paramisrockwool 117 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 آبان، ۱۳۹۵ در زمان حمل قیر با تانکرهای معمولی به دلیل عایق کاری نبودن آن و اتلاف حرارت، دمای قیر کاهش می یابد و برای استفاده مجدد، قیر باید دوباره گرم شود که این گرم شدن مجدد نیاز به صرف انرژی دارد و از طرفی نیز کیفیت قیر را کاهش می دهد. سالانه حدود 37 میلیارد تومان قیر دود می شود. می توان با عایق کاری تانکرهای حمل قیر با عایق حرارتی پشم سنگ و دوجداره کردن آن ها این مشکل را برطرف کرد و باعث کاهش هزینه ها شد. سالانه بیش از 3200 تانکر حمل قیر در کشور تردد می کنند که برای هر بار گرم کردن مجدد قیر یک تانکر در ساعت حدود 70 لیتر گازوئیل استفاده می شود. این در حالی است که در تابستان برای گرم کردن یک تانکر قیر حدود 1 تا 2 ساعت زمان صرف می شود و در زمستان این زمان به 8 تا 9 ساعت می رسد. متوسط گرمایش مجدد قیر در شرایط مختلف آب و هوایی حدود 3 ساعت است. قیمت هر لیتر گازوئیل آزاد حدود 600 تومان است در حالی که قیمت جهانی آن حدود 1700 تومان است، در نظر گرفتن این هزینه در حجم زیاد قیر مصرفی سالانه کشور نشان دهنده ی هزینه های گزاف این اتلاف انرژی است. علاوه بر این ضرر ناشی از پایین آمدن کیفیت قیر را نیز باید در نظر گرفت. در تمام کشورهای صنعتی استفاده از تانکرهای تک جداره و عایق کاری نشده ممنوع است. منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده