iranmct 55 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۶ استراتژی فروش موفق و موثر در این مقاله در خصوص علائم و دلایل شکست استراتژی فروش توضیح خواهیم داد و سپس به بیان راهکارهایی برای تیم مدیران اجرایی سازمان در جهت دستیابی به یک استراتژی فروش موفق و موثر خواهیم پرداخت. علائم یک استراتژی فروش ضعیف فقدان همکاری این آفت بسیاری از سیستمهای فروش است ، مدیر فروش تنها نقش بازی مینماید [ نقش ادم و پاسخگو ] و فروشندگانش نیز از سر ناچاری با وی کار مینمایند. هیچکس در این سازمان همکار واقعی نیست و هدف کارکنان، داشتن بیمه ، یک حقوق ماهانه است. بنابراین هیچ ارزشی نیز به مشتری منتقل نمیشود. اولویتهای کاری بسیار کارکنان تیم فروش مانند یویو در حالا رفتوبرگشت هستند ، سازمان سرشار از استرس است، همه کارها در اولویت هستند و هیچ کاری ۱۰۰٪ تمام نمیشود. نارضایتی داخلی و خارجی سازمان بالاست. فروشندگان به درستی نمیدانند که کدام کار واقعا در اولویت است. فقدان حمایت مدیر اجرایی حمایت مدیرعامل از کارکنان یک ماموریت کلیدی برای مدیرعامل است. مدیرعامل باید مدیران رده پایین را حمایت کامل نماید تا کارکنان به تغییرات و پیادهسازی فرایندها متعهد باشند. مدیر تمام نارضایتی را گوش میدهد ، اما تغییری صورت نمی پذیرد. این کارکنان را بیشتری عصبی نموده و مجب بی توجهی به مشکلات سازمان مینماید. عدم شفافیت در اطلاعات هیچ تقویتی ( انگیزشی) از سوی مدیران فروش و بازاریابی وجود ندارد. یک پیام شفاف از سوی مدیران اجرایی خطاب به کارکنان نیز سبب ایجاد انگیزه و تمرکز کارکنان میشود ،اما از آن نیز دریغ میکنند. در میان بازار شایعات داغ میگردد. عدم وضوح در برنامههای آتی و حرفهای درگوشی که مستخدمین شرکت از یک اتاق به اتاق دیگر میبرند ، تنها موجب سردرگمی و استرس کارکنان است.ت. موارد فوق موجب ۷۰% شکستهای استراتژی فروش سازمانهاست چهار گام برای ساخت یک استراتژی فروش موفق وموثر گام اول پیادهسازی یک استراتژی فروش : تحلیل اطلاعات فروش اول باید متوجه شوید که کارکنان فروش چگونه اطلاعات را جمعآوری مینمایند. باید متوجه شوید که فروشندگان شما چه اطلاعاتی را علیه رقبا در اختیاردارند. به هر صورت در زمان معرفی محصول باید بدانند که محصولات و خدمات رقبا چه مشکلی و یا مزایایی دارند، در این حالت میتوانید نقاط ضعف و قوت خود فروشندگان بیابید. اکنون باید مشکل موجود در حوزه جمعآوری اطلاعات را کشف نموده باشید. گام دوم پیادهسازی یک استراتژی فروش : لیست اولویتهای فروش خود را تعیین نمایید. باید از تمام دادهها، ابزار، تجربیات و مهارتهای سازمان در جهت تعیین لیست اولویتهای فروش برای اثرگذاری هرچه بیشتر بر درآمد استفاده نمایید.لیست بر اساس ارزش و سختی کار باید تهیه شود. گام سوم پیادهسازی یک استراتژی فروش : طرح یک برنامه. این قسمت بیشتر در خصوص توانایی رهبری مدیریت عالی سازمان است. استراتژی اجرایی سازمان در اینجا پررنگ میشود. باید بهصورت مشخص و شفاف دست به تعیین اهداف کلان، اهداف کوتاهمدت، برنامه ارتباطی ، شاخصها و مالکیتهای تصمیم گرفته شود. این یک نقشه مسیر برای تشخیص راهدست و دستیابی به نتایج صحیح است. گام چهارم پیادهسازی یک استراتژی فروش : شروع یک برنامه فروش برنامه از روی کاغذ باید به عرصه حضور بیاید. اهداف را با کارکنان به اشتراک گذاشتهاید و تاثیر این اهداف بر ذینفعان را مشخص و معرفی نمودهاید. این اولین گام برای برقراری ارتباط سازمان با دیگران و پذیرفتن شدن برنامههای توسط افراد خارج از سازمان است. نویسنده : دکترسیدرضاآقاسیدحسینی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده