Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 اسفند، ۱۳۹۴ راهنمای ایستگاه های سیستم اتوبوسرانی توسط معاونت عمرانی دفتر حمل و نقل و دبیرخانه شوراي عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در زمستان 1386 تهیه شده که فایل pdf اون در 14 صفحه از پیوست قابل دانلود هستش. مقدمه رشد و توسعه شهرها در سا ل هاي اخير و به تبع آن افزايش جمعيت شهرها، مشكلات عديد ه اي را براي ساكنان بوجود آورده است كه از آن جمله، معضلات بوجود آمده در حمل و نقل مي باشد. حمل و نقل و جابه جايي انسان و كالا فعاليتي مهم براي هر جامعه انساني به شمار مي آيد و تأثيرات عمده اي بر روي الگوهاي زندگي و تعاملات اجتماعي مردم خواهد داشت. حمل و نقل كالا و مسافر هر يك به نو به خود به زير بخش هايي تقسيم مي شوند. حمل و نقل درون شهري ، به دو بخش همگاني و شخصي تقسيم م ي گردد. براي افزايش سهم حمل و نقل همگاني از سفرهاي درون شهري، لازم است تا اقداماتي جهت بهبود و توسعه سيستم هاي همگاني در دو زمينه كمي و كيفي انجام گيرد . از اين جمله در زمينه كمي به گسترش زيرساختها، پوشش، امكانات سيستم اتوبوسراني و ناوگان م يتوان اشاره نمود. ايستگاه هاي سيستم اتوبوسراني يكي از اجزاي مهم اين سيستم به شمار مي آيد و لازم است ايستگا ه ها در محل هايي تعبيه شوند كه باعث افزايش پوشش اين سيستم در مناطق مختلف شهر شوند . در كنار اين مسأله ، احداث بي رويه ايستگاه هاي اتوبوس موجب بالا رفتن تعداد دفعات توقف وسيله و در نتيجه باعث افزايش زمان سفر و كاهش سرعت اين سيستم در معابر شهري م ي گردد. لذا لازم است ايستگا ه هاي سيستم اتوبوسراني بر اساس چگونگي توزيع جمعيت و تنوع كاربري ها در مناطق مختلف شهري، طوري مكا ن يابي گردند كه علاوه بر افزايش دسترسي كاربران به اين سيستم، زمان سفر را نيز كاهش دهند . طراحي ايستگاه هاي اتوبوس به صورت استاندارد ، از جمله موارد مهمي هستند كه باعث پهلوگيري مناسب اتوبوس در ايستگاه ها، كاهش زمان پياده و سوا ر شدن كاربران و تأثير منفي كمتر اين سيستم بر تردد ساير وسايل نقليه مي شود. همچنين استفاده از تجهيزات مناسب در ايستگاه ها به منظور استفاده كاربران باعث افزايش راحتي و در نتيجه افزايش تقاضاي استفاده از اين سيستم در سفرهاي درون شهري مي گردد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده