رفتن به مطلب

چرا؟


ارسال های توصیه شده

چرا b.bc دروغگواست ؟درحالی که اخبارهای ما بعضا از همون سایت است یاسایت های مشابه آن !

به این خبرنگاه کنید:

خبراولی از بی بی سی است :nf650sdng4s4f4h6qft.jpgیومد سنترال و اسپرینگر، دو موسسه انتشارات علمی معتبر، اعلام کرده‌اند که پس از تحقیقی مفصل، ۵۸ مقاله منتشرشده در هفت نشریه علمی را به دلیل "سرقت علمی، تقلب و تبانی درباره مولف و در روند بررسی علمی" حذف می‌کنند.به گزارش مجله علمی نیچر ٢٨٢ پژوهشگر ساکن ایران مولف این مقالات بوده‌اند.

علاوه بر ۵۸ مقاله‌ای که حذف شده‌اند ۴۹ مقاله دیگر هم برای تقلب‌های احتمالی تحت بررسی قرار دارند.

بیومد سنترال و اسپرینگر می‌گویند حذف مقالات تنها برای اصلاح سوابق علمی بوده و آنها نمی‌توانند بگویند که هر یک از پژوهشگران دخیل در نگارش این مقالات شخصا در تقلب‌های مرتبط نقش داشته‌اند.

اسپرینگر و بیومد سنترال گفته‌اند روند بررسی علمی مقالات ارسالی روندی بر مبنای اعتماد است اما به طور فزاینده تلاش‌های هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای اخلال در بررسی علمی مقالات انجام می‌گیرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، حدود دو هفته پیش گفت "دشمنان" اگر نتوانند جلوی حرکت علمی ایران را بگیرند، برای بدنام کردن ایران تلاش خواهند کرد.

آقای خامنه‌ای گفت: "فردی را به اسم دانشمند به کشور دعوت می کنند و او با انتشار عکس تابلوی فروش پایان نامه ها در ایران جوانان نخبه کشور را بدنام می کند؛ آیا اینگونه افراد واقعا دانشمندند؟"

 

خبردوم از سایتی بنام سیتنا است:"

7uxor33i2v1bq1825xkh.jpg

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مجله علمی نیچر نوشت: ٢٨٢ پژوهشگر ساکن ایران مولف این مقالات بوده‌اند. علاوه بر ۵۸ مقاله‌ای که حذف شده‌اند ۴۹ مقاله دیگر هم برای تقلب‌های احتمالی تحت بررسی قرار دارند.

 

 

بیومد سنترال و اسپرینگر می‌گویند: حذف مقالات تنها برای اصلاح سوابق علمی بوده و آنها نمی‌توانند بگویند که هر یک از پژوهشگران دخیل در نگارش این مقالات شخصا در تقلب‌های مرتبط نقش داشته‌اند.

 

 

اسپرینگر و بیومد سنترال گفته‌اند روند بررسی علمی مقالات ارسالی روندی بر مبنای اعتماد است اما به طور فزاینده تلاش‌های هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای اخلال در بررسی علمی مقالات انجام می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام"

 

می بینیم اصل خبریکی است وفقط چند نکته ای ویرایش شده حتی عکس هم همونه فقط پایینش اسم سای اضافه شده! جدا از سیاسی و......... این تفات باید باشه چون باید درگوگل پیدابشه وگوگل اون رابه عنوان کپی محض نشناسه وجریمه نکنه

اینم توضیح بدم که خبرادیدم گفتم توخبرگزاری ایرانهم تاییدکنم بخاطربعضی مسایل که سوال برام پیش امد!

چراما اسم خودمونومیزنیم بجای کسی دیگه ؟

نصافا اینکارها درسته؟

لینک به دیدگاه

الان موضوع بحث اخلاق کاربردی در حوزه پژوهش ه؟

 

جدا از اینکه اصلا ماهیت دزدی ادبی، با تقلب، داده سازی، داده اشتباه، استفاده از داده دیگران و چند مفهوم دیگه باهم توفیق دارن.

در ابتدا پذیرش در یک ازمایشگاه، پزوهشکده و یا قبول شدن در مقاطع تصیلات تکمیلی در دانشگاه های خوب دنیا، موظف به مطالعه دقیق و امضا متنی ب نام academic integrity policy و یا نامهای مشابه میشین ک تمام ای موارد رو توضیح و تفسیر میکنه و عواقبش رو میگه.

 

 

هممممم. خوب دلایلی وجود داره:

 

1- ضعف شخصیتی( تنبلی، خود کم بینی، مقایسه شدن با دیگران و ...)

2- اجبار به دادن مقاله (دانشجو ی جور مجبوره - استاد ی جور دیگه)

3- هدف: کلا مقاله دادن، هدفی جز الف) کسب موقعیت شغلی. ب) بدست آوردن موقعیت بهتر ج) کسب نمره و امتیاز لازم د) یکی پول بده یکی پول بیگیره نداره :ws3:

4- ضعف هویتی !!! (با مورد اول توفیق داره) شخصیت منظورم هر فرد هست. اما هویت یابهتره بگم "ملیت" ما ب شدت اسیب دیده.

5-عدم آگاهی کافی !!!

6- عجله و عدم دقت حین نگارش

7- کمبود امکانات آزمایش!

 

مورد دیگه ای ب ذهنم نمیرسه.

 

اما راه حل چیه؟

ی قسمتیش دست من ه پژوهشگره.

ولی انصافا ی قسمتیش ک اتفاقا "اثر وزنی" بالایی هم داره دست نظام اموزشی ه. دقیقا نمیدونم با کدوم عضو بدنشون تصمیماتشون رو میگیرن :ws38: هر چند حدس زدنش سادس!

 

حتی بارها ( 7بار) به " آموزش عال کشور" نامه زدم. از ایمل دانشگاهی. ولی هیچ پاسخی نبوده! چرا؟ خوب معلومه. چون اون عضوی ک تصمیم رو گرفته؛ قابلیت پردازش داده نداره، فقط قبلیت صدور دستور داره...

 

هی میخام از سیستم اموزشی نگم، هی نمیشه.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...