رفتن به مطلب

جزئیات حکم فیفا علیه طارمی و پرسپولیس + سند


ارسال های توصیه شده

فرصت یک ماهه برای پرداخت جریمه میلیاردی

 

جزئیات حکم فیفا علیه طارمی و پرسپولیس + سند

 

 

57442127.jpg?ts=1498045331768 جزئیات رای فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) علیه باشگاه پرسپولیس و محرومیت مهدی طارمی منتشر شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، روز جمعه منابع رسمی در فدراسیون فوتبال تایید کردند که فیفا با ارسال حکمی باشگاه پرسپولیس را از دو پنجره نقل‌ و انتقالات و همین طور مهدی طارمی را به مدت چهار ماه محروم کرده است. دلیل صدور این رای، شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه از باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی بود. ترجمه متن حکم صادر شده از سوی فیفا به این شرح است: ۱. ادعای باشگاه ریزه ‌اسپور ترکیه تا حدودی مورد موافقت قرار گرفته است. ۲. مهدی طارمی باید تا ۳۰ روز آینده مبلغ ۷۸۹۵۰۰ یورو بابت فسخ قرارداد خود با باشگاه ریزه ‌اسپور به این باشگاه ترکیه‌ای پرداخت کند. ۳. باشگاه پرسپولیس به صورت مشترک، مسئول پرداخت مبلغ فوق است. ۴. اگر در زمان مقرر چنین جریمه‌ای پرداخت نشود، سود پنج درصدی به این مبلغ ‌اضافه خواهد شد و کمیته‌ انضباطی فیفا مسئول بررسی چنین طرح و پیشنهادی است. ۵. فیفا و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه باید خیلی سریع باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را در جریان این رای قرار دهند و طریقه حل شدن این پرونده را به آنها اطلاع دهد. ۶. چهار ماه محرومیت از انجام هر گونه بازی رسمی برای مهدی طارمی تایید می‌شود. این چهار ماه از زمان صدور این اطلاعیه لحاظ می‌شود. ۷. باشگاه پرسپولیس برای دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی از جذب هر گونه بازیکن داخلی و خارجی محکوم خواهد بود. به‌ گزارش ‌ایسنا، بر طبق ماده "۵۸" اساسنامه فیفا این تصمیم قبل از تصمیم دادگاه عالی ورزش (CAS) گرفته می‌شود. درخواست برای تجدید نظر از دادگاه عالی ورزش باید نهایتا ۲۱ روز بعد از چنین رایی اعلام شود.

57560669.jpg

انتهای پیام

 

[h=4]متن نامه جریمه طارمی و پرسپولیس[/h] [h=1]طارمی باید 789500 یورو بپردازد (عکس)[/h] حکم محرومیت و جریمه مالی مهدی طارمی توسط کمیته حل اختلاف فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ شده است.

به گزارش "ورزش سه"، نکته جالب در این حکم این است که مبلغ 789500 یورو به عنوان جریمه شکستن قرارداد در نظر گرفته شده متوجه مهدی طارمی است؛ اما باشگاه پرسپولیس در پرداخت آن مسئولیت مشترک با این بازیکن دارد.

آنچه از شواهد این حکم پیداست فیفا باشگاه پرسپولیس را مسئول تحریک بازیکن برای ترک ریزه اسپور در تابستان سال گذشته می‌ داند. ترجمه 8 بندی فیفا به شرح زیر است:

1- شکایت شاکی، باشگاه ریزه اسپور ترکیه پذیرفته شده است.

2- متشاکی اول، مهدی طارمی، باید در زمان 30 روز پس از ابلاغ این حکم، به دلیل زیر پا گذاشتن قرارداد، مبلغ 789500 یورو به شاکی پرونده باشگاه ریزه اسپور بپردازد.

3 - متشاکی دوم، باشگاه فوتبال پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس به صورت جدی در پرداخت این قرضه به صورت مشترک مسئولیت دارد.

4-در صورت تعلل در پرداخت مبلغ اعلام شده در بند دو به این مبلغ یک بهره 5 درصدی تعلق خواهد گرفت و این مساله به کمیته انضباطی فیفا ارجاع خواهد شد تا تصمیمات لازم درباره آن اعمال شود.

5 – باشگاه ریزه اسپور، شاکی پرونده باید بلافاصله و به طور مستقیم، شماره حسابی را به متشاکی یک و دو، مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس اعلام کند تا آنها وجه مورد نظر را به آن حساب واریز نمایند و کمیته حل اختلاف فیفا باید از پرداخت این جریمه مالی مطلع شود.

6- محرومیت 4 ماهه از بازی های بین المللی به متشاکی 1 (مهدی طارمی) اعلام می‌ شود. این محرومیت شامل تمام بازی های ملی و باشگاهی است و از زمان اعلام حکم، قابل اجراست.

7- باشگاه پرسپولیس نیز از نقل و انتقالات بازیکن، چه خارجی و چه داخلی، در دو پنجره آتی نقل و انتقالات بعد از ابلاغ این حکم محروم است.

8- سایر موارد مطرح شده توسط شاکی مورد قبول قرار نگرفت. در این میان امکان اعتراض به دادگاه عالی ورزش (CAS) امری متداول در احکام است و باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی نیز می توانند در خصوص رای صادره تا 21 روز بعد از اعلام حکم، اعتراض کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...