fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۴ اولا دروس عمومی که در دانشگاه تدریس میشن از نظر محتوای تدریس و برنامه ریزیی محتوایی و جنبههای دیگر عملکرد قابل توجهی ندارند. بعدشم همین دروس عمومی از نظر فکری و جهان بینی در کنار دروس تخصصی میتونن به دانشجو کمک کنند که بتونه تو رشته خودش یه پا جامع شناس باشه ولی نگاه دانشجویان به این دروس مثبت نیست. پ .ن : وقتی محتوای دروس،اهداف آنها،فلسفه آموزش و نحوه تدریس مدرسین صحیح نباشه , نتیجه اش همین میشه که دانشجو نمیتونه رابطه رشته تحصیلی خودش با موقعیت های اجتماعی و شهری و سایر مولفه های مرتبط رو بفهمه و در نتیجه بیسواد بار میاد. غیر اینه؟ 2 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۴ «چرا دانشجویان که قرار بوده قشر فرهیخته را یدک بکشند، به روزگاری افتادهاند که حتی از رشته درسیشان هم به قدر کافی اطلاعات ندارند و بیسواد به حساب میآیند و متاسفانه هم هر روز این موضوع بیشتر بین دانشجویان شایع میشود. فرقی هم نمیکند در کدام دانشگاه باشی، بهترینهای کشور یا غیر از آن. 2 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۴ [TABLE] [TR] [TD]درصد [/TD] [TD=width: 319]علل بیسوادی در دانشجویان از دیدگاه اساتید [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]25درصد [/TD] [TD=width: 319]نبود مطالعه درسی و غیردرسی [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]20درصد [/TD] [TD=width: 319]مدرکگرایی دانشجوها [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]15درصد [/TD] [TD=width: 319]نبودن آینده شغلی مناسب [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]15درصد [/TD] [TD=width: 319]نبود متد آموزشی نوین [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]10درصد [/TD] [TD=width: 319]بیانگیزگی و بیعلاقگی دانشجوها [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]5 درصد [/TD] [TD=width: 319]نبود ارتباط مناسب بین استاد و دانشجو [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]5درصد [/TD] [TD=width: 319]گران بودن کتابها و ابزارهای آموزشی [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]5درصد [/TD] [TD=width: 319]موارد دیگر [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]درصد [/TD] [TD=width: 319]علل بیسوادی دانشجویان از دیدگاه خودشان [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]30درصد [/TD] [TD=width: 319]مدرکگرایی دانشجوها [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]20درصد [/TD] [TD=width: 319]نداشتن آینده شغلی [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]15درصد [/TD] [TD=width: 319]بیانگیزگی و بیعلاقگی دانشجوها [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]10درصد [/TD] [TD=width: 319]نبود استاد مناسب در دانشگاهها [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]10درصد [/TD] [TD=width: 319]نبودن متد آموزشی نوین [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]10درصد [/TD] [TD=width: 319]گران بودن کتابها و ابزارهای آموزشی [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 192]5درصد [/TD] [TD=width: 319]موارد دیگر [/TD] [/TR] [/TABLE] 1 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۴ «دانشجوی امروز فقط مدرک میخواهد که قابش کند تا در مراسم خواستگاری و در میهمانیها از آن استفاده کند اگر نه کم دانشجویی پیدا میشود که فقط برای یادگیری و درس خواندن به دانشگاه آمده باشد. اگر هم پیدا شود، متاسفانه به سرعت از ایران خارج میشود و در بهترین دانشگاههای دنیا درس میخواند.» 2 لینک به دیدگاه
Just Mechanic 27854 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 دی، ۱۳۹۴ :| با اینکه دانشجوهامون بی سوادن موافقم:| چون واقعا دانشگاه اونجوری که باید این دانشجوهارو درست درمون بار نمیادره:| هیچی بهشون یاد نمیده صرفا تئوری محض هستش ولی ااینکه از این تئوری ها چطور در راه تخصص و عمل استفاده کنه چیزی یاد نمیگیرن. این مشکل در رشته های فنی بیشتر حس میشه. اما در خصوص دروس عموی:| چرا بجای اندیشه 1 و 2 و اخلاق انقلاب و ... کتابی در زمینه جامعه شناسی درس نمیدن؟ چرا دروس عمومی رو از واحد های دانشگاهی حذف نمیکنن ولی همین دروس رو به صورت اختیاری و بدون اینکه در اخر آزمون بگیرن و تاثیر در معدل داشته باشه نمیذارن؟ اینجوری کسانی که به موضوعات خاص علاقه دارن با میل و رغبت خودشون سر اون کلاس ها حاضر میشن و به طع نتیجه بهتری میگیریم 3 لینک به دیدگاه
نیلوفر 0 413 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۴ دروس عمومی به نظر من عالین.معدل دروس عمومی من 18 هست.دروس تخصصی 13. هر چی دارم از دروس عمومی دارم :hapydancsmil: 3 لینک به دیدگاه
Just Mechanic 27854 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۴ دروس عمومی خوبن به شرطی که یک ایدئولوژی رو تبلیغ نکن 3 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 بهمن، ۱۳۹۴ دروس عمومی به نظر من عالین.معدل دروس عمومی من 18 هست.دروس تخصصی 13.هر چی دارم از دروس عمومی دارم :hapydancsmil: دروس عمومی فقط اسمشون دروس عمومی ست. ماهیتشون خیلی بیرنگ شده. 1 لینک به دیدگاه
نیلوفر 0 413 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 بهمن، ۱۳۹۴ به نظر من دروس عمومی چیزای جدیدی نداره ، همه این چیزایی که میگنو ما بلدیم. اطلاعاتش بیشتر به درد اونایی میخوره که از دهات های خیلی عقب مونده اومدن 3 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 بهمن، ۱۳۹۴ :|اما در خصوص دروس عموی:| چرا بجای اندیشه 1 و 2 و اخلاق انقلاب و ... کتابی در زمینه جامعه شناسی درس نمیدن؟ زنده باد منم همیشه دوست داشتم واحدهای علوم اجتماعی، روان شناسی و فلسفه در سطح مقدماتی داشته باشم. علوم اجتماعی و روانشناسی در حد آشنایی خیلی میتونه به بهبود روابطمون که اکثرا بچگانه و بر پایه احساسات هست تاثیر گذار باشه. 4 لینک به دیدگاه
Just Mechanic 27854 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 بهمن، ۱۳۹۴ به نظر من دروس عمومی چیزای جدیدی نداره ، همه این چیزایی که میگنو ما بلدیم.اطلاعاتش بیشتر به درد اونایی میخوره که از دهات های خیلی عقب مونده اومدن به نظر من یکی از مهمترین عوامل پیشرفت در یک جامعه بالا رفتن درک عمومی افراد اون جامعه ست و این باید به صورت خیلی مدون شده و بدون اجبار افراد رو به این سمت سوق داد و هر کس بر اساس علاقه ش بره سمت مطالبی که میخواد این اطلاعاتی که شما ازش نام بردی در هیچ کجای اطلاعات عمومی قرار نمیگیره . این مطالی که در دانشگاه ها و مرکاز فرهنگی و مدارس تحت عنوان مطالب عمومی( بغیر از ادبیات که اون هم خیلی بیتوجهی بهش میشه) ازشون یاد میشه به هیچ وجه در گروه مطالب عمومی قرار نمیگیرن بلکه ایدئولوژی های واپس گرایی هستن که فقط آدمی رو از فرهنگ علم دانش و جامعه دورمیکنه. درواقع اینها بدنبال نفوذ به اذهان از طریق قدرتی هستش که در دست دارند زنده بادمنم همیشه دوست داشتم واحدهای علوم اجتماعی، روان شناسی و فلسفه در سطح مقدماتی داشته باشم. علوم اجتماعی و روانشناسی در حد آشنایی خیلی میتونه به بهبود روابطمون که اکثرا بچگانه و بر پایه احساسات هست تاثیر گذار باشه. درود بله کاملا موافقم. اگر بر اساس علاقه هامون به دنبال مطالب عمومی از این دست میرفتیم وضع الان جامعه به نسبت بالاتر بود 5 لینک به دیدگاه
hadi13513 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 اسفند، ۱۳۹۶ تا زمانی ک اکثر متون دروس دانشگاهی رو ترجمه میکنیم و ب خورد دانشجو میدیم انتظاری بیشتر ازین نمیشه داشت اساتید و صاحبنظران باید همت کنن متن درسای دانشگاهی علی الخصوص عمومی رو از حالت ترجمه ب حالت بومی تغییر بدن وقتی علومی ک درونساز متفکرای خودمون نیستن رو ب دانشجو ارائه میدیم نتیجه ای نداره جز اینکه دانشجو تو اجتماع میبینه اون چیزایی ک یاد گرفته صدو هشتاد درجه با مناسبات اجتماعی ما متفاوته چون متن درسها ترجمه میشه و ربطی ب فرهنگ خودمون نداره باید خودمون تمدن سازی کنیم باید دروس دانشگاهی (عمومی) رو بومی کنیم اونوقت هم درس جذاب میشه هم دانشجو علاوه بر متخصص بودن تو ی رشته خاص میتونه ادعای با سواد بودن داشته باشه 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده