paramisrockwool 117 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 دی، ۱۳۹۴ عبور قطار و مترو باعث ایجاد ارتعاش می شود و این ارتعاش های به وجود آمده به ساختمان های اطراف خطوط ریلی منتقل می شود. این مسئله باعث ایجاد آلودگی صوتی در اطراف ریل قطار و مترو می شود. ارتعاش ها از تماس بین چرخ و ریل به وجود می آید که شکل هندسی کاملی ندارد، محققان در تلاش برای یک شکل کردن این چرخ ها هستند اما هنوز راه حلی پیدا نکرند. عبور چرخ ها از روی اتصالات و تراورس ها و تکرار برخورد آن ها می تواند باعث امتداد ارتعاشات شود و خاکی که در اطراف ریل ها قرار دارد به عنوان حامل موج عمل می کند و ارتعاشات تولید شده را به ساختمان های قدیمی و سیستم های حساس به ارتعاش منتقل می کند. این به عنوان یک معضل در خطوط ریلی مطرح است. خواص منحصر به فرد عایق پشم سنگ باعث شده که محققان از این عایق برای رفع مشکل ارتعاشات استفاده کنند. آن ها یک لایه از پشم سنگ لحافی را بین خطوط ریلی و زمین قرار دادند و یک راهکار بسیار مناسب برای رفع این مشکل پیدا کردند. استفاده از پشم سنگ در خطوط ریلی می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی در اطراف ریل شود و مانع از فرسایش و تخریب ساختمان هایی که در مجاورت ریل قطار قرار دارند، به دلیل ارتعاشات، شود. پشم سنگ در خطوط ریلی می تواند فشارهای مکانیکی وارد شده را تحمل کند. پشم سنگ یک فاصله حداقل بین دو محیط ریل و زمین به وجود می آورد و آن ها را از همدیگر جدا می کند. کاربرد پشم سنگ هیچ تغییر یا تاثیری بر روی ویژگی های دینامیکی و استاتیکی ریل ایجاد نمی کند. آزمایشات متعدد در آزمایشگاه های مطرح این مسئله را تایید کردند و علاوه بر این آزمایشات بلند مدت فرسایش توسط دانشگاه فنی آلمان بر روی پشم سنگ انجام شده و در طی آن حدود 100 میلیون سیکل بار در مدت بیش از 15 ماه بر روی پشم سنگ وارده شده و نتیجه نهایی به تایید آزمایشگاه رسید. منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
Mohammad-Ali 9729 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 دی، ۱۳۹۴ نمی توان ازقطارهای مغناطیسی استفاده کرد؟ لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده