رفتن به مطلب

آشنائی مختصر با خصوصیات منحصر به فرد وینگ چون (سنتی)


ارسال های توصیه شده

هنر رزمی وینگ جون از مشهورترین سبکهای بیرونی و درونی چینی است . این هنر بر حس لامسه پایگذاری شده و در کوچکترین جا نیز کاربرد دارد حتی کیوسک تلفن.

 

وینگ چون به دو دلیل از دیگر هنر های رزمی وضعیت جدائی دارد :

 

تنها سبکی است که توسط یک زن راهبه بودائی یه وجود آمده و دیگر آنکه در مقایسه با دیگر سیستمهای مبارزه سنتی چینی ساده تر و نسبتا می توان به سرعت آن را فرا گرفت.

 

از وینگ چون به عنوان (هنر مرد متفکر) یاد می شود، زیرا از یک شیوه عملی برای تمرین پیروی می نماید.

 

یک هنرمند وینگ جون باید خصلتهایی مانند : لطافت ، شکیبایی ، حساسیت و ظرافت را تجربه کند تا این هنر را کاملا درک کند.

 

تمرین وینگ چون به تمرین کنندگان کمک می کند تا خود هوشیاری ، چابکی و انعطاف پذیری را افزایش دهد . این هنر به آنها می آموزد تا زمان سنجی و قرار گرفتن صحیح جهت مغلوب کردن حریف ، استفاده نماید.

 

wingchun1.jpg

 

هنر وینگ چون به علت قسمت فکری و عقلی تمریناتش منحصر به فرد است این هنر دارای حرکات کاملا منطقی است که طبیعی هستن و خودبخود به وجود می آیند.وینگ چون هنری است حقیقی و کاربردی و به این خاطر است که بروس لی از بین تمام رشته ها آن را انتخاب کرد و برای مدتی در سرزمین مادری خود زیر نظر استاد چینی و فقید ایپ من ، پدر استاد یزرگ ایپ چین که هم اکنون رئیس و مسئول سازمان جهانی این رشته است فرا گرفت.

 

لزومی ندارد برای فرا گیری وینگ چون بدن خیلی قوی باشد این هنر یکس از عالیترین سیستمهای مبارزه تن به تن از نزدیک می باشد که حاوی تکنیکهای بسیار عالی و کاربردی و ساده است اگر چه این هنر ساده است ولی زمانی ساده محسوب می شود که فرد تا مرحله پیشرفته عمل کند و با جدیت تکنیکهای تهاجمی و دفاعی و مدلهای دینامیک و وضعیتهای استاتیک آن را فرا گرفته باشد .

 

معروفیت و شهرت بحث برانگیز وینگ چون به عنوان یک هنر رزمی کامل این است که در مقابل وینگ چون کار ماهر به خاطر حملات سنگین و پیاپی و آتشین رزمنده این هنر ، حریف به علت نداشتن تعادل کافی و فرصت دفاع ، آسیب پذیر می شود.

 

اساس آموزش در سیستم سنتی وینگ چون ، لیاقت فردی می باشد.این سبک به دور از هرگونه حرکات غیرکاربردی ونمایشی با یک اصول علمی و عملی بنا شده ودارای استراتژی وتاکتیک جنگی بخصوص است.در این سبک از عقب نشینی در مبارزه اثری نیست و در برابر تمام حملات، مبارزه گر وینگ چون با شیوه خاصی خود را به فرد نزدیک کرده و با استفاده از نیروی حریف او را مستاصل می کند.کلیه تکنیکهای وینگ چون برای درگیری های نزدیک ایده آل هستند و یک مبارز وینگ چون می تواند فنونش را حتی در کیوسک تلفن به اجرا گذارد.

 

کلیه تکنیکهای وینگ چون بر سادگی و مستقیم بودن دلالت دارد، به گفته بروس لی : (بهترین راه ، ساده ترین و آسانترین راه است.)

 

این هنر رزمی بر حس لامسه پایه گذاری شده است ، از خصوصیات دیگر آن اینست که ، مسئله انعطاف بدنی در این هنر با دیگر سبکها متفاوت است و تنها داشتن انعطاف در شانه و مچ دست و کمر برایمان کافی است ، البته در هنر رزمی وینگ چون ،تمرینات و حرکات ویژه و پایه ای مختص به خودش را دارد ، که شخص بوسیله آنها و به روش استاتیک و در حین حرکت و اجرا ،بدن گرم می شود ودیگر با نرمشهای مختلف و اتلاف انرژی همراه نیست و در سنین بالا که طبعا بدن انعطاف جوانی را ندارد دچار مشکل نمی شویم.

*********

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...