رفتن به مطلب

بازاریابی عصبی


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

4 مركز رنگي در ذهن افراد وجود دارد كه هر شخصي ذهني با آن رنگ دارد و يا ذهني تركيبي دارد. اين رنگ ها شامل رنگ سبز ، قرمز ، بنفش و آبي مي باشند.در نهايت با شناخت خصوصيات رنگ ذهن مي توان ارتباط موثرتري را با افراد برقرار كرد.

 

يكي از اصول مهمي كه مي تواند به بازاريابان در برقراري ارتباط موثر با مصرف كنندگان كمك كند تشخيص رنگ ذهن افراد است.كه اگر اشتباه نكنم مي تواند در بازاريابي عصبي طبقه بندي شود.در زير خصوصيات هر رنگ توضيح داده مي شود :

 

ذهن سبز

اين افراد تقريبا عجول هستند و در يك زمان چند كار را انجام مي دهند.خلاق ،ماجراجو و ريسكي هستند ،انگيزه آني دارند و به تبعات مسئله فكر نمي كنند

ذهن قرمز

واقعيت گرا و منطقي هستند و احساسات را در تصميم گيري وارد نمي كنند، اهداف واضحي دارند و تنها به كسب آن هدف فكر مي كنند

ذهن بنفش

تا زماني كه اطلاعات كافي در مورد مسئله اي نداشته باشند قدمي بر نمي دارند، در جمعي كه هستند تنها فكر مي كنند و پس از جمع بندي صحبت مي كنند ؛ براساس دليل و منطق صحبت مي كنند و همواره فرايند انجام كار جز به جز بررسي مي كنند

ذهن آبي

اين افراد شهودي- حسي هستند، همواره بر اساس احساسشان عمل مي كنند

در برخورد با هر يك بايستي موارد زير را در نظز گرفت

در ارتباط با سبزها

 

  • با مثال صحبت كرد
  • ارتباطات بصري را ترجيح مي دهند

ارتباط با قرمزها

 

  • اطلاعات كاملا دقيق به آن ها داد
  • در توضيحات هيچ گونه شبهه ايي نباشد
  • در صحبت كردن از حاشيه رفتن اجتباب كرد

ارتباط با بنفش ها

 

  • جزييات را براي او توضيح داد
  • روش انجام كار را توضيح داد

ارتباط با آبي ها

 

  • كاري كرد كه احساسات آن ها برانگيخته شود

لازم به ذكر است كه هيچ رنگي بر ديگري برتري ندارد و هر يك ويژگي هاي خود را دارد .

به نظرم با اطلاعاتي كه نسبت به خصوصيات ذهن هر كسي بدست مي آوريم مي توانيم ارتباط موثري برقرار كنيم كه اين ارتباط در بازاريابي بسيار موثرو كارآمد است.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...