رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[h=2]متن کامل بیانیه مدیرکل آژانس[/h]

[h=1] آژانس اجرای تعهدات ایران برای آغاز برجام را تایید کرد

 

[/h]

» سرویس: سياسي - انرژي هسته‎‌اي

کد خبر: 94102715417

یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که ایران گام‌های لازم مربوط به آغاز اجرایی شدن برجام را برداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیانیه یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس درباره راستی‌آزمایی اقدامات ایران در برجام آمده است: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشخیص دادند که ایران همه اقدامات لازم در برجام را برای اجرایی شدن آن انجام داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: برجام راه آژانس برای آغاز راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در امور مربوط به آن را تحت این توافق همان طور که توسط شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام تعیین شده است را فراهم می‌کند. ارتباط بین ایران و آژانس هم اکنون وارد فاز تازه‌ای شده است. این یک روز مهم برای جامعه بین‌المللی است. من به همه طرف‌هایی که در تبدیل آن به یک واقعیت نقش داشتند مخصوصا گروه کشورهای 1+5، ایران و شورای حکام آژانس تبریک می‌گویم.

در ادامه بیانیه مدیرکل آژانس آمده است: در راستای تعهدات ایران در برجام این کشور اجرای پروتکل الحاقی را در راستای پادمان‌های امنیتی با آژانس آغاز خواهد کرد. هم‌چنین به همراه اقدامات هسته‌ای دیگر تحت تعهدات ایران در برجام این موضوع باعث افزایش توانایی آژانس در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران و راستی‌آزمایی آن‌ اقدامات در راستای صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش خواهد شد.

در پایان بیانیه آمانو آمده است: ما راه طولانی را از زمانی که آژانس برای نخستین‌بار برنامه هسته‌ای ایران را در سال 2003 مورد توجه قرار داد طی کرده‌ایم. برای رسیدن به این نقطه کنونی کارهای بسیاری انجام شده است و اجرای این توافق نیز شامل یک چنین تلاشی خواهد بود. ما از طرف خود حاضریم که اقدامات لازم باقیمانده را انجام دهیم.

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

[h=1] اوباما فرمان اجرای لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد

[/h]

» سرویس: سياسي - انرژي هسته‎‌اي

کد خبر: 94102715429

یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اوباما با صدور فرمان 8 صفحه‌ای دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت کاخ سفید، باراک اوباما، رییس جمهور امریکا با صدور فرمان‌های اجرایی 13574، 13590، 13622 و 13645 در رابطه با تحریم‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد.

 

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

[h=1] تبریک روحانی به مناسبت لغو تحریم‌ها

[/h]

» سرویس: سياسي - دولت

کد خبر: 94102715425

یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رییس‌جمهور ایران اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در پیام توییتری خود نوشت: برجام به فرجام رسید. خدا را سپاس می‌گویم و در مقابل عظمت شما ملت صبور سر تعظیم فرود می‌آورم. این سربلندی و پیروزی بر شما مبارک باد.

انتهای پیام ایسنا

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

آخرین مرحله از اجرایی برجام لغو عملیاتی تحریم‌ها بود که این مهم امروز تحت عنوان روز اجرایی تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گروه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،"روز اجرایی" را می توان گفت مرجله آخر از شاهنامه هسته ای است که در آن برنامه جامع اقدام مشترک رسما وارد مرحله اجرایی می شود که این مهم امروز صورت گرفته و به سرانجام رسید.

 

4020129_182.jpg

 

º سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ بود که تمام لنز دوربین های جهان وین را نشانه رفته تا نتیجه آخرین دور از مذاکرات را ببینند، مذاکراتی که به همراه بیانیه ای تاریخی توسط وزیر امورخارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با خروجی ای تحت عنوان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به پایان رسید.

 

ºاین توافق در تاریخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۴ در شورای امنیت به رأی گذاشته شد که با تصویب آن در آن شورا تبدیل به قطعنامهٔ ۲۲۳۱ گردید که همراه با تصویب آن هر شش قطعنامه قبلی که علیه ایران صادر شده و منجر به تحریم‌های وسیع در رابطه با موضوع هسته‌ای علیه این کشور شده بود را ملغی کرد.

 

26º مهر روز تصویب این جمع بندی به عنوان توافق نهایی بود که از آن به عنوان روز توافق نیز یاد می شود در این روز طرف مقابل به صورت رسمی لغو تحریم ها را اعلام کرد.

 

ºپس از آن برجام میهمان پایتخت ها شد و از گام‌های اساسی و مهم دیگر برجام "روز تصویب " بود که از همان روزهای اعلام جمع بندی به آن اشاره شد که برجام پس از طی کردن مراحل قانونی در پایتخت ها وارد این مرحله شد و طرف مقابل به صورت قانونی لغو تحریم ها را اعلام کرد که از ان به عنوان لغو تحریم ها به روی کاغذ یاد می شود.

 

ºاتحادیه اروپا طی بیانیه ای لغو تحریم ها را اعلام کرد و با توجه به اینکه تحریم های ایالات متحده به دلیل سازو کار هایی که در این کشور وجود دارد تعلیق خواهد شد انها نیز در این روز به طور رسمی تعلیق را اعلام کردند که این کار طی بیانیه ای از جانب رئیس جمهور این کشور صورت گرفت.

 

ºاما عملیاتی شدن اجرایی برجام منوط به یک سری اقدامات اجرایی ایران گردید بر کاهش تعداد سانتریفیوژها و اقدامات مربوط به فوردو و راکتور اراک که برای ان بازه زمانی دو ماه و نیم در نظر گرفته شد، در این بین نیز اتفاق بزرگ و مهمی که باید به ان اشاره کنیم بحث PMD

بود که این موضوع در طی 12 سال گذشته از نقشه راه مشخصی برخوردار نبود، اما پس از برجام ایران و آژانس طی مذاکراتی که صورت گرفت نقشه راهی را ترسیم کردند که با استفاده از ان پرونده ایران برای همیشه بسته شود، یکی از ارکان‌های مهم این نقشه راه گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود که این مهم به انجام رسید.

 

ºپیش‌نویس قطعنامه 1+5 برای بسته‌شدن موضوع پی‌ام‌دی روز سه‌شنبه 24 آذر در جلسه فوق‌العاده شورای حکام با اجماع و به اتفاق آرا به تصویب رسید.طبق برجام، کشورهای 1+5 متعهد شده بودند پیش نویس قطعنامه ای را تهیه کنند که با تصویب آن پرونده پی.ام.دی یا همان مطالعات ادعایی بسته شود. در تهیه این پیش نویس با ایران هم مشورت شد. دومین کمیسیون مشترک ایران و 1+5 که 16 آذر در وین با حضور سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام برگزار شد به همین موضوع اختصاص داشت.

 

ºشورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رأی به اتفاق آراء به قطعنامه پیشنهادی گروه 1+5، پرونده "ابعاد نظامی احتمالی" برنامه هسته‌ای ایران را مختومه اعلام کرد. با تصویب این قطعنامه مسایل گذشته و حال پی ام دی ایران برای همیشه مختومه شد.

ºپس از آن با توجه به اقدامات ایران مرحله باقی مانده لغو تحریم ها بود که این مهم نیز با رسیدن به روز اجرایی عملیاتی گردید.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

مدیر کل آژانس انرژی اتمی طی گزارشی تایید کرد که ایران گام‌های لازم را در راستای اجرای برجام برداشته است.

4025005_403.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، یوکیو آمانو - مدیر کل آژانس انرژی اتمی طی گزارشی تایید کرد که ایران گام‌های لازم را در راستای اجرای برجام برداشته است.

 

 

 

بیانیه یوکیو آمانو بدین شرح است:

 

 

امروز من طی گزارشی تائید کردم که ایران گام‌های مقدماتی لازم برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را تکمیل کرده است. این گزارش به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است.

 

 

 

این گزارش پس از آن منتشر شد که بازرسان میدانی تائید کردند ایران تمام اقدامات لازم ذیل برجام را انجام داده است.

 

 

این امر راه را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هموار می‌کند تا راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران طی توافق را آنطور که از سوی شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده و مجوز آن از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شده بود،‌ آغاز کند.

 

 

 

روابط بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اکنون وارد فاز تازه‌ای شده است. امروز، روز مهمی برای جامعه بین‌الملل است. من به تمام کسانی که این امر را محقق کردند، به خصوص گروه کشورهای موسوم به 5+1، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبریک می‌گویم.

 

 

ایران همراستا با تعهداتش، اجرای موقت پروتکل الحاقی و توافقنامه پادمانی‌اش با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را آغاز می‌کند. این امر، همراه با دیگر اقدامات مرتبط با برنامه هسته‌ای که در برجام آمده است،‌ توانایی آژانس برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای در ایران و راستی‌آزمایی صلح‌آمیز بودن آن‌ را افزایش می‌دهد.

 

 

 

از زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی مسئله هسته‌ای ایران را در سال 2003 اغاز کرد، ما مسیری طولانی را پیموده‌ایم. کارهای زیادی برای رسیدن به این مرحله و اجرای این توافق، صورت گرفته است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

واشینگتن اعلام کرد درچارچوب کاهش تحریمها علیه ایران، به شعبه های خارجی شرکت های آمریکایی اجازه تجارت با ایران را خواهد داد.

4025180_512.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری گفت : مقامات امریکا همچنین محدودیت های مربوط به خرید نفت ایران از سوی نهادهای غیرامریکایی و همچنین فروش کالا و خدمات به بخش انرژی ایران را از میان برداشته است.

 

لغو ممنوعیت تجارت غیر امریکاییها با بخش نفتی ایران یک گشایش مهم در تحریمی بود که مناسبات غرب با دارنده یکی از بزرگترین ذخایر نفت جهان را قطع کرده بود.

 

به گزارش کمیسیون اروپا ؛ این تحریمها صادرات ایران به کشورهای اتحادیه اروپا راعمدتا درارتباط با انرژی در فواصل سال های 2012 و 2013 تا 86 درصد کاهش داد.

 

درحالی که شرکتهای امریکایی هنوز درمورد خرید نفت ایران یا تامین تجهیزات صنعت نفت این کشور محدودیت دارند، اروپا به این بازار دسترسی خواهد داشت.

 

شعبه های خارجی شرکتهای امریکا تا سال 2012 اجازه فعالیت در ایران را داشتند ولی بعدا تحریم های کنگره امریکا گسترش یافت و مجازاتهایی برای شرکتهای امریکایی در صورت معامله واحدهای خارجی آنها با ایران در نظر گرفته شد.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

اجرایی شدن برجام با وجود اینکه استقبال گسترده را به همراه داشته، موجب ناخرسندی گروهی از مخالفان توافق هسته ای در داخل و خارج از آمریکا شده است.

4025125_281.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ اجرای شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هر چند استقبال جامعه جهانی را به دنبال داشت اما همچنان موجب نگرانی گروهی از مخالفان توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران است.

 

مونیز: واشنگتن در راستی‌آزمایی اقدامات ایران نقش خواهد داشت

 

وزیر انرژی آمریکا پس از اعلام اجرای توافق هسته‌ای گفت که روز اجرای توافق هسته ای نقطه عطفی در مسیر تلاش‌ها برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران از طریق مسدود کردن مسیرهای اصلی به سمت یک بمب است.

 

وی تاکید کرد که زمان گریز ایران از تنها 2 تا 3 ماه، به دست کم یک سال افزایش پیدا کرده است. ایران 25000 پوند اورانیوم غنی‌شده خود را خارج کرده، دو سوم سانتریفیوژهای خود را جدا و انبار کرده، هسته رآکتور اراک را خارج و آن را با بتن پر کرده و دسترسی بی‌سابقه‌‌ای را به بازرسان آژانس داده است.

 

وزیر انرژی آمریکا همچنین اضافه کرد که آژانس برای اولین بار از فناوری‌های پیشرفته پادمانی برای نظارت و راستی‌آزمایی اقدامات ایران استفاده خواهد کرد. در سال‌های پیش رو تجربه وزارت انرژی آمریکا نقشی مهم در کمک به اطمینان از پایبندی ایران به تعهداتش ایفا خواهد کرد.

 

کلینتون: نباید از ایران تشکر کرد/ بازداشت ملوانهایمان را فراموش نمی کنیم

 

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اجرای توافق یک گام مهم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. ایران سانتریفیوژهای خود را برچیده، رآکتور را غیرفعال کرده و همه اورانیوم غنی شده را به خارج منتقل کرده است.

 

کلینتون در این بیانیه ادامه داد؛ اینها گامهای مهمی هستند که آمریکا و متحدانمان را امن‌تر می‌کند. من به اوباما و تیمش تبریک می‌گویم و خوشحالم که نقشی در شروع این روند داشتم.

 

وی ادامه داد؛ اما ما نباید از ایران به خاطر زندانیان و انجام تعهداتش تشکر کنیم. این زندانیان به صورت ناعادلانه توسط رژیمی بازداشت شده بودند که صلح و ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند. رابرت لوینسون یک آمریکایی دیگر است که هنوز نزد خانواده اش نیست. رفتار با ملوانان ما در هفته گذشته از جمله انتشار ویدئو از آنها تهاجمی بود. ایران هنوز با برنامه موشکی خود قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند که باید با تحریمهای جدید پاسخ داده شود.

 

هیلاری کلینتون در پایان گفت: اگر رئیس جمهور رویکرد من بی اعتمادی و راستی آزمایی است. من توافق هسته‌ای را به عنوان بخشی از استراتژی جامع خود برای مقابله با اقدامات منفی ایران در منطقه قویا اجرا خواهم کرد و در کنار متحدانمان مانند اسرائیل و شرکای عربمان خواهم ایستاد.

 

ایپک: اجرای برجام برای آمریکا و متحدانش خطرناک است

 

شورای امور عمومی آمریکا-اسرائیل در واکنش به اجرایی شدن برجام اعلام کرد که اجرای برجام برای آمریکا و متحدانش خطرناک است.

 

شورای امور عمومی آمریکا-اسرائیل در واکنش به اجرایی شدن برجام اعلام کرد که اجرای برجام برای آمریکا و متحدانش خطرناک است.

 

ساعتی پیش ظریف و موگرینی در بیانیه مشترک خود اعلام کردند: امروز، ما به روز اجرای برجام رسیدیم. از زمان روز تصویب، ما مجدّانه تلاش کردیم و تعهد مشترک و اراده جمعی خود را به نمایش گذاشتیم تا سرانجام موجبات اجرای برجام را فراهم کنیم.

 

شش ماه پس از نهایی شدن آن توافق تاریخی، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران تعهدات هسته‌ای ذی‌ربط خود تحت برجام را اجرا نموده است.

 

 

نتانیاهو: ایران بلندپروازی خود برای دستیابی به سلاح اتمی را رها نکرده است

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اعلام شدن آغاز اجرای برجام اعلام کرد که ایران بلندپروازی خود برای دستیابی به سلاح اتمی را رها نکرده است.

 

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اعلام آغاز اجرای برجام اعلام کرد: حتی پس از امضای توافق هسته‌ای، ایران بلندپروازی‌ خود برای دستیابی به تسلیحات اتمی را رها نکرده است.

 

همچنین شورای امور عمومی آمریکا-اسرائیل در واکنش به اجرایی شدن برجام اعلام کرد که اجرای برجام برای آمریکا و متحدانش خطرناک است.

 

عادل الجبیر: برداشتن تحریم‌های اقتصادی ایران «عواقب وخیمی» دارد

 

وزیر خارجه عربستان در مورد برداشته‌شدن تحریم‌های اقتصادی ایران هشدار داد. عادل الجبیر مدعی شد که برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی ایران عواقب وخیمی خواهد داشت.

 

از سوی دیگر "گیلعاد اردان" وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در سخنانی ادعا کرد: ایران در حالی با کاهش تحریم‌ها مواجه می‌شود که در حال تسلیح حزب‌الله و حماس بوده و در امور داخلی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دخالت می‌کند.

 

نگرانی صهیونیست ها از تبعات تحقیر آمریکا توسط ایران

 

رژیم صهیونیستی از تصاویر تفنگداران آمریکایی که با دست های بالا در مقابل نیروهای سپاه پاسداران در خلیج فارس زانو زدند، ابراز نگرانی شدید کرد.

 

در آستانه اجرای برجام "تصاویر تحقیر" آنگونه که رسانه های عبری روز گذشته نامگذاری کردند، صفحات نخست مطبوعات سرزمین های اشغالی را از آن خود کردند و بحث اصلی مشروح خبری شبکه های تلویزیونی این رژیم نیز بودند که به اظهار نظر درباره این تصاویر می پرداختند.

 

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت یک نمونه از رسانه های عبری است که واژه "تحقیر" همراه با تصاویر زانو زدن ملوانان آمریکایی از عناوین اصلی آن به شمار می رود؛ این روزنامه نوشت که هیچ چیزی نمی تواند تصویر تحقیر نظامیان آمریکایی و تخریب چهره واشنگتن در منطقه را پاک کند؛ درست است که واقعه هیچ پیامد نظامی نداشت؛ اما آکنده از پیامدهای سیاسی بود که باید اسراییل (رژیم صهیونیستی) با دقت در مورد آنها بیندیشد.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

بابا من چکارفرجام مرجام دارم واقعیت چیست ؟

مردم ناامید- مردمی ندارند- گرانی دوباره - تورم بی کاری و............ به نظرم تحریم بهانست ؟ من اززمانی که یادم میاد ماتوتحریمیم ولی چرا این اواخر اینقدرداغ شد .

اصلا برای چی تحریم ؟

ولی من باورم نمی شه . ببخشید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...