رفتن به مطلب

بهترین های معماری پایدار: مرکز گردهمایی ملی ولز، ریچارد راجرز و همکاران (1998-2005)


ارسال های توصیه شده

مرکز گردهمایی ولز با کاربری اداری، شورای شهر و مرکز گردهمایی در شهر ولز در کنار خلیج کاردیف با طراحی ریچارد راجرز و همکاران ساخته شده است. المان شاخص شهری این ساختمان، یک کلاهک بادی بر روی دودکش است که علاوه بر ارتقای تهویه طبیعی، به ساختمان هویت می بخشد. مرکز ساختمان کاملا گشوده می شود تا امکان نفوذ نور خورشید فراهم شود. این گشودگی همچنین باعث ایجاد فضایی باز و ارتباط بصری رای دهندگان و منتخبان آنها می شود.

سازه این ساختمان فلزی است و حلقه های آلومینیومی سقف موج‌دار دایره‌ای شکلی که در مرکز ساختمان است را نگه می‌دارد. کفپوش چوبی داخلی و سنگهای محوطه از مصالح محلی موجود در سایت تهیه شده اند.

 

نور طبیعی و نور مصنوعی:

گشودگی سالن مرکزی، استفاده از مصالح بازتاب کننده نور در جداره های محفظه قیفی شکل و استفاده از مخروط وارونه با پوشش آینه در مرکز محفظه، نفوذ قابل توجه نور طبیعی را به اتاق گردهمایی فراهم کرده است. این تدابیر، امکان نفوذ نور را با وجود متمایل بودن پرتوهای نور خورشید در زمستان و یا هنگام صبح و عصر فراهم می کند.

برای تعیین سطوح قیفی مرکزی و همچنین زاویه سطح آن نسبت به صفحه افق با شبیه سازی و محاسبات صورت گرفته، زاویه 75 درجه مشخص شد. با این تدبیر فاکتور نور روز در اتاق جلسات به حالت بهینه خود دست یافت.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...