فکور 352 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آذر، ۱۳۹۷ مدیری که هرم استراتژی نشناسد ، مانند ناخدایی است که در میانه اقیانوس پرتلاطم کسب و کار، با هر موجی جهتش تغییر می کند و با هر بادی به سمت و سوی جدیدی حرکت می کند! اجزای هرم استراتژی: چشم انداز یا Vision: چشم انداز بیانیهای در مورد آنچه کسب و کار ما می خواهد به آن تبدیل شود، میباشد. مأموریت یا Mission: ماموریت باید کسبوکاری که سازمان در آن است را شرح دهد. اهداف استراتژیک یا Goals: اهداف نتیجهی عمده برنامه ریزی استراتژیک است. تعیین هدف باید بر اساس چشم انداز و ماموریت باشد. اهداف ، قصد و مسیر استراتژی را نشان میدهد. اهداف استراتژیک عموما کیفی هستند اهداف عینی یا Objectives: ترجمه کمی و عددی شده اهداف استراتژیک یا Goal ها بگونه ای که اندازه پذیر و قابل سنجش باشند، اهداف عینی را ایجاد می نمایند. استراتژی ها یا Strategies: استراتژی رویکردهای کلیدی است که یک سازمان برای به انجام رساندن ماموریت خود و حرکت به سمت چشم انداز استفاده خواهد کرد. تاکتیک ها یا Tactics: تاکتیک ابزار و روشهای رسیدن به اهداف را تعریف میکند. تاکتیک بر روی "چگونگی" اجرای استراتژی با استفاده از منابع، عملیات، زیرساخت و طراحی فرایند کسب وکار، تمرکز میکند. برنامه های عملیاتی یا Operational/Action Plans: : هدف نهایی نتیجه باید به وضوح در قالب وظایف روزمره و تفصیلی تشریح و مستند شوند. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده