رفتن به مطلب

شخصی سازی Format cell در اکسل


ارسال های توصیه شده

فرمت سل یکی از قسمت هایی از اکسل هست که میتونید تغییرات فونت و نوشته هاتون رو انجام بدید.:ws3:

اگر به تب های فرمت سل نگاه کنید، تب اول مربوط به اعداد هست و میتونید نوع اون رو تغییر بدید مثلا از عدد به تکست تغییر بدید، تعداد اعشار را تعیین کنید، اون سل یا محدوده انتخابی رو تبدیل به تاریخ کنید و کلی تغییر دیگه. حتی میتونید از قسمت custom خودتون سل های اکسل رو شخصی سازی کنید.

مثلا یکی از کارایی که تو اکسل دوست داشتم انجام بدم این بوده که وقتی دارم کاری حسابداری انجام میدم فرمت سلول در عین اینکه من عدد وارد میکنم ولی مثلا اینطوری نشون بده : "5هزار تومان" و همینطور قابلیت جمع شدن با سلول های دیگه رو هم داشته باشه

 

به عنوان مثال

فرض کنید که مجموع هزینه خرید یک دستگاه جدید را میخواهید حساب کنید یا اصلا به صورت فاکتور پرینت کنید با این فرض که وقتی بنویسید 100 در اکسل به صورت "100 هزار تومان" نمایش بدهد. برای اینکار باید به فرمت سل و قسمت custom بروید و تغییرات خودتون را اعمال کنید. چطوری؟ اگر فرمت های دیگه رو نگاه کنید با کمی تغییر در اونها میشه به فرمت دلخواه برسید.

من برای اینکار این فرمت رو نوشتم "هزار تومان"_ " "_ #,### یعنی اول هزار تومان را بنویسه بعد عدد وارد شده را سه رقم سه رقم جدا کنه به همین راحتی:w16:

formatcell_15.jpg

formatcell_14.jpg

formatcell_13.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...