رفتن به مطلب

تا ده سال دیگر پول نقد در سوئد حذف می شود


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کلیک کنید

سوئدی ها تا کی از کرون، واحد پول ملی برای پرداخت هایشان استفاده خواهند کرد؟ سوئد که اکنون پیشگام کمترین استفاده از پول نقد است تا ده سال دیگر اولین کشور تمام الکترونیک و بدون پول نقد در دنیا خواهد شد.

 

 

به گزارش بانک مرکزی سوئد از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ میزان ارزش اسکناس و یا سکه در گردش از یازده میلیارد و سیصد میلیون یورو به هشت و نیم میلیارد یورو کاهش یافته است.

 

 

نیکلاس آرویدسون، استاد انستیتوی سلطنتی فناوری سوئد و مولف کتاب «گزارش پول نقد در سوئد» می گوید: «پیشتر گفته بودم که حدود سال ۲۰۳۰ سوئد در عمل کشوری بدون پول نقد خواهد شد. به این معنی که نقش پول نقد در جامعه حذف می شود. اما با نگاهی به رشد و تغییرات دو سال اخیر حال معتقدم این وضعیت خیلی زودتر، در ده سال آینده و شاید زودتر از آن روی دهد.»

 

 

پرداخت با تلفن همراه و کارت های اعتباری افزایش یافته و بسیاری از فروشگاه ها از دریافت پول نقد خودداری می کنند. اما این مشکلی برای بازنشسته ها است که یک پنجم جمعیت ۱۰ میلیونی کشور را تشکیل می دهند. کریسینا ۶۹ ساله اهل استکهلم می گوید: «فکر می کنم حذف پول نقد، بخصوص برای از بین بردن جرایم خیلی خوب است.» مایکل ۵۷ ساله می گوید: «از نظر من خوب است. ولی می دانم کسانی هستند که می خواهند با پول نقد پرداخت کنند.»

 

 

در حالیکه بعضی نگران سواستفاده الکترونیک و بعضی مخالف ثبت و ردیابی گردش مالی هستند بی شک عصر پرداخت های الکترونیک در راه است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...