رفتن به مطلب

برندسازی شخصی : چگونه در صنعت مُد خود را به یک برند تبدیل نمایید ؟


iranmct

ارسال های توصیه شده

%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C.jpg

 

 

برندسازی شخصی ( برندینگ فردی ) پرسنال برندینگ Personal Branding

تیم مشاوران مدیریت ایران:

 

 

شخصیت شما، کالای شماست و ما به شما خواهیم گفت که آن را چگونه بفروشید. امروزه چهره ( مغز متفکر ) پنهان پشت هر محصولی که ارائه می‌شود از جمله وبلاگ ،مجله، برچسب طراح و.. اگر به‌تنهایی بیش از محصول مهم نباشد به اندازه آن مهم است.

 

 

مارک بکمن، از بنیان‌گذاران آژانس مدیریت طراحان و نماینده برندهای بزرگ مد همچون ProenzaSchouler , Andre Leon Talley و Nicola Formichetti بیان می‌نماید : "مشتریان امروزه به دنبال چیزی بیش از فقط یک کالا هستند".

 

 

اجازه دهید تا Anna Wintour (روزنامه‌نگار) و Karl Lagerfeld ( طراح مد با آن یقه سفید بلند معروفش ) را به عنوان دو مثال معرفی می‌نمایم. برند شخصی‌شان با شرکت‌هایی که برای آن‌ها کار می‌کنند ارتباطی تنگاتنگ دارد. وقتی مردم یک کیف به شکل لوگوی معتبر Chanel را خریداری می‌نمایند، در واقع بیش از اینکه برای خود برند، پول خرج کنند برای سبک زندگی لاکچری Lagerfeld هزینه می‌کنند.

 

 

یک رهبر سمبلیک و نمایشی با یک برند شخصی ( برند فردی ) Personal Brand قدرتمند تنها یک مزیت برای شرکت نیست بلکه یک دارایی مهم برای افراد است که منجر به وابستگی کمتر آنان به هر سازمانی می‌گردد. به همین دلیل، داشتن یک برند شخصی برای کارآفرینان و یا صاحبان مشاغل مانند مدل‌ها و طراحان مد بسیار مهم‌تر است . Cara Delevingne و Kate Upton لزوما زیباترین مدل‌ها نیستند اما در تبلیغ و معرفی خویش، نابغه هستند.

 

 

واقعیت این است که طراحان مد موفق، بسیار پیشرفت کرده‌اند : BryanBoy, The Man Repeller, The Glamourai هرکدام صدا و تصویر منحصربه‌فرد خود را دارند که آن‌ها را در میان رقبای خود متمایز می‌نماید. این حاصل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آنان است.

 

 

تفاوتی ندارد شغل شما در صنعت مد چه باشد. تنها داشتن یک برند شخصی می‌تواند کلید موفقیت در این صنعت باشد.

 

 

خلق یک برند امری مهم است، چرا که سبب گسترش تفکرات شخصی و نقطه نظرات شما خواهد بود.

 

 

Raina Penchansky مدیر ارشد استراتژی در شرکت Digital Brand Architects که نماینده برندها و بسیاری از طراحان مد مطرح دنیا است می‌گوید : برند به شما این توانایی را می‌دهد تا تعیین کنید که می‌خواهید استراتژی رشدتان چگونه باشد و درنهایت چشم‌انداز خود را به کدام سمت می‌برید.

 

 

به گفته بکمن "این یکی از مهم‌ترین عناصر ایجاد یک مدل کسب‌وکار پایدار و بلندمدت است".

 

 

چگونه برند شخصی خود را باید بسازید ؟

 

 

این سوالی است که دائما از طریق ایمیل و یا در جلسات مشاوره از ما پرسیده می‌شود.

 

 

در این مقاله سعی می‌نمایم تا اطلاعات جامعی را برای ساختن یک برند شخصی موثر از طریق اطلاعات کارشناسان این صنعت Penchansky و فرمل Kelly Framel (مدل و طراح مد) که گردآوری نموده‌ام، در اختیارتان قرار دهم.

 

 

نکات اساسی در برندسازی شخصی :

 

 

 

 

1- سعی نکنید خود را از آنکه هستید بیشتر نشان دهید.

با هرکه صحبت کردیم نتوانست بر این مسئله به اندازه کافی تاکید کند. هیچ‌گاه برندی را که شخصی نیست به‌عنوان یک برند شخصی جا نزنید. هرگز سعی نکنید از یک روند پیروی نمایید و صرفا برای اینکه بگویید من هم این کار را کردم، جاروجنجال راه بی اندازید.

 

 

چندی قبل در سایت لینکداین، فردی با آب‌وتاب فراوان در خصوص ارائه نقشه اطلاعات محتوای فارسی فضای مجازی ایران یک سری اعداد ارائه نمود و در پایان آن نیز نوشته بود : شرکت فلان برای اولین بار در ایران. هنگامی‌که به بیشتر دقت نمودم، فقط داده‌های خامی بود که هیچ پردازشی روی آن نشده بود و پرواضح بود که دسترنج یک فرد از خروجی یک نرم‌افزار است و نه کل فضای اینترنت ایران.

 

 

به گفته خانم پنچانسکی برند باید بر اساس چیزی حقیقی و معتبر بنا شود و نمی‌تواند بر اساس هیچ و پوچ و ریاکارانه شکل گیرد. بکمن اضافه کرد مشتریان بسیار باهوش هستند و فریب نخواهند خورد.

 

 

برای مثال، فرمل ، مدل برند خود را بر اساس محصولات پرزرق‌وبرق که به راحتی در دسترس بودند (مثل نام سایتش theglamourai.com ) ساخت. او از دانش خود در زمینه طراحی و مد برای الهام بخشیدن به خوانندگان، جهت ایجاد نگاهی درخشان در زندگی واقعی استفاده می‌نماید. و اطمینان می‌دهد این دیدگاه قابل‌گسترش به هر شبکه‌ای از اینستاگرام تا توییتر و برعکس است . فرمل می‌گوید:"من همه این‌ها را از عمق وجودم خلق نموده و به همین دلیل آن‌ها بسیار غریزی هستند"

 

 

این موضوع نه تنها به این برند کمک کرد تا طرفداران وفاداری به دست آورد بلکه باعث شده تا روزبه‌روز تصمیم‌گیری برایش آسان‌تر شود.

 

 

2- برای پشتیبانی از برند، استعداد و مهارت و تعهد داشته باشید.

مصرف‌کنندگان اسیر یک شگرد بازاریابی ریاکارانه نخواهند شد. همان‌گونه که اگر محصول شما کیفیت خوبی نداشته باشد، فریب نمی‌خورند.

 

 

به گفته بکمن : اگر یک محصول برتر نداشته باشید، مصرف‌کنندگان از برندتان فاصله می‌گیرند و دیگر مهم نیست که استراتژی برندسازی شخصی ( پرسنال برندینگ ) شما چقدر هوشمندانه، جالب و جذاب باشد.تلاش بسیار مبذول نمایید تا خاص بمانید و اطمینان یابید که محصولی باکیفیت بالا خلق کرده‌اید. نوشته‌هایتان را به‌موقع بایگانی نمایید تا بتوانید به‌سرعت بدان‌ها رجوع نمایید، به‌طور مداوم وبلاگ خود را بروز رسانی کنید، آخرین جزئیات را به دست آورید و مهم‌ترین نکته اینکه به کاری که انجام می‌دهید ایمان داشته باشید.

 

 

3- دارای یک ایده منحصربه‌فرد و خاص باشید.

حالا زمان آن را رسیده که عمیق‌تر بررسی کنیم. بکمن توصیه می‌کند ؛ زمانی را برای فکر کردن به اینکه چه چیزی برایتان مهم است، چه چیزی شما را جذب می‌کند و چه می‌خواهید بگویید اختصاص دهید. درنهایت باید کشف نمایید که چه چیزی می‌توانید همراه خود به این صنعت بیاورید که دیگری نمی‌تواند؟! ( آس برندیتان چیست ؟) این بدان معنا نیست که شما Karl Lagerfeld بعدی باشید ، بلکه فقط نیاز به یک دیدگاه منحصربه‌فرد دارید تا به هدف خود دست‌یابید.

 

 

پنچانسکی می‌گوید: “کلمه برند همه‌جا و توسط همه‌کس مطرح می‌شود ، اما چیزی که از همه مهم‌تر است یافتن و پرورش دیدگاه شماست".

 

 

4- تلاش نکنید که هرکسی را جذب کنید.

شما یک اندیشه کلی برای بیان اینکه چه می‌خواهید بگویید و چه تصویری می‌خواهید از خود به نمایش بگذارید، دارید.حال دقیق شوید و حتی بیشتر دقت کنید. استراتژی برندینگ شخصی ( پرسنال برندینگ ) خود را به‌تدریج صیقل دهید تا زمانی که به یک مفهوم فوق‌العاده تبلور یابد. هر کاری انجام می‌دهید فقط تلاش نکنید هرکسی را جذب کنید.

 

 

به گفته بکمن "بسیاری از طراحان شکست می‌خورند ، زیرا تلاش می‌کنند تا رضایت همه را جلب کنند و این راه درستی نیست. در عوض آن‌ها نیاز دارند که گروه خاصی را تحت تاثیر قرار دهند. اگر مخاطبان آن‌ها بسیار گسترده باشند جذابیت خود را از دست می‌دهند و دیگر ارزشی ندارند. اجازه دهید بخش‌های مشخصی از شما متنفر باشند ، اگر اکنون این حس تنفر از شما در برخی افراد وجود دارد، و آن را احساس می‌نمایید، حتما در مسیر مشخصی حرکت می‌کنید و ارزشمند هستید."

 

 

پنچانسکی می‌گوید: "یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که طراحان مد جویای نام انجام می‌دهند این است که تلاش می‌کنند، خواست همه را برآورده نمایند. تلاش برای هماهنگ کردن خود با یک گرایش، ممکن است نتایج کوتاه‌مدت همراه داشته باشد، اما در نهایت به روند رشد بلندمدتشان به عنوان طراح مد یا برند ، کمکی نمی‌کند."

 

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...