رفتن به مطلب

علم ژنتیک


ارسال های توصیه شده

:icon_gol: علم ژنتیک :icon_gol:

 

علم زيست شناسي، هرچند به صورت توصيفي از قديم‌ترين علومي بوده كه بشر به آن توجه داشته است؛ اما از حدود يك قرن پيش اين علم وارد مرحله جديدي شد كه بعداً آن را ژنتيك ناميده‌اند و اين امر انقلابي در علم زيست شناسي به وجود آورد.

به نظر مي‌رسد ژنتيك بخش بسيار عظيمي از آينده را به خود اختصاص خواهد داد و شايد يكه تاز زمان باشد. البته براي اين علم جنجال برانگيز پاياني نمي‌توان متصور شد.

علم ژنتيك در دنيا پيشرفت زيادي داشته و در 2 دهه گذشته با سرعت بيشتري روند ارتقاء را دنبال كرده است و به خاطر نقشه ژنوم انسان و گياهان يا ساير جانوران كه به دست آمده است،‌ توانستيم اطلاعات زيادي را از مكانيسم‌هاي آنها، اينكه چه‌طور جهش ژني اتفاق مي‌افتد، ‌يا چگونه مي‌توان از علم ژنتيك براي تشخيص و درمان بيماري‌ها يا توليد داروها استفاده كرد، را به دست بياوريم.

 

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

اطلاعات من در این مورد بسیار ناچیزه ولی باید بگم کار های جلب توجهی انجام میشه

مثلا با علم ژنتیک همین پارسال تونستن یه دایناسور رو شبیه سازی کنن اونم از روی خون همون دایناسور که از شکم یک حشره ی باستانی پیده شده بود و باید بگم که اون حشره ی 20 سانتی متری غول آسا چون توی کهربا بوده سالم مونده بود

اما متاسفانه در لحظه ای ک داشتن موفق میشدن دایناسور به علت عدم تطابق با شرایط جوی مرد

اگر تو اینترنت جست و جو کنید میتونین عکس هاش رو ببینین

یا برای انسان ها هم کار های زیدی انجام دادن

برای مثال الان با تغییرات ژنتیکی تو کشور های فرانسه آلمان و ایلات متحده میتونن طول و ضخامت انسان رو پیشبینی و تغییر بدن یعنی طرف رشد طولی استخوان هاش کم یا زیاد بشه و با موفقیت روی 20 نسل موش انجام شده و روی 100 کودک هم انجام شده که برای دیدن نتایج باید تا به بلوغ رسیدن اون کودکان صبر کرد

لینک به دیدگاه

واقعا آقا علی؟؟؟نشنیده بودم...واقعا خیلی جالبههههههههه

ممنونم از اطلاعاتت....خیلی برام جذاب بود...اما بیچاره دایناسورهههههههه

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

سلام.من عاشق ژنتیک هستم.و به رشته ام هم مربوط میشه.بیوتکنولوژی گیاهی میخونم.

در زمینه ژنتیک اگر اطلاعات بدین خیلی خیلی خوشحال میشم.

امیدوارم بتونم من هم کمکی بکنم.:hanghead:

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...