zibeder 599 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آبان، ۱۳۹۶ سلام دوستان ؛ چند وقتیه تو یه شرکتی کار میکنم من اپراتور یه دستگاه CNC پولیش کاری هستم ، ما برای عملیات براده برداری از روغنی استفاده میکردیم که آلمان برامون میفرستاد و توصیه اکیدش استفاده از همین روغن بود ولی مدتی بعد به دلیل تحریم همین روغن رو هم ندادن بهمون و ما مجبور به خرید محصول چینی شدیم که خیلی خیلی کیفیتش پایینه و همچنین در مقابل کیفیتش قیمت زیادی هم داره ( تقریبا گرون تر از محصول آلمانی میشه به دلایلی!! ) حالا ما بدنبال یه روغنی هستیم که ایرانی باشه و جایگذین بشه برا روغن آلمانیمون. روغنی که ما لازم داریم باید شرایط زیر رو داشته باشه: 1- نسوز باشه ( تا وقتی به ابزار داغ میخوره دود نکنه ). 2- گرانروی بیشتری نسبت به آبصابون داشته باشه تا پخش نشه به همه جا. کسی میتونه کمک کنه؟؟؟ 1 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 آبان، ۱۳۹۶ سلام دوستان ؛ چند وقتیه تو یه شرکتی کار میکنم من اپراتور یه دستگاه CNC پولیش کاری هستم ، ما برای عملیات براده برداری از روغنی استفاده میکردیم که آلمان برامون میفرستاد و توصیه اکیدش استفاده از همین روغن بود ولی مدتی بعد به دلیل تحریم همین روغن رو هم ندادن بهمون و ما مجبور به خرید محصول چینی شدیم که خیلی خیلی کیفیتش پایینه و همچنین در مقابل کیفیتش قیمت زیادی هم داره ( تقریبا گرون تر از محصول آلمانی میشه به دلایلی!! ) حالا ما بدنبال یه روغنی هستیم که ایرانی باشه و جایگذین بشه برا روغن آلمانیمون. روغنی که ما لازم داریم باید شرایط زیر رو داشته باشه: 1- نسوز باشه ( تا وقتی به ابزار داغ میخوره دود نکنه ). 2- گرانروی بیشتری نسبت به آبصابون داشته باشه تا پخش نشه به همه جا. کسی میتونه کمک کنه؟؟؟ شما روغن برش از خانواده DN رو میخواید ............DN&R57 , DN&E27 و................ مورد دوم شما یکم منو .............. ببخشید ولی هنگ کردم ! آب صابون ؟ اینی که من کداش رو گفتم مثل آب صابون نیست بردارید آب بریزید رو سرش دوغ بشه و علی از تو مشهد ! وقتی گرانروی و دما و ............ مد نظره دیگه آب صابون چه مثالی بود ......... یک مایع برش با ویسکوزیته 80 یا 90 !(خیلی سنگینه ها) و تحمل گرمایی تا مرز 350 و نهایت 400 درجه ! و در نهایت حفظ ویسکوزیته زمان داغ شدن البته با فرمایشات شما و مس! اصلا به این دما نمیرسه و نهایتش 140-50 درجه آخرشه ایریدیوم ، روتینیوم ، رنیوم و چند فلز دیگه دمای برش بالایی دارن که تا 400 500 میره ولی مس تا حتی کروم دمای برشی ندارن بگذریم شر میشه حالا آلمانیه اینو تحریم کرده ؟ خسته نباشن خب چه کمکی دقیقا میخواید ؟ 3 لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 آبان، ۱۳۹۶ شما روغن برش از خانواده DN رو میخواید ............DN&R57 , DN&E27 و................ مورد دوم شما یکم منو .............. ببخشید ولی هنگ کردم ! آب صابون ؟ اینی که من کداش رو گفتم مثل آب صابون نیست بردارید آب بریزید رو سرش دوغ بشه و علی از تو مشهد ! وقتی گرانروی و دما و ............ مد نظره دیگه آب صابون چه مثالی بود ......... یک مایع برش با ویسکوزیته 80 یا 90 !(خیلی سنگینه ها) و تحمل گرمایی تا مرز 350 و نهایت 400 درجه ! و در نهایت حفظ ویسکوزیته زمان داغ شدن البته با فرمایشات شما و مس! اصلا به این دما نمیرسه و نهایتش 140-50 درجه آخرشه ایریدیوم ، روتینیوم ، رنیوم و چند فلز دیگه دمای برش بالایی دارن که تا 400 500 میره ولی مس تا حتی کروم دمای برشی ندارن بگذریم شر میشه حالا آلمانیه اینو تحریم کرده ؟ خسته نباشن خب چه کمکی دقیقا میخواید ؟ آره بابا اینا تحریم کردن چین هم مستقیم بهمون نمیده ما هم دور میزنیمشون و تو این وسط دلال هم سو استفاده میکنه هی الکی قیمت میبره بالا گفتم یه مورد مشابه ایرانی پیدا کنیم راحت شیم از شر اینا دیگه. خب این روغنایی که میگین دود اینا نکنه؟؟ عامل مهم ما تو انتخاب نوع روغن دود هستش ، هفته پیش از روغن هایی موجود در کارخونه امتحان کردیم واقعا افتضاحی به پا کردیم که نگو و نپرس از اینی هم که آبصابونو مثل زدم گفتم همه گیر باشه منظورم ما این روغنی که میگیریم چیزی شبیه روغن پنیوماتیکه ، شفاف و غلظتش ( گرانروی میگن یا ویسکوزیته؟؟ ویسکوزیته چسبندگی نبود؟؟ ) نزدیک به این روغن بود ولی عجیب بوی هویچ رو میداد از قیمتاش هم خبر دارین؟؟؟ 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 آبان، ۱۳۹۶ آره بابا اینا تحریم کردن چین هم مستقیم بهمون نمیده ما هم دور میزنیمشون و تو این وسط دلال هم سو استفاده میکنه هی الکی قیمت میبره بالا گفتم یه مورد مشابه ایرانی پیدا کنیم راحت شیم از شر اینا دیگه.خب این روغنایی که میگین دود اینا نکنه؟؟ عامل مهم ما تو انتخاب نوع روغن دود هستش ، هفته پیش از روغن هایی موجود در کارخونه امتحان کردیم واقعا افتضاحی به پا کردیم که نگو و نپرس از اینی هم که آبصابونو مثل زدم گفتم همه گیر باشه منظورم ما این روغنی که میگیریم چیزی شبیه روغن پنیوماتیکه ، شفاف و غلظتش ( گرانروی میگن یا ویسکوزیته؟؟ ویسکوزیته چسبندگی نبود؟؟ ) نزدیک به این روغن بود ولی عجیب بوی هویچ رو میداد از قیمتاش هم خبر دارین؟؟؟ سلام دود ؟ نه دوست محترم من دود چیه ببین کلا موضوع یک چیز دیگه هستش ! این به قولی ، روغن سنتزیه و اینطوری نیست که یک برش نفتی و یا امثالش باشه اسمش روغنه ! مثل آبصابون که گفتی ، آب صابون نیست که ولی اسمش ایجوری جا افتاده روغن هم همینه ، از فلش 120 تا وکس اصلا ! بالاخره هیدروکربنن وقتی تو محیط باز گرم میشه دود داره و یا میبره و....... روغن موتور هم تو فضای بستس وگرنه اونم به باد میره اما روغن موتور آره بیسش روغن پایه هستش و ادتیوهای خودش اما قصش با این فرق داره . این هم روغنهای برش برای فلزات مختلفه که من خداییش ندیده بودم کسی تو ایران اینارو کار کرده باشه و معمولا نمیدونن و هر فلزی بیاد همه رو با تف و آبصابون میبرنو میتراشن . کدها هم شناسنامشونه ! از خودشونم در نیاوردن و بین المللیه ، مثل رزینها که شناسنامه دارن ، مثلا میگی دی ام 50 ! یا اصلا هر چی دی ام دیدی پلی وینیل استاته که البته به جای رزین اکریلیک هم تو پاچه ملت میکنن ، یا مثلا افزودنی های غذایی و.................. حالا بگذریم....... ببین بیا صادق باشیم ببین اگر من درست متوجه شده باشم که چی میخوای باید بگم چیزی تو بازار به اسم روغن پیدا نمیکنی که اینشکلی کار کنه مگر محصولی که برای این قصد بسته بندی شده باشه ! یعنی محصول ! پس این نیست پا شی بری هر چی روغن دیدی تست کنی ، تولید کننده رو من دخالت نمیکنم و اون بالا هم گفتم ! تعجب کردم که یکی دنبال روغن مخصوص خود فلز میگرده و اینو تو ایران ندیده بودم. اینجا همه آبصابونی هستند ، البته همون آب صابون هم قصه کم نداره ولی سیستمش فرق داره با اینا ، اینا خودشون جدای اینکه کار مثلا آبصابون رو میکنن ، سرما هم واضح ایجاد میکنن این ترکیبات رو باید بسازی ! ساختگی هستند که بر اساس یک استاندارد هم ساخته میشن و کد میخوره برای سازنده، برای مصرف کننده نه ها برای کارخونه. الان میخوای بسازی یا میخوای آماده یهو از رو هوا بیوفته تو بغلت ؟ دو تا پست دادی یکی میگه مشرق یکی میگه مغرب روغن پنوماتیک .......اونم به خاطر تو دسترس بودنش گفتی ؟ جک های هیدرولیک سنگین و پنوماتیک یا هر چی اصلا ............ ببین اصلا ولش کن این حرفها رو کور تر میشه توضیح میدم . همون دو تا مورد خودت که گفتی رو بچسب دود نکنه و نسوزه گرانروی بیشتری نسبت به آبصابون ! الانم یهو پنوماتیک حالا هر چی داشته باشه همین ؟ حله الان ؟ فقط بگو میخوای بسازید خودتون یا از آسمون بیوفته یهو ؟ ویسکوزیته فقط چسبندگی نیست یک شاخش برای غلظته ، گرانروی هم بهش بی ربط نیست و با هم هستند ، فقط میمونه این بحث که این غلظت تو دماهای مختلف چقدر تغییر میکنه ! ممکنه روغنی الان ویسکوز باشه ولی تو دمای نزدیک 200 درجه شل بشه مثل آب دهن مرده که ذات روغن ساده همینه و ادتیو ها و بقیه قصه ها رو برای رفع همین بازی اضافه میکنن . فقط نگو میخوای آبصابون بسازی یا این روغن هم شبیه به آبصابون باشه برداری ده بیست برابر آب بریزی رو کلش بعد سفت تر باشه کار کنه بوی هویج ، خرمالو ، شیرین و ملایم ، و.............. زیادن بگو میخوای چیکار کنی بقیش با من 27 نوع روغن برش هست و ................ باشد که همه رستگار شویم آلمانی شیطون رکو پوست کنده بگو که قصه برات نگم ! این روغنهای برشو من قدیما باهاشون زیاد ور میرفتم و تو همون آلمان هم برای مصرف شخصیم میساختم از به قول خودت آبصابون بگیر تا آخرش ولی در مورد تولید کننده احتمالی تو ایران ...............کامنتی ندارم درمورد قیمت تجاریش هم واقعا نمیدونم و هر وقت لازم بوده خودمون نیازمونو برطرف کردیم اما میتونم از داو یا هر کی که دوست داری بپرسم 2 لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 آبان، ۱۳۹۶ سلامدود ؟ نه دوست محترم من دود چیه ببین کلا موضوع یک چیز دیگه هستش ! این به قولی ، روغن سنتزیه و اینطوری نیست که یک برش نفتی و یا امثالش باشه اسمش روغنه ! مثل آبصابون که گفتی ، آب صابون نیست که ولی اسمش ایجوری جا افتاده روغن هم همینه ، از فلش 120 تا وکس اصلا ! بالاخره هیدروکربنن وقتی تو محیط باز گرم میشه دود داره و یا میبره و....... روغن موتور هم تو فضای بستس وگرنه اونم به باد میره اما روغن موتور آره بیسش روغن پایه هستش و ادتیوهای خودش اما قصش با این فرق داره . این هم روغنهای برش برای فلزات مختلفه که من خداییش ندیده بودم کسی تو ایران اینارو کار کرده باشه و معمولا نمیدونن و هر فلزی بیاد همه رو با تف و آبصابون میبرنو میتراشن . کدها هم شناسنامشونه ! از خودشونم در نیاوردن و بین المللیه ، مثل رزینها که شناسنامه دارن ، مثلا میگی دی ام 50 ! یا اصلا هر چی دی ام دیدی پلی وینیل استاته که البته به جای رزین اکریلیک هم تو پاچه ملت میکنن ، یا مثلا افزودنی های غذایی و.................. حالا بگذریم....... ببین بیا صادق باشیم ببین اگر من درست متوجه شده باشم که چی میخوای باید بگم چیزی تو بازار به اسم روغن پیدا نمیکنی که اینشکلی کار کنه مگر محصولی که برای این قصد بسته بندی شده باشه ! یعنی محصول ! پس این نیست پا شی بری هر چی روغن دیدی تست کنی ، تولید کننده رو من دخالت نمیکنم و اون بالا هم گفتم ! تعجب کردم که یکی دنبال روغن مخصوص خود فلز میگرده و اینو تو ایران ندیده بودم. اینجا همه آبصابونی هستند ، البته همون آب صابون هم قصه کم نداره ولی سیستمش فرق داره با اینا ، اینا خودشون جدای اینکه کار مثلا آبصابون رو میکنن ، سرما هم واضح ایجاد میکنن این ترکیبات رو باید بسازی ! ساختگی هستند که بر اساس یک استاندارد هم ساخته میشن و کد میخوره برای سازنده، برای مصرف کننده نه ها برای کارخونه. الان میخوای بسازی یا میخوای آماده یهو از رو هوا بیوفته تو بغلت ؟ دو تا پست دادی یکی میگه مشرق یکی میگه مغرب روغن پنوماتیک .......اونم به خاطر تو دسترس بودنش گفتی ؟ جک های هیدرولیک سنگین و پنوماتیک یا هر چی اصلا ............ ببین اصلا ولش کن این حرفها رو کور تر میشه توضیح میدم . همون دو تا مورد خودت که گفتی رو بچسب دود نکنه و نسوزه گرانروی بیشتری نسبت به آبصابون ! الانم یهو پنوماتیک حالا هر چی داشته باشه همین ؟ حله الان ؟ فقط بگو میخوای بسازید خودتون یا از آسمون بیوفته یهو ؟ ویسکوزیته فقط چسبندگی نیست یک شاخش برای غلظته ، گرانروی هم بهش بی ربط نیست و با هم هستند ، فقط میمونه این بحث که این غلظت تو دماهای مختلف چقدر تغییر میکنه ! ممکنه روغنی الان ویسکوز باشه ولی تو دمای نزدیک 200 درجه شل بشه مثل آب دهن مرده که ذات روغن ساده همینه و ادتیو ها و بقیه قصه ها رو برای رفع همین بازی اضافه میکنن . فقط نگو میخوای آبصابون بسازی یا این روغن هم شبیه به آبصابون باشه برداری ده بیست برابر آب بریزی رو کلش بعد سفت تر باشه کار کنه بوی هویج ، خرمالو ، شیرین و ملایم ، و.............. زیادن بگو میخوای چیکار کنی بقیش با من 27 نوع روغن برش هست و ................ باشد که همه رستگار شویم آلمانی شیطون رکو پوست کنده بگو که قصه برات نگم ! این روغنهای برشو من قدیما باهاشون زیاد ور میرفتم و تو همون آلمان هم برای مصرف شخصیم میساختم از به قول خودت آبصابون بگیر تا آخرش ولی در مورد تولید کننده احتمالی تو ایران ...............کامنتی ندارم درمورد قیمت تجاریش هم واقعا نمیدونم و هر وقت لازم بوده خودمون نیازمونو برطرف کردیم اما میتونم از داو یا هر کی که دوست داری بپرسم خیلی عالیه دوست عزیز حال میکنم با توضیحاتت ولی حیف تخصصی میگین و منم تخصصی تو شیمی ندارم و دوست ندارم مثل بعضیا تو هر رشته ای تخصص یاد بگیرن و غیره بگذریم.. خب خیلی عالی پیش رفتیم ، منم از گفتن آبصابون و روغن پنیوماتیک منظور دیگه ای ندارم عرض کردم تخصص روغن یا شیمی ندارم راهنمایی و کمک میخوام خب این روغنی که میگین باید درست کنیم نیاد از اینی که از چینیا میخریم گرونتر از آب دربیاد؟؟ ما تو شرکت بچه های شیمی هم داریم حتی مدیر کنترل کیفیمون شیمیه ولی... بازم بگذریم.. خب اینی که میگین ما میتونیم تهیه کنیم؟؟ چطوری؟؟ و این روغن دی ام 50 اینا باید مخلوط بشن یا آمادن؟؟ 1 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 آذر، ۱۳۹۶ خیلی عالیه دوست عزیز حال میکنم با توضیحاتت ولی حیف تخصصی میگین و منم تخصصی تو شیمی ندارم و دوست ندارم مثل بعضیا تو هر رشته ای تخصص یاد بگیرن و غیره بگذریم..خب خیلی عالی پیش رفتیم ، منم از گفتن آبصابون و روغن پنیوماتیک منظور دیگه ای ندارم عرض کردم تخصص روغن یا شیمی ندارم راهنمایی و کمک میخوام خب این روغنی که میگین باید درست کنیم نیاد از اینی که از چینیا میخریم گرونتر از آب دربیاد؟؟ ما تو شرکت بچه های شیمی هم داریم حتی مدیر کنترل کیفیمون شیمیه ولی... بازم بگذریم.. خب اینی که میگین ما میتونیم تهیه کنیم؟؟ چطوری؟؟ و این روغن دی ام 50 اینا باید مخلوط بشن یا آمادن؟؟ سلام تخصصی نگفتم عزیز ، خیلی دارم ساده و روون میگم ، کل حرفم این بود که کلمه روغن یک کلمه جا افتاده سر زبوناست ولی در اصل روغن نیست همین ، گفتم که مثل آبصابون ، الان یکی که تا حالا ندیده باشه فکر میکنه صابون رو بر میدارن تون آب حل میکنن و......... ولی شما که کار میکنی میدونی که یک مایع قرمز یا سبز یا زرد رنگه که بوی تندی داره ، این مایع رو بر میداری آب میریزی رو سرش میشه دوغ و حالا این وسط تشبیه کردن به آبصابون و تراشکارو برشکارو و............. همه هم میگن آبصابون . ولی با دقت نمیخونی دیگه ، من گفتم اینا کد دارن و برای مثال گفتم !!!! گفتم مثل دی ام جماعت که ماده پلی وینیل استاته ولی کدش دی امه و در ادامه هم گفتم مثل محصولات صنایع غذایی .... مثلا ، ای ، چارصدو فلان و........ پلی وینیل و دی ام رزینه و فقط مثال بود ، دی ام روغن نیست و پلی وینیل استات هم رزین ساخت چسب چوبه حالا اشکال نداره ..... خب خدا خیریت بده حالا شد ! رکو پوست کنده در مورد سوالایی که پرسیدی ....... خب این روغنی که میگین باید درست کنیم نیاد از اینی که از چینیا میخریم گرونتر از آب دربیاد؟؟ من جواب این سوالو اینجوری میدم ! همون آبصابونو در نظر بگیر ! نمیدونم چه برندی میخرید و منم اسم نمیبرم که از بیت عظمای انجمن بیان دستگیرم کنن بگن تبلیغ کردی اما میدونم حدود قیمتش برای یک گالن 20 لیتری بین 65 تا 90 تومنه برند گل فلان نامی نود تومن و برندهای چی چی شار ،و فین نامی و........ ارزونتر و با کیفیت کمتر (بگم ممد خدا چیکارت نکنه که از شوروی کومونیستی سابق هم بدتری نمیشه اسم برد سانسور میکنی) خب من اینو برای خودم میسازم و هر گالنش به سی تومن هم نمیرسه و البته اون تیرو تخته های اون واحدها هم لازم ندارم ، خودشون میگن راکتورو این چیزا ، حالا شما هم بگو راکتور این مورد شما هم مطمئن باش قیمتش از هزینه حمل و گمرکش کمتر میشه چه برسه به قیمت خود محصول، شما یا چتر بازی وارد میکنید یا گمرک دیگه ، خب جدا از قیمت محصول اینا رو هم باید پیاده شد . خب اینی که میگین ما میتونیم تهیه کنیم؟؟ چطوری؟؟ بله ، گفتم که میتونید خودتون تو واحدتون نیازتون رو بسازید ، من با تولید کننده ها آشنایی ندارم ، یعنی صنمی ندارم کی چیکار میکنه و به جز قدیمی های شیمیایی که اونم رفیقای پدرم هستن کسی رو نمیشناسم که بگم برید سراغ فلان شرکت ، خودم هم دیگه نه جاشو دارم و نه اعصاب اینکه این چیزا رو تولید کنم بریزم تو بازار .......نمایشگاه راکتورو کوره و .......... شده دیگه. مواد اولیه مورد نیاز رو تهیه میکنید و واکنش میدید و در نهایت میسازید دیگه مخلوط کردنی نیست عزیز شربت آبلیمو نمیخوای بسازی که دقیقا مثل کار خودتونه ، فرض کن من الان میخوام یک میکسر بسازم ، میام پیش شما که تخصصتونه ، من فقط یک دیتا دارم ، میگم مثلا یک تنی باشه میخوام رنگ باهاش بسازم (مثل شما که فقط میگی روغنی باشه که دود نکنه و ویسکوز باشه ، منم میخوام رنگ بسازم و این فردا بتونه کارمو راه بندازه ) خب شما چیکار میکنید ؟ یک مشت آهن پاره رو بر میدارید با هم پیچو مهره میکنید ؟ شما که استادی ، دانش این کارو داری و واردی میدونی ، برای موتور سر خود نمیشه یهو برداری یک موتور 50 اسب دمر کنی رو یک نبشی که ! میکنه همه چیزو میبره با خودش ، جک و هیدرولیکو و خلاصه و دو قسمت نیست که ، یک پاتیله و یک موتور روش همین ، ولی با ظاهر سادش کلی قصه داره . اول کار میری یک موتور ده اسب مثلا میگیری 900 دور بعد حجم پاتیلو حساب میکنی و یک پاتیل میسازی و شما میدونی چقدر گوشت یا قطر ورق پاتیل باشه عرض و دهنی هم بماند و مثلا میشه 90 سانت هم ارتفاع حدودا خب برای این موتور باید یک شفتی بسازی 90 سانت باشه حدودا یک نبشی میخوای حدود سی سانت ارتفاع داشته باشه موتور رو میذاری رو نبشی که ارتفاع بشه 120 و سی سانت از پاتیل بالاتر حالا این شفته چیه ؟ ما که شفت آماده تو بازار نداریم داریم ؟ شما میری یک لوله تو پر میگیری با قطر مثلا 35 تا 40 سانت و تازه میشینی این لوله رو دور میکنی و تابشو میگیری ، هی میتراشی تا صاف بشه و قطرشم کم میشه . بعد میگید خب حالا این شفتو چطور به روتر موتور وصل کنم ؟ کوپل یا فلنج ؟ خود اینا هم باز باید دور بشه و تراش داده بشه شما که نمیتونی بری یک لوله بگیری یک پروانه هم پایینش آلن کنی بعد علی از تو مشهد یک فلنج گلو دار یا اصلا یک تیکه لوله بزرگتر تو خالی (کوپل) رو هم برداری یک سرشو به موتور و یک سرشو به لوله وصل کنی باز چند تا پیچ آلن هم دورش ببندی .... چون وقتی روشن میکنی میکسر پرواز میکنه و به ده بیست ثانیه هم نمیکشه که شفتو روتر مثل پاپیون میشه و اگر سرو کله کسی رو نپرونه فقط روتر و شفت مرخص میشه ، اینو شما که تخصصتونه میدونید و ممد عارف چمیدونه ؟ اون فقط میگه میکسر و شما هم میگی روغن قاطی کردن نیست نمیدونم نیاز شما چقدره ولی اگر نیاز واحد شما مداوم و قابل توجه هستش ، غیر منطقی نیست که یک قسمت برای تولید محلولهای برشتون راهندازی کنید ، از آبصابون تا هر چی که لازم دارید ، ولی اگر نه سالی یک گالن میگیرید و نیاز قابل توجهی ندارید خب مثل همکارانتون هر بار یک گالن آماده و هلو برو تو گلو میگیرید دیگه ، ولی در مورد محصول وارداتی یک کامنت دارم اگر شما خودتون مستقیم وارد میکردید ......... حداقل اینقدر واردات داشتم که میدونم از یک حداقل کمتر هیچ کمپانی تو هیچ کجای دنیا چیزی ارسال و معامله نمیکنه ، و این یعنی شما سالی یک گالن مصرف نمیکنید و مصرفتون تقریبا زیاده! پس احداثش توجیه فوق العاده ای داره چون در کنار برطرف کردن نیاز خودتون ، میتونید در اختیار همکارانتون هم این محصولاتو بذارید و در آخر هم با کمپانی خارجی ، واردات و .................. اره نمیدید تیشه بگیرید اما اگر این محصول یک تاجر داره و اون وارد میکنه که بحث فرق داره ، تاجری هست وارد میکنه و واحدهایی مثل شما سالی یکی دو تا گالن میرن ازش میگیرن و اون با هزارتا مثل شما کار میکنه و پخش میکنه اگر اینطوره که اصلا نمیصرفه برید برای چند ده یا چند صد هزار تومن ارزونتر یک بخش تولید احداث کنید و میتونید آلمانی و چینی هر ملیتی رو بپیچونید تو اوج تحریم هم باشیم باز خرید این اقلام سخت نیست ، قرار نیست جنگنده بخریم که همه بفهمن تابلو بشه . اگر خودتون وارد میکردید ! بقیه حرفها رو بریزم دور اسپم و شاه نامه تایپ نکنم ! فقط ظرفیت مورد نیاز و یا مورد علاقه رو بگید همین برای چه مقدار در روز ؟ اینو بگو بقیش رو ولش کن در آخر هم اگر تو حوزه تخصصی شما در حد مبتدی مثالی زدم عذر میخوام من از اون بعضیا که گفتید نیستما !! فقط برای رسوندن مفهوم مثال زدم :icon_gol: 2 لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 آذر، ۱۳۹۶ سلام تخصصی نگفتم عزیز ، خیلی دارم ساده و روون میگم ، کل حرفم این بود که کلمه روغن یک کلمه جا افتاده سر زبوناست ولی در اصل روغن نیست همین ، گفتم که مثل آبصابون ، الان یکی که تا حالا ندیده باشه فکر میکنه صابون رو بر میدارن تون آب حل میکنن و......... ولی شما که کار میکنی میدونی که یک مایع قرمز یا سبز یا زرد رنگه که بوی تندی داره ، این مایع رو بر میداری آب میریزی رو سرش میشه دوغ و حالا این وسط تشبیه کردن به آبصابون و تراشکارو برشکارو و............. همه هم میگن آبصابون . ولی با دقت نمیخونی دیگه ، من گفتم اینا کد دارن و برای مثال گفتم !!!! گفتم مثل دی ام جماعت که ماده پلی وینیل استاته ولی کدش دی امه و در ادامه هم گفتم مثل محصولات صنایع غذایی .... مثلا ، ای ، چارصدو فلان و........ پلی وینیل و دی ام رزینه و فقط مثال بود ، دی ام روغن نیست و پلی وینیل استات هم رزین ساخت چسب چوبه حالا اشکال نداره ..... خب خدا خیریت بده حالا شد ! رکو پوست کنده در مورد سوالایی که پرسیدی ....... خب این روغنی که میگین باید درست کنیم نیاد از اینی که از چینیا میخریم گرونتر از آب دربیاد؟؟ من جواب این سوالو اینجوری میدم ! همون آبصابونو در نظر بگیر ! نمیدونم چه برندی میخرید و منم اسم نمیبرم که از بیت عظمای انجمن بیان دستگیرم کنن بگن تبلیغ کردی اما میدونم حدود قیمتش برای یک گالن 20 لیتری بین 65 تا 90 تومنه برند گل فلان نامی نود تومن و برندهای چی چی شار ،و فین نامی و........ ارزونتر و با کیفیت کمتر (بگم ممد خدا چیکارت نکنه که از شوروی کومونیستی سابق هم بدتری نمیشه اسم برد سانسور میکنی) خب من اینو برای خودم میسازم و هر گالنش به سی تومن هم نمیرسه و البته اون تیرو تخته های اون واحدها هم لازم ندارم ، خودشون میگن راکتورو این چیزا ، حالا شما هم بگو راکتور این مورد شما هم مطمئن باش قیمتش از هزینه حمل و گمرکش کمتر میشه چه برسه به قیمت خود محصول، شما یا چتر بازی وارد میکنید یا گمرک دیگه ، خب جدا از قیمت محصول اینا رو هم باید پیاده شد . خب اینی که میگین ما میتونیم تهیه کنیم؟؟ چطوری؟؟ بله ، گفتم که میتونید خودتون تو واحدتون نیازتون رو بسازید ، من با تولید کننده ها آشنایی ندارم ، یعنی صنمی ندارم کی چیکار میکنه و به جز قدیمی های شیمیایی که اونم رفیقای پدرم هستن کسی رو نمیشناسم که بگم برید سراغ فلان شرکت ، خودم هم دیگه نه جاشو دارم و نه اعصاب اینکه این چیزا رو تولید کنم بریزم تو بازار .......نمایشگاه راکتورو کوره و .......... شده دیگه. مواد اولیه مورد نیاز رو تهیه میکنید و واکنش میدید و در نهایت میسازید دیگه مخلوط کردنی نیست عزیز شربت آبلیمو نمیخوای بسازی که دقیقا مثل کار خودتونه ، فرض کن من الان میخوام یک میکسر بسازم ، میام پیش شما که تخصصتونه ، من فقط یک دیتا دارم ، میگم مثلا یک تنی باشه میخوام رنگ باهاش بسازم (مثل شما که فقط میگی روغنی باشه که دود نکنه و ویسکوز باشه ، منم میخوام رنگ بسازم و این فردا بتونه کارمو راه بندازه ) خب شما چیکار میکنید ؟ یک مشت آهن پاره رو بر میدارید با هم پیچو مهره میکنید ؟ شما که استادی ، دانش این کارو داری و واردی میدونی ، برای موتور سر خود نمیشه یهو برداری یک موتور 50 اسب دمر کنی رو یک نبشی که ! میکنه همه چیزو میبره با خودش ، جک و هیدرولیکو و خلاصه و دو قسمت نیست که ، یک پاتیله و یک موتور روش همین ، ولی با ظاهر سادش کلی قصه داره . اول کار میری یک موتور ده اسب مثلا میگیری 900 دور بعد حجم پاتیلو حساب میکنی و یک پاتیل میسازی و شما میدونی چقدر گوشت یا قطر ورق پاتیل باشه عرض و دهنی هم بماند و مثلا میشه 90 سانت هم ارتفاع حدودا خب برای این موتور باید یک شفتی بسازی 90 سانت باشه حدودا یک نبشی میخوای حدود سی سانت ارتفاع داشته باشه موتور رو میذاری رو نبشی که ارتفاع بشه 120 و سی سانت از پاتیل بالاتر حالا این شفته چیه ؟ ما که شفت آماده تو بازار نداریم داریم ؟ شما میری یک لوله تو پر میگیری با قطر مثلا 35 تا 40 سانت و تازه میشینی این لوله رو دور میکنی و تابشو میگیری ، هی میتراشی تا صاف بشه و قطرشم کم میشه . بعد میگید خب حالا این شفتو چطور به روتر موتور وصل کنم ؟ کوپل یا فلنج ؟ خود اینا هم باز باید دور بشه و تراش داده بشه شما که نمیتونی بری یک لوله بگیری یک پروانه هم پایینش آلن کنی بعد علی از تو مشهد یک فلنج گلو دار یا اصلا یک تیکه لوله بزرگتر تو خالی (کوپل) رو هم برداری یک سرشو به موتور و یک سرشو به لوله وصل کنی باز چند تا پیچ آلن هم دورش ببندی .... چون وقتی روشن میکنی میکسر پرواز میکنه و به ده بیست ثانیه هم نمیکشه که شفتو روتر مثل پاپیون میشه و اگر سرو کله کسی رو نپرونه فقط روتر و شفت مرخص میشه ، اینو شما که تخصصتونه میدونید و ممد عارف چمیدونه ؟ اون فقط میگه میکسر و شما هم میگی روغن قاطی کردن نیست نمیدونم نیاز شما چقدره ولی اگر نیاز واحد شما مداوم و قابل توجه هستش ، غیر منطقی نیست که یک قسمت برای تولید محلولهای برشتون راهندازی کنید ، از آبصابون تا هر چی که لازم دارید ، ولی اگر نه سالی یک گالن میگیرید و نیاز قابل توجهی ندارید خب مثل همکارانتون هر بار یک گالن آماده و هلو برو تو گلو میگیرید دیگه ، ولی در مورد محصول وارداتی یک کامنت دارم اگر شما خودتون مستقیم وارد میکردید ......... حداقل اینقدر واردات داشتم که میدونم از یک حداقل کمتر هیچ کمپانی تو هیچ کجای دنیا چیزی ارسال و معامله نمیکنه ، و این یعنی شما سالی یک گالن مصرف نمیکنید و مصرفتون تقریبا زیاده! پس احداثش توجیه فوق العاده ای داره چون در کنار برطرف کردن نیاز خودتون ، میتونید در اختیار همکارانتون هم این محصولاتو بذارید و در آخر هم با کمپانی خارجی ، واردات و .................. اره نمیدید تیشه بگیرید اما اگر این محصول یک تاجر داره و اون وارد میکنه که بحث فرق داره ، تاجری هست وارد میکنه و واحدهایی مثل شما سالی یکی دو تا گالن میرن ازش میگیرن و اون با هزارتا مثل شما کار میکنه و پخش میکنه اگر اینطوره که اصلا نمیصرفه برید برای چند ده یا چند صد هزار تومن ارزونتر یک بخش تولید احداث کنید و میتونید آلمانی و چینی هر ملیتی رو بپیچونید تو اوج تحریم هم باشیم باز خرید این اقلام سخت نیست ، قرار نیست جنگنده بخریم که همه بفهمن تابلو بشه . اگر خودتون وارد میکردید ! بقیه حرفها رو بریزم دور اسپم و شاه نامه تایپ نکنم ! فقط ظرفیت مورد نیاز و یا مورد علاقه رو بگید همین برای چه مقدار در روز ؟ اینو بگو بقیش رو ولش کن در آخر هم اگر تو حوزه تخصصی شما در حد مبتدی مثالی زدم عذر میخوام من از اون بعضیا که گفتید نیستما !! فقط برای رسوندن مفهوم مثال زدم :icon_gol: خب خب تا اینجا که عالیه واقعا حال میکنم از توضیحاتتون :heartshape2: کارخونه ای که من توش کار میکنم 3 شیفته و فعال و مصرف این روغن در روزهای عادی هفته ای 10 لیتره ولی وقتی یکم تولید میره بالا و فشار میاد 12 لیتر اینا هم میشه بنظر منم خیلی مقرون بصرفه میشه براشون که خودشون تولید کنن نه بخرن حتی واحد شیمی هم داریم تجهیزات نمیدونم چی لازمه ولی فکر کنم نصف تجهیزات آمادس خب پس هزینه ی چندانی هم نمیخواد برا راه اندازیش خب حالا رسیدیم به بحث ساختش : برای راهندازی ساخت ما نیروی انسانی و آزمایشگاه داریم فقط مواد و چیزایی که برا میکس و واکنش دادنشونه لازمه من سعی میکنم فردا یه عکس از روغنی که قبلا تهیه میکردیم رو میندازم و میفرستم براتون شاید چیزای خوبی به دستتون بیاد من مطمعنم اگه این کارمون بگیره خیلی میتونه کمک حالمون بشه چون من دستگاهم دقیقا یک هفتس بخاطر بی روغنی خوابیده این واقعا مسخرس بخدا ، الانم قطعه هارو یه دستگاه جدید میزنه که اونم بجای روغن از آب استفاده میکنه!! ولی از هفته پیش تا امروز نهایت 10 تا قطعه دراومده ، نمیدونم چرا همشون پف میکنه مس هاشون ( فکر کنم آب نمیتونه سرد کنه ابزار رو و به دلیل داغ شدن خیلی زیاد مس ، پف میکنه نمیدونم هیچ کدوم از مدیرای بیعرضمون هم عُرضه حل کردن مکل ندارن میندازن گردن هم:icon_pf (34):) حالا بگذریم . فکر کنم از این دستگاه در آینده خیلی نزدیک یکی اضافه بشه و پس مصرف زیاد میشه و حتی و حتی یه کارخونه خیلی بزرگی هم هستش که اونا هم مطمئنم به این روغن نیاز داشته باشن چون اونا هم به فکر ساخت نبودن به فکر راه راحتر بودن... فقط امیدوارم بتونه این روغن برای ابزاری که 4500 دور در دقیقه دور میزنه و براده برداری میکنه جواب بده ما از روغن خودش برای براده برداری طوری تنظیم میکردیم که مثلا هر ثانیه یک قطره میزد رو قطعه و جواب میداد.. مطمئنم با کمک شما به یک نتیجه خیلی عالی خواهیم رسید 1 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 آذر، ۱۳۹۶ خب خب تا اینجا که عالیه واقعا حال میکنم از توضیحاتتون :heartshape2: کارخونه ای که من توش کار میکنم 3 شیفته و فعال و مصرف این روغن در روزهای عادی هفته ای 10 لیتره ولی وقتی یکم تولید میره بالا و فشار میاد 12 لیتر اینا هم میشه بنظر منم خیلی مقرون بصرفه میشه براشون که خودشون تولید کنن نه بخرن حتی واحد شیمی هم داریم تجهیزات نمیدونم چی لازمه ولی فکر کنم نصف تجهیزات آمادس خب پس هزینه ی چندانی هم نمیخواد برا راه اندازیش خب حالا رسیدیم به بحث ساختش : برای راهندازی ساخت ما نیروی انسانی و آزمایشگاه داریم فقط مواد و چیزایی که برا میکس و واکنش دادنشونه لازمه من سعی میکنم فردا یه عکس از روغنی که قبلا تهیه میکردیم رو میندازم و میفرستم براتون شاید چیزای خوبی به دستتون بیاد من مطمعنم اگه این کارمون بگیره خیلی میتونه کمک حالمون بشه چون من دستگاهم دقیقا یک هفتس بخاطر بی روغنی خوابیده این واقعا مسخرس بخدا ، الانم قطعه هارو یه دستگاه جدید میزنه که اونم بجای روغن از آب استفاده میکنه!! ولی از هفته پیش تا امروز نهایت 10 تا قطعه دراومده ، نمیدونم چرا همشون پف میکنه مس هاشون ( فکر کنم آب نمیتونه سرد کنه ابزار رو و به دلیل داغ شدن خیلی زیاد مس ، پف میکنه نمیدونم هیچ کدوم از مدیرای بیعرضمون هم عُرضه حل کردن مکل ندارن میندازن گردن هم:icon_pf (34):) حالا بگذریم . فکر کنم از این دستگاه در آینده خیلی نزدیک یکی اضافه بشه و پس مصرف زیاد میشه و حتی و حتی یه کارخونه خیلی بزرگی هم هستش که اونا هم مطمئنم به این روغن نیاز داشته باشن چون اونا هم به فکر ساخت نبودن به فکر راه راحتر بودن... فقط امیدوارم بتونه این روغن برای ابزاری که 4500 دور در دقیقه دور میزنه و براده برداری میکنه جواب بده ما از روغن خودش برای براده برداری طوری تنظیم میکردیم که مثلا هر ثانیه یک قطره میزد رو قطعه و جواب میداد.. مطمئنم با کمک شما به یک نتیجه خیلی عالی خواهیم رسید سلام در مورد مس من کاملا متوجه منظور شما از پف نشدم ... اگر منظور شما اسفنجی شدن و یا تاول زدنه که دلیلش ساده هستش ، و اگر لازم باشه براتون توضیح میدم که دخالت تو موضوع کاریتون نشه . ولی جدا از اینکه سیال چیه (آب یا هر چی) ده ها عامل تو این قصه دخالت داره و یکیش ورود هوا به محیط برشه ! به خنک کردن یا نکردنش هم اصلا کاری ندارم! و فقط تاولو میگم! حالا عامیانه میگن کف ! کف به مفهوم کف مثل شامپو نیست و شما خودتون استادید و متوجه منظور من میشید که کف چه مفهومی داره ، حالا دیگه وارد قصه احیا و اکسیداسیون و یا هیدراته شدن نمیشیم ،و ایگنورش میکنیم ، آب چیز خوبی برای سوراخ کردن دیوارهمایع برش شما دقیقا باید خواصی برعکس آب داشته باشه (جدا از ویسکوزیته و گرانروی و پایداریش) .......بگذریم ............... ولی مایع برش شما میتونه وقتی دور اون (فرض کنید تیغه یا مته به سی ان کاری ندارم اصلا فقط یک تشبیهه) میوفته (با توجه به 4500 دور ) غلیظ تر بشه و مثل خمیر شفاف یا حالتی شبیه ژل برقصه و براده و خلاصه هر چی تو راهه تیغه یا مته هستو تو خودش جمع کنه و پس بزنه ، یا یک کد دیگه اصلا که میتونه سرما ایجاد کنه و هر چی دور بالاتر بره به جای گرما سرما ایجاد کنه ولی این سرما نباید در حدی باشه که عامل برش رو شکننده کنه ، اینارو شما واردید و متوجه هستید و گفتن مجددش مسخرس . حالا محلول شما هم مثل این مثال ها یکسری ویژگی داره . بازم خوبه فلزتون آلیاژ خنگ نیست ، خنگ مثل برنج ، یا نیکل/آهن/آلومینیوم و........، این فقط گوشتی و نرمه و اتفاقا مس این ویژگیش دردسزتون رو کم میکنه ، تو پره و اون تو پریش اذیتتون میکنه. من برای شما ادوات مورد نیاز و فرایند رو آماده میکنم ، در اختیار بچه های واحدتون بذارید و اجرا کنید با گفته شما دوستان متخصص اونجا هستند ، اینکه چیکار میکنن رو نمیدونم ولی اگر سنتز و تجربه عملیاتی دارن ، میتونن این بخش رو براتون ران کنن آماده میکنم در اختیارتون میذارم موید باشید :icon_gol: 2 لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 آذر، ۱۳۹۶ سلام در مورد مس من کاملا متوجه منظور شما از پف نشدم ... اگر منظور شما اسفنجی شدن و یا تاول زدنه که دلیلش ساده هستش ، و اگر لازم باشه براتون توضیح میدم که دخالت تو موضوع کاریتون نشه . ولی جدا از اینکه سیال چیه (آب یا هر چی) ده ها عامل تو این قصه دخالت داره و یکیش ورود هوا به محیط برشه ! به خنک کردن یا نکردنش هم اصلا کاری ندارم! و فقط تاولو میگم! حالا عامیانه میگن کف ! کف به مفهوم کف مثل شامپو نیست و شما خودتون استادید و متوجه منظور من میشید که کف چه مفهومی داره ، حالا دیگه وارد قصه احیا و اکسیداسیون و یا هیدراته شدن نمیشیم ،و ایگنورش میکنیم ، آب چیز خوبی برای سوراخ کردن دیوارهمایع برش شما دقیقا باید خواصی برعکس آب داشته باشه (جدا از ویسکوزیته و گرانروی و پایداریش) .......بگذریم ............... ولی مایع برش شما میتونه وقتی دور اون (فرض کنید تیغه یا مته به سی ان کاری ندارم اصلا فقط یک تشبیهه) میوفته (با توجه به 4500 دور ) غلیظ تر بشه و مثل خمیر شفاف یا حالتی شبیه ژل برقصه و براده و خلاصه هر چی تو راهه تیغه یا مته هستو تو خودش جمع کنه و پس بزنه ، یا یک کد دیگه اصلا که میتونه سرما ایجاد کنه و هر چی دور بالاتر بره به جای گرما سرما ایجاد کنه ولی این سرما نباید در حدی باشه که عامل برش رو شکننده کنه ، اینارو شما واردید و متوجه هستید و گفتن مجددش مسخرس . حالا محلول شما هم مثل این مثال ها یکسری ویژگی داره . بازم خوبه فلزتون آلیاژ خنگ نیست ، خنگ مثل برنج ، یا نیکل/آهن/آلومینیوم و........، این فقط گوشتی و نرمه و اتفاقا مس این ویژگیش دردسزتون رو کم میکنه ، تو پره و اون تو پریش اذیتتون میکنه. من برای شما ادوات مورد نیاز و فرایند رو آماده میکنم ، در اختیار بچه های واحدتون بذارید و اجرا کنید با گفته شما دوستان متخصص اونجا هستند ، اینکه چیکار میکنن رو نمیدونم ولی اگر سنتز و تجربه عملیاتی دارن ، میتونن این بخش رو براتون ران کنن آماده میکنم در اختیارتون میذارم موید باشید :icon_gol: منظورم از پف کردگی همون تاول زدنه ما رو قطعه هامون اول نیکل میزنیم بعد مس خیلی خیلی خوشحال میشم که بهمون راهنمایی و کمک بدین یه مدت پیش این نیکلمون خراب شده بود و هرچی مس میزدیم از سطح قطعه کار جدا میشد بچه های شیمی و آبکاری میگن از اسیدیه که تو تانکه ریختن!! ولی تو آزمایشاشون مقدارهایی که باید باشه اوکی هس یعنی از ماده که باید باشه هست با 2% اختلاف اینا که اونم میگن خطاشونه!! من از شیمی زیاد سر درنمیارم ولی اینو خوب میدونم وقتی مقدارها درسته پس نمیتونه از اسید باشه!! حالا این قطعه هامون درست از آب درنمیان و ماشالا هزار ماشالا همه تو شرکت واس خودشون یه پا دکترن اینی هم که اومدم اینجا مشکلمونو مطرح میکنم فقط بخاطر اینه که میدونم کسی اینجا جواب به سوال میده که اطلاعاتی داره ، نه مثل آدمای تویه شرکت که فقط مدعی هستن... من واقعا از توضیح و راهنمایی هایی که بیدریغ بهم میرسونین کیف میکنم من خیلی وقته تو این انجمن هستم و هر از گاهی میومدم و سری میزدم یادمه یه زمان تو انجمن بین بچه های مکانیک و شیمی مسابقه برگذار میشد من تو اون مسابقه با آقای احمدرضا آشنا شدم خیلی مشتی بود و الانم با شما و امیدوارم با کمک شما به مطالب جالب و مهمی برسیم خب خیلی حاشیه شد فک کنم قبلا این پف کردگی رو مینداختن گردن من و میگفتن چون سرعت پیشروی ابزارتو زیاد میکنی بخاطر همینه :icon_pf (34):( حالا این خوبه قبلا رو سطح قطعه سوراخ در میومد اونم مینداختن گردن من و میگفتن چون قطعه که جوش داره ندادم سنباده بزنن و همینطوری زدم باعث ایجاد سوراخ میشه هنوزم نتونستم بهشون بفهمونم آخال چیه و برای چی بوجود میاد ) ولی اینبار میخوام یه تحول ایجاد کنم و بگم که اینطوریه جریانا.. دوست عزیز واقعا ممنونم بابت کمک هاتون 1 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 آذر، ۱۳۹۶ منظورم از پف کردگی همون تاول زدنه ما رو قطعه هامون اول نیکل میزنیم بعد مس خیلی خیلی خوشحال میشم که بهمون راهنمایی و کمک بدین یه مدت پیش این نیکلمون خراب شده بود و هرچی مس میزدیم از سطح قطعه کار جدا میشد بچه های شیمی و آبکاری میگن از اسیدیه که تو تانکه ریختن!! ولی تو آزمایشاشون مقدارهایی که باید باشه اوکی هس یعنی از ماده که باید باشه هست با 2% اختلاف اینا که اونم میگن خطاشونه!! من از شیمی زیاد سر درنمیارم ولی اینو خوب میدونم وقتی مقدارها درسته پس نمیتونه از اسید باشه!!حالا این قطعه هامون درست از آب درنمیان و ماشالا هزار ماشالا همه تو شرکت واس خودشون یه پا دکترن اینی هم که اومدم اینجا مشکلمونو مطرح میکنم فقط بخاطر اینه که میدونم کسی اینجا جواب به سوال میده که اطلاعاتی داره ، نه مثل آدمای تویه شرکت که فقط مدعی هستن... من واقعا از توضیح و راهنمایی هایی که بیدریغ بهم میرسونین کیف میکنم من خیلی وقته تو این انجمن هستم و هر از گاهی میومدم و سری میزدم یادمه یه زمان تو انجمن بین بچه های مکانیک و شیمی مسابقه برگذار میشد من تو اون مسابقه با آقای احمدرضا آشنا شدم خیلی مشتی بود و الانم با شما و امیدوارم با کمک شما به مطالب جالب و مهمی برسیم خب خیلی حاشیه شد فک کنم قبلا این پف کردگی رو مینداختن گردن من و میگفتن چون سرعت پیشروی ابزارتو زیاد میکنی بخاطر همینه :icon_pf (34):( حالا این خوبه قبلا رو سطح قطعه سوراخ در میومد اونم مینداختن گردن من و میگفتن چون قطعه که جوش داره ندادم سنباده بزنن و همینطوری زدم باعث ایجاد سوراخ میشه هنوزم نتونستم بهشون بفهمونم آخال چیه و برای چی بوجود میاد ) ولی اینبار میخوام یه تحول ایجاد کنم و بگم که اینطوریه جریانا.. دوست عزیز واقعا ممنونم بابت کمک هاتون سلام جنس خود قطعه مس نیست ؟ من یک چیزی رو متوجه نشدم و اولین باره میشنوم ! روی قطعه یک آب نیکل میدید بعد آب مس ؟ معمولا برعکسه که ، اگر قطعه آهن باشه اول مس میدن بعد نیکل و در آخر هم کروم یا هیچی البته الان دیگه روی آهن مس هم نمیدن و از همون اول دیمی نیکل میدن و روشم کروم من مثال زدما ! جنس خود قطعه چیه ؟ مسه ؟ این حرکت نیکل دادن و بعد مس دادن برای چیه ؟ سختی ؟ براقی ؟ حفاتظتم که نمیکنه دوباره رو نیکل مس میدید که بعدشم در مورد آب نیکل ......... من نمیدونم این قطعات برای چه کاری هستند و جنبه چی داره ، برای همین نمیدونم نیکل صدفی میدید ، سیاه میدید ، براق میدید یا نیمه براق ؟ تو سیستم آب دادن با نیکل دوستان یک چیزی برای خودشون جا انداختن که شما دو تا نمک سولفات و کلراید رو با کمک بوریک روی قطعه ستاپ کنی ، کل ادبیات این صنعت میگه پی اچ تقریبا خنثی ولی باور کنید اصلا اینجوری نیست ، اتفاقا روی آبکاری خیلی انرژی گذاشتم و پوستم کنده شده ، اول از همه بگم که اون ماده به قول خودشون کفی و حتی نرم کنی که تو وان میزنید ........... چی بگم آخه شاه نامه میشه ، کفیه حداقل جز گند زدن کاری نمیکنه ولی نرم کن جلوی شکنندگی رو میگیره و اگر نرم کن درست و سلامت باشه شما کار آب داده شده رو خم و حتی سنگم بزنی کنده یا پوسته نمیشه ، بعدشم اصلا این قصه بومه انداختنو پی اچ مزخرفی بیش نیست ، شما بیاید من یک محلول الکترولیت نیکل بهتون میدم با پی اچ یک تا دو یعنی به شدت اسیدی ولی کار آب میدم با آدم حرف میزنه ، نکته مهم شدت پرتابه و آندی که میذارید!! آبکارا خود نیکلو آند میکنن ولی چه کاریه که هم آند خورده میشه و هم نمک محلول نیکل مصرف میشه ؟ بعدم پرتاب و تنش کار . الان تو خونه من یک کوشکوب نیکل براق میدم ببینم چی به چیه ، یک هاون مسی که مثل کار شما باشه نیکل معمولی یک ته رنگ زرد داره که با افزودنی اونم میگیرن و فامش نقره ای میشه و رنگ زردش هم میره . اما در مورد آب مس........ نمیدونم چرا همه نمک های اسیدی رو از سولفات استفاده میکنن ، من با آبکارا کلنجار نمیرم به من چه ، یک چیز میگم برای خودتون فقط ! نمک فسفات مس چسبندگیش عالی و پرتابش هم خیلی خوبه ، تنشش بالا نیست و افزودنی هم تقریبا لازم نداره .(برعکس سیستم کمو زیاد کردن براقیو ، کمکو ، کفیو نرم کنو و.........) من نمیدونم نیکل و مس رو چند میکرون آب میدید ولی من اگر قرار باشه مس رو اسیدی آب بدم به جای کات کبود یا همون سولفات مس از فسفات مس استفاده میکنم چون تعداد ظرفیت و احیا شدنش تاثیر فوق العاده قشنگی داره ،اما در مورد به قول خودشون براقی ! هم که اینا همشون براقی های پایه گوگردی استفاده میکنن که بعد از چند ساعت تو وان شروع به واکنش میکنه ، وقتی براقی رو میزنن عملکرد خوبه ولی وقتی چند ساعت وان میمونه یا چند روز میمونه کار به گند کشیده میشه و دیگه اون الکترولیت ساعت اول نیست ............که حالا از بحث خارجه تازه اینا کمک براقی هم از خودشون در آوردن اگر خود قطعه آهنه فقط وان باید شرایطش احیا کننده باشه و پی اچ کم حتی تو حدود 40 ثانیه آهنو نمیخوره ، اونم آهنی که کاتد میشه !!!! زمان آب دادن کمتر از یک دقیقه هستش ، یعنی باید ببری تو وان و در بیاری همین ، اگر دیدید میذارن میمونه زمان میدنو و....... کلا اجراشون غلطه اصلا شما یک جریان مثبت با آند بدید بعد آند رو در بیارید هم باز فلز از تو محلول پرتاب میشه و نیازی نیست مدام الکترولیز کنید ! حالا من این همه گفتم آخرش یهو میگید الکترولس آب میدید :icon_pf (34): من خودم محلول آبکاریم رو میسازم(منظورم محلولهای آماده مثل رودیوم ، روتینیوم و این چیزاست که به شکل بطری و محلول تو بازاره) و اینو به شما بگم که برای آب دادن یک کار ده کیلویی (یک قطعه که وزنش ده کیلو گرمه) حدود 6 گرم نمک نیکل فقط لازمه ! و یکو نیم لیتر آب ، اما دیدم دوستان تو هر لیتر صدو خرده ای گرم نمک فقط مصرف میکنن ، من تو کجا سیر میکردم چی شد ، پوشش نهاییتون رو نرم کنید همین ، پوشش شما روی کار نیست ........ اینو فرچه سیمی هم سر دریل ببندید که میکنه با خودش میره...... اما جدا از موضوع آب بازی تاول زدن زیر دست شما رو جدا تو پست دیگه توضیح میدم اما تا اینجایی که من متوجه شدم تاول به کار شما مربوط نیست ، برداشت من از پستهای قبلی شما این بود که یک قطعه مسی زیر دست شما تاول میزنه که رفتم تو موضوع کف ، احیا و هیداته شدن و البته اکسیداسیون سطحی که اونم براتون میگم ولی شما هم آب کاریتون ایراد داره هم........... فرصت بدید چون طولانیه تایپش ، براتون هم روش ساخت روغنو آماده میکنم هم تاول زدن زیر دست شما رو و در مورد آبکاری هم دخالت نمیکنم خودشون میدونن اینارو الان آب دادم و ماتو براقو صدفیو و.................... فقط هم آند تیتان بود ، هر فلزی با محلول اسیدی رو با همین تیتان میدم . مس هم نیمه براق روی سکه دادم ولی نه چربی گیری کردم و نه .................. سکه خودش کثیف بود منم فقط میخواستم تست کنم ، مواردی مثل فاصله ، شدت جریان ، غلظت الکترولیت و ............برای همین دیگه قبلش تمیزش نکردم ، شرمنده هر چند با عکس هم زیاد واضح نیست ولی حجم فیلمو کم میکنم اگر بشه آپلود میکنم چون باید فرمتشو عوض کنم.......... 2 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آذر، ۱۳۹۶ اینم فیلم که براتون گرفتم ، فقط ببخشید چون حجمش 220 مگ بود و مجبور شدم کانورت کنم حجمش بیاد پایین که کیفیتش از اچ دی شد اینجوری داغون ولی قابل تشخیصه . من یک مته دریل برداشتم آند گذاشتم که البته جنس مته تیتانه و مثل همون آندهای تیتانیومه دیگه ، روی یک تکه ورق طلای عیار و نورد شده آب دادم . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آذر، ۱۳۹۶ اینم فیلم که براتون گرفتم ، فقط ببخشید چون حجمش 220 مگ بود و مجبور شدم کانورت کنم حجمش بیاد پایین که کیفیتش از اچ دی شد اینجوری داغون ولی قابل تشخیصه . من یک مته دریل برداشتم آند گذاشتم که البته جنس مته تیتانه و مثل همون آندهای تیتانیومه دیگه ، روی یک تکه ورق طلای عیار و نورد شده آب دادم . آب نیکل دارین میدین تو این کیلیپ؟؟ محلول قرمزه فسفاته؟؟؟ 1 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۶ آب نیکل دارین میدین تو این کیلیپ؟؟ محلول قرمزه فسفاته؟؟؟ نیکل معمولی ، نمکهای نیکل سبزن! حالا چه سولفات چه فسفات چه هرچی اما کامپلکس های آروماتیک نیکل زرد ، قرمز ، سیاه و................. هستن . اینم یک محلول کامپلکس آروماتیکه ، اینو برای رسوندن مفهوم گذاشتم چون این نوع الکترولیتها رو من ندیدم کار کنن ، اینا همون سولفات ، کلراید میرن و گاهی هم سولفامات اینی که من زدم تترا کربونیل نیکله با 2 درصد فنول فلان آمین ( چه شکلی بگم متوجه بشید .......) گرم شده ، تو هیدروکلریک اسید حل کردم و بعد به محلول اضافه کردم که حل بشه فنول قرمزش میکنه وگرنه خودش زرده و آتیشم میگیره ها , ذرات به شکل همون الکترولیز و خیلی ریز رو قطعه میشینه ، بعد تو اگزالیک اسید میبرم که احیا بشه و دوباره تو وان که ظاهر بشه و تو اون کاسه رویی هم آبه . محلول نیکل شیشه ایه بود که 55 درجه گرما داشت ، تو پارچ پلاستیکی اگزالیک اسید و ظرف فلزی هم آب . همینو اگه متیله کنید رسوب براق وحشتناک بهتون میده که زیبایی و براقیش با آدم حرف میزنه ! سفید ، نقره فام و بدون ته رنگ زرد ، حالا این مهم نیست و خطرناکن منم برای رسوندن مفهوم گذاشتم وگرنه کار آبکار نیست میزنن به کشتن میدن خودشونو. اینا شوخی ندارن ، اینا سیانور نیستن خطرناکن . همون سولفات/کلرایدم میشه ناز در آورد همون گوشکوبه مثلا ، فسفات خالی بود که با کمک نمک خوراکی و همون بوریک زدم . جنسشم مسه و بدون چربی گیریو تمیز کردن آب دادم . با این گوشکوبه سنگ خرد میکردم برای لیچ و استخراج فلزات ، از روغن رفتیم کجا 1 لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۶ از روغن رفتیم کجا آره خدایی برام این جریان آبکاری خیلی خیلی جالب شد ولی خیلی کم متوجه عمل هایی که کردین میشم و خیلی هم علاقمندم بدونم چی به چیه اگه مرجع یا رفرنسی دارین خیلی خیلی ممنون میشم بگین تا برم سراغشون بخونم. در ضمن اون کامنتی که گفتین چرا آبکارا بجا سولفات از فسفات استفاده نمیکنن من امروز مطرح کردم و یه حرف خیلی جالبی شنیدم ، میگن که فسفات مس ، نمک فوسفات ( اینجاشو متوجه نشدم دقیق چی گفتا ) میخواد و برای کار ما که ما حدودا 300 میکرون و گاهی هم به 600 تا هم میرسه مس میزنیم رو سطحی که نیکل داره و برای همینم نمکش جواب نمیده و باید از پیرو فسفات استفاده کنیم که باز هم استفاده بکنیم جواب نمیده ( دلیل نمیدونم!! ) و فسفات مس بیشتر برای رویه کاری و تزئین بیشتر استفاده میشه ما که 300 میکرون مس میزنیم رو قطعه ای که مثلا طولش 1300 میلیمتره حدودا 3 یا 4 کیلو مس میبره برای همینم جواب نتونستن بگیرن حالا از این فرمایشات شما من میخوام یه استفاده دیگه بکنم اونم آبکاری ظروف مسی خانگی. اولا نیکلی که آبکاری میکنن رو ظروف ضرر نداره؟؟ دوما برای آبکاری نیکل از همین ترکیباتی که شما استفاده کردین میشه استفاده کرد جواب میده؟؟؟ 1 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آذر، ۱۳۹۶ آره خدایی برام این جریان آبکاری خیلی خیلی جالب شد ولی خیلی کم متوجه عمل هایی که کردین میشم و خیلی هم علاقمندم بدونم چی به چیه اگه مرجع یا رفرنسی دارین خیلی خیلی ممنون میشم بگین تا برم سراغشون بخونم.در ضمن اون کامنتی که گفتین چرا آبکارا بجا سولفات از فسفات استفاده نمیکنن من امروز مطرح کردم و یه حرف خیلی جالبی شنیدم ، میگن که فسفات مس ، نمک فوسفات ( اینجاشو متوجه نشدم دقیق چی گفتا ) میخواد و برای کار ما که ما حدودا 300 میکرون و گاهی هم به 600 تا هم میرسه مس میزنیم رو سطحی که نیکل داره و برای همینم نمکش جواب نمیده و باید از پیرو فسفات استفاده کنیم که باز هم استفاده بکنیم جواب نمیده ( دلیل نمیدونم!! ) و فسفات مس بیشتر برای رویه کاری و تزئین بیشتر استفاده میشه ما که 300 میکرون مس میزنیم رو قطعه ای که مثلا طولش 1300 میلیمتره حدودا 3 یا 4 کیلو مس میبره برای همینم جواب نتونستن بگیرن حالا از این فرمایشات شما من میخوام یه استفاده دیگه بکنم اونم آبکاری ظروف مسی خانگی. اولا نیکلی که آبکاری میکنن رو ظروف ضرر نداره؟؟ دوما برای آبکاری نیکل از همین ترکیباتی که شما استفاده کردین میشه استفاده کرد جواب میده؟؟؟ سلام اینا واکنشهای شیمیایی هستند رفرنس چی بذارم ...... اینارو باید از کمپانی هایی بپرسید که تخصصی روی اینا کار میکنن و ابداع میکنن ،(منم باهاشون گاهی ارتباط میگیرم ولی واکنش رو بدونید مشخصه و منم با واکنشها تو ذهنم و تو وان ور رفتم بدست آوردم) نه آبکارا چون آبکار همونطور که گفتم یک ادبیات کاری داره و الانم ازشون بپرسی که مثلا فلان ماده رو به عنوان براقی با چه دوزی بزنم هنگ میکنه و همینجوری میگه یک لیوان بریز توش و اگر وانت یهو حجمش تغییر کنه هنگ میکنه خود اینایی که براقی میسازن به اسمهای مختلفه نمیدونم چی چی نیکلو ، آریا پشمک فلانو اینا هم دقیقا نمیدونن دوز چقدره کمپانیهایی مثل یومیکور ، جانسون متی خصوصا که تو همه چیز هیولاست و........... اما الان من هنگ بدی کردم ........... نمک فسفات چه ربطی داره به پیروفسفات ؟:w58: پیروفسفات که یک چیز دیگه هستش :icon_pf (34): اندازه رسوب یا به قولی لایه چه دخلی به ..................... بی خیال مخم داغ کرد شما نیکل براق میدی ، صدفی میدی ، سخت میدی و............. همه اینارو با همون سولفات و کلراید میدید فقط افزودنی اضافه میشه که مثلا تیوسیانات میخوره سیاه آب میده و نشادر مثلا سخت .... ولی کلراید نمیشه هیپوکلراید که مثلا ، یا سولفات بشه پیروسولفات . مس هم یا آلکالین میدن مثل سیانیدی و...... یا اسیدی تو بحث آلکالین پوشش نازکه ولی اسیدی که ............. فسفات نیکل یا فسفات مس سرعت پرتاب و چسبندگی بالایی داره و حالا شما کاتد رو (قطعه) رو مثلا تو فلان ماده قبلش الکترولیز کن بعد ببر تو وان اصلی ، مسو مثل آهن ربا از تو محلول و آند میکنه میگیره خودش ، حالا با هر اندازه ضخامت ، مگه دیگه کنده میشه......... 4 کیلو مس ؟ وزن قطعه مگه چقدره .......آقا اصلا به من چه بگذریم........... به ما چه نیکل روی ظروف خونگی ؟ منظورن از ظروف چیه ؟ مجسمه و این چیزا ؟ فلز نیکل که ضرر نداره و ممکنه فقط بعضی ها بهش حساسیت پوستی داشته باشن وگرنه همون سکه تو جیبت هم یک بخشش نیکله ، و روی کار هم فلز میاد دیگه نمکو کامپلکس که نیست اما اگر منظورت محلوله که خود سولفات و کلرایدم تو گروه ترکیبات سرطانزا هستش ، من نمیگم میگن ! ولی محلولی که من کار میکنم خطرش انفجار و اشتعاله و برای کسی که با این چیزا کار نکرده باشه خطرناکه ، تترا کربونیل نیکل خودش آتیش میگیره ، وقتی با یک آبگیر و اکسید کننده مثل فسفریک و هیدروکلریک همراه باشه خطرش بیشتره ، اون فنول فلانات هم به شدت سمیه ، گفتم که دیشبم میزنن خودشونو به باد میدن ..... برای وسایل خونگی از همون سولفات کلراید استفاده کن خوشکلم در میاد ، یا اصلا یک آب دیگه بده ، برنز سفید بده مثلا یا کروم سه یا کبالت سفید ، نه کبالت بد رنگ با ته رنگ آبی و تخیلی ، و.................... برنز سفید سیانیدیه و یهو قبضو میده دست آدم سیانورن ولی کبالتو این چیزا خطری نداره اصلا قلع براق بده مثل نقره میشه ، آنتی تارنیش هم بزن سیاه خراب هم نمیشه 2 لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 7 آذر، ۱۳۹۶ سلام سلام 4 کیلو مس ؟ وزن قطعه مگه چقدره .......آقا اصلا به من چه بله 4 کیلو شما فکر کن قطعه ای که طولش 1300 میلیمتره و قطرش 205 میلیمتر اینا ، خود قطعه فکر کنم 30 ، 40 کیلو اینا باشه حالا رو این 300 میکرون مس میزنن با روش خودشون کل مراحل آبکاری برای یک قطعه با این مشخصات راحت 3 ساعت زمان میبره:icon_pf (34): نیکل روی ظروف خونگی ؟ منظورن از ظروف چیه ؟ مجسمه و این چیزا ؟ نه منظورم همون ظروفه مسی هستش که توش غذا اینا میپزن ، آبکاراش میگن سفیدش میکنیم ولی نیکل میزنن فکر کنم با این توضیحات شما نیکل سفید و براقه همونم 1 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 آذر، ۱۳۹۶ سلام سلام عزیز دل بله 4 کیلو شما فکر کن قطعه ای که طولش 1300 میلیمتره و قطرش 205 میلیمتر اینا ، خود قطعه فکر کنم 30 ، 40 کیلو اینا باشه حالا رو این 300 میکرون مس میزنن با روش خودشون کل مراحل آبکاری برای یک قطعه با این مشخصات راحت 3 ساعت زمان میبره:icon_pf (34): چی بگم ........... خودت وزن و ضخامتو داری میگی دیگه با اون صحبتهایی که میکردیم بهترین چیزی که میتونم بگم اینه .......... به درک به ما چه اصلا 24 ساعت طول بکشه و 200 کیلو هم مس مصرف کنن به دکمه کم ولوم گوشیت نه منظورم همون ظروفه مسی هستش که توش غذا اینا میپزن ، آبکاراش میگن سفیدش میکنیم ولی نیکل میزنن فکر کنم با این توضیحات شما نیکل سفید و براقه همونم نیکل برای ظروف خوراکی ؟ آقا اونجا چه خبره ؟ نه نیکل نیست اون قلع برای ظروف خوراکی رایجه ، روی هستش ، و................نیکل برای اجسام تزئینی خوبه ولی خوراکی ........... نیکل فلز همچین بی ضرری هم نیست ولی برای مصارف خوراکی به هیچ وجه روی بلدیجات هم دیگه نمیزنن چون اگزما ایجاد میکنه ، فکر کن دستبند دست طرفه بعد یعو اون قسمت رو ............ البته هچل هفت کار هنوزم زیاده و نیکل روی بدل هست ولی کننده ها نمیکنن مگر روی نیکل دوباره کروم بدن حالا من میگم نیکل ولی هستن کادمیوم اصلا آلیاژ میکنن و .............. اون که سمیه باز نیکل بابا قلع اندود به قول قدیمی ها برای مصارف خوراکی از همه بهتره ولی اگر قراره زیبایی ناز هم داشته باشه قلع براق مثل نقره میشه 1 لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 آذر، ۱۳۹۶ نیکل برای ظروف خوراکی ؟ آقا اونجا چه خبره ؟ نه نیکل نیست اون قلع برای ظروف خوراکی رایجه ، روی هستش ، و................نیکل برای اجسام تزئینی خوبه ولی خوراکی ........... وااااای معذرت من فکر میکردم بس نیکله عجب سوتی شد:smiley-gen165: سخته قلع زدن؟؟؟ لینک به دیدگاه
zibeder 599 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 آذر، ۱۳۹۶ از دوستان متخصص شیمی کسی میدونه کد روغنای زیر چی و چی هستن؟؟؟ h304 p301+p310 p331 p405 p501 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده