رفتن به مطلب

نظام مدیریت پورتفولیو پروژه (ppm) چیست و چرا؟


ارسال های توصیه شده

چکیده:

 

ایران ما کشوری با پروژه های عظیم است پروژه های عمرانی بزرگی مانند پروژه های نفت و گاز، نیروگاهی، سدسازی، راهسازی و ... در آن به اجرا گذارده می شود، دارای کلانشهرهایی مانند تهران، تبریز، مشهد و اصفهان است. با این وجود، سازمان ها و به ویژه دستگاههای اجرائی، شهرداری ها و شرکت های دولتی که معمولا مجریان پروژه های ملی کشور می باشند، نسبت به مفاهیم و کاربردهای نظام مدیریت پورتفولیو پروژه آشنایی یا توجه ندارند. دستیابی به اهداف سازمانی در وزارتخانه ها و دیگر نهادهای مجری پروژه های عمرانی کشور، تسهیل کننده دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور خواهد بود.

 

توجه بیشتر و بکارگیری فرآیندهای دانش مدیریت پورتفولیو پروژه گامی بلند و اثربخش در جهت حرکت بسوی راهبردهای معین دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و بنگاه های اقتصادی و صنعتی خواهد بود. به دیگر سخن، ترویج و فراگیر شدن مدیریت پورتفولیو پروژه در کشور ضرورتی ملموس است، چرا که با در نظر داشتن حجم گسترده پروژه های اجرایی کشور، بکارگیری فرایندهای نظام ppm تضمین کننده دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده سازمانی خواهد بود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...