رفتن به مطلب

ساخت اعضای زنده بدن با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی


ارسال های توصیه شده

da6bc5e5-f90a-42fc-abfd-aa7aab894725.jpg?w=100%&height=350&format=jpg&crop=auto&anchore=middlecenter&scale=both

 

فناوری چاپ سه بعدی حالا پس از گذشت چند سال از تولد خود آنقدر پیشرفت داشته که دانشمندان امروز خبر از ساخت اعضای زنده بدن با استفاده از این فناوری داده اند. این دستاوری بزرگ در عرصه پزشکی و جراحی های احیاکننده محسوب می شود. این گروه از دانشمندان برای اطمینان از صحت دستاورد خود، تاکنون استخوان ها، عضلات و غضروف هایی را که به صورت سه بعدی چاپ کرده اند را مورد آزمایش قرار داده اند و نتیجه این بوده که عملکرد این اعضا با اعضای طبیعی بدن تفاوتی نداشته است.

 

 

این دستاورد پزشکی باعث تقویت امیدها به اطمینان از این موضوع میشود که می توان بافت های زنده را در عمل های ترمیمی به بدن پیوند زد. بسیاری از دانشمندان دستیابی به این فناوری را به "مرغی که تخم طلا می گذارد" تشبیه کرده اند. تصور کنید بتوانید سلول های بدن انسان را منظم کنار هم بچینید به نحوی که بتوانند جایگزین عضوی از بدن همچون گوش یا فک شوند، یا بتوان آسیب های قلبی را با آنها ترمیم کرد.

 

 

اما هنوز هم یک مانع بزرگ بر سر راه بکارگیری این فناوری در دنیای پزشکی وجود دارد. هنوز مطمئن نیستیم که این سلول ها پس از گذشت مدتی، همچنان زنده باقی خواهند ماند یا نه، چرا که دسترسی سلول ها به اکسیژن و مواد غذایی در بافت هایی که ضخامتی بیشتر از 0.2 میلی متر داشته باشند به تدریج قطع می شود. این فناوری که سیستم یکپارچه چاپ بافت و عضو، ITOP، نام دارد حاوی نوعی پلاستیک قابل تجزیه است که کمک می کند نوع ساختار و ژل مبتنی بر آب امکان رشد سلول ها را فراهم کند.

 

این فناوری در بدن حیوانات بررسی شده و نتیجه این بوده که لایه پلاستیکی پیش از جانشین شدن بافت های مصنوعی با بافت های طبیعی تجزیه می شود و رگ های خونی و عصب ها ایمپلنت ها را در بر می گیرد، در نتیجه امید به ماندگار بودن آنها در طول زمان زیاد است – ولی هنوز هم آزمایش های متعدد دیگری لازم است تا مجوز استفاده از آن در بدن انسان صادر شود.

لینک به دیدگاه
کاش میتونستند یه فناوری بسازن که بتونن با استفاده ازاون عقل تولید کنن.اونوقت به اندازه هشتاد درصد مردم دنیا مشتری گیرشون میومد.

 

اتفاقا فک کنم اون طوری مشتری شون کم میشد.

چون همه فک می کنن به اندازه کافی عاقل هستند!

لینک به دیدگاه
اتفاقا فک کنم اون طوری مشتری شون کم میشد.

چون همه فک می کنن به اندازه کافی عاقل هستند!

 

برا این کار میشه یه راه حل ارائه داد. اینکه اعلام بکنن , هر کسی که از این آمپول های جدید عقل تزریق نکنه و قبض رسیدش رو نیاره , یارانه ش قطع میشه . اونوقت سیل جمعیت برای تزریق آمپول عقل راهی مراکز تزریق می شدند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...