ShErViN 1765 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 خرداد، ۱۳۸۹ خبرگزاري فارس: معاون جهاد خودكفايي ارتش از برنامهريزي اين نيرو براي طراحي و ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين قابل كنترل توسط زيردريايي خبر داد و گفت: در زمينه ارتقاي توان آشكارسازي تهديد نيز توفيقات خوبي داشتهايم. دريافت مدرك مهندسي از آلمان غربي در سال 58، اولين فرمانده آموزش ديده براي هدايت زيردرياييها در ايران و فرمانده ناوچه موشكانداز در دفاع مقدس تنها گوشهاي از سوابق معاون فرمانده كل و رئيس جهاد خودكفايي و تحقيقات صنعتي ارتش به شمار ميرود. امير دريادار محمد صدري كه در كارنامه مسئوليتهاي خود، عناويني چون جانشين معاون عمليات نيروي دريايي ارتش و مشاور فرمانده وقت ارتش را نيز در كارنامه خود دارد در گفتوگوي تفصيلي با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، به بيان سير تحول و رشد ارتش جمهوري اسلامي ايران طي سالهاي اخير پرداخته است. هواپيماهاي بدون سرنشين موضوع ديگري بود كه معاون جهاد خودكفايي ارتش در گفتوگوي يك ساعته خود با خبرگزاري فارس به آن پرداخته گفت: اين پرندهها با اعمالنظر به جثه كوچكشان، خيلي توسط سيستمهاي آشكارساز مانند رادارها قابل شناسايي نيستند خصوصا كه در طراحي، سازه و موادي كه در بدنه آن استفاده ميشود، رعايت مسائل پنهانكاري شده باشد. صدري با بيان اينكه قطعا اين موضوع يكي از موارد جدي است كه در دستگاههاي تحقيقاتي پيگيري ميشود، خاطر نشان كرد: به لطف خدا هم در حوزه زميني و هم در حوزه هوايي اقدامات خوبي در زمينه پرندههاي بدون سرنشين انجام شده است. وي همچنين عنوان كرد: بحث رادارگريزي تنها مربوط به طراحي بدنه و مواد نيست چرا كه مثلا اگر موتوري هم داشته باشد كه گرما توليد كند و يا مجهز به سامانههاي فعال براي سنجش ارتفاع و يا ارسال اطلاعات به ايستگاههاي زميني باشد، اينها مخل بحث رادارگريزي است كه بايد لحاظ شود. معاون جهاد خودكفايي ارتش ادامه داد: در سنوات گذشته در عرصه دريايي نيز از هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده ميشد كه با سرعت بالا و پايين به عنوان هدف و يا براي چك سيستمهاي سلاح مورد استفاده قرار مي گرفتند. صدري تصريح كرد: امروز دنيا به دنبال هواپيماهاي بدون سرنشين است كه قابل كنترل از زيردريايي، زير آب و عرشه يگانهاي شناور باشد و ما نيز ورود به اين حوزهها را در نظر داريم، چراكه اينها مواردي است كه قابل دستيابي است. فارس 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده