Mohammad Aref 120451 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 بهمن، ۱۳۹۴ هنگامی که ما به شهرهای موفق در رابطه با حمل و نقل پایدار فکر میکنیم، تصور ما شهرهایی زیبا در شمال اروپا، مانند کپنهاگ، یا مناطق ثروتمند پرتراکم مانند هنگ کنگ و سنگاپور ست. اما آنها تنها شهرهایی نیستند که در این امر موفق بودهاند. تحولات هیجان انگیزی در سراسر جهان به ویژه در نواحی جنوبی روی داده است. در اینجا پنج شهر وجود دارد که کیفیت زندگی در آن برای میلیونها نفر به وسیله سرمایه گذاری در حمل و نقل پایدار و عادلانه بهبود یافته است. احمدآباد، هند احمدآباد شهری با جمعیت پنج میلیون نفر در ایالت غربی گوجارات است. در سال 2009، این شهر معیاری برای حمل و نقل با کیفیت بالا در هند به وسیله سیستم حمل و نقل سریع اتوبوسی (BRT) جانمارگ تنظیم کرد. جانمارگ، که در زبان گوجاراتی ها به معنی “راه مردم” است و در هر روز بیش از 130000 نفر را جا به جا میکند، یک بهبود وضعیت عمده در شهری بوده که قبلاً در آن گزینههای کمی برای 90 درصد از ساکنانش که دارای اتومبیل نبودند، وجود داشت. ایستگاه BRT جانمارگ در شهر احمدآباد امروزه، احمدآباد یک رهبر منطقه ای در حمل و نقل و برنامه ریزی شهری است، به وسیله قوانین مترقی در پارکینگ و توسعه مبتنی بر حمل ونقل، تراکم، توسعه کاربری مختلط، بازسازی پارکینگ، و بهبود پیاده روی، دوچرخه سواری، و حتی حمل و نقل عمومی بهتر. بوینس آیرس، آرژانتین در سال 2013، شهر بوینس آیرس خیابان نمادین 9 Julio که یکی از وسیعترین بلوارها در جهان با 20 خط ترافیکی خودرو بوده است را به یک مسیر حمل و نقلی مؤثر، مدرن و عمومی تغییر داد. این پروژه بخشی از یک طرح فعال سراسری بود که در سال 2009 آغاز شد، که شامل پیاده محورسازی بیش از 100 بلوک در مرکز شهر، گسترش برنامه به اشتراک گذاری دوچرخه، یک شبکه دوچرخه سواری 300 کیلومتری، و رفع نقایص تقاطعها برای بهبود ایمنی عبور و مرور عابران پیاده میباشد. یکی از بلوکهایی که به تازگی پیاده محور شده در مرکز شهر “قسمت مرکزی شهر” گوانگژو، چین این کلان شهر واقع در دلتای رودخانه مروارید، اقامتگاهی ست با بالاترین عملکرد سیستم BRT در جهان، که بیش از 850.000 مسافر را در طول روز از طریق 26 ایستگاه با سرعتی برابر سیستم مترو جابجا میکند. با این حال، دستاوردهای گوانگژو، فراتر از سیستمهای اتوبوسی است. آنها دارای یکی از بزرگترین سیستمهای به اشتراک گذاری دوچرخه در جهان میباشند، و همچنین مناطق زیرگذری بلا استفاده زیادی، مانند اغلب فضاهای بی استفاده در زیر پلهای هوایی (سواره)، را به فضاهای عمومی زیبایی تبدیل کردهاند. مسیر سبز دونگاچونگ که از تبدیل قسمتهایی در زیر یک روگذر سواره به یک فضای عمومی پرجنب و جوش ایجاد شده است. مؤسسه حمل و نقل و سیاست توسعه چین، در گوانگژو مستقر شده، و سالانه میزبان بیش از 50 سازمان دولتی، غیردولتی و بازدیدکننده دانشگاهی میباشد، و پروژههای مرتبطی در شهرهای سراسر چین و آسیای جنوب شرقی از این ایده الهام گرفتهاند. مکزیکو سیتی، مکزیک بزرگترین شهر شمال آمریکا دارای 5 خط کلان اتوبوسی BRT، یکی از بهترین سیستمهای به اشتراک گذاری دوچرخه از لحاظ عملکرد در جهان، پیشگام در اصلاحات پارکینگ، و احیا کننده مسیر پیاده در مرکز تاریخی خود میباشد. در سال 2012، خط 4 کلان اتوبوسی ثابت کرد که یک BRT در سطح جهانی میتواند به احیای یک ناحیه مرکزی شلوغ کمک کند، در حالی که میراث فرهنگی و تاریخی آن حفظ شود. خیابانی با طراحی مجدد در مرکز تاریخی شهر علاوه بر بهبود تردد، این پروژه کمک کرده است تا منظر خیابان و کیفیت زندگی در منطقه مرکزی شهر بیش از حد بهبود یابد که ساخت بسیاری از این خیابانها به طور انحصاری برای دوچرخه سواران، پیادهها، و سیستم BRT میباشد. تهران، ایران ایران کشوری با بیشترین میزان شهرنشینی در خاور میانه است، و تهران یکی از بزرگترین کلان شهرها در آسیا میباشد. یک دهه قبل، تهرانیها برای عبور و مرور در داخل شهر خود تعداد گزینههای اندکی به غیر از رانندگی در مسیرهای شلوغ و پرتردد داشتند. در طول دهه گذشته، تهران بیش از 200 کیلومتر مسیر مترو ساخته است که روزانه 2 میلیون مسافر را جا به جا میکنند. BRT تهران روزانه 2 میلیون نفر را جابه جا میکند. این شهر همچنین یک شبکه BRT با کیفیت بالا به طول 100 کیلومتر ساخته است که یک مورد دیگر از 2 میلیون جا به جایی روزانه را رقم زده است. فراتر از آن، تهران یک برنامه عوارض ترافیکی برای کاهش ترافیک در شهر، و یک سیستم به اشتراک گذاری دوچرخه در یکی از مناطق اداری خود را توسعه داده است. منبع: سایت آقای شهردار لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده