رفتن به مطلب

تاریخچه هنر رزمی نین جوتسو - Ninjutsu


ارسال های توصیه شده

ninja.jpg

 

نین جوتسو ، به عبارتی این رشته یکی از قدیمی ترین هنرهای رزمی کشور ژاپن است اما به گفته برخی از محققان برخی از عقاید اساسی نین جوتسو که زیربنای تکاملی آن را تشکیل می دهد از کشور چین وارد شده است . اما مانند بسیاری از عقاید دیگر در فرهنگ ژاپن که تحت تاثیر منابغ بیگانه قرار دارد نین جوتسو به سرعت رنگ و بوی ژاپنی به خود گرفته است.

 

نین جوتسو امروزه به صورتی نوین در آمده و در سراسر جهان به آن به صورت یک ورزش و هنر رزمی می پردازند.

 

نین جوتسو در لغت به معنای هنر حرکات پنهانی است . افرادی که به این هنر رزمی می پردازند صرفاً هدفشان به وجود آوردن روحیه ای قوی برای دفاع از خود و رسیدن به مهارتهای مهم رزمی برای مقابله و رویاروئی با دشمنان است.

 

به افرادی که به این هنر رزمی می پردازند نینجا گفته می شود.

 

در قرن ششم میلادی با پیدایش مذهب بودیسم چالشهائی در میان مذاهب بودیسم و شینتوئیسم به وجود آمد که مذهب ملی آن دوران بود . طرف داران مذهب بودیسم به عبارتی همان پیشینیان نینجا بودند . در قرن هفتم میلادی شمار قابل ملاحظه ای از افرادی که به دلایل مختلف تحت تعقیب دربار امپراتوری قرار داشتند ، در کوهستانهای نزدیک کیوتو پناه گرفته بودند . در این هنگام تعداد این افراد زیاد شده بود ، سپس آنه از ترس جان خویش به کوهستانها پناه بردند و بعد ها به نام یاما بوشی معروف شدند.

 

آنها پس از مهاجرت به تمرینات رزمی پرداختند و با استفاده از نیروی طبیعت و بهره از زمان توانستند پایگاه قوی برای خود و همرزمان خویش بسازند تا با استفاده از تجربیات خود و استراتژی نظامی بتوانند رعب و ترس روانی در میان دشمنان خود ایجاد کنند . در نتیجه توسعه تاکتیکها و استراتژیهای زیرکانه ای که امنیت وبقای افراد را تضمین می کرد به وجود آمد.

 

در تاریخ آمده است که مبداء نینجاها دو سرزمین کوگا و ایگا بود. کوگا در مکان کنونی شهر کوگا در حوزه شیگا واقع شده است . ایگا هم در مکان کنونی شهر آیاما قرار دارد .از نظر وضعیت جغرافیائی کوگا وایگا بهترین محل برای تمرینات رزمی و نظامی و مرتاضانه برای نینجاها بود.

 

در بین سالهای 1192 تا 1333 بعد از میلاد تعداد مکتبهای نینجا به عدد 25 رسیده بود که هر کدام از این مکاتب از نظر نوع تمرینهای رزمی وسیاست و استفاده از فنون با هم اختلاف نظر داشتند که همین موضوع باعث می گشت که جنگهای زیادی در بین آنها رخ دهد.

 

در آن زمان ، فنون شیوه های نین جوتسو و نحوه جنگ آوری از پدر به پسران و دخترن منتقل شد و نسل به نسل ادامه می یافت.

 

از معروف ترین خانواده های نینجا می توان به ((هاتوری ))و ((موموچی)) و ((فوجی بایاشی )) نام برد.

 

9755.jpg

 

تعداد بسیار اندکی از اساتید و خانوادههای نینجا در ژاپن باقی مانده اند . با این وجود استاد ماساکی هاتسومی هنوز هم این هنر رزمی را آموزش می دهد . دکتر ماساکی هاتسومی متخصص استخوان و سی و چهارمین استاد بزرگ از خاندان تاکاگور نینجاست . او توانسته است نین جوتسو مدرن را به جهانیان معرفی کند و بنیانگزار این هنر در جهان باشد . این هنر رزمی با بیش از 800 سال سابقه در تاریخ هنوز هم توانسته فلسفه خود را تا حدودی حفظ کند.

 

در سال 1369 در کشور مان ایران توسط کانچو اکبر فرجی این هنر رزمی گران بها بنا نهاده شد و هم اکنون در نقاط مختلف ایران مانند بندر انزلی ، رشت ، کرج ، تهران ، شهریار ، اصفهان ، قزوین ، گرگان ، بندر عباس ، مشهد ، آبیک ، اراک ،میانه تمرین می گردد.

 

بوجینکان دوجو محل تمرین برای نین جوتسو کاران است و بوجینکان مرکزی در کشور ژاپن در شهر نودا است

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

*******

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...