رفتن به مطلب

شیطنت یک میمون موجب جنگ دو قبیله در لیبی شد


Mohammad-Ali

ارسال های توصیه شده

به گفته یک مسئول درمانی در شهر سبها در جنوب لیبی در جریان درگیری‌های مسلحانه بین افراد دو قبیله حداقل ۱۶ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

 

 

به گفته ساکنان شهر سبها و گزارش رسانه‌های محلی این درگیری‌ها پس از آن روی داد که میمونی متعلق به یک مغازه‌دار از قبیله قذاذفه به گروهی دختر محصل که از خیابان عبور می‌کردند حمله کرد.

 

 

ساکنان شهر سبها به خبرگزاری رویترز گفتند این میمون روسری بعضی از دختران را برداشت و در مقابل مردان قبیله اولاد سلیمان به تلافی سه عضو قبیله قذاذفه و میمون را کشتند.

 

 

خبرگزاری رویترز نتوانسته در مورد جزئیات این درگیری‌ها با مقامات مسئول گفت‌وگو کند.

 

 

یک ساکن شهر سبها که به خاطر حساسیت‌های امنیتی حاضر نشد نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت: «روز دوم و سوم درگیری‌ها شدیدتر شد و دو طرف از تانک، خمپاره‌انداز و سلاح‌های سنگین دیگر استفاده می‌کردند. هنوز هم درگیری‌های پراکنده ادامه دارد و زندگی مردم در این مناطق کاملاً مختل شده است.»

 

 

از پنج سال پیش و سقوط حکومت معمر قذافی شهر سبها نیز مثل اکثر مناطق لیبی دستخوش ناآرامی و شاهد درگیریهای مسلحانه بوده است. منطقه سبها یکی از مراکز اصلی تجمع مهاجران اهل کشورهای آفریقایی و قاچاق اسلحه در لیبی است. گروه‌های شبه نظامی به ساکنان منطقه فشار می‌آورند و وضعیت زندگی مردم عادی بسیار دشوار است.

 

 

دو قبیله قذاذفه و اولاد سلیمان قوی‌ترین گروه‌های شبه نظامی در این منطقه هستند.

 

 

به گفته ساکنان محل، تلاش ریش‌سفیدان و سران قبایل برای متوقف کردن درگیری‌ها که اساساً در مرکز شهر روی داد و جمع‌آوری اجساد قربانیان و مجروحان ناکام ماند.

 

 

یک سخنگوی مرکز درمانی شهر سبها گفت تا روز یکشنبه جنازه ۱۶ نفر از کشته‌شدگان و حدود ۵۰ نفر از مجروحان درگیری‌ها به این بیمارستان منتقل شد.

 

 

این سخنگو افرود: «به خاطر تیراندازی‌های بدون ملاحظه تعدادی از زنان و کودکان نیز مجروح شده و چندین نفر از مهاجران اهل کشورهای آفریقایی در میان کشته شدگان هستند.»

 

 

شهر سبها در ۶۶۰ کیلومتری جنوب طرابلس واقع شده است.

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...
  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...