رفتن به مطلب

تجلیل از علی رهبری توسط وزیر فرهنگ و هنر اسلواکی


sara515

ارسال های توصیه شده

«علی رهبری» بعد از رهبری کنسرتی ویژه در شهر «براتیسلاوا» - پایتخت اسلوواکی- طی مراسمی از سوی وزیر فرهنگ و هنر اسلواکی مورد تجلیل قرار گرفت. این اتفاق به دلیل همکاری ۳۶ ساله‌ی این رهبر بین‌المللی با ارکستر فیلهارمونیک اسلوواکی است.

 

به گزارش سایت موسیقی ما، این دومین باری است که در این کشور از «علی رهبری» تجلیل می‌شود. اولین بار حدود ۳۰ سال پیش،‌ آن زمان که کشور چک و اسلواک همچنان یک کشور واحد بودند با اهدای مدال طلای دوژاک که بالاترین نشان هنری این کشور بود ، از علی رهبری تجلیل شد. «رهبری» سال‌هاست که به عنوانِ رهبر در ارکستر فیلهارمونیک اسلوواکی فعالیت می‌کند. برای اولین بار، ۳۶ سال پیش بعد از به‌دست اوردن مدال طلای مسابقات بین المللی رهبری ارکستر در فرانسه و رهبری ارکستر فیلهارمونیک برلین و دستیاری هربرت فون کارایان، به‌عنوان رهبری جوان برای هدایت این ارکستر دعوت شد و این همکاری تا مروز ادامه داشته و نتیجه آن ده ها کنسرت ، تورهای بین المللی و ضبط سی دی و شرکت در فستیوال های جهانی بوده است.

 

قرارداد علی رهبری با این ارکستر تا ۳ سال دیگر تمدید شده است . ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی از ارکستر های مشهور اروپاست که تاکنون رهبرانی چون هربرت فون کارایان، ریکاردو موتی، کلادیو ابادو، لورین مازل و ده ها رهبر جهانی چوب رهبری آن را به دست گرفته‌اند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...