دنیا وبخصوص به اروپا صادر می شود.

شما می توانید با خرید گل آنلاین این گل ها را سفارش دهید و بر روی میز غذاخوری خود قرار دهید و فضای خانه را خوشبو کنید.


زیرا شرایط تکثیر و پرورش گل مریم در این کشورها وجود ندارد. این گل را نباید شبانگاه در اتاق خواب نگهداری کرد. برگ های آن از نظر شکلی مثل ذرت است. میانه ساقه این گیاه محل مناسبی برای گل دهی است.



این گل طولی حدود ۸۰ سانتیمتر دارد. نصف بیشتر این ساقه دارای برگ های کوتاه بوده و در قسمت پایانی ساقه هم تجمعی از گل های مریم ظاهر می شود. این گل ها در نمونه اشکال ستاره ای یا گوشتی دیده می شوند.






خاک مورد نیاز گل مریم :
این گیاه به خاکی سبک، شنی با زهکش خوب احتیاج دارد تا آب را در خود نگه ندارد برای این که خیس و غرقابی ماندن خاک یکی از دلیل های پوسیدن ژوخه های مریم است. برای تقویت خاک می توانید اندکی کود بسیار پوسیده گاوی یا خاک برگ و یا پیت موس هم اضافه کنید. بنابراین اگر قرار است 
خرید گل آنلاین انجام دهید و گل مریم را سفارش دهید به فکر خاک آن نیط باشید.


یک ژوخه مریم را می توانید در یک گلدان بکارید و در انتهای فصل رشد هم بچه ژوخه ها را بیرون نیاورید تا در سال بعد در همان مکان رشد کرده بزرگ شوند و به اندازه گلدهی برسند و گل تولید کنند ولی به یاد داشته باشید که این عمل در پایان باعث تراکم بیش از حد ژوخه ها در یک گلدان می شود و تراکم بالا یکی از علل عدم گلدهی مناسب این گیاه است.

حتما بعد از خرید گل آنلاین شرایط نگداری آن گل را نیز مطالعه کنید تا بتوانید به درستی از آن نگهداری کنید.

پیاز گل مریم

بدین ترتیب لازم است که هر ۵- ۴ سال نسبت به تقسیم توده ژوخه های این گیاه اقدام کنید. برای کوددهی به گیاه می توان از کودهای مخصوص گیاهان آپارتمانی (شبیه کودهای ۸- ۸- ۸) هر ماه یک مرتبه استفاده کرد.
آبیاری گل مریم:
خاک باید دائما مرطوب باشد ولی در آبیاری آن نباید افراط کرد زیرا سبب پوسیدن سوخ می شود. از طرف ديگر، درصورتی که خاک خشک باشد رنگ شاخ و برگ سبز – آبی تیره و کیفیت گل کم می شود. منبع: 
خرید گل آنلاین وی آی پی شاپ
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...